Toon posts:

Tiberian Sun alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 411009

Topicstarter
Hey mensen,

wie ooit het spel C&C Tiberian Sun (Firestorm) heeft gespeeld begrijpt wat ik bedoel als ik zeg dat dit spel echt awesome is, qua gameplay, de sfeer en de ervaring ademde het echt iets cools.

Nu is het spel al best wel oud en ik zoek een alternatief. Een spel met gelijke gameplay, sfeer, snelle actie. :*)
Niet té nieuw, want ik speel op een laptop en hij moet wel een beetje smooth lopen.

Enige suggesties?

groeten,

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik heb geen idee, maar de zoekfunctie beweert dat je StarCraft 2 maar eens moest proberen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Andere C&C-spelletjes?
Red Alert is volgens mij gratis te downloaden :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan je helaas geen alternatief aanraden, ik ben ook gestopt na de Tiberian Sun series. Lange tijd in de 'mod' scene gezeten, daar kwamen best wel interessante dingen vandaan, maar nooit een echt alternatief meer kunnen vinden.

Tiberian Wars is imho te druk ten opzichte van TS, mogelijk dat Starcraft 2 nog iets gelijke heeft, al is daar de unit en gamebalans heel anders uitgewerkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
SC2 heeft weinig te maken met een C&C game. Sowieso is TS niet echt een spel wat bekend stond om zijn goede gameplay of snelle actie.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:19

Thomg

Aww yiss

Ik vind Generals + Zero Hour + Shockwave mod erg verslavend, grabbel is zo'n "The First Decade" pakket uit de budgetbak, kost onderhand geen hol. Graphics zijn ok, maar de engine is ruk. Voor de rest ge-wel-dig.

[Voor 6% gewijzigd door Thomg op 15-06-2011 18:37]

Anoniem: 411009

Topicstarter
klopt, Tiberian Sun kan je ook gratis downloaden, krijg het alleen niet aan de praat op mn windows 7.

Het hoeft ook niet per se een C&C te zijn, maar persoonlijk vond ik TS echt een tof spel. Ik denk dat het ook die sci-fi sfeer was dat het ademde. Ik heb wel die vervolg series gespeeld, zoals bijv RA 3, maar mijn god, wat een rukgames..

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51
Misschien vindt je de earth21xx serie wil leuk, ik heb me er altijd prima mee vermaakt.
Of misschien zelfs Warzone2100, het verhaal is niet echt sterk maar je hebt een ongelooflijke tech tree en is volgens mij ook gratis te downloaden. Misschien kan je zelfs eens Dune2 proberen :P

Ik was ook altijd wel een C&C fan, heb zo'n beetje alle games wel orgineel, maar ik haakte af bij C&C4, ik snapte niets van de gameplay terwijl dit altijd vanzelfsprekend was.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12-2022

Iooryz

iooryz

Het is een oudje, maar total annihilation zou ook nog wel de moeite waard zijn als je die op de kop kunt tikken. Ook C&C Generals + Rush Hour is een leuk spel, maar die is al genoemd.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:16
Emperor battle for dune!
De opvolger van dune2/dune2000 en belangrijker van dezelfde makers als tiberian sun (westwood dus).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 411009 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:59:Ik heb wel die vervolg series gespeeld, zoals bijv RA 3, maar mijn god, wat een rukgames..
Je moet dan ook Red Alert 2 spelen :Y) Daarna werd het allemaal bagger :(

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Flex0r
  • Laatst online: 17-05 17:22
Iooryz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 02:37:
Het is een oudje, maar total annihilation zou ook nog wel de moeite waard zijn als je die op de kop kunt tikken. Ook C&C Generals + Rush Hour is een leuk spel, maar die is al genoemd.
Hmm Generals Rush Hour - Bouw een stad en bombardeer hem vervolgens. :+

Erg veel Zero Hour gespeeld echt heel erg jammer dat het netwerk gedeelte zo slecht is uitgewerkt. "Game mismatch" na 3 a 4 uur spelen aaargh |:( .

RA3 heb ik me aan de demo gewaagd en dat was de laatste keer dat ik een recente C&C gespeeld heb.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01
zero hour is idd echt top. ik snap niet dat ze niet een opvolger daarvan maken in die stijl. RA2 was ook niet verkeerd.

Ik speel nu Ruse, ook leuk maar wel wat anders. Maar qua RTS wel goed.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05-2022

Firestone

$ su - vuursteen

Naast inderdaad Earth21X0[X=4 V X=5 V X=6], zou je ook hier een kijkje kunnen nemen voor suggesties.

[Voor 8% gewijzigd door Firestone op 17-06-2011 12:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:03

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

h Tiberian Sun, met NOD, mol wagentje vol engineers + cyborg, een Hand of NOD bouwen, gebouwen in de andere basis overnemen. Hand of NOD neerzetten en alles slopen :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Jabz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10-2018
bleh, als je "nod" was en je maakte gewoon alleen artillery kon niemand in je base komen XD (die soort tanks met die super grote range bedoel ik dan)

inbalanced als de **** :D

maar wel episch veel uren in gestopt vroeger

Anoniem: 411622

Sinds dat ea westwood overnam is er niks meer van terechtgekomen van CnC Reeksen,

Enigste vette game is generals mijn god wat speelde ik dat veel.,.

• morew0rk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022
westwood is nooit erg goed geweest imo. red alert was een logisch vervolg op c&c. alleen de filmpjes etc gaven toentertijd een bepaalde meerwaarde. niet echt goede spelle. ik speelde het toen wel aardig wat, vooral vanwege gebrek aan alternatieven.

[Voor 18% gewijzigd door morew0rk op 21-06-2011 09:23]

• Flex0r
Anoniem: 411622 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:29:
Sinds dat ea westwood overnam is er niks meer van terechtgekomen van CnC Reeksen,

Enigste vette game is generals mijn god wat speelde ik dat veel.,.
Toen was Westwood al overgenomen door EA.

Anoniem: 411622

ow serieus, wist ik niet dacht pas na ra1

• Flex0r
Anoniem: 411622 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:43:
ow serieus, wist ik niet dacht pas na ra1
Eehm ra2 bedoel je denk ik.
Toen waren ze volgens mij al deels in handen van EA.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01
wat dachten jullie van Dune 2000 :+

Dat was pas echt vet.

-edit- oh al genoemd zie ik 8)7

[Voor 23% gewijzigd door FireFoz op 23-06-2011 14:41]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Mwa, ik vond Dune 2000 tegenvallen. Emperor BDF was stukken beter.

Dat gezegd te hebben, vind ik dat er maar eens een waardige opvolger moet komen :9.

[Voor 43% gewijzigd door Tripp op 23-06-2011 20:03]

specs

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-03 21:26
Ik zou warhammer 40k dawn of war eens proberen, is mij erg goed bevallen.

* PSN=Chef_NL** *

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-05 13:03

HaX0r

n00b

Ik heb vooral de originele Tiberian Sun gespeeld. Ik speel op het moment ter vervanging Company of Heroes.
Een compleet andere setting maar met een soortgelijke snelle gameplay, en strategisch niveau.

Niet geschoten is altijd mis.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:18
Flex0r schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:47:
[...]

Eehm ra2 bedoel je denk ik.
Toen waren ze volgens mij al deels in handen van EA.
1998 had EA westwood al overgenomen, tijdens de laatste expansion van RA1 en de development van TS. Echter is het pas in 2003 bij het sluiten van de Westwood divisie en de assimilatie in EA LA voor diegene welk bleven bye bye geweest voor de westwood invloed. Velen zijn toen overgestapt richting het nieuw opgerichte pytroglaph games.

Wat denk ik voor het topic wel aardig is om te vermelden en nog niet genoemd is: Act of War (+ expansion), een game uit 2005 / 2006 (exp) dus zal op de laptop zonder problemen moeten draaien. Hoewel het niet geheel te vergelijken is met Tiberian Sun maar meer met Generals heeft het wel de meeste C&C feel van de non-C&C RTS games.

• Flex0r
psychodude schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Wat denk ik voor het topic wel aardig is om te vermelden en nog niet genoemd is: Act of War (+ expansion), een game uit 2005 / 2006 (exp) dus zal op de laptop zonder problemen moeten draaien. Hoewel het niet geheel te vergelijken is met Tiberian Sun maar meer met Generals heeft het wel de meeste C&C feel van de non-C&C RTS games.
Juist Act of War heb ik ook nog liggen.
Om eerlijk te zijn heb ik die niet erg veel gespeeld.
Ben de laatste tijd weer verslingerd geraakt aan WIC + mods.

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Voor de klagers over problemen met C&C en Win 7.
Dat is bekend en de beste oplossing is gewoon te zorgen dat je ergens anders XP nog op je schijf hebt staan als dualboot. :)

De mens wikt maar God beschikt.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2019
Ik herinner me nog hoe ik uitkeek naar Tiberian Sun. De delen ervoor had ik ook gespeeld met veel plezier.

Een teleurstelling volgde.

Ik vond de graphics tegenvallen en de gameplay eigenlijk ook. Het verhaal liet geen enkele indruk achter. Jammer eigenlijk. Waar Westwood ging voor kwantiteit, bleek Blizzard uiteindelijk de winnaar met kwaliteit.

Je kunt starcraft 2 proberen, hoewel ik niet verwacht dat dat precies is wat je zoekt. Eigenlijk moet je dan een Westwood RTS checken, die lijken tenslotte het meest op Tiberian Sun..

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 10:32

Nazanir

Is pappa!

Mwa ik vond de C&C altijd meer vermakelijk dan echt goed uitgewerkte games. Vooral de tussen filmpjes dedn het voor mij altijd erg goed. Maar GDI was vergeleken met NOD in de eerste C&C gewoon borderline OP. De NOD heeft gewoon geen goed antwoord op de Mammoth tanks van de GDI. Ook de russen in RA 2 met de Mammoth tanks + tesla coils als defensie waren gewoon weer echt sterk, tevens waren ze ook heer en meester in het water met hun onderzeeers + destroyers. Pas in RA2 had ik een wat beter gevoel van de balans. In Tiberian Sun was dat nog mwa. Ze probeerden veel nieuwe gameplay elementen toe te voegen (bijv beton plakken tegen subterainian APCs) of voertuigen die je kon deployen.

Qua klagen, dualboot of VM gebruiken, is niet een oplossing maar een lapmiddel. Er is niets wat je kan doen, om het gewoon werkend te krijgen onder Windows 7.

-

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Goed en om het topic waardig af te sluiten raad ik een ieder om onderstaand pakket te kopen al was het alleen maar voor de nostalgie en alle spellen, en je eerste ervaring met C&C onder Windows 95 en je krakende 13K6 ISDN modempje. :D

De mens wikt maar God beschikt.

• Anoniem: 147126
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nazanir schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:38:
Qua klagen, dualboot of VM gebruiken, is niet een oplossing maar een lapmiddel. Er is niets wat je kan doen, om het gewoon werkend te krijgen onder Windows 7.
Hier werkt Tiberian Sun gewoon onder Windows 7 (64 bit) ....

On topic: Er is geen alternatief voor Tiberian Sun :P

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 14-08-2011 13:28]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik heb recent iets gelezen over een nieuw spel dat door een belangrijk deel van de Tiberian Sun crew is gemaakt, die daarna zich van westwood hebben afgekeerd. Maar geen id meer hoe die heette :). Het is wel iets van het afgelopen jaar.
Gevonden
nieuws: Mmog End of Nations wordt gratis speelbaar
YouTube: Gamescom 2011 Trailer - YouTube

Dit zijn dus de jongens die in 2000 eruit gestapt zijn.. zou best iets kunnen worden :P

[Voor 46% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-08-2011 16:52]

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:21
End of Nations lijkt mij ook een game die je in de gaten moet houden.
Om de tijd te doden in de tussentijd kan ik je echt Warhammer 40K: Dawn of war aanraden en dan de uitbreiding Dark Crusade met nieuwste patch.
Soul Storm is geen donder aan, veelste simpel maar aan DC heb je een zware.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee