• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12-2022
Ik heb hier een notebook staan, Xxodd W860Cu (Clevo W860). De WLAN snelheid komt niet hoger dan 150 mbit, terwijl deze notebook toch wel sneller zou moeten kunnen volgens mij.
- Heb me router al nagekeken op instellingen, deze staan goed (router geeft ook aan max 300 mbit)
- Notebook nagekeken, hier zitten maar 2 antennes aangesloten, de 3e ligt los en is voor geruik voor een 3g module
- Nieuwere drivers geprobeert

De netwerkkaart die intern zit ingebouwd is een realtek 8191se
Router die in gebruik is, is een Netgear WNDR3700v2

iemand een oplossing of idee ?

[Voor 4% gewijzigd door E-razor1984 op 14-06-2011 16:02]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

150 millibits zijn niet veel. Maar zelfs als je Megabits/s bedoeld, is dat voor een wireless connectie nog best acceptabel. De snelheid ligt aan een groot aantal factoren, waaronder de drukte in het stukje Megahertz gebied, de kwaliteit van je apparatuur, de afstand, de hoeveelheid obstakels tussen acc. point en laptop, overhead etc. Ik denk dat je blij mag zijn met 150 Megabit/s.

edit: ook je testmethode is van belang. Hoe test je de snelheid eigenlijk?

[Voor 9% gewijzigd door M2M op 14-06-2011 16:03]

-_-

• E-razor1984
Er zitten hier in de buurt sowiso 4 - 5 draadloze N netwerken, verder zit er tussen mij en de router een gipsbeton blokken muurtje, waar als je even heel boos naar kijkt als doorheen kijkt. Er zit nog wel een 5 ghz band op die router maar die ontvangt me laptop niet

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Op welke bandbreedte zit je? 20MHz of 40MHz? Zit je op 20MHz, dan kom je inderdaad niet hoger dan 150Mbit, Staat de router op 40MHz ingesteld, dan zou je theoretisch gezien een verbindingssnelheid van 300Mbit moeten behalen.

Maar zoals gezegd is dat ook van andere factoren afhankelijk. En daarbij, behaal je draadloos ook daadwerkelijk de snelheid van 144Mbit / 150Mbit? Zover ik weet komt de WNDR3700 niet verder dan 100Mbit, of je nu op 2.4GHz / 5GHz en 20MHz / 40MHz zit.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Op Realtek staat:
-1x2 MIMO technology for extended reception robustness and exceptional throughput
-Maximum Tx/Rx PHY data rate up to 72.2M/144.4Mbps using 20MHz bandwidth, 150M/300Mbps using 40MHz bandwidth.
-One Transmit and Two Receive path (1T2R).

Vraag is natuurlijk wat geeft je OS aan, je Tx of je Rx snelheid of gewoon de laagste... Beter als je gewoon even binnen je netwerk de snelheid test, terwijl je niet te ver weg van de router ben natuurlijk.

• E-razor1984
Momenteel blijft m'n verbinding hangen op 65 Mbit, dit is wat windows aangeeft en op speedtest.net komt mijn verbinding niet verder dan een 60 mbit terwijl ik wel 120 Mbit heb liggen

Nu staat er in mijn router wel een instelling max 130 Mbit, deze staat echter niet aan maar zou dit ook kunnen verklaren waarom de 300 Mbit nooit gehaald word, omdat de verbinding half duplex is ?

[Voor 35% gewijzigd door E-razor1984 op 15-06-2011 00:27]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 00:00
Met encryptie aan ga je die snelheid sowieso niet halen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:14

lier

MikroTik nerd

E-razor1984 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 00:24:
Momenteel blijft m'n verbinding hangen op 65 Mbit, dit is wat windows aangeeft en op speedtest.net komt mijn verbinding niet verder dan een 60 mbit terwijl ik wel 120 Mbit heb liggen
Let ajb op de hoofd en kleine letters, je schrijft nu 60mbit terwijl je 60 Mbit bedoeld (scheelt een factor...boel).

Als het 60 MBit is dan heb je een hele redelijke snelheid draadloos te pakken (en is er niets mis met je draadloze netwerk). Ik ga even uit van WPA2 icm AES en N only (maar dat zeg je hier al: "Heb me router al nagekeken op instellingen, deze staan goed").

Wat geeft je notebook aan als snelheid waarmee hij verbonden is (zoals al eerder gevraagd)?

Kijk ook eens naar het WNDR3700N topic, er zijn meer mensen met deze router (V1 en V2 komen daar allebei voor).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 12:35
Voor Snelheid altijd touwtje aansluiten, wireless is onberekenbaarder als je zulke snelheden wil halen.
Jouwn apparaat ondersteunt wel 802.11N maar de draft 2 ervan "IEEE 802.11n draft version 2.0", ik weet niet of die de technieken ondersteund om de 300 mbit te behalen. Daarbij zijn dergelijke snelheden zelfs met een Cisco AP erg zeldzaam, hebben wij nooit kunnen behalen (stabiel altans).

• E-razor1984
OK op die manier, dan weet ik bij deze voldoende, bedankt :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee