Toon posts:

Ervaring met Acronis True Image Home (backup prog)

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 12:52
Beste,

Wie heeft er ervaring met Acronis True Image Home? Ik wil een 1-op-1 kopie maken van mijn laptop. Dus als de schijf kapot gaat, wil ik een nieuwe erin doen en de backup draaien, waarna alles weer precies is zoals het was.

Nu wil ik een backup programma kopen en Acronis ziet er veelbelovend uit. Als ik met dit programma een Image maak van mijn volledige schijf (alle partities), ben ik dan verzekerd van een 1-op-1 backup?

Of kent iemand een nog beter programma?

Bedankt.

Gr Maarten

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Clonezilla doet hetzelfde, enkel gratis. Bovendien kan Windows 7 dat ook zelf doen met zijn eigen backup programma.

[Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 16-06-2011 16:03]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 16:59

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

je hebt met acronis gegarandeerd een 1 op 1 kopie. er zijn zelfs versies met universal restore.
dit wil zeggen dat je je backup kan restoren op een andere machine met de driver dvd erin en hij doet het weer.

dus voor jouw is acronis een goede oplossing

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je naar een andere machine wilt kan je gewoon veel beter voor een schone installatie gaan en bestanden en configs terugzetten, je wilt niet met een zeer oude installatie van machine naar machine gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 16:59

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

ligt eraan hoe belangrijk je software en config tijd is.
wij gebruiken het voor servers.
en voor werkstations doen we het alleen na clean install en dan basis image maken!

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tsurany schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:03:
Clonezilla doet hetzelfde, enkel gratis. Bovendien kan Windows 7 dat ook zelf doen met zijn eigen backup programma.
Clonezilla moet je de machne voor down halen en booten vanaf een usb/cd. Acronis kan een draaiende machine backuppen. Maar een image maken van een grote schijf duurt wel lang, en zul je dus niet regelmatig (genoeg.....) doen. Een schijf gaat immers kapot op het moment dat je lang geen backup hebt gedraaid (murphy ontwerpt ook harde schijven)

Windows backup is wellicht heel goed geschikt om induicidele bestanden terug te kunnen halen. Het zou immers jammer zijn een hele machine uit backup te moeten halen omdat je per ongeuk 1 file overschreven hebt.

[Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 16-06-2011 16:13]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

leuk_he schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:12:
Clonezilla moet je de machne voor down halen en booten vanaf een usb/cd. Acronis kan een draaiende machine backuppen. Maar een image maken van een grote schijf duurt wel lang, en zul je dus niet regelmatig (genoeg.....) doen.
Klopt, maar het lijkt me ook dat je dit niet elke dag gaat doen, vrij drastische manier daarvoor. Ik zou het sowieso uberhaupt niet aanraden, investeer liever in een goed systeem die je bestanden backupped. Een schone installatie is vaak in een uurtje of drie wel helemaal klaar.
Windows backup is wellicht heel goed geschikt om individuele bestanden terug te kunnen halen. Het zou immers jammer zijn een hele machine uit backup te moeten halen omdat je per ongeuk 1 file overschreven hebt.
Je kan er ook een image mee maken van de schijf en die herstellen, dat werkt ook prima.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Er zijn genoeg reviews te vinden over Acronis True Image Home: http://www.google.nl/sear...aqi=g6&aql=&oq=review+acr

Daarnaast is er een mooi centraal topic waar ook de nodige ervaringen in staan: Thematopic: Backups. Ik stel voor om een eventuele discussie daar te voeren!

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee