Toon posts:

[Hi] WhatsApp blokkade (foto's, audio, video)

Pagina: 1
Acties:

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:56
Zoals ik in dit topic al aangaf, lijkt het erop dat Hi WhatsApp gedeeltelijk blokkeert. Alles behalve tekst kan niet meer worden ontvangen door mij of mijn vriendin (beiden Hi) en zoals te lezen in het topic hebben meer mensen hier last van. Om nou niet gelijk Hi te veroordelen wil ik eens kijken of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Het probleem treedt bij mij en mijn vriendin alleen op als er gebruik wordt gemaakt van het netwerk van Hi, dus via WiFi werkt het wel.

Mijn vragen:
1. Hebben meer mensen hier last van en dan ook op welk netwerk?
2. Gebruikt WhatsApp een andere poort voor het ontvangen van plaatjes e.d.?
3. Als dit niet zo is, dan lijkt het mij een vorm van DPI, of niet?
4. Als Hi dit idd doet, is het dan contractbreuk? Ik wil n.l. graag wel de fotootjes kunnen ontvangen en heb geen zin in dubbele netwerkkosten mocht ik overstappen.

Thanks voor het antwoord alvast!

Edit: Probleem opgelost (door BastiaanN)! Verander de APN settings van portalmmm.nl naar internet en zet de proxy uit!

[Voor 5% gewijzigd door dfader op 14-06-2011 12:24. Reden: Oplossing]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toevallig allebei Android? Volgens mij heeft de Android client namelijk wat problemen met het downloaden van foto's of video's de laatste tijd.

Mijn pa heeft er bijvoorbeeld geen last van (KPN), maar twee vrienden toevallig wel (beide toevallig wel Hi :P). Maar ik heb zelf ook Hi maar heb een iPhone en het versturen of downloaden van foto's gaat bij mij wel goed.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 16:33

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wanneer heb je je abonnement voor het laatst verlengd? Dit staat er namelijk in de voorwaarden:
Mobiel datagebruik op de abonnementen waarvoor deze aanvullende voorwaarden geldt, is niet bedoeld voor gebruik van VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. Hier kunnen dan ook geen rechten aan ontleend worden. In aanvulling op de Algemene Voorwaarden Mobiele Telecommunicatiediensten behoudt KPN/Hi zich het recht voor om maatregelen te treffen omtrent het gebruik van VOIP- en SMSoIP-dienstenten aanzien van abonnementen waarvoor deze FUP van toepassing is.
klik

Deze voorwaarden zijn ingegaan op 1 november 2011. Maar zoals hierboven gezegd, het kan dus ook aan de client liggen :)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:43
het is nog juni he :P dat je t even weet :P dat betekend dat die voorwaarden nog van kracht moeten worden ?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DaMarcus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:15:
Wanneer heb je je abonnement voor het laatst verlengd? Dit staat er namelijk in de voorwaarden:

[...]

klik

Deze voorwaarden zijn ingegaan op 1 november 2011. Maar zoals hierboven gezegd, het kan dus ook aan de client liggen :)
1 november 2011? Bedoel je daar 2010 lieverd? :>

[Voor 82% gewijzigd door Ultraman op 14-06-2011 11:17]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Whatsappend met een maatje van me (ik vodafone, hij HI) hebben we nergens last van

• dfader
r0el schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:17:
Whatsappend met een maatje van me (ik vodafone, hij HI) hebben we nergens last van
Het zou idd aan android kunnen liggen, maar dat zou gek zijn, aangezien het op WIFi wel werkt. Heb je aan je maatje gevraagd of hij niet toevallig op WiFi zit?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

klik

Wat probeer je nu precies met die link te zeggen? Er kunnen geen rechten aan ontleend worden, dat is wat er staat. Van een blokkade is geen sprake, ik dacht ook dat alle consternatie die onlangs is geweest omtrent DPI dit wel duidelijk had gemaakt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dfader

[...]

klik

Deze zijn ingegaan op 1 november 2010 denk ik, maar het heeft tot ongeveer 1 juni gewoon zonder problemen gewerkt. Maar even los daarvan, hoe kunnen ze dit nou blokkeren, dit is toch DPI, of niet?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 16:33

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Lampuhkap schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:16:
het is nog juni he :P dat je t even weet :P dat betekend dat die voorwaarden nog van kracht moeten worden ?
Ultraman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:16:
[...]

1 november 2011? Bedoel je daar 2010 lieverd? :>
Ik bedoelde inderdaad november 2010 :$

* DaMarcus op zoek naar koffie gaat

Anoniem: 110895

Toevallig gisteren naar 4 mensen dezelfde foto gestuurd.

2 ontvingen hem en konden downloaden 1 met bb KPN en de ander met android vodafone
2 andere konden hem niet downloaden Iphone 4 op KPN en een Android (sgs) ook op KPN

Ik vond het ook al vreemd dat dit niet kon.
Mijn vriendin heeft er wel eens vaker last mee gehad maar niet zelden.
Ik ga het eens in de gaten houden!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als je bij commentaar gaat kijken op de Android Market (https://market.android.com/details?id=com.whatsapp) zie je dat het bij heel veel mensen met de Android cliënt niet werkt. Wellicht dat het met een update van de cliënt te maken heeft maar dat zou je simpel kunnen oplossen door de App een keer helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren en dan kijken of het probleem is verholpen.

Edit: Toch bijzonder dat er niemand over klaagt op de Duitse of Engelse market.... :X

Edit2: Net even geprobeerd op mijn Nexus S met Android 2.3.4 terwijl ik op het mobiele netwerk zit; Werkt prima. Zowel versturen als ontvangen. Zit ook bij Hi.

[Voor 24% gewijzigd door BastiaanN op 14-06-2011 11:33]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• dfader
BastiaanN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:27:
Als je bij commentaar gaat kijken op de Android Market (https://market.android.com/details?id=com.whatsapp) zie je dat het bij heel veel mensen met de Android cliënt niet werkt. Wellicht dat het met een update van de cliënt te maken heeft maar dat zou je simpel kunnen oplossen door de App een keer helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren en dan kijken of het probleem is verholpen.

Edit: Toch bijzonder dat er niemand over klaagt op de Duitse of Engelse market.... :X

Edit2: Net even geprobeerd op mijn Nexus S met Android 2.3.4 terwijl ik op het mobiele netwerk zit; Werkt prima. Zowel versturen als ontvangen. Zit ook bij Hi.
Dan vind ik het nog steeds wel gek dat ik het alleen kan ontvangen als ik via WiFi verbind. Zou het dan iets met een proxy zijn ofzo, ik ga de volgende dingen eens proberen:

1. Proxy zoeken en evt uitzetten
2. WhatsApp uninstallen, reinstallen en rebooten

Ik laat weten hoe dit afloopt, maar het lijkt dus toch niet echt iets van Hi te zijn, ondanks dat meer mensen er last van schijnen te hebben :)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dfader schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:40:
[...]
Dan vind ik het nog steeds wel gek dat ik het alleen kan ontvangen als ik via WiFi verbind. Zou het dan iets met een proxy zijn ofzo, ik ga de volgende dingen eens proberen:
Je zou eens met je internet instellingen kunnen gaan stoeien. Bij het toegangspunt "KPN Internet" staat standaard als APN "portalmmm.nl" ingesteld en wordt er een proxy gebruikt. Bij mij staat de APN echter op "internet" en is de proxy leeg.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 10:28
Gewoon voor de statistieken: ik heb er ook last van. (volgens mij) Werkte het eerst wel af en toe maar nu werkt het eigenlijk nooit. Misschien even met Hi bellen/emailen? (Denk eigenlijk niet dat het zin heeft gezien het IQ van de mensen die de emailtjes/telefoontjes moeten beantwoorden)

• dfader
BastiaanN schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:44:
[...]
Je zou eens met je internet instellingen kunnen gaan stoeien. Bij het toegangspunt "KPN Internet" staat standaard als APN "portalmmm.nl" ingesteld en wordt er een proxy gebruikt. Bij mij staat de APN echter op "internet" en is de proxy leeg.
Mijn HELD! Dit was het probleem! Ik heb eerst proxy uitgezet, geen verschil. Daarna WhatsApp gedeinstalleerd en geinstalleerd, geen verschil. Daarna portalmmm.nl vervangen door internet et voila, probleem opgelost!

Thanks! Topic kan op slot en ik zal de oplossing in mijn ts zetten.

Anoniem: 274599

Bij mij stond er al niets bij de proxy

Dit helpt, maar wat is het voordeel van portalmmm.nl boven Internet dan? Stel dat de APN wel weer naar behoren werkt, zou terugschakelen naar portalmmm.nl weer beter zijn?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij wordt al het verkeer van portalmmm.nl door een proxy geloodst. Shazam werkt bij mij bijvoorbeeld niet via portalmmm.nl (iPhone). Ik krijg dan een of andere foutmelding dat er een XX request verwacht wordt en HTTP is gekregen. Via 'internet' werkt het wel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 16:40
Vandaag ook iemand die geen whatsapp had op z'n telefoon. Toevallig had ik dit topic gelezen, dus ik vervang portalmmm.nl door internet en alles werkt opeens weer.

Vaag :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee