Toon posts:

PC upgrade onzekerheid.

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views

• DestructX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 10:24
Hallo,

Graag speel ik veel verschillende games van alle soorten en maten.
Helaas vragen veel spellen (te) veel van mijn computer (scfa, the witcher 2, dragon age etc.) en daarom wilde ik dus graag een paar onderdelen upgraden.

Zelf heb ik een HP P6050nl

in het kort zijn de specs:

CPU-type Intel Core 2 Quad Q9400
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR2
Hardeschijf bus SATA-300
Videochip Radeon HD4650
HDD WD 1TB @5400 rpm
Moederbord Asus IPIBL-LB

Deze "setup" is goed voor bovengenoemde spellen te spelen op minimaal en dat wilde ik dus veranderen.
Zelf heb ik "aardig" wat verstand van pc's en onderdelen losschroeven en monteren moet geen probleem zijn.
Van een vriend krijg ik nog een 500GB hdd met e-sata 300 aansluiting zodat het allemaal net ff wat sneller gaat ;)

Wat mij een goede upgrade leek was om er een
Asus EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 in te doen. daar hoort natuurlijk een betere voeding dan mijn huidige chinese LiteOn van max 300 watt. en mij leek de Coolermaster GX-700W meer dan sufficient.

Het volgende probleem waar ik tegenaanloop is natuurlijk dat mijn kast te klein is :P
Nu zit ik te twijfelen tussen
- pricewatch: Aerocool Vxe-Pro
- Sharkoon T9 Value Red edition

in alle twee passen deze componenten geloof ik.
Verder bouw ik gewoon alles wat in mijn hp zit in een van deze twee kasten.
behalve de onderdelen die vervangen worden natuurlijk :P

Is dit goed of iig haalbaar? of heb je een beter idee?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Wouter

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
Allereerst; deze vraag kan je denk ik het beste het BBG Gamesysteem topic stellen.

Verder... Ik denk zelf dat je geheugen + processor ook verouderd zijn... Dus een monsterkaart erin zetten helpt dan niet heel veel, aangezien de rest dan bottleneck is.

Kijk eens naar de onderdelen in de meest recente BBG en kijk wat jouw budget toelaat. Ook voor de kast kan je daar kijken naar de suggesties (flashy is niet persé stil/koel).

Deze BBG is wel van mei, dus als je nog twee weken wacht tot begin juli krijg je een up-to-date BBG :)

Succes!

• DestructX
oh het spijt me maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om daar al je vragen maar te lozen:P

Maar wat bedoel je met " verouderd" ? het is toch hetzelfde als ik nu een nieuwe zou kopen met dezelfde specs?
en wat betreft de behuizing, Het was zegmaar wel de bedoeling dat die kast < 50 euro blijft en deze zager er wel strak uit :)

Nog bedankt voor je reply trouwens!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Coolermaster GX750 is een echte flut voeding, zie bijvoorbeeld Hardwaresecrets

Uit de review: "but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W."

Nu komt dat mooi uit aangezien een goede 450W voeding meer dan genoeg is, maar ik zou eerder gaan voor een goede 450W voeding dan een slechte 750W voeding.

Maar het is de bedoeling dat je de vraag plaatst in [UG Aanschaf] Gamesysteem

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:43:
De Coolermaster GX750 is een echte flut voeding, zie bijvoorbeeld Hardwaresecrets

Uit de review: "but it is only safe to run this new Cooler Master unit up to 450 W."

Nu komt dat mooi uit aangezien een goede 450W voeding meer dan genoeg is, maar ik zou eerder gaan voor een goede 450W voeding dan een slechte 750W voeding.

hoezo niet:
[BBG aanschaf] Gamesysteem :)?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Omdat:
Helaas vragen veel spellen (te) veel van mijn computer (scfa, the witcher 2, dragon age etc.) en daarom wilde ik dus graag een paar onderdelen upgraden.
:>

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:19
DestructX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:47:
oh het spijt me maar ik dacht dat het niet de bedoeling was om daar al je vragen maar te lozen:P

Maar wat bedoel je met " verouderd" ? het is toch hetzelfde als ik nu een nieuwe zou kopen met dezelfde specs?
en wat betreft de behuizing, Het was zegmaar wel de bedoeling dat die kast < 50 euro blijft en deze zager er wel strak uit :)

Nog bedankt voor je reply trouwens!
verouderd als in: de hardware is niet meer van deze tijd.
Nu is het niet zo dat jouw huidige hardware flut is, maar met een upgrade van je processor etc. komt die videokaart die jij in gedachte hebt meer tot zijn recht

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 16:49
je kan het natuurlijk ook in stappen doen, ik denk dat je vga kaart nu de grootste bottleneck is. Dus als je die vervangt samen met een andere kast en andere voeding kan je het geheugen en de processor altijd later nog doen. Je blijft op deze manier in een wat lager budget

• Ary
-The_Mask- schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:43:
Technisch gezien heb je idd gelijk, maar de BBG-topic is veel actiever. Aangezien hij ook een nieuwe kast wil, zou je ook kunnen zeggen dat ie gewoon een nieuwe pc koopt maar een aantal oudere onderdelen meeneemt. ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 15:36

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ary schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:03:
Allereerst; deze vraag kan je denk ik het beste het BBG Gamesysteem topic stellen.

Verder... Ik denk zelf dat je geheugen + processor ook verouderd zijn... Dus een monsterkaart erin zetten helpt dan niet heel veel, aangezien de rest dan bottleneck is.
daar ben ik het niet mee eens. Maat van me heeft een E8400, 4gb ddr2 en een 8800gtx. Bfbc2 kon hij maar mwah mwah spelen, maar met slechts een upgrade van de 8800gtx naar een GTX580 kan hij nu alles op high spelen en e.e.a. aan AA/MSAA omhoog gekrikt.

Een videokaart in games doet meer dan je cpu, en ondanks dat zijn E8400 veroudert is is hij dus van low naar high settings @ HD gegaan.

Tuurlijk kun je dan nog hoger met betere proc, maar als eerste investering die echt wel merkbaar is (significant): de GPU!

T60P Widescreen

• DestructX
zoals Seesar het beschreef dacht ik het ook.

maar nu snap ik nog steeds niet waarom mijn cpu "outdateted" is.
is het omdat de cpu's van tegenwoordig ietsjes anders werken of omdat het gewoon te weinig Ghz levert?
want 4x2.66 is niet echt heel weinig toch?

En volgens mij schuift mijn huidige beeldplank het rekenwerk door naar de cpu omdat hij het niet meer aankan. of zeg ik nu iets raars?

Ik had iig een paar van die programma'tjes lopen die de hoeveelheid cpu/drivespeed/RAM gebruik etc. weergaf en het kwam derop neer dat mijn Radeon 4650 voor 100% gebruikt werd.

En wat betreft de voeding, ik had ff die site bekeken maar er staat dat hij vanaf 450 watt ongv. veel geluid maakt (don't care :) ) en dat hij andere componenten van mijn pc kan beschadigen? heeft iemand hier meer bewijs/verhalen over (gehoort) ? en wat voor voeding raden jullie aan? Coolermaster was geloof ik altijd wel een prima merk.

[Voor 22% gewijzigd door DestructX op 16-06-2011 22:48. Reden: onvolledigheid]

• -The_Mask-
  • Niet online
Het aantal MHz zegt echt 0,0 over de prestaties, behalve als je dezelfde CPU (serie) hebt. Maar jouw Q9400 kan nog wel aardig mee. De HD4650 is idd de vertragende factor.

[Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 16-06-2011 22:46]

AMD Nieuwsdiscussie

• DestructX
zegt de processor snelheid zo weinig over de prestatie's joh?
wat is er dan wel belangrijk aan?
en.,.. is een AMD of eentje van intel beter?

• Ary
Klopt, ik had iets te vroeg geoordeeld en zag "Core 2" staan en dacht al "oud!". Niet zo handig, dus mijn excuses daarvoor! Processor kan idd denk ik nog prima mee, maar alsnog (denk ik) ondergeschikt aan de monsterkaart die jij liet zien, wat echt top of the line van de huidige generatie is. Je processor is toch weer 2(/3?) generaties oud. Niet dat dat slecht is, maar technologie gaat hard xD

Voor de voedingsuggesties... pricewatch: XFX Pro 450W of pricewatch: XFX Pro 550W (uit BBG mei). Zit je toch zo'n 20-30 euro onder je budget wat je dan mooi in je kast zou kunnen stoppen. ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
DestructX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:40:
Coolermaster was geloof ik altijd wel een prima merk.
:N Niet echt voor voedingen.
Voor een goede voeding zie [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
DestructX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:50:
wat is er dan wel belangrijk aan?
Het totaal plaatje. ;)
en.,.. is een AMD of eentje van intel beter?
Beide zijn prima ligt maar net aan de eisen en/of het geld wat je wilt uitgeven.

AMD Nieuwsdiscussie

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welkom op GoT :w.
DestructX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:47:
Dat is dus wel de bedoeling. als iedereen maar een topic gaat openen word het al snel exteeem onoverzichtelijk.

Dus, haast je naar het Best Buy Guide overzichtstopic en kies een passend topic uit. Zowel het UG als BBG-aanschaf topic lijken mij in dit geval geschikt voor jouw wensen. Dit topic gaat echter dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee