Anoniem: 410666

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb eind maart een computer besteld bij Azerty, deze heb ik door hun laten samenstellen. Dit houdt dan ook in dat ik op zijn minst een jaar garantie heb op de computer (montage garantie).

Nu zat er ook een moederbord bij van de B3 versie, waar veel klachten over waren. Dit moederbord hield er oppeens uit zichzelf mee op. Dit kwam ik te weten doordat ik de computer had weggebracht naar een computer zaak hier in de buurt, zij vertelde dat het probleem bij het moederbord lag. Ik liet eerst deze computer zaak het controleren omdat ik niet wilde dat mijn hele computer weer wekenlang weg zou blijven.

Toen dus het moederbord naar Azerty opgestuurd, hierbij heb ik alle richtlijnen gevolgd.

Een paar dagen later kwamen zij voor het eerst met een mail:

''Wij hebben uw moederbord ontvangen echter kunnen wij deze niet in behandeling nemen.
De reden dat wij uw moederbord niet retour kunnen nemen zullen wij hieronder kort toelichten:

U heeft er voor gekozen om het systeem zelf te bouwen, dit kan uiteraard. Wij versturen normaal altijd een mail naar de klanten waarin wij assemblage aanbieden en onze klanten wijzen op de risico’s van zelf monteren. We geven met klem aan dat met name het monteren van de processor op het moederbord risico's met zich meebrengt m.b.t. kromme pinnetjes en het verlies van garantie. Wanneer wij namelijk een moederbord met een of meerdere kromme pinnetjes retour sturen naar de fabrikant zullen zij het moederbord direct retour sturen omdat zij dit zien als gebruikersschade en reparatie dan helaas niet meer mogelijk is.

Graag horen wij naar welk adres wij uw moederbord retour kunnen sturen.
Wij vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.''

Ten eerste is deze mail onjuist omdat ik de computer door hun heb laten samenstellen, dit komt niet professioneel over. Zij hebben dus ook de processor geïnstalleerd op het moederbord. Ik heb zelf de processor en het moederbord gecontrolleerd nadat hij terug kwam van de computer zaak (waar ik hem dus liet controleren op het probleem) hier in de buurt, het was gewoon allemaal in orde.

Zit ik hier nou fout?

Bij voorbaat dank.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Jij zit niet fout. Ten eerste moeten zij kunnen bewijzen dat er iets stuk is gegaan door onjuist handelen van jouw kant. Dat kunnen ze niet. Ten tweede hebben zij het systeem geassembleerd. Ik zou ze morgen even een belletje geven dat ze er naast zitten, en ze de kans geven hun fout te herstellen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Toch?

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 13:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Per direct een mail terugsturen waarin je vermeld dat het systeem door hun is samengesteld en het argument betreffende zelfbouw niet opgaat. scan hierbij een bon mee in waar op staat dat hun het daadwerkelijk geassembleerd hebben en niet jij. Ik neem aan dat er wat in rekening gebracht word voor het assembleren van het systeem, hiermee kan je aantonen dat hun fout zitten en dus kosteloos het product door een gelijkwaardig product dienen te vervangen.

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
>SF

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je koopt het systeem geassembleerd en toch stuur je alleen het moedebord op? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? [/advocaat vd duivel]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 14:43

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
U kunt het beste morgen een e-mail sturen naar jesper@azerty.nl en dan zullen wij het probleem oplossen. U heeft inderdaad de assemblage door ons laten uitvoeren, dus u heeft gewoon recht op garantie.

Met vriendelijke groet,

Azerty

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Overigens heeft het er niks mee te doen dat het mobo niet een B3 revisie is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zij hebben het systeem samen gesteld maar jij hebt er vervolgens zelf (de computer zaak) aan gesleuteld. Opzich logisch dat ze geen garantie bieden als je de boel zelf na de hand beschadigd kan hebben natuurlijk.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Topicstarter
Azerty.nl schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:16:
U kunt het beste morgen een e-mail sturen naar jesper@azerty.nl en dan zullen wij het probleem oplossen. U heeft inderdaad de assemblage door ons laten uitvoeren, dus u heeft gewoon recht op garantie.

Met vriendelijke groet,

Azerty
In ieder geval al bedankt voor de reacties.

En ja, ik heb al met Jesper contact gehad via de mail.

Dit stuurde hij:

''U heeft inderdaad gekozen voor azerty montage met daarop 1 jaar garantie, welke recht geeft op een jaar garantie op de montage welke door azerty is uitgevoerd. Dit houdt in dat bij een mogelijk defect u de complete pc ter reparatie kunt aanbieden bij Azerty. Zodra u zelf of een andere partij, welke niet Azerty is, de computerkast opent en de hardware zelf gaat demonteren vervalt hierbij de garantie op de montage. Indien het complete systeem bij Azerty was aangeboden en wij hadden bij het demonteren van de processor de kromme pinnen op de socket opgemerkt dan was dit voor riscio van Azerty geweest omdat wij dan zelf de montage en demontage hadden uitgevoerd. Nu u dit door een derde partij heeft laten uitvoeren kunnen wij niet meer achterhalen of deze schade reeds tijdens de montage van het systeem was ontstaan of tijdens de demontage van de processor.

Wij kunnen het moederbord dan ook niet onder garantie retour nemen omdat hier gebruikersschade op is geconstateerd.

Wij ontvangen graag uw adresgegevens, zodat wij het defecte moederbord naar u kunnen retourneren.

Indien u na ontvangst van het moederbord nog verdere stappen wilt ondernemen om uw gelijk te behalen dan is dat uw goed recht. Op dit moment kunnen wij u verder niet van dienst zijn.

Wij gaan ervan uit dat wij u voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jesper ''

Ik vind het echter vrij sterk dat er gebruikersschade is geconstateerd terwijl ik het zorgvoldig heb nagekeken en verder dat het moederbord zelfs al eerder kapot is gegaan (door wat ik zelf onmogelijk heb kunnen veroorzaken) dan dat de pinnetjes beschadig geraakt zijn (als dat al uberhaubt waar is). Icm de eerste email vind ik het allemaal niet zo professioneel meer overkomen, dus heb ik mijn twijfels.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 410666 op 13-06-2011 14:31]

Topicstarter
Nu heb ik zojuist dit topic gevonden op Tweakers.net

Garantie kwestie Azerty

Nu krijg ik al helemaal mijn twijfels... Vooral omdat ik alles netjes heb opgestuurd inclusief het socketbeschermkapje en alles erom heen. Het is blijkbaar een standaard email die jullie azerty, met alle respect, versturen.

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 410666 op 13-06-2011 14:35]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:43
afgezien van of je garantie HAD ja of nee, denk ik dat je het jezelf nu wel heel moeilijk hebt gemaakt om eerst naar een derde te gaan met alle gevolgen van dien.
Je hebt er immers zelf voor gekozen de garantie op de montage te verbreken.

als er dan schade wordt geconstateerd, dan vind ik het niet gek dat Azerty dat in dit geval op jou afschuift

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

:D
Je gaat zelf tegen de regels in, laat je garantie vervallen en als je daarop aangesproken word ga je ze gelijk voor onprofessionele leugenaars uitmaken?

Als jij een TV koopt, deze gaat kapot en je maakt hem zelf open, ga je dan ook zeuren als je geen garantie meer hebt?

Een beetje kinderachtig om zo te reageren natuurlijk. En als er daadwerkelijk schade is dan zal die computerzaak die ernaar gekeken heeft die schade wellicht aangericht hebben, ik zou daar dus eens verhaal gaan halen dan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• paQ
Spike_wolf schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:35:

Een beetje kinderachtig om zo te reageren natuurlijk. En als er daadwerkelijk schade is dan zal die computerzaak die ernaar gekeken heeft die schade wellicht aangericht hebben, ik zou daar dus eens verhaal gaan halen dan.
dat is een aanname
... of bij montage...

ook een aanname.

punt is dat je de correcte partij er nu niet meer op kunt aanspreken

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik lees nergens dat de pinnetjes krom of verbogen zijn. Dus waar haalt Azerty de wijsheid vandaan dat dit het geval is?

Als dit toch het geval mocht zijn, dan moet Azerty de eerste 6 maanden van de garantietermijn aantonen/bewijzen dat dit door toedoen van de klant is gebeurt. Na deze 6 maanden zijn de rollen omgedraaid, dan moet de klant aantonen/bewijzen dat dit niet door zijn of haar toedoen komt.

• paQ
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:40:
Ik lees nergens dat de pinnetjes krom of verbogen zijn. Dus waar haalt Azerty de wijsheid vandaan dat dit het geval is?

Als dit toch het geval mocht zijn, dan moet Azerty de eerste 6 maanden van de garantietermijn aantonen/bewijzen dat dit door toedoen van de klant is gebeurt. Na deze 6 maanden zijn de rollen omgedraaid, dan moet de klant aantonen/bewijzen dat dit niet door zijn of haar toedoen komt.
een verbroken zegel helpt daarbij wel

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:31
Anoniem: 410666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:29:
[...]
Ik vind het echter vrij sterk dat er gebruikersschade is geconstateerd terwijl ik het zorgvoldig heb nagekeken en verder dat het moederbord zelfs al eerder kapot is gegaan (door wat ik zelf onmogelijk heb kunnen veroorzaken) dan dat de pinnetjes beschadig geraakt zijn (als dat al uberhaubt waar is). Icm de eerste email vind ik het allemaal niet zo professioneel meer overkomen, dus heb ik mijn twijfels.
Azerty zal het sterk betwijfelen dat zij jou een defect moederbord met kromme pinnen opgestuurd hebben.
Dit zullen zij toch ook controleren voor het verstuurd wordt?
Vervolgens ga je naar een ander voor controle/reparatie om daarna het probleem weer bij hen neer te leggen.
F4T4L_3RR0R schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:40:
Ook als er al door andere partijen aan gesleuteld is?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 12:36
Azerty.nl schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:16:

Met vriendelijke groet,

Azerty
Alsof er geen garantie op zit als de onderdelen los worden gekocht. Het moet niet veel gekker worden met garantieontduiking van webshops. Lees de wet er nog eens op na zou ik zeggen.

[Voor 6% gewijzigd door Boxman op 13-06-2011 14:45]

Ryzen 3950x | Taichi x470 | 64GB E-die 3600C16 | Watercooled 2080 Ti | Seasonic X-1250W

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 10:07
Als het gewoon een goede reparateur is kun je de twijvel bij Azerty wegnemen door een verklaring te laten maken.

Want wat Azerty doet heb ik nergens in het BW kunnen vinden. Het lijkt mij ook gewoon dat je garantie hebt op het onderdeel. Even laten ondersteunen door de winkel die het nog even nagekeken heeft, want een lange tijd je spullen missen is in mijn ogen best wel een valide argument.

Topicstarter
Zoals ik al eerder heb aangegeven: ik heb het moederbord nauw gecontrolleerd voordat ik het verstuurde.
Als ik toen uberhabubt kromme pinnen zou hebben aangetroffen zou ik natuurlijk naar de computerzaak hier in de buurt gegaan zijn om verhaal te halen. Het is echter zo dat de pinnen niet krom waren toen ik het verstuurde. Verder kunnen ze ook niet tijdens het vervoer krom gegaan zijn want het beschermingsplaatje had ik erom heen gedaan en in alles stevig ingepakt met alles erbij.

Ik denk persoonlijk zelf gewoon dat Azerty mij nu gewoon wilt uitspelen door gebruik te maken van de situatie (moederbord naar computerzaak hier in de buurt brengen) en zo makkelijk geen garantie hoeft te geven en er blijkbaar mee weg te komen.

Eerlijk vind ik dit echter niet, en goede service vind ik het ook niet.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Henk12345:
In je eerste post zeg je het volgende:
Nu zat er ook een moederbord bij van de B3 versie, waar veel klachten over waren.

Wat bedoel je hier mee? Waren er al vanaf het begin af aan al klachten dan? En wat voor soort klachten precies?

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 12:36
silmaril8 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:47:
@Henk12345:
In je eerste post zeg je het volgende:
Nu zat er ook een moederbord bij van de B3 versie, waar veel klachten over waren.

Wat bedoel je hier mee? Waren er al vanaf het begin af aan al klachten dan? En wat voor soort klachten precies?
Heeft volgens mij met een foute batch Sandy Bridge te maken, die zijn teruggeroepen door Intel.

[Voor 3% gewijzigd door Boxman op 13-06-2011 14:48]

Ryzen 3950x | Taichi x470 | 64GB E-die 3600C16 | Watercooled 2080 Ti | Seasonic X-1250W

• silmaril8
  • Niet online
Boxman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:48:
Heeft volgens mij met een foute batch Sandy Bridge te maken, die zijn teruggeroepen door Intel.
Nee, want dat is de B2 versie. B3 versies zijn dus de goede batch.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:26
Boxman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:44:
[...]
Alsof er geen garantie op zit als de onderdelen los worden gekocht. Het moet niet veel gekker worden met garantieontduiking van webshops. Lees de wet er nog eens op na zou ik zeggen.
Beweert Azerty dat dan? Azerty verkoopt bijna alleen maar losse onderdelen.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Update je post ipv een nieuwe plaatsen scheelt een hoop ruimte op het forum.

Ontopic: wat fatal zegt, je hebt gewoon het recht om de kast iig open te maken etc. en lijkt het stug dat een PC met defecte aan CPU socket normaal functioneert? Zal wel die Sandybridge rommel zijn ? Ook snap ik de reactie van Azerty niet? Heb jij het bord opgestuurd met schade? En waarom niet direct naar Azerty gegaan en wel naar een 3e party? Niet dat het iets uitmaakt iedereen mag er naar kijken hij was tenslotte al defect. Het vervelende is nou een maal dat Azerty voor jou de belangen behartiging doet en ze dus blijkbaar veel geld vragen voor een simpele installatie en het nu laten afweten en op Holland International hun volgende vakantie aan het uitzoeken zijn

Even over de Intel S1155 Sandy Bridge (rommel) system deze zullen veel vaker dan je denkt defect terug moeten en winkels gaat dit veel geld kosten, echter ligt de fout bij Intel en niet bij de klant

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter
Nee ik had geen klachten gehad tot op dat moment, maar naar mijn weten was het zo dat er veel problemen met het moederbord waren (in het algemeen), maar dat heeft bij nader inzien niet veel te maken met het kapot gaan van mijn moederbord.

• Ma®tin
Anoniem: 410666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:47:
Zoals ik al eerder heb aangegeven: ik heb het moederbord nauw gecontrolleerd voordat ik het verstuurde.
Als ik toen uberhabubt kromme pinnen zou hebben aangetroffen zou ik natuurlijk naar de computerzaak hier in de buurt gegaan zijn om verhaal te halen. Het is echter zo dat de pinnen niet krom waren toen ik het verstuurde. Verder kunnen ze ook niet tijdens het vervoer krom gegaan zijn want het beschermingsplaatje had ik erom heen gedaan en in alles stevig ingepakt met alles erbij.
Maar als je een compleet product koopt, waarom stuur je dan niet ook het hele product terug, zodat zij kunnen bekijken wat er mis mee is?

• silmaril8
  • Niet online
larsiano schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:49:
Even over de Intel S1155 Sandy Bridge (rommel) system deze zullen veel vaker dan je denkt defect terug moeten en winkels gaat dit veel geld kosten, echter ligt de fout bij Intel en niet bij de klant
Wat bedoel je hiermee?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ma®tin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:49:
[...]

Maar als je een compleet product koopt, waarom stuur je dan niet ook het hele product terug, zodat zij kunnen bekijken wat er mis mee is?
Een complete pc opsturen is nogal prijzig lijkt me.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 410666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:49:
Nee ik had geen klachten gehad tot op dat moment, maar naar mijn weten was het zo dat er veel problemen met het moederbord waren (in het algemeen), maar dat heeft bij nader inzien niet veel te maken met het kapot gaan van mijn moederbord.
Als je geen klachten had, lijkt het me sterk dat er toen al kromme/gebroken pinnetjes waren.... Maar goed, het kan wel. Wat voor soort probleem had je moederbord uiteindelijk dan wel?

Topicstarter
Ma®tin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:49:
[...]

Azerty liet mij weten dat het hele proces tot 4 weken kon duren, ik heb hier echter geen tijd voor want ik heb de computer nodig voor mijn werk. Dus het leek mij het beste om alleen het specifieke onderdeel op te sturen, zodat , mocht het 4 weken duren, ik wellicht ergens een goedkoop moederbord voor die tijd kon kopen en die later weer door te verkopen, zodat ik alsnog gebruik kon maken van mijn computer.

Het probleem wat mijn moederbord uiteindelijk was dat er geen beeld meer op mijn scherm kwam, dit lag niet bij de videokaart wat je wellicht zou denken.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 410666 op 13-06-2011 14:53]

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Wat bedoel je hiermee?
Ik bedoel dat winkels die teveel RMA van de zelfe producten zien graag de klant de schuld gaan geven voordat ze door hebben dat het aan het product ligt. Dit doet elke bedrijf en in elke branch. Het is jouw woord tegen dat van hun

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Ma®tin
Raven schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:51:
[...]

Een complete pc opsturen is nogal prijzig lijkt me.
Dus?
Dat weet je toch voordat je het op internet koopt?
Dan moet je naar de lokale computerboer gaan.
Maar ja, daar betaal je weer meer voor het systeem....

• silmaril8
  • Niet online
larsiano schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:53:
Ik bedoel dat winkels die teveel RMA van de zelfe producten zien graag de klant de schuld gaan geven voordat ze door hebben dat het aan het product ligt. Dit doet elke bedrijf en in elke branch. Het is jouw woord tegen dat van hun
Hoe kom je er dan bij dat Sandy Bridge moederborden te vaak defect zijn?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ma®tin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Dus?
Dat weet je toch voordat je het op internet koopt?
Dan moet je naar de lokale computerboer gaan.
Maar ja, daar betaal je weer meer voor het systeem....
Tsja, just thinking out loud ;)
Dat is een van de redenen dat ik alleen losse onderdelen koop.

@hieronder: Ik ga zoiets echt niet met TNT versturen |:(
(Mocht ik een kant en klare pc kopen waar wat aan blijkt te mankeren.)

[Voor 14% gewijzigd door Raven op 13-06-2011 15:00]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39

painkill

Pain(k)(ill)

En een computerkast opsturen kost ook gewoon €6,75...

Maar laat azerty maar bewijzen dat de cpu pinnen verbogen zijn dmv. foto's, daarna kun jij beslissen of je het terugneemt of niet..

Mijn SNES verzameling!

• silmaril8
  • Niet online
painkill schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:58:
En een computerkast opsturen kost ook gewoon €6,75...

Maar laat azerty maar bewijzen dat de cpu pinnen verbogen zijn dmv. foto's, daarna kun jij beslissen of je het terugneemt of niet..
Nee, meestal kost een kast (inclusief inhoud) meer dan 12 euro omdat de kast in totaal meer dan 10kg weegt. Maar goed, de prijs was niet de reden dat TS de kast in zijn geheel niet opstuurde; hij wilde niet zonder hardware zijn de komende 4 weken en wilde een goedkoop moederbord op de kop tikken.

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08-2022
Boxman schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:44:
[...]

Er zit wel garantie op losse onderdelen dit gaat om de montagegarantie.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 15:32
Azerty staat nu eenmaal bekend om zijn garantietruucjes en mogelijkheden hier onderuit te kruipen. Laatst was hier iemand die zijn videokaart deels vergoed kreeg ipv gerepareerd omdat de fabrikant hun ook geen nieuwe gaf in de garantie.. En dan slaat deels op een " doekje om je mond mee af te vegen"

Kortom, als je zo afhankelijk bent van je pc waarom koop je die dan niet bij de pc zaak om de hoek?

Topicstarter
Omdat ik tot voorheen ook geen twijfels had bij Azerty, de levering etc verliep allemaal prima.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kijk het grote probleem is dat twee andere personen met dat moederbord bezig geweest zijn. Namelijk eerst die computerzaak en daarna ook nog jij zelf bij het uit elkaar halen. Probleem is zoals ik het begrijp dat er nu pinnetjes verbogen zijn en dat is inderdaad user abuse waarbij de garantie vervalt. Dat kan bij de montage al gebeurt zijn (dan zou het dus hun fout zijn) maar het kan net zo goed gebeurd zijn in de computerzaak of tijdens het demonteren door jou. Ik zou wel even om bewijs (in de vorm van een foto) vragen om te zien of er echt pinnetjes verbogen zijn.

Hoe het dan verder juridisch precies zit in dit geval durf ik niet te zeggen, wat ik wel weet is dat je het jezelf onnodig enorm moeilijk gemaakt hebt door hem niet direct compleet terug te sturen naar Azerty.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 19:25

Pierre

Van nature lui!

Je mag van een stuk hardware verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat, dus je hebt garantie (volgens de europesche wetgeving)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
@pierre61
Zolang het niet door de gebruiker is veroorzaakt ja, dus daar hebben we nu niks aan.
je hebt trouwens heel wat langers als 1 jaar garantie hoor.

[Voor 24% gewijzigd door Abeltje130 op 13-06-2011 15:19]

• silmaril8
  • Niet online
Pierre61 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:17:
Je mag van een stuk hardware verwachten dat het langer dan 1 jaar meegaat, dus je hebt garantie (volgens de europesche wetgeving)
Wat een simpel en onjuist statement zeg (in combinatie met dit geval). Heb je überhaupt het topic wel gelezen?

Edit: Juist, wat Abeltje30 dus hier boven ook zegt.

[Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 13-06-2011 15:20]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
De hamvraag is:

Zijn de pinnetjes verbogen? Voor zover ik begrijp ligt het moederbord nog niet bij Azerty, dus hoe komen ze hierop? Of is het een standaardmail van hen? (zoals eerder in dit topic voorbij kwam)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ik222 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:12:
Probleem is zoals ik het begrijp dat er nu pinnetjes verbogen zijn en dat is inderdaad user abuse waarbij de garantie vervalt.
Is dat al überhaupt objectief aangetoond. Het is namelijk voor sommige webshops een soort escape clausule.

Hiermee doel ik niet direct op Azerty overigens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:11
Pff, lekker bezig azerty, gewoon een standaardmail met een ongeldige garantieweigering. En dan ook nog niet vermelden of er uberhaupt zichtbare schade aan het socket is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• ik222
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:23:
[...]

Is dat al überhaupt objectief aangetoond. Het is namelijk voor sommige webshops een soort escape clausule.

Hiermee doel ik niet direct op Azerty overigens.
Nee volgens mij niet, daarom zeg ik ook vraag eerst eens bewijs in de vorm van een foto van de verbogen pinnetjes bijvoorbeeld.

Wat ik verder wel weet is dat er geen moederborden met verbogen pinnetjes uit de fabriek komen dus hoe dan ook ergens zijn ze verbogen door menselijk toedoen (er van uitgaande dat ze daadwerkelijk verbogen zijn).

[Voor 20% gewijzigd door ik222 op 13-06-2011 15:46]

• Ma®tin
Zowel azerty als ts vinden natuurlijk dat ze gelijk hebben, punt is nu dat er door ts en door zijn lokale computerboer aan gesleutelt is waardoor azerty nu wel erg sterk staat.

Al verkeerde het moederbord in een perfecte, goedwerkende nieuwstaat toen je het terugstuurde, dat kan je nu niet meer aantonen.
Al fietst de desbetreffende azerty medewerker nu over je moederbord heen, zij kunnen nu het defect op jou of jouw computerboer afschuiven.

Je hebt een compleet systeem gekocht, mijns inziens had je dan ook het complete systeem terug moeten sturen, en van daaruit verder kijken.
Dat jij je systeem niet zo lang kan/wilt missen, daar hebben zij natuurlijk niks mee te maken.

• Bor

Bor

ik222 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:44:
[...]
Wat ik verder wel weet is dat er geen moederborden met verbogen pinnetjes uit de fabriek komen dus hoe dan ook ergens zijn ze verbogen door menselijk toedoen (er van uitgaande dat ze daadwerkelijk verbogen zijn).
Klopt, 3 opties: bij het inbouwen door Azerty, door de 3e partij of door de TS zelf. Het is aan Azerty om ten minste aannemelijk te maken dat het niet bij de assemblage al fout is gegaan wat natuurlijk ook mogelijk is. Het moederbord houdt er natuurlijk niet zomaar spontaan mee op.

[Voor 5% gewijzigd door Bor op 13-06-2011 15:48]

Topicstarter
Het moederbord is er spontaan mee opgehouden. In de ochtend op de dag van het kapot gaan heb ik nog gebruikt gemaakt van de computer, toen ik in de middag er weer gebruik van wilde maken lukte dit niet. Ik ben de enige die de computer gebruikte.

De oorzaak van het defect staat verder eigenlijk ook los van de kromme pinnen, en zoals al eerder gezegd wordt het vaak maar op de kromme pinnen afgeschoven, dit lijkt me in de meeste gevallen onterecht en al helemaal oneerlijk.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:44
Anoniem: 410666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:44:
Dit kwam ik te weten doordat ik de computer had weggebracht naar een computer zaak hier in de buurt, zij vertelde dat het probleem bij het moederbord lag. Ik liet eerst deze computer zaak het controleren omdat ik niet wilde dat mijn hele computer weer wekenlang weg zou blijven.
Bij voorbaat dank.
Why? Je hebt nog garantie en je laat het wegbrengen naar een andere computerzaak? Als mijn tv onder garantie kapot is ga ik toch ook niet eerst naar de tv reparateur om het probleem te constateren? Je hebt een pc gekocht en daarop had je dus direct rma moeten aanvragen.
Anoniem: 410666 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:44:
Toen dus het moederbord naar Azerty opgestuurd, hierbij heb ik alle richtlijnen gevolgd.
Bij voorbaat dank.
Net zoals hierboven. Waarom heb je alleen het mobo opgestuurd? Je hebt een compleet geassembleerd product afgenomen. En daarop heb je ook garantie. Als mensen zelf gaan sleutelen aan dat soort apparaten word het ondoenlijk voor een webshop om bij te houden waardoor de schade komt.

Je kan hoog en laag springen over of het nu oneerlijk is of niet. Punt is gewoon dat je dus niet de procedure hebt gevolgd. Ik vind dus ook eerlijk dat azerty hier gewoon compleet in zijn recht staat. Als klanten van mij gaan prutsen aan zaken die ik daar heb neergezet/ geconfigureerd en beheer dan ben ik ook niet blij.

Tip: overleg de volgende keer eerst even met een webshop wat ze graag willen zien. En dan nog het liefst per e-mail. Dan heb je de zaken op papier staan.
Tip2: wat je overigens nog kan proberen is een "asjeblieft" mailtje. De zaak uiteen zetten hoe het is gegaan en dat je het mobo vantevoren toch echt hebt gecontroleerd op verbogen pinnetjes. Dat dit een probleem zou zijn wist je niet en om coulance vragen. Meer keus/ recht op iets heb je mijns inziens niet.

[Voor 12% gewijzigd door Craven op 13-06-2011 16:17]

• silmaril8
  • Niet online
En hoe was het moederbord er dan mee opgehouden? Deden alles fans het nog wel? Hoorde je wel opstart piepjes?

Het is namelijk raar dat het moederbord het al die tijd wel goed heeft gedaan met kapotte pinnetjes.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:24
je heb geen recht op de assemblage "garantie"want er is een 3e persoon bij geweest. Dat lijkt mij logisch en ook acceptabel. Maar wat niet acceptabel is dat het maar gelijk op gebogen pinnetjes wordt gegooid. Lijkt mij als dat een lokale computerboer een systeem uit elkaar schroeft hij dit met goeie zorg doet. Je zegt dus dat je het moederbord met socketbescherming op heb gestuurd. Ik vraag mij dan ook af kan je tijdens het demonteren zorgen voor gebogen pinnetjes? en zo ja hoe? lijkt mij dat azerty moet bewijzen dat door de klant is veroorzaakt vandaar ook deze 2 vragen.

How are you doing?

Topicstarter
Ja, ik heb het ook gewoon nauw gecontrolleerd en goed en stevig ingepakt. Eerst kon er nog iets misgegaan zijn, maar nu ik die andere berichten hoor waar gewoon dezelfde email bij is gebruik krijg ik wel echt mijn twijfels.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 22:13
Als ik zo de AV van Azerty vluchtig doorkijk, staat daar nergens dat je de kast niet mag openmaken omdat de garantie dan vervalt (correct me if I'm wrong). Dit lijkt mij een vrij normale handeling, dus het zou gewoon toegestaan moeten zijn. Zat er een zegel of iets dergelijks op de kast

Edit: Oops, over het gedeelte heen gelezen dat je je Mobo los hebt verstuurd.. dat maakt het lastiger.

[Voor 15% gewijzigd door Knul op 13-06-2011 19:08]

Topicstarter
Ja, maar hoe zouden jullie het nu verder aanpakken?

bvd

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 18:33
Bij Azerty heb je geen garantie meer, klaar. Is je eigen schuld. Azerty heeft goed gehandeld.

Gewoon opnemen met de fabrikant van je moederbord, hier zit gewoon nog garantie op neem ik aan?

Edit> Als je je pc nodig hebt voor werk neem ik aan dat je gewoon een reserve pc hebt? Net zoals 90% van alle tweakers :P

[Voor 24% gewijzigd door sbmuc op 14-06-2011 10:09]

• Anoniem: 144052
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nieuw mobo kopen en zelf erin zetten?

Topicstarter
Hoezo heeft Azerty goed gehandeld? Het is overduidelijk dat ik niks met kromme pinnetjes te maken heb gehad en dat zij gewoon het als een slap excuus gebruiken om misbruik te maken van de situatie, welke wettelijk gezien juist is. Klandizie en begrip is hier echter ver te zoeken, dus goed gehandeld kan ik het niet noemen.

Ik ben niet de enige bij wie zij dit geflikt hebben.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 410666 op 14-06-2011 10:48]

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 17:10
sbmuc schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:07:
Bij Azerty heb je geen garantie meer, klaar. Is je eigen schuld. Azerty heeft goed gehandeld.

Gewoon opnemen met de fabrikant van je moederbord, hier zit gewoon nog garantie op neem ik aan?

Edit> Als je je pc nodig hebt voor werk neem ik aan dat je gewoon een reserve pc hebt? Net zoals 90% van alle tweakers :P
Denk dat de meeste fabrikanten hier ook zeggen geen garantie user abuse.
Maar nooit geschoten is altijd mis zou wel altijd even proberen contact op te nemen en te kijken of ze je evt willen helpen.

www.nolimitoss.nl

• ik222
  • Niet online
Anoniem: 410666 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:47:
Hoezo heeft Azerty goed gehandeld? Het is overduidelijk dat ik niks met kromme pinnetjes te maken heb gehad
Dat is niet overduidelijk, dat is enkel jou overtuiging. Kan ook nog best dat het waar is maar dat is nu niet meer aan te tonen...

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04
Hoezo heeft Azerty goed gehandeld? Het is overduidelijk dat ik niks met kromme pinnetjes te maken heb gehad en dat zij gewoon het als een slap excuus gebruiken om misbruik te maken van de situatie, welke wettelijk gezien juist is. Klandizie en begrip is hier echter ver te zoeken, dus goed gehandeld kan ik het niet noemen.

Duidelijk.

Maar wat vind je nu van je eigen handelen? Vind je dat dat wel correct is geweest?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 16:16
Je had er direct mee naar Azerty moeten gaan.
En inderdaad dit kan langer duren voordat je de pc terug hebt..maar mensen hebben geen geduld soms.

Azerty heeft in deze zaak naar mijn weten juist gehandeld.
Azerty zou eventueel wel kunnen kijken naar een tussenoplossing (Stukje klant coulance)maar ook daar geld als ze dat bij elke klant zouden doen dan kunnen ze de zaak ook wel sluiten.

Maar inderdaad advies is om op dit moment de fabrikant van het moederbord eens te proberen(die zijn vaak wel erg klantvriendelijk..afhankelijk wel moederbord je hebt van welke fabrikant)

Dus tip..iets defect direct naar de zaak waar je garantie loopt..en niet eerst door een andere computerboer laten nakijken.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00

Wish

ingwell

Het punt van Azerty is, dat het NIET overduidelijk is dat jij niks met kromme pinnetjes te maken hebt. Logisch, want de kast is open gemaakt, onderdelen bij een derde partij belegd en laten "behandelen". Omdat je niet het hele systeem hebt opgestuurd, is het dus ook niet inzichtelijk voor Azerty wat hoe en waarom het moederbord het niet meer doet. Kun jij echt aantonen dat noch jij, noch de derde partij pinnetjes heeft lopen verbuigen? Denk het niet.

Het is dan ook geen slap excuus. Voor zover ze kunnen nagaan hebben zij niks fout gedaan. Waarom zouden ze dan garantie willen blijven bieden voor iets wat niet aantoonbaar onder hun garantie valt. Dus wettelijk in jouw woorden voegt hier helemaal niks toe.

No drama

• ebia
  • Laatst online: 28-05 13:09
Mijn idee:

Laat het mobo terugkomen, buig eventuele pinnen recht (overigens zou ik het wel een schande vinden als je 100% zeker weet dat het recht toegestuurd is maar krom terugkwam).. vervolgens stuur je het bord RMA naar de fabrikant, omdat het bord immers stuk is. Als je uiteindelijk een nieuwe terughebt zou ik even een forward doen van die RMA, Azerty hartelijk bedanken voor hun niet geleverde service en er verder nooit meer zaken mee doen.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:59

Floppus

Customer Experience matters

Het vaart allemaal enigszins in extremen lijkt het. Of de soep ook zo heet gegeten wordt - beide kanten op - is de vraag. Het helpt vaak om dingen even te scheiden en niet als geheel te zien.

Je bestelt een geassembleerd systeem, met dus garantie op ook de assemblage. Door het zelf uit elkaar schroeven, of dat elders te laten doen, kan je de leverancier in ieder geval niet meer aanspreken op assemblagefouten. Je had de leverancier namelijk bij problemen eerst in staat moeten stellen dat op te lossen.

Hoe lang dat mag duren, of wat daar voor alternatieven voor zijn om de overlast te beperken zijn dan een onderdeel van overleg. Je had bijvoorbeeld een eerste controle sowieso kunnen laten uitvoeren, en dán overleggen hoe het verder zou moeten.

Dat je door het uit elkaar schroeven in het geheel geen garantie meer zou hebben is het andere uiterste, en ook niet reëel. Wel heb je een verweer op user-abuse door je actie en het naar een andere winkel brengen überhaupt mogelijk gemaakt. Het systeem heeft de leverancier werkend verlaten.

Het zou onzinnig zijn voor een winkel om bewust zaken te saboteren en onder user abuse te schuiven. Dat is weer een typisch voorbeeld van onderbuikgevoel wat in de praktijk idioot zou zijn omdat het meer gezeur en onvrede kost dan klanten die graag terugkomen - maar mensen zoeken eenmaal graag naar verklaringen die de schuld in ieder geval onmogelijk bij zichzelf zou kunnen plaatsen.

Wat een rechter zou oordelen is niet alleen lastig te zeggen, maar ook vrij onzinnig tenzij je die gang ook werkelijk overweegt. Als het systeem ineens niet meer werkte zonder dat je er zelf aan gesleuteld had en mensen kunnen dat bevestigen, dan is het duidelijk dat er in ieder geval iets mis was. De weg die je daarna gekozen hebt en de mogelijkheid die je daardoor gecreëerd hebt zelf schade te veroorzaken (zelfs al is dat tijdens transport) pleit jezelf ook niet vrij. Mijn gok is dan ook dat een rechter het ergens in het midden zou zoeken.

Er was *een* probleem, dus niet reëel om jou alle kosten te laten betalen. Je hebt het heft in eigen hand genomen, dus niet reëel om de winkel alle kosten te laten betalen. Je zou het leergeld kunnen noemen.
Daarnaast blijft garantie op componenten uiteraard gewoon bestaan.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• haarbal
Azerty heeft niet eens vastgesteld of er een pinnetje krom staat, ze hebben gewoon hun standaard garantieweigeringsmailtje gestuurd. Waarschijnlijk zonder het moederbord zelfs maar te bekijken. Hoe kunnen mensen in dit topic zeggen dat azerty goed heeft gehandeld???? Ze hadden op z'n minst kunnen zeggen of er ook echt kromme pinnen in het socket zitten.

[Voor 30% gewijzigd door haarbal op 14-06-2011 19:48]

• -The_Mask-
  • Niet online
Wij kunnen het moederbord dan ook niet onder garantie retour nemen omdat hier gebruikersschade op is geconstateerd.
Lijkt mij toch wel duidelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Floppus

Floppus

haarbal schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:46:
Azerty heeft niet eens vastgesteld of er een pinnetje krom staat, ze hebben gewoon hun standaard garantieweigeringsmailtje gestuurd.
Oh... Je was er bij... Zeg dat dan 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 20:14]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Azerty handeld hierbij correct,je had het systeem compleet moeten terug sturen zoals al eerder is gezegd.
Mischien een wijze les voor de volgende keer,het is nou eenmaal bekend dat garantie wordt afgewezen,bij het opsturen van een niet compleet of beschadigd product.

(gewoon door de zure appel heen bijten)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:56
icn schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:22:
Azerty handeld hierbij correct,je had het systeem compleet moeten terug sturen zoals al eerder is gezegd.
Mischien een wijze les voor de volgende keer,het is nou eenmaal bekend dat garantie wordt afgewezen,bij het opsturen van een niet compleet of beschadigd product.
Nee, Azerty handelt dan niet correct.
TS heeft naast garantie op correcte assemblage ook garantie op de losse onderdelen, dus als een onderdeel kapot gaat moet deze gewoon onder de onderdeel-garantie gerepareerd/vervangen/whatever worden.

Dat het van de TS verstandiger zou zijn geweest om de hele PC te retourneren, dat is wat anders.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nee, de 'klant' heeft in dit geval een complete pc afgenomen. Hierdoor moet dus voor garantieafhandeling imo het hele apparaat opgestuurd worden in plaats van één onderdeel.

Zie het voor je als een TV waarvan de inverter defect is. Bij je fabrikant kun je niet zo maar even je inverter omruilen voor garantie, daarvoor moet de hele TV naar de fabrikant toe.

• silmaril8
  • Niet online
Gleighton schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:50:
Nee, de 'klant' heeft in dit geval een complete pc afgenomen. Hierdoor moet dus voor garantieafhandeling imo het hele apparaat opgestuurd worden in plaats van één onderdeel.

Zie het voor je als een TV waarvan de inverter defect is. Bij je fabrikant kun je niet zo maar even je inverter omruilen voor garantie, daarvoor moet de hele TV naar de fabrikant toe.
Nee. Hij heeft een PC samengesteld en heeft deze (tegen betaling) laten monteren door Azerty. Als er dan een onderdeel kapot is, mag je gerust dat kapotte onderdeel naar Azerty sturen.

• Bor

Bor

Gleighton schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:50:

Ware het niet dat je de pc uit los te bestellen onderdelen samenstelt in de meeste gevallen zoals TS ook al aangeeft. Je hebt daarom ook garantie op de afzonderlijke onderdelen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Garantie zat op zowel de hele PC als op de onderdelen. Garantie op de hele PC is niet meer van toepassing aangezien iemand anders de PC al helemaal uit elkaar heeft gehaald. En volgens Azerty heeft het mobo gebruikersschade dus dan is de garantie op het mobo ook weg. Zo simpel is het en als er dus echt gebruikersschade is dan heeft Azerty gewoon gelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bor

Bor

-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:53:
Zo simpel is het en als er dus echt gebruikersschade is dan heeft Azerty gewoon gelijk.
Was het maar zo simpel. Het is namelijk aan Azerty om aannemelijk te maken / te bewijzen dat de gebruiksschade door onprofessioneel handelen / handelen anders dan normaal is, is veroorzaakt. Azerty heeft dus niet zo maar direct gelijk.

• Floppus

Floppus

Kom op mensen, het "redelijkheid en billijkheid" in de wet is nu juist bedoeld om zwart-wit kijken te voorkomen. Waarom is bij de discussie erover dan zo'n zwart-wit stelling over wie gelijk zou hebben nodig?

Volgens mij heb ik de relevante nuances hierboven al wel genoemd. :)

[Voor 12% gewijzigd door Floppus op 14-06-2011 22:29]

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:58

Grozno

acts without consequence!

Ik ben wel benieuwd of de TS een bewijs heeft (foto?) van het feit dat het moederbord in goede staat verstuurd is, of dat Azerty een bewijs heeft dat het moederbord bij hun is aangekomen met kromme pinnen.
Vooral het eerste zou in deze zaak een boel duidelijkheid kunnen scheppen.
offtopic:
Is het trouwens wel mogelijk om pinnetjes krom te krijgen bij dit type socket?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik denk je zelf eerst contact had moeten opnemen met Azerty en het probleem had moeten voorleggen. Azerty had dan de afweging kunnen maken om het complete systeem of alleen het moederbord terug te nemen. In het geval ze jou hadden gevraagd alleen het board op te sturen had je gehandeld op aangeven van Azerty en lag het risico ook bij hun.

Door het systeem open te hebben gemaakt / er een derde te naar laten hebben kijken heb je de situatie naar mijn mening complexer gemaakt. Azerty heb je hierdoor de kans ontnomen om te bewijzen dat of er wel of geen gebruikerschade is ontstaan. Hierdoor valt er voor Azerty dus niets meer te bewijzen.

Azerty handelt naar mijn mening dus correct door je geen aanspraak meer te laten maken op de garantie.

[Voor 8% gewijzigd door Erhnam op 22-06-2011 16:44]

http://www.xbmcfreak.nl/

• haarbal
Ik zou wel eens een foto van het bord willen zien. D'r zal wel iets mis zijn gegaan met de post.

Anoniem: 214971

Misschien handelen ze wel volgens de regels, maar het duidt niet op goede customerservice. Corsair Silverstone Sony vaio heb ik ervaringen over gelezen die wel hele zieke dingen met hun customerservice doen. En daarom ook echt fans hebben die niks anders meer kopen. Tuurlijk betaal je dan meer voor die producten omdat ze natuurlijk winst moeten draaien (betere customerservice kost meer geld). Azerty is een shop die goedkoper is als gemiddeld en nu zie je ook dat hun customerservice niet zo geweldig is ook al volgen ze de regels wel. In ieder geval hebben ze 1 klant verloren he ;) De volgende keer misschien niet op het prijzengemiddelde afgaan op de webshop maar op de aftersales. Multimedia center waar ik zelf nog nooit iets heb gekocht hebben goede reviews en zijn meerdere jaren uitgekozen tot beste computerwinkel van nederland. Ze zijn wel wat duurder ^^. Het is maar wat je als klant wilt, het beste is een computer guru om de hoek (als je die hebt)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee