Toon posts:

Asus P5W DH Deluxe Windows 7 Install En Boot Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Vandaag maar liefst zes uur besteed aan een nieuwe Windows 7 64 bit installatie voor een systeem met een Asus P5W DH Deluxe.

Systeem: ASUS P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92).

Er stond al Windows 7 64 bit op met alle updates, vanaf de introductie ongeveer (één keer opnieuw geinstalleerd toen ik uit getest was). Vanmorgen vrolijk begonnen met de backup, en daarna de installatie.

Na echt alles geprobeerd te hebben (Overclock eraf, DVD zonder SP1 en met DVD SP1 geprobeerd, BIOS geupdate van 2901 naar 3002, alle van invloed hebbende opties in het BIOS geprobeerd die van invloed waren, alles van het mobo af behalve de CPU, GPU, Mem. HDD en DVDR, 2 IDE UDMA kabels, 3 DVD spelers, andere voedingskabel, etc.), stuitte ik op dit topic: http://vip.asus.com/forum...46&page=1&SLanguage=en-us

Het is ongelooflijk, omdat ik destijds wel twee keer Windows 7 64 bit heb kunnen installeren vanaf DVD, met dezelfde speler.

Ik post dit, omdat ik niet nog iemand gun een dagdeel op zoek te zijn naar een manier om Windows 7 64 bit op een Asus P5W DH Deluxe te krijgen. Ook gezien de populairiteit van dit bordje eind 2006, begin 2007.

Nu een SATA DVD-brander besteld, de reden waarom ik ging opnieuw ging installeren is, dat ik met geen mogelijkheid meer kon lezen of branden van de één op de andere dag op de daarvoor nog altijd dienstdoende (en nog steeds in andere PC's) DVD-brander. Het is voor mij een onverklaarbaar probleem.

[Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 15-06-2011 17:42]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:08
Hoe staat je S-ATA controller ingesteld? IDE en AHCI?

Krijg je een foutmelding? Foutcode?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Jumpman
  • Nu online
Beide geprobeerd AHCI en IDE (PATA en SATA).

Er komt geen fout code.

Ik heb echt alle logische mogelijkheden geprobeerd, ook zaken die ik nog met Google vond.

Als mijn SATA DVD-brander binnen is, kan ik als het goed is gewoon Windows 7 64 bit installeren vanaf DVD.

[Voor 84% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2011 09:34]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 13:08
Ik heb dit bordje ook, maar je moet gewoon even verder zoeken naar een andere IDE dvd speler. ER is namelijk 1 bepaalde chipset in DVD spelers die niet werkt. Ik heb hier ook lang naar moeten zoeken. Ikzal even kijken of ik het nog kan vinden.

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 16:46
Hier ook een ASUS P5W DH Deluxe moederbord en mij is het gewoon gelukt met een SATA DVD speler/brander. Tevens is het ook mogelijk om vanaf een USB stick Windows 7 te installeren en dit gaat ook prima in combinatie met dit moederbord. :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:04

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Allemaal leuk en aardig, maar wat is nou het echte probleem :? Krijg je errors ? Gaat de installatie niet verder ? Enlighten us !!! :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 16:46
Ik denk dat hij een zwart scherm krijgt na het eerste laadscherm van de Windows 7 installatie. ;)

• Jumpman
  • Nu online
Ik heb dit bericht gepost, omdat ik gisteren zes uur bezig geweest ben, en het probleem niet op te lossen is (zie mijn topic start) en ik het niemand gun nogmaals tijd in dit probleem te steken met de Asus P5W DH Deluxe (gezien dit een populair moederbord was).

Ik heb gisteren een SATA DVD speler besteld, en deze komt vandaag of morgen binnen, waarna ik de installatie kan doen als het goed is.

De Windows 7 64 bit installatie komt niet verder als de blauwe achtergrond met dat vogeltje rechts. Probleem komt vaker voor zie ook de link naar het Asus forum.

Het probleem lijkt te komen door BIOS (ik verdenk 2901 en verder, gezien ik met 2801 nog wel kon instaleren met de DVD speler die erin zat) + DVD chipset, en het branden lukte niet meer na een Windows update (ik weet niet welke).

• Jumpman
  • Nu online
Vandaag de SATA DVD brander binnengekregen (Sony Optiarc AD-7260S Zwart) en vervangen voor mijn (Sony Optiarc AD-7173 Zwart). Het probleem is nu opgelost lijkt het, de installatie van DVD van Windows 7 64 bit doet het perfect bij de boot, ook in Windows werkt het goed.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee