Toon posts:

Meerdere Ipad meenemen?

Pagina: 1
Acties:

• Baron de L
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik ga eind dit jaar naar Miami en ik weet dat je tot 430 euro belasting vrij mee mag nemen.
Kan ik dan ook meedere ipads meenemen? Of worden deze bij elkaar opgeteld.. ??

Alsvast dank voor het antwoord.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat is totaal... niet per stuk.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Baron de L
Vriend van mij zit nu een jaar in miami. Klopt het dat je bijvoorbeeld :

ipad 16 gb 500$

huidige dollar EU>USD koers is ong 1 eur = 1.4 dollar.

Dus 500 x 0.6= 300 euro hier dus ook geen belasting over betaald als die hem opstuurd?

En weet iemand de goedkoopste manier om vanuit amrika iets naar nederland te laten sturen UPS? Fedex? Ik kom bij allebei op ongeveer 75 euro per zending uit. Dat is best prijzig.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 12:42
Baron de L schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:07:
Vriend van mij zit nu een jaar in miami. Klopt het dat je bijvoorbeeld :

ipad 16 gb 500$

huidige dollar EU>USD koers is ong 1 eur = 1.4 dollar.

Dus 500 x 0.6= 300 euro hier dus ook geen belasting over betaald als die hem opstuurd?

En weet iemand de goedkoopste manier om vanuit amrika iets naar nederland te laten sturen UPS? Fedex? Ik kom bij allebei op ongeveer 75 euro per zending uit. Dat is best prijzig.
Nee dat klopt niet, die vrijstelling geldt alleen als je het zelf meeneemt van buiten de EU, niet voor opsturen.

no animals were harmed during the production of this message

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
Volgens mij zit er op computerapparatuur (zoals iPad) geen douaneheffing, dus dan hoef je alleen de BTW af te rekenen. Dat is 19%.

Als je "gepakt" wordt uiteraard, anders betaal je niks. Als je gepakt wordt (wat je met UPS/Fedex waarschijnlijk wel hebt) moet je ook nog inklaringskosten betalen (meestal rond de €10 - €15 afhankelijk van vervoerder).

Waarschijnlijk is USPS (United States Postal Service, dus niet UPS) goedkoper dan Fedex en UPS.

• Baron de L
Ok dat zou dus betekenen dat boven op de 300 eu nog 19% btw komt.

300x1.19= 357 euro.

Dat is nog steeds 142 euro goedkoper dan in nl. europese opzet stuk heb je voor max 5 euro.
Dan hou je 137 euro over.

Maar dan het opsturen. Ik vind het nergens goedkoper dan 75 euro

137-75= 62 euro.

Voor 62 euro goedkoper koop ik hem misschien liever bij mij om de hoek bij de saturn. Dan heb ik hem gelijk en hoef k niet voor de deur gaan zitten te wachten.

Iemand een goedkopere oplossing?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
Overigens, er is een heel topic hierover: [iPad] Importeren - deel 3

• Darkred
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11-2019
Je vergeet nog de tax die op de iPad komt in de US zelf. Weet niet wat de tax-rate is in Miami, maar in NY kwam mijn iPad op $543 uit.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee