Toon posts:

dac met 5.1 naar stereo downmix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoihoi

Ivm mijn projectjes zoek ik eigenlijk een kleine DAC (een hele receiver liever niet, kleiner+goedkoper is beter) die 5.1 DTS kan converteren naar stereo analoog.

De meeste DACs die ik kan vinden hebben het volgende manco:

- Of in china te krijgen (kan wel maar we hebben hem eigenlijk komende week nodig)
- Duur (>200E)
- Lomp en groot, met een complete receiver etc erbij.

De PW laat niet zien of hij kan downmixen naar stereo; ik heb er hier een gevonden (cheap-ass) die 5.1 niet lijkt te snappen ;).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 13:15
In mijn zoektocht naar een DAC heb ik ook proberen uit te zoeken of DTS geconverteerd kan worden. Voor zover ik weet kan geen enkele DAC in de betaalbare klasse dit (Dacmagic, V-dac). Je moet dus voorafgaand aan de DAC het signaal al downmixen naar stereo.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om DTS ondersteuning in je DAC te bouwen dien je als fabrikant licentiekosten te betalen. Daarom zie je deze funcitonaliteit niet in het goedkopere segment, met uitzondering van Chinese meuk van fabrikanten die schijt hebben aan licenties.

• Boudewijn
  • Niet online
Grappig dat een 150E speaker stereosetje van Sony het wel kan (optisch 5.1 aangestuurd) worden.

Aan welke chinese leverancier moet ik dan denken? Het chinese hifi topic biedt hier helaas ook weinig uitkomst :(.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is je bron? Kan die niet al gelijk downmixen?

• Boudewijn
  • Niet online
Nope dat is lastig; het is een pc met daaraan een playseat die per se 5.1 DTS moet hebben omdat hij anders de soundtracks niet herkent. Die lust door (playseat heeft zowel in als uit) naar de luidsprekers momenteel.
Dat gaat prima maar een hoofdtelefoon moet ook kunnen werken; en liefst zonder een complete luidsprekerset te kopen om de hoofdtel aan te sluiten :P.

Daarom dus een los DACje.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 15:52
Misschien de creative DDTS-100 en heb je nog geluk ook dat er een wordt aangeboden in de v&a;

V&A aangeboden: Creative Decoder DDTS-100

Kun je erin knijpen?

• Boudewijn
  • Niet online
Leuk, maar hij moet beschikbaar blijven. Als in: het is bedoeld voor seriematige opstelling, dus verkrijgbaarheid is een pre.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 15:52
Geeft de geluidskaart van de PC niet gelijktijdig digitaal en analoog geluid uit?

Kun je erin knijpen?

• Boudewijn
  • Niet online
Nee helaas niet. Dat was nml mijn vorige topic hieromtrent :P.
windows 7: digitaal en analoog geluid tegelijk

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hmm, misschien dat het met een m-audio of andere meer serieuze geluidskaart wel lukt. Ik kan in ieder geval wel digital pcm out + analog out hebben hier. Of ik DTS kan passthroughen en analoog 2.0 op de analoge uitgang weet ik niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee