Toon posts:

Racestuurtje gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dashter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
Hallo, ik ben een fervent speler van racegames, maar ik heb nog nooit een racestuur gehad. Nu wil ik dus eindelijk een stuur kopen, maar ik weet daar helemaal niet van af. Kunnen jullie mij misschien wat aanraders geven omtrent stuurwielen? Het mag best een degelijk stuur zijn, prijsklasse zo rond de 100 euro (150 maximum :) ).

Ik speel enkel op de pc en dan voornamelijk games zoals F1 2010 (en binnenkort 2011)

Dashter :)

PSN: DePloren

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 23:55
Ik denk dat binnen een budget van rond de 100 euro een Logitec driving force pro/gt het beste stuur is.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41
rdjnl schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:06:
Ik denk dat binnen een budget van rond de 100 euro een Logitec driving force pro/gt het beste stuur is.
En dan later spijt krijgen dat je geen G25/27 genomen hebt :P

(Is meteen een tip voor TS).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

Sick Nick

Drop the top!

En dan denken, nu geef ik een sloot geld uit aan een stuur en heb ik nog geen Thrustmaster T500RS ;) Dat speelt echt fenomenaal goed!

• sm1ley
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09-2016
Een stapje hoger dan de Logitech DFGT, is de Fanetec Porsche 911 Carrera Wheel (160 euro): link

Voordeel van dit stuur is de ondersteuning van het Fanatec team, er komen nog regelmatig firmware en driver updates, dit zie ik bij de Logitech niet terug. Naast de toevoeging van een koppelingspedaal zijn er ook een tal van instelmogelijkheden voor dit stuur, alles kan tot in puntjes worden afgeregeld op het stuur (oa het aantal graden dat het stuur kan draaien, 900 graden is niet altijd alles..: overview).

De Fanatec voelt in mijn handen kwalitatief wat beter aan en valt ook groter uit dan de DFGT. Over de Force Feedback tussen de stuurtjes heb ik niets te melden, behalve dat bij de Logitech MOMO Racing Force Feedback de Force Feedback een stuk agressiever was.. Volgens mij toch jammer dat de Logitech MOMO niet meer te koop is, was een leuk ding.

't Stuur werkt iig goed voor alle laatste Codemasters series, zoals GRID, F1 2010, DiRT 2, DiRT 3 enz., ondersteuning voor een stuur is vanuit Codemasters goed geregeld.

[Voor 11% gewijzigd door sm1ley op 16-06-2011 22:26]

• Dashter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
Dat fanatec stuurtje ziet me er wel wat log uit, of maakt dat helemaal niet uit? En is het die extra euro's helemaal waard t.o.v. de Logitech DFGT?

PSN: DePloren

• sm1ley
Log? Hij valt inderdaad fors uit, is het originele Porsche stuur formaat. Ja, met dus de ondersteuning en de instelmogelijkheden (en eventueel montagemogelijkheid voor een 'playseat', is bij DFGT geval?) voor mij in ieder geval dubbel en dwars waard.

Heb zelf mijn Logitech MOMO geruild tegen dit stuur, MOMO zat volgens mij altijd iets hoger in prijsklasse, en ben zeer tevreden. De 6-versnellingspook is trouwens geen wonderding, voelt wat goedkoop aan en gaat wat stroef, weet niet of je deze intensief gaat gebruiken..

Fanatec ervaringen staan hier: link

[Voor 9% gewijzigd door sm1ley op 16-06-2011 22:42]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zwak punt w.m.b. van de Logitech DFGT zijn de pedalen, geen tot nauwelijks weerstand, dus heel moeilijk doseren. Hoe zijn de pedalen van de Fanatec ? Ik neem aan dat die niet als losse set met een logitech stuurtje zullen gaan werken ?

• sm1ley
Het gaspedaal van de Fanatec geeft haast geen weerstand, de koppeling en het rempedaal gaan juist erg zwaar. De MOMO heeft het hier met een stugger gaspedaal inderdaad beter voor elkaar mbt doseren, al ondervind ik geen problemen, mijn voet ligt zo tegen het pedaal dat ik kleine bewegingen kan maken. Helaas heb ik de DFGT pedalen niet getest.

Het setje zal hoogstwaarschijnlijk niet werken op het Logitech stuurtje, Fanatec gebruikt PS/2 aansluitingen, de MOMO gebruikt een (niet standaard?) seriële poort.

Ik zou eerder voor de tweedehands MOMO dan voor de DFGT gaan (Marktplaats heeft er ook nog veel, wel de Force Feedback pakken): link

[Voor 16% gewijzigd door sm1ley op 16-06-2011 22:55]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben op zich niet ontevreden met mn DFGT, alleen die pedalen, met name remmen (een slap gaspedaal is minder erg) kan beter. Ik heb ook al hier en daar oplossingen gezien met extra elastiek, ik ga ook nog wel eens wat proberen te McGyver-en ..... :P

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-03 09:52

psychoclown

Back in black

Deze is langs mijn collega's geslipt dus helaas wat achteraf.
Wel wil ik je er nog even op wijzen dat het niet de bedoeling is hier een lijstje neer te zetten en verwachten dat wij jou het beste stuurtje komen brengen. Ga zelf op zoek naar stuurtjes, zet de voordelen tegenover de nadelen en leg het ons voor. Op die manier krijg je ook nog eens beter advies :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee