Toon posts:

dac met 5.1 naar stereo downmix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoihoi

Ivm mijn projectjes zoek ik eigenlijk een kleine DAC (een hele receiver liever niet, kleiner+goedkoper is beter) die 5.1 DTS kan converteren naar stereo analoog.

De meeste DACs die ik kan vinden hebben het volgende manco:

- Of in china te krijgen (kan wel maar we hebben hem eigenlijk komende week nodig)
- Duur (>200E)
- Lomp en groot, met een complete receiver etc erbij.

De PW laat niet zien of hij kan downmixen naar stereo; ik heb er hier een gevonden (cheap-ass) die 5.1 niet lijkt te snappen ;).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 13:15
In mijn zoektocht naar een DAC heb ik ook proberen uit te zoeken of DTS geconverteerd kan worden. Voor zover ik weet kan geen enkele DAC in de betaalbare klasse dit (Dacmagic, V-dac). Je moet dus voorafgaand aan de DAC het signaal al downmixen naar stereo.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om DTS ondersteuning in je DAC te bouwen dien je als fabrikant licentiekosten te betalen. Daarom zie je deze funcitonaliteit niet in het goedkopere segment, met uitzondering van Chinese meuk van fabrikanten die schijt hebben aan licenties.

• Boudewijn
  • Niet online
Grappig dat een 150E speaker stereosetje van Sony het wel kan (optisch 5.1 aangestuurd) worden.

Aan welke chinese leverancier moet ik dan denken? Het chinese hifi topic biedt hier helaas ook weinig uitkomst :(.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is je bron? Kan die niet al gelijk downmixen?

• Boudewijn
  • Niet online
Nope dat is lastig; het is een pc met daaraan een playseat die per se 5.1 DTS moet hebben omdat hij anders de soundtracks niet herkent. Die lust door (playseat heeft zowel in als uit) naar de luidsprekers momenteel.