Toon posts:

Hoe bepaal je of de voeding genoeg is?

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hallo,

Ik weet bijna zeker dat deze voeding goed genoeg is voor het systeem ( ik heb deze "http://www.antec.outervision.com/" site gebruikt ), maar hoe bepalen ze dat? Het is waarschijnlijk niet de goede manier, maar als je van alle onderdelen de maximale hoeveel stroomverbruik bij elkaar optelt kom je net boven de 700 W uit. En is er eventueel nog ruimte voor een SSD en een extra videokaart?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB€ 47,49€ 47,49
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 21,88€ 21,88
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 141,-€ 141,-
1Scythe Gouriki 3 700W€ 82,-€ 82,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 30,26€ 30,26
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition(HD-687A-ZNBC)€ 158,97€ 158,97
1Asrock P67 Extreme4€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 641,55

Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door V1ncam op 14-06-2011 23:18]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Die voeding test moet je altijd heel ruim nemen, je kan met je huidige setup nog heel wat hdd's en ssd's kwijt, meer dan je ooit nodig zult hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang je systeem aan een Wattmeter en belast het ding volledig (bijv met de OCCT PSUbench) en kijk wat het verbruik is. Dan heb je een idee hoeveel je ongeveer nog over hebt.

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Die calculators moet je niet teveel op vertrouwen, ze maken veelal een ruwe schatting, dus als ik jou was zou ik (zoals abeltje130 ook al zei) er iets boven gaan zitten

Zie :
pricewatch: Recom RC-PROE-M1050

If it ain't broke, don't fix it

• V1ncam
Terw_Dan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:13:
Hang je systeem aan een Wattmeter en belast het ding volledig (bijv met de OCCT PSUbench) en kijk wat het verbruik is. Dan heb je een idee hoeveel je ongeveer nog over hebt.
Ik heb het syteem nog niet :9
Berreber schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:41:
Die calculators moet je niet teveel op vertrouwen, ze maken veelal een ruwe schatting, dus als ik jou was zou ik (zoals abeltje130 ook al zei) er iets boven gaan zitten

Zie :
Die calculator gaf iets van 550W aan, dus ik zit er al boven met mijn 700W. Maar het is dus niet ruim genoeg voor een eventueel extra videokaart?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hier hebben we een topic voor: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:56
CrazyProf schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:52:
Die calculator gaf iets van 550W aan, dus ik zit er al boven met mijn 700W. Maar het is dus niet ruim genoeg voor een eventueel extra videokaart?
700 Watt zal voor een extra videokaart misschien te krap worden. Ik gebruik zelf een Scythe Stronger plugin 600Watt incombinatie met een Phenom II X6 1090T @ 3,6, 4GB PC12800, HD6870, Postville 80GB SSD, Samsung 1TB. Mijn voeding is er iedergeval niet geschikt voor een 2de videokaart :+

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hier hebben ze videokaart gereviewed. Conclusie, ongeveer 250W powerusage onder load. Kan er 5 boven of onder zitten, maar ik denk dat je daar best vanuit mag gaan.
offtopic:
/me Beatboxx meent zich te herinneren dat je boven 250W een extra fase nodig hebt???

hier zien we dat we 100W kunnen rekenen voor je CPU.
Verder nog 2 fans à max 20W samen, HDD 5w, DVD-lezer 15W, en nog 10W voor het mobo erbij. Komen we op 400 Watt uit. Een SSD gebruikt maximaal 6W. Daarvoor hoef je dus niet een grotere PSU te kopen, maar als je een extra videokaart wilt hebben moet je zeker iets dat 700W aankan nemen. En dit zijn allemaal extreme waarden, reken er niet op dat je -behalve bij furmark+linx- zoveel W gaat verbruiken. In een game draait je CPU waarschijnlijk maar op 60/70%, en je GPU ietsjes meer afhankelijk van de gamen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Berreber schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:41:

Zie :
Dan ben je vooral dom bezig, voor een dikke 100 euro kun je een echt goede voeding halen. Dan ben je gek als je zo'n Recom haalt. Ook zonde van de energie trouwens want deze voeding zal niet echt zuinig zijn in combinatie met deze PC.

Maar zoals gezegt dit hoort in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27, de Scythe zou ik trouwens ook niet nemen....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Persoonlijk gebruik ik deze versie van de outervision PSU meter.
Bevalt prima en is imho een goede leidraad :)

edit: geven zga. dezelfde output zie ik. Nouja voor mijn setup raade deze 308watt aan, dus beetje overhead genomen en voor de 400watt gegaan.

[Voor 51% gewijzigd door sapphire op 15-06-2011 13:01]

Gabriël ITX

• V1ncam
Oke bedankt voor alle reacties, ik ben nu wel benieuwd welke The mask aanraad, maar dat vraag ik dan wel in het juiste topic.

Tnx iedereen

• -The_Mask-
  • Niet online
sapphire schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:57:
edit: geven zga. dezelfde output zie ik. Nouja voor mijn setup raade deze 308watt aan, dus beetje overhead genomen en voor de 400watt gegaan.
300/400W zegt zo weinig het gaat erom wat de voeding op de 12V kan leveren, aangezien hier het meeste vanaf wordt gehaalt.

Een 300W voeding welke al zijn vermogen ook op de 12V kan leveren kan dus een zwaardere PC aan dan een 400W voeding welke maar 200W op de 12V kan leveren.

AMD Nieuwsdiscussie

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53
Lol @ de topicstart, 700Watt. Hij zou al genoeg hebben aan een 500Watter ;) Maar daarvoor hebben we een topic zoals al eerder vermeld

• Berreber
The mask, ik las net je reactie over recom. ik heb persoonlijk hele goede ervaringen met recom voedingen hoezo jij niet dan?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ervaringen zeggen niet zoveel, zelfs de meest bagger voeding waarvan de kans groot is dat die je hardware sloopt (en daar zijn er nogal wat van) kunnen nog wel eens goede ervaringen geven. Al zou zo'n voeding eens een HD slopen dan nog zou bijna niemand het door hebben dat het door de voeding is gekomen bijvoorbeeld.

Recom voedingen zijn nu eenmaal niet echt high-end. Vooral bij hem zou het heel dom zijn een 1000W Recom te halen, als je bedenkt dat zijn verbruik maar max op zo'n 225W uitkomt. Dus dan had je echt een hele goede voeding kunnen kopen voor het geld van een 1000W Recom.

AMD Nieuwsdiscussie

• Berreber
Ja oke dat geloof ik best, maar kijk ik bouw nu voor verscheidene mensen pc's, en werkte voorheen vooral met CM voedingen, maar recom vind ik het persoonlijk beter doen, totaal geen klachten gehad.

het kan natuurlijk ook zijn omdat die van CM een paar keer fouten gaven mijn mening negatief is beinvloed tegenover CM

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar Coolermaster (behalve Silent Pro (Gold)) zijn dan ook slecht tot hoog uit matig meestal, dus dat is ook niet zo vreemd.

AMD Nieuwsdiscussie

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier hebben we een verzameltopic voor: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27

Graag voortaan de moeite doen om te kijken naar actieve topics voor je je eigen topic opent.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee