dac met 5.1 naar stereo downmix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ivm mijn projectjes zoek ik eigenlijk een kleine DAC (een hele receiver liever niet, kleiner+goedkoper is beter) die 5.1 DTS kan converteren naar stereo analoog.

De meeste DACs die ik kan vinden hebben het volgende manco:

- Of in china te krijgen (kan wel maar we hebben hem eigenlijk komende week nodig)
- Duur (>200E)
- Lomp en groot, met een complete receiver etc erbij.

De PW laat niet zien of hij kan downmixen naar stereo; ik heb er hier een gevonden (cheap-ass) die 5.1 niet lijkt te snappen ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
In mijn zoektocht naar een DAC heb ik ook proberen uit te zoeken of DTS geconverteerd kan worden. Voor zover ik weet kan geen enkele DAC in de betaalbare klasse dit (Dacmagic, V-dac). Je moet dus voorafgaand aan de DAC het signaal al downmixen naar stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om DTS ondersteuning in je DAC te bouwen dien je als fabrikant licentiekosten te betalen. Daarom zie je deze funcitonaliteit niet in het goedkopere segment, met uitzondering van Chinese meuk van fabrikanten die schijt hebben aan licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Grappig dat een 150E speaker stereosetje van Sony het wel kan (optisch 5.1 aangestuurd) worden.

Aan welke chinese leverancier moet ik dan denken? Het chinese hifi topic biedt hier helaas ook weinig uitkomst :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je bron? Kan die niet al gelijk downmixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nope dat is lastig; het is een pc met daaraan een playseat die per se 5.1 DTS moet hebben omdat hij anders de soundtracks niet herkent. Die lust door (playseat heeft zowel in als uit) naar de luidsprekers momenteel.
Dat gaat prima maar een hoofdtelefoon moet ook kunnen werken; en liefst zonder een complete luidsprekerset te kopen om de hoofdtel aan te sluiten :P.

Daarom dus een los DACje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:36
Misschien de creative DDTS-100 en heb je nog geluk ook dat er een wordt aangeboden in de v&a;

V&A aangeboden: Creative Decoder DDTS-100

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Leuk, maar hij moet beschikbaar blijven. Als in: het is bedoeld voor seriematige opstelling, dus verkrijgbaarheid is een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:36
Geeft de geluidskaart van de PC niet gelijktijdig digitaal en analoog geluid uit?

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Nee helaas niet. Dat was nml mijn vorige topic hieromtrent :P.
windows 7: digitaal en analoog geluid tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, misschien dat het met een m-audio of andere meer serieuze geluidskaart wel lukt. Ik kan in ieder geval wel digital pcm out + analog out hebben hier. Of ik DTS kan passthroughen en analoog 2.0 op de analoge uitgang weet ik niet.
Pagina: 1