Ik heb een probleem met mijn PC waar ik helemaal gek van wordt, ik kan de oorzaak niet vinden. De PC:
Asus P5Q (vanilla)
core2duo E8400
Geil PC8500 5-5-5-15 2x 2GB
Sapphire HD4850 512MB
Scythe stronger 600W modulaire voeding (nieuw)
1x 80GB x-25m postville Intel SSD
1x 500gb samsung HDD
Cluyb3D theatron agrippa DTS PCI sound
geen optical drive.
probleem: voor elke start of herstart van mijn PC (hoe dan ook) moet ik de stroom er 10 seconden afhalen (clear CMOS mag ook), dan start alles normaal zonder problemen. Dit is een C.P.R. CPU parameter recall. Doe ik dit niet dan krijg ik geen POST. Het mobo ledje en ventilatoren gaan allemaal wel aan.
Ik heb uitgebreid gezocht naar mogelijke oorzaken. Het is in ieder geval begonnen na het wisselen van de CPU naar een q9650 en weer terug omdat die CPU niet goed bleek. Ik heb toen wel de BIOS een aantal keer geflashed, ook vaak gecleared om te troubleshooten toen.
een aantal dingen heb ik geprobeerd, aan de hand van categorieen:
Fysieke problemen: CPU, RAM, grafische kaart, PCI audio herplaatst. Nieuwe 3V batterij. Alle overbodige apparaten weghalen.
BIOS: herflash, incl reflash bootblock, up- en downgrades. default settings proberen andere geheugen instellen etc.
PSU: kan niet testen, maar dit lijkt mij toch niet het probleem.
iemand nog een idee?
Asus P5Q (vanilla)
core2duo E8400
Geil PC8500 5-5-5-15 2x 2GB
Sapphire HD4850 512MB
Scythe stronger 600W modulaire voeding (nieuw)
1x 80GB x-25m postville Intel SSD
1x 500gb samsung HDD
Cluyb3D theatron agrippa DTS PCI sound
geen optical drive.
probleem: voor elke start of herstart van mijn PC (hoe dan ook) moet ik de stroom er 10 seconden afhalen (clear CMOS mag ook), dan start alles normaal zonder problemen. Dit is een C.P.R. CPU parameter recall. Doe ik dit niet dan krijg ik geen POST. Het mobo ledje en ventilatoren gaan allemaal wel aan.
Ik heb uitgebreid gezocht naar mogelijke oorzaken. Het is in ieder geval begonnen na het wisselen van de CPU naar een q9650 en weer terug omdat die CPU niet goed bleek. Ik heb toen wel de BIOS een aantal keer geflashed, ook vaak gecleared om te troubleshooten toen.
een aantal dingen heb ik geprobeerd, aan de hand van categorieen:
Fysieke problemen: CPU, RAM, grafische kaart, PCI audio herplaatst. Nieuwe 3V batterij. Alle overbodige apparaten weghalen.
BIOS: herflash, incl reflash bootblock, up- en downgrades. default settings proberen andere geheugen instellen etc.
PSU: kan niet testen, maar dit lijkt mij toch niet het probleem.
iemand nog een idee?
[Voor 10% gewijzigd door Initial G op 13-06-2011 20:05]