Hallo,
Graag speel ik veel verschillende games van alle soorten en maten.
Helaas vragen veel spellen (te) veel van mijn computer (scfa, the witcher 2, dragon age etc.) en daarom wilde ik dus graag een paar onderdelen upgraden.
Zelf heb ik een HP P6050nl
in het kort zijn de specs:
CPU-type Intel Core 2 Quad Q9400
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip Radeon HD4650
HDD WD 1TB @5400 rpm
Moederbord Asus IPIBL-LB
Deze "setup" is goed voor bovengenoemde spellen te spelen op minimaal en dat wilde ik dus veranderen.
Zelf heb ik "aardig" wat verstand van pc's en onderdelen losschroeven en monteren moet geen probleem zijn.
Van een vriend krijg ik nog een 500GB hdd met e-sata 300 aansluiting zodat het allemaal net ff wat sneller gaat
Wat mij een goede upgrade leek was om er een
Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 in te doen. daar hoort natuurlijk een betere voeding dan mijn huidige chinese LiteOn van max 300 watt. en mij leek de Coolermaster GX-700W meer dan sufficient.
Het volgende probleem waar ik tegenaanloop is natuurlijk dat mijn kast te klein is
Nu zit ik te twijfelen tussen
- pricewatch: Aerocool Vxe-Pro
- Sharkoon T9 Value Red edition
in alle twee passen deze componenten geloof ik.
Verder bouw ik gewoon alles wat in mijn hp zit in een van deze twee kasten.
behalve de onderdelen die vervangen worden natuurlijk
Is dit goed of iig haalbaar? of heb je een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Wouter
Graag speel ik veel verschillende games van alle soorten en maten.
Helaas vragen veel spellen (te) veel van mijn computer (scfa, the witcher 2, dragon age etc.) en daarom wilde ik dus graag een paar onderdelen upgraden.
Zelf heb ik een HP P6050nl
in het kort zijn de specs:
CPU-type Intel Core 2 Quad Q9400
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip Radeon HD4650
HDD WD 1TB @5400 rpm
Moederbord Asus IPIBL-LB
Deze "setup" is goed voor bovengenoemde spellen te spelen op minimaal en dat wilde ik dus veranderen.
Zelf heb ik "aardig" wat verstand van pc's en onderdelen losschroeven en monteren moet geen probleem zijn.
Van een vriend krijg ik nog een 500GB hdd met e-sata 300 aansluiting zodat het allemaal net ff wat sneller gaat
Wat mij een goede upgrade leek was om er een
Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 in te doen. daar hoort natuurlijk een betere voeding dan mijn huidige chinese LiteOn van max 300 watt. en mij leek de Coolermaster GX-700W meer dan sufficient.
Het volgende probleem waar ik tegenaanloop is natuurlijk dat mijn kast te klein is
Nu zit ik te twijfelen tussen
- pricewatch: Aerocool Vxe-Pro
- Sharkoon T9 Value Red edition
in alle twee passen deze componenten geloof ik.
Verder bouw ik gewoon alles wat in mijn hp zit in een van deze twee kasten.
behalve de onderdelen die vervangen worden natuurlijk
Is dit goed of iig haalbaar? of heb je een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Wouter