Toon posts:

4870 crossfire trouble

Pagina: 1
Acties:

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 17:10
beste tweakers, ik heb een probleem met mijn crossfire set 4870s, af en toe kan ik gemakkelijk een week zonder problemen gamen en andere keer kan ik nieteens 2 minuten een spel doen ( cod black ops, league of legends ), maar ook soms zonder iets inspannends te doen ( internet ) of soms zelfs na het opstarten al vallen de kaarten uit. De bovenste kaart ( waar ik 2 samsung monitoren in vga heb ingeplugd ) geeft met een led aan dat er een critical temperature error is, ik heb genoeg fans in mijn computer en de kaarten worden nooit warmer dan 80 graden. ( ook niet tijdens het gamen ). Heb zelf geprobeerd in veilige modus op te starten en daar heb ik ook 1x een crash gehad ( wederom het ledje aan ), Als ik eenmaal een crash heb gehad, starten de kaarten na het laden van windows weer met 100% blazen en worden de schermen zwart. Het rare is dat ik soms gewoon wel een week lang geen problemen heb(geen leds of niks) zelfs niet met zwaardere games, en de andere keer zelfs met windows opstarten kuren heb. Heb geprobeerd 1 kaart eruit te halen en hem zo te laten draaien, af en toe krijg ik een piep van het mobo dat er geen gpu in zit, als ik mijn kaarten dan wat omsteek kan hij hem ineens wel weer zien..? Weet iemand misschien hoe dit kan?

Heb hier al eens eerder hierover iets gepost: crossfire at radeon saphire 4870's dood?

mijn specs
p5q3deluxe wifi ap
4780 in crossfire
3x2 gb ocz geheugen
core2quad 2,44 ghz cpu
850 watt corsair voeding

b.v.d.

• bentheman20
Het lijkt alsof de kaarten zichzelf beveiligen, want nadat ik paar keer had moeten resetten omdat de fans 100% gingen en scherm op zwart, kon hij de kaarten ineens niet meer vinden..

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:32
Brandt er bij jouw ook een rood lampje op de kaart als ze uitvallen?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
Zijn de kaarten goed stof vrij? Er is namelijk meer dan alleen de core temp, misschien worden de vrm's te warm.. gebruik gpu-z eens op het tabblad sensors en vink log to file en continue refresh eens aan en ga dan eens gamen. Post de gegevens uit dat log bestand dan eens hier...

Andere optie is je voeding, werkt de pc wel goed als je 1 kaart gebruikt?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• bentheman20
Taipan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:03:
Brandt er bij jouw ook een rood lampje op de kaart als ze uitvallen?
ja deze gaat wel aan als ze uitvallen ofja als ze 100% gaan blazen.

• bentheman20
nedernakker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:09:
Zijn de kaarten goed stof vrij? Er is namelijk meer dan alleen de core temp, misschien worden de vrm's te warm.. gebruik gpu-z eens op het tabblad sensors en vink log to file en continue refresh eens aan en ga dan eens gamen. Post de gegevens uit dat log bestand dan eens hier...

Andere optie is je voeding, werkt de pc wel goed als je 1 kaart gebruikt?
Zal het proberen als mijn computer met de kaarten wilt opstarten ( hij detecteerd ze niet meer, na aantal resets )

• bentheman20
update: heb kaarten eens proberen eruit te halen en 1tje proberen laten draaien, nu ziet mijn mobo de kaart niet meer ( piepjes combinatie ), ook als ik op de power knop druk spint de gpu meteen 100% en blijft de hele tijd 100% draaien. Na de piepjes is het enige wat je kunt is uitzetten of resetten maar wederom hetzelfde. Dat hij op 100% ging was normaal heel even vlak na het opstarten, nu is het al meteen tijdens het indrukken van de power knop en blijven de fans spinnen, iemand een idee? allebei de kaarten eruit gehaald, een voor een erin gedaan, ook een voor een getest.. steeds hetzelfde probleem.. voorheen ook aleens gehad maar na een aantal keer in en uithalen van de gpu werkte het weer, nu dus niet meer..
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee