Toon posts:

Hdd niet detected (+ssd)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 350607

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb mijn eigen pc gebouwd en alles ging vlekkeloos. Windows netjes geïnstalleerd op mijn OCZ agility 3 (60gb). Maar toen alles geïnstalleerd was bleek het dat hij mijn HDD niet detecte.

Melding:
Adapter 1 : No Harddisk detected

Ik heb vervolgens de HDD afgekoppeld, opnieuw windows geïnstalleerd op mijn SSD en erna pas mijn HDD aangesloten, vervolgens kwam er een melding dat het stuurprogramma voor mijn SAMSUNG 103SJ (1TB) succesvol geïnstalleerd is.
Maar wederom werd hij niet detected in mijn bios & kan ik hem niet zien bij Computer waar wel mijn OCZ SSD weergeven staat.

De Sata Mode staat goed, ook de HDD is met een sata-kabel aangesloten.

Ook heb ik al verschillende sata poorten geprobeerd voor alle sata apparaten.

Kan iemand mij aub verder helpen?!

Mvg,

Anoniem: 15758

Heb je wel een drive letter toegewezen?

Klik op start, klik rechts op Computer, klik op Manage/Beheren en in het scherm wat opent kun je voor Disk Management / Schijfbeheer kiezen. Zie je daar je HDD staan?

Zo niet, heb je de stroomconnector wel goed aangesloten en heb je de SSD en HDD op je chipset SATA aangesloten? Wat voor moederbord heb je?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heb je in de bios ahci aanstaan ?

sorry ik dacht dat het om de ssd ging

[Voor 49% gewijzigd door Hippocampus op 16-06-2011 21:58]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Zet je harde schijf eens op sata1. Misschien heeft je moederbord problemen met deze harde schijf.(met deze harde schijf heb ik dit ook gehad).
Is wel al een tijd geleden, dus zou eigenlijk niet meer voor moeten komen.
Dus bij je fabrikant gaan kijken hoe je dit kunt doen met je harde schijf.

[Voor 15% gewijzigd door jan99999 op 16-06-2011 21:49]

Topicstarter
Anoniem: 15758 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:28:
Heb je wel een drive letter toegewezen?

Klik op start, klik rechts op Computer, klik op Manage/Beheren en in het scherm wat opent kun je voor Disk Management / Schijfbeheer kiezen. Zie je daar je HDD staan?

Zo niet, heb je de stroomconnector wel goed aangesloten en heb je de SSD en HDD op je chipset SATA aangesloten? Wat voor moederbord heb je?
Ik zie niet dat de HDD toegewezen staat bij schijfbeheer.
Alles staat verder goed ingestelt, aangesloten etc.
Het gaat om de Asus P8P67 Pro
Ja staat allemaal goed

Als ik de HDD op sata 1 aansluit krijg ik hetzelfde, dit staat ook vermeld in de 1e comment. Heb verschillende Sata poorten gebruikt.

Jouw moederbord heeft drie controllers:

Intel® P67(B3) chipset :
2 x SATA 6Gb/s port(s), gray
4 x SATA 3Gb/s port(s), blue
Support Raid 0, 1, 5, 10
Marvell® PCIe 9120 controller : *2
2 x SATA 6Gb/s port(s), navy blue
JMicron® JMB362 controller : *2
1 x eSATA 3Gb/s port(s), red
1 x Power eSATA 3Gb/s port(s), green

Je hoort dus je SSD/schijven op de grijs/blauwe aansluitingen te koppelen, en niet op de marvell controller met 2 donkerblauwe connectors. Kun je bevestigen dat je de donkerblauwe connectors niet in gebruik hebt?

Topicstarter
De donker blauwe connectors zijn niet in gebruikt, allebei vrij van aansluiting

Ik heb 3 sata kabels aangesloten, allemaal op de licht blauwe aansluitingen
De grijze & donker blauwe connectors zijn vrij

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 350607 op 16-06-2011 22:15]

De wit/grijze connectors zijn juist de Intel 6Gbps SATA poorten, dus de beste poorten die je hebt. De 4 normaal blauwe connectors zijn je Intel 3Gbps poorten die normaal zijn en de donkerblauwe Marvell 6Gbps poorten zijn de minst kwalitatieve poorten.

Voor je SSD wil je dus op de grijze connector aansluiten. Voor je hardeschijf maakt het niet uit wit of (licht)blauw.

Dit beantwoordt echter nog niet waarom je hardeschijf niet gevonden wordt in schijfbeheer. Ik zou proberen de hardeschijf op een andere computer aan te sluiten. De stroomplug controleren kan ook helpen; die splitterkabeltjes werken soms niet goed of misschien zit de connector er niet goed in. Eventueel kun je ook goed luisteren of de hardeschijf opspint wanneer hij stroom krijgt. Met SATA power connectors mag je terwijl de computer aanstaat de stroom eraf halen. Natuurlijk niet van je SSD waar Windows op draait, maar wel van je hardeschijf die toch niet in gebruik is in deze situatie.

Topicstarter
Ik heb net de stroomtoevoer kabel verwisseld, die van mijn dvd brander aangesloten op mijn HDD. Hij wordt nu gedetecteerd in de bios maar ik zie hem alsnog niet bij computer

En in disk management ofwel Schijfbeheer?

Topicstarter
Nee , hij word nog steeds niet weergeven daar

Dat is wel vreemd als je BIOS de disk wel ziet. Mogelijk heeft je hardeschijf problemen waardoor Windows hem niet laat zien. Wat je kunt doen is een Ubuntu Linux livecd branden en daarmee opstarten. Zodra je de keuze hebt kies je voor 'Ubuntu uitproberen' of 'Try out Ubuntu'; waarmee je een desktop omgeving krijgt zonder iets te hoeven installeren. Je kunt dan naar System->Administration->GParted gaan om de partition editor op te starten en te kijken of je hardeschijf daar gevonden wordt.

Ook kun je in datzelfde menu de Disk Utility vinden, als je schijf daarmee gevonden wordt kun je een knop vinden om de Health van je schijf weer te geven, wat geeft informatie over SMART attributen, en als je daar rode dingen of waarschuwingstekens ziet dan kan het vrij snel duidelijk zijn dat je hardeschijf problemen heeft. Zie je gewoon "Disk is Healthy" dan zou er geen probleem moeten zijn.

Verder weet ik het ook niet echt, behalve dan de schijf op een andere computer aansluiten en kijken of daar onder Windows dezelfde problemen zich voordoen.

Topicstarter
Ik heb net mijn HDD uitgeprobeerd op een andere pc, wederom werd hij daar in de BIOS gedetecteerd maar niet bij computer of schijfmanagement.

Dus ik kan hier uit concluderen dat hij kapot is(?)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien dat je hdd een foutje heeft gemaakt in de MFT, dan kan windows er nix mee.
Je kan proberen met een recovery tool/prog te kijken of er iets te repairen valt of te formateren
Eventueel buiten windows om. kijk anders hier even.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
En als je de Samsung diagnostics tool gebruikt?

Te vinden onder http://www.samsung.com/gl...nloads/support_in_es.html

Wordt ie daar wel herkend?

bl44t

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee