Sinds een tijdje kan ik alleen nog maar de pc opstarten als ik eerst de voeding uitschakel en daarna de powerknop indruk om te ontladen. Hij start dan normaal op, en heeft de settings van het BIOS onthouden. Elke andere manier van resetten / opnieuw opstarten resulteert in een "double boot" waarbij het scherm uit blijft.
Als het systeem loopt kan ik bijvoorbeeld probleemloos uren GTA IV spelen.
Het systeem is dat van mijn sig. samengevat:
ahanix dvine5 kast, FSP 350W activepfc voeding, p5q, e8400, geil 4GB 1066, HD4850
loopt op 445x8.5=3783Mhz met ram 1:1
Er is niet iets aan te wijzen wat het uitgelokt heeft. Ik heb wel een PCI parallele poort geinstalleerd, maar die er weer uit halen helpt niet.
Wat heb ik gedaan om het te verhelpen:
-CMOS reset
-Conservatieve bios instellingen, Voltages hoger, RAM downclocken etc
-BIOS geflashed met andere bios, mbios
-Alle hardware aangedrukt, etc.
-PCI kaartjes verwijderd
Ik had al gezocht, maar het probleem lijkt niet vaak voor te komen.
-De voeding werd aangewezen, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen. De voeding lijkt OK, aangezien hij normaal werkt onder belasting en de voltages mooi binnen de limieten zitten.
-het Mobo kan brak zijn, maar het lijkt me een kwaliteitsbordje en de batterij zal nog niet leeg zijn, hij onthoudt de datum ook zonder stroom
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik word er behoorlijk ziek van.
Als het systeem loopt kan ik bijvoorbeeld probleemloos uren GTA IV spelen.
Het systeem is dat van mijn sig. samengevat:
ahanix dvine5 kast, FSP 350W activepfc voeding, p5q, e8400, geil 4GB 1066, HD4850
loopt op 445x8.5=3783Mhz met ram 1:1
Er is niet iets aan te wijzen wat het uitgelokt heeft. Ik heb wel een PCI parallele poort geinstalleerd, maar die er weer uit halen helpt niet.
Wat heb ik gedaan om het te verhelpen:
-CMOS reset
-Conservatieve bios instellingen, Voltages hoger, RAM downclocken etc
-BIOS geflashed met andere bios, mbios
-Alle hardware aangedrukt, etc.
-PCI kaartjes verwijderd
Ik had al gezocht, maar het probleem lijkt niet vaak voor te komen.
-De voeding werd aangewezen, maar een echte oplossing ben ik nog niet tegengekomen. De voeding lijkt OK, aangezien hij normaal werkt onder belasting en de voltages mooi binnen de limieten zitten.
-het Mobo kan brak zijn, maar het lijkt me een kwaliteitsbordje en de batterij zal nog niet leeg zijn, hij onthoudt de datum ook zonder stroom
Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik word er behoorlijk ziek van.