Toon posts:

crossfire at radeon saphire 4870's dood?

Pagina: 1
Acties:

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 04:21
Beste tweakers, allereerst bedankt voor jullie tijd, ik als amateur computerbouwer en gamer heb een probleem.

Mijn videokaarten lijken dood te zijn? Eerst kon ik nog wel gewoon opstarten e.d. maar kreeg ik bij het gamen
(cod black ops) rare paarse artifacts,alle lichtgekleurde onderdelen in de game werden knipperd paars en de weer de originele kleur en dit constant door, is een van mijn gpu's nu kapot?

Om te checken of het misschien aan 1 kaart lag of allebei heb ik gisteren 1 kaart losgehaald en geprobeerd mijn computer te laten draaien. Al een paar tellen na het opstarten kreeg ik 1 lange en 3 korte piepe te horen ( volgens mijn mobo instructies was er geen GPU aangesloten). Dit heb ik dus met beide kaarten geprobeerd en op de verschillende slots geprobeerd, maar telkens als ik 1 kaart erin hebt krijg ik die piepjes.

Nu heb ik weer 2 videokaarten erin zitten maar lijkt hij niet fatsoenlijk op te willen starten, zelfs voor het windows laadscherm worden de kaarten op de een of andere manier gepushed tot 100% fan en valt het beeld weg ( zwart ) hierna doet hij niks meer. Zelfs als ik in het bios opstart dan gaan de fans op 100% en valt het scherm weg. ( heb ook geprobeerd 1 van de 2 schermen aan te sluiten ).

Enig idee hoe dit te verhelpen is, als er nog iets mogelijk is? En wat eventueel het probleem kan zijn?

Volgende specs:
mobo asus p5q3deluxe wifi ap
2x ati radeon 4870 gpu's in crossfire
OCZ Platinum DDR3 PC3-10666
cpu quad core 2.44ghz.
2 samsung p2250 schermen.

Alvast bedankt,
Ben

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:16

ManiacsHouse

Scheisse!

Dat je videokaart in het biosscherm op 100% gaat is niet zo vreemd. Probeer eens in veilige modus op te starten of je dan beeld krijgt. Knikker de volledige Ati-driver er op die manier uit. Fans van videokaart worden door de driver aangestuurd. Dat er geen GPU aanwezig is volgens je moederbord kan duiden op beide videokaarten kapot of je PCI-e sloten (dus moederbord) kapot.

Optie is om de videokaarten in een andere pc te stoppen en te checken of ze het daar wel doen.

Mmm bij nader inzien is het wel vreemd dat je met 1 GPU die piepjes krijgt... Bios misschien een resetten?

[Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-06-2011 15:38]

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 04:21
ManiacsHouse schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:37:
Dat je videokaart in het biosscherm op 100% gaat is niet zo vreemd. Probeer eens in veilige modus op te starten of je dan beeld krijgt. Knikker de volledige Ati-driver er op die manier uit. Fans van videokaart worden door de driver aangestuurd. Dat er geen GPU aanwezig is volgens je moederbord kan duiden op beide videokaarten kapot of je PCI-e sloten (dus moederbord) kapot.

Optie is om de videokaarten in een andere pc te stoppen en te checken of ze het daar wel doen.

Mmm bij nader inzien is het wel vreemd dat je met 1 GPU die piepjes krijgt... Bios misschien een resetten?
allereerst bedankt voor je reactie, dat de fans op 100% gaan is inderdaad heel even met opstarten, maar nu blijven de fans constant op 100% en dat lijkt me niet zo'n idee. De pc-i sloten denk ik dat ze wel functioneren aangezien ik wel gewoon beeld krijg tijdens het opstarten.

Nu krijg ik af en toe ook een melding van de GPU ( led ) dat meld dat er een critical temperature is, maar na een halve minuut van het opstarten lijkt me niet dat dit het geval kan zijn ( fans draaien gewoon ).

In veilige modus starten heb ik zojuist geprobeerd maar tijdens het laden van deze modus slaan de kaarten weer op hol ( fans 100% en zwart scherm ).

Helaas kan ik mijn kaarten niet testen in een ander systeem ( heb geen 2de systeem hier ).

[Voor 3% gewijzigd door bentheman20 op 01-06-2011 15:54]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee