Toon posts:

Melding na iTunes installatie

Pagina: 1
Acties:

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-07-2022
Elke keer als ik mijn iTunes update krijg ik deze melding:

[img]http://http://imageshack.us/photo/my-images/171/verkleindq.jpg/[/img]

[img]http://http://imageshack.us/photo/my-images/9/verkleind1.jpg/[/img]

http://imageshack.us/f/195/schermafbeelding2011061f.png/

Fout in m'n systeemextensie geen idee hoe het daar komt maar hoe gaat het weg. iTunes werkt prima.
Zelf zou je zeggen iTunes verwijderen en op nieuw installeren maar moet ik dan al mijn muziek weer opnieuw in iTunes gaan zetten?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
heb je al een "schijfbevoegdheden" controle uitgevoerd? mischien dat het probleem daarin zit.

Strava

• Ciedric
Prulleman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:49:
heb je al een "schijfbevoegdheden" controle uitgevoerd? mischien dat het probleem daarin zit.
Nee niet uitgevoerd, wat is het en waar vind ik het?

• Prulleman
iets van eigen initiatief.....???
maar vooruit, command spatie > type "schijfhulp" en selecteer "schijfhulpprogramma" uit de spotlight list
(disk utility als je je mac op engels hebt staan)

Selecteer dan aan de linkerkant de schijf waar itunes op staat en klik op de knop "controleer schijfbevoegdheden". Als hier wat uitkomt kan je op "herstel schijfbevoegdheden" klikken
Mac OS X assigns specific access privileges, known as permissions, to all of your programs, folders, and documents. These permissions are usually managed automatically, but when a permissions error occurs, it can cause significant problems. For example, your applications may not launch, or your computer might respond slowly. These problems are more likely to occur after you update your operating system or install new software.

Strava

• Ciedric
Tsja jij kan vanaf daar zien dat ik het nog niet geprobeerd heb.
We zitten hier toch op een forum om dit soort vragen beantwoord te krijgen en elkaars kennis te delen.

Bedank iig voor jouw inzet, ik heb mijn mac niet eens een jaar en ik ben nieuw in Apple land ;)
Heb het aan 't werk gezet en er kwamen idd tal van zaken voorbij. Zodra ik iTunes weer zal gaan updaten zal blijken of dit de problemen op lost.

thnx!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:05

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je plaatjes doen het niet. Ik probeerde de boel te fixen maar je hebt verkeerde url's gepost.

[Voor 77% gewijzigd door sebastius op 14-06-2011 21:30]

• Prulleman
Ciedric schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:17:
Tsja jij kan vanaf daar zien dat ik het nog niet geprobeerd heb.
We zitten hier toch op een forum om dit soort vragen beantwoord te krijgen en elkaars kennis te delen.

Bedank iig voor jouw inzet, ik heb mijn mac niet eens een jaar en ik ben nieuw in Apple land ;)
Heb het aan 't werk gezet en er kwamen idd tal van zaken voorbij. Zodra ik iTunes weer zal gaan updaten zal blijken of dit de problemen op lost.

thnx!
Eerste hit bij google op "osx schijfbevoegdheden":
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL
Dat bedoel ik met eigen initiatief...
Kennis delen wil niet zeggen dat alles voorgekauwd moet worden, ik hoop vaak dat een voorzetje genoeg is ;)

Verder waarom wachten op update? Als het nu niet werkt en er komen zaken voorbij tijdens de controle, kan je ook gewoon op herstel klikken...

Strava

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:29:
Je plaatjes doen het niet. Ik probeerde de boel te fixen maar je hebt verkeerde url's gepost.

You save everyone, but who saves you?

• Ciedric
@ Prulleman. Dat is het punt juist, ik krijg deze melding wel te zien maar naar mijn weten zie ikzelf niets geks aan iTunes, alles lijkt te werken. Misschien dat jullie meer verstand hebben van deze melding?

Thnx voor de plaatjes, op andere forums werkt het wel, waarschijnlijk zit het hem dat ik het uit de url kopieer ipv rechter muisknop, eigenschappen, etc.

Nogmaals een edit, ik heb ook last van dit probleem: iTunes binnenkomende netwerkverbindingen melding! Wellicht staat dat in verbinding met elkaar?

[Voor 46% gewijzigd door Ciedric op 16-06-2011 00:13]

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 15:40

The_DoubleU

Tweaker in München

Ciedric schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:10:
Nogmaals een edit, ik heb ook last van dit probleem: iTunes binnenkomende netwerkverbindingen melding! Wellicht staat dat in verbinding met elkaar?
Ga naar /Applications en verwijder iTunes.app. (Je muziek blijft gewoon op z'n plek).
Dan opnieuw iTunes installeren, dat heeft bij mij het netwerkverbinding probleem opgelost en hopelijk die andere foutmelding ook.

• Ciedric
The_DoubleU schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:08:
[...]

Ga naar /Applications en verwijder iTunes.app. (Je muziek blijft gewoon op z'n plek).
Dan opnieuw iTunes installeren, dat heeft bij mij het netwerkverbinding probleem opgelost en hopelijk die andere foutmelding ook.
Net uitgevoerd en het netwerkverbinding probleem is opgelost.

De andere melding na een update CDS.... is er nog steeds. Heb al meerdere malen schijfbevoegdheden toegepast...

Edit:
Er zijn meer mensen met het probleem. https://discussions.apple...ity/itunes/itunes_for_mac
Even zien wat Apple support weet te melden.

Oké probleem is dat brand programma Toast niet goed samenwerkt met Snow Leopard. Heb daar nog niks van gemerkt. ook CD Spin Doctor schijnt voor probs te zorgen.

[Voor 22% gewijzigd door Ciedric op 18-06-2011 18:56]

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Bedankt!
Ik kom erachter dat ik hetzelfde probleem had!
Nu toast verwijderd en tot nu toe geen problemen gehad :*)

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee