• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Mijn vrouw gaat een Blackberry Pearl 3G aanschaffen, dus ben ik mij een beetje aan het verdiepen in de wondere wereld van RIM.
Nu lees ik dat onder andere voor de Pearl 3G OS 6 beschikbaar komt/is. Op het www kan ik hier maar bijzonder weinig over vinden behalve dat het provider afhankelijk is wanneer die update beschikbaar is.

Mijn vrouw gebruikt het netwerk van Hi (KPN), dus ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of deze update al beschikbaar is voor dit toestel in combinatie met dat netwerk?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:31
Het toestel wordt inderdaad geleverd met OS5

Op websites waar ze zelf ROM's bouwen kun je OS6 wel vinden (als je goed zoekt)
Ik weet niet of het 100% legaal is, dus ik kan je helaas niet helpen met een linkje of iets dergelijks.

Ik heb zelf voor een collega ook OS6 geinstalleerd op zijn 9105.

Let wel, je hebt wel wat tools en kennis nodig (voor als het fout gaat)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Maar is deze update nu wel al officieel uitgegeven door RIM en wordt hij tegen gehouden door bepaalde providers, of is de hele update in zijn geheel nog niet vrijgegeven? Ik kan hier maar weinig over vinden op de site van Blackberry zelf.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 22:53

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

ppaddo schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:11:
Maar is deze update nu wel al officieel uitgegeven door RIM en wordt hij tegen gehouden door bepaalde providers, of is de hele update in zijn geheel nog niet vrijgegeven? Ik kan hier maar weinig over vinden op de site van Blackberry zelf.
De Update is gewoon via de "Officiele Kanalen" beschikbaar, het enige is dat Nederland niet echt vooroploopt met OS Updates omdat de Wijzigingen bij BB OS vaak minimaal zijn.

Via deze link: http://crackberry.com/off...lackberry-pearl-3g-rogers kun je de Laatste Officiele versie van OS6 voor de Pearl 3G binnentrekken, aangezien deze niet van jou Standaard Provider komt, dien je echter wel de Vendor.xml file uit C:\program files\common files\research in motion\apploader te verwijderen.

Desktop: Wacom Intuos Pen & Touch | Logitech Z2300
Gadgets: BlackBerry KEY2
Earcandy: BeatsX Ft. Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
JunkieXP schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:06:
[...]

De Update is gewoon via de "Officiele Kanalen" beschikbaar, het enige is dat Nederland niet echt vooroploopt met OS Updates omdat de Wijzigingen bij BB OS vaak minimaal zijn.

Via deze link: http://crackberry.com/off...lackberry-pearl-3g-rogers kun je de Laatste Officiele versie van OS6 voor de Pearl 3G binnentrekken, aangezien deze niet van jou Standaard Provider komt, dien je echter wel de Vendor.xml file uit C:\program files\common files\research in motion\apploader te verwijderen.
Hey bedankt! Ik had al zoiets ergens gelezen, maar begreep het toen niet helemaal.
Ik ben het bestand nu aan het downloaden. Is het dan morgen (toestel was niet fysiek aanwezig in de zaak vandaag) een kwestie van toestel aansluiten, de gedownloade exe file draaien, vendor.xml verwijderen en gaan? Op Crackberry klinkt het allemaal redelijk positief. Zijn er hier ook al ervaringen met deze Rogers versie (dat is toch een Canadese provider?)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee