Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen

Jammer genoeg heeft mijn moederbord (Gigabyte GA-EX58-UD5) het begeven

Ik heb er een jaar plezier van gehad maar ik heb er 2 jaar garantie opzitten
Dus ik heb hem netjes er uit schroeft en alles ingepakt wat in de doos hoort

Ik kreeg een bevestiging dat ik het moederbord kon opsturen en deze heb ik met alles wat er in hoort verzonden als rma

Maar toen kreeg ik de volgende mail binnen van azerty

Beste heer Beekhuizen,

Wij hebben uw moederbord ontvangen echter kunnen wij deze niet in behandeling nemen.

De reden dat wij uw moederbord niet retour kunnen nemen zullen wij hieronder kort toelichten:

U heeft er voor gekozen om het systeem zelf te bouwen, dit kan uiteraard. Wij versturen normaal altijd een mail naar de klanten waarin wij assemblage aanbieden en onze klanten wijzen op de risico’s van zelf monteren. We geven met klem aan dat met name het monteren van de processor op het moederbord risico's met zich meebrengt m.b.t. kromme pinnetjes en het verlies van garantie. Wanneer wij namelijk een moederbord met een of meerdere kromme pinnetjes retour sturen naar de fabrikant zullen zij het moederbord direct retour sturen omdat zij dit zien als gebruikersschade en reparatie dan helaas niet meer mogelijk is.

Graag horen wij naar welk adres wij uw moederbord retour kunnen sturen.

Wij vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Rma afdeling

Azerty

Tel:geen
Fax:****

Nou ik ben nu echt woest!

Ik heb helemaal niks aan het moederbord lopen beschadigen of ben er onvoorzichtig mee omgegaan

Ik weet niet hoe ze het verzinnen met ze kromme pinnetjes maar dit is ook niet als feit geconstateerd in de mail

Waarom mag ik hem dan opsturen als rma net of ik het moederbord niet mag gebruiken en hem 2jaar ongeopend in de kast moet liggen zonder te mogen gebruiken om garantie te hebben

Waar is de garantie dan goed voor dit klopt toch niet!

De status van de rma hebben ze gezet op gebruikschade

Wat een ellende met azerty ik heb al een eerder me moederbord opgestuurd toen ik hem net nieuw kreeg want ik kreeg een oncompleet moederbord opgestuurd (Er zat geen i/o moederbord plaatje in en de doos had allemaal deuken)

Dit is al het 2de akkafietje

Ik wordt gek daar gaat mijn mo van 350euro!

Iemand een idee wat ik kan doen of waar ik recht op heb?

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 05-01-2010 22:58 . Reden: Naam even verwijderd, die is niet relevant voor de discussie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Volgens mij sta jij volkomen in je recht wat de betreft garantie. Enige wat zij kunnen doen om er onderuit te kunnen komen is (zoals ze ook doen) beweren dat je 'onjuist' met het product bent omgesprongen. Dit moeten zij dan echter wel aan kunnen tonen. Zolang ze dit niet hard kunnen maken heb jij gewoon recht op je garantie.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Misschien dat je hier wat aan hebt?
http://www.consuwijzer.nl...hema_s/Garantie?WT.srch=1

eerste hit op google zoekende naar 'rechten plichten garantie'

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vraag ze om een foto van de gebruikersschade? Laat ze dat dan maar duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Vaak bij Azerty spullen gehaald
Meerdere keren garantie gevallen gehad

0,0 keer ontevreden of onterecht behandeld.

Ze sturen je een heel nette, uitgebreide brief waarin ze je waarschuwen voor kosten. Zij sturen het moederbord door naar de fabrikant, die weigert gewoon keihard als ... (vul maar in)...

Maar blijft enorm vervelend zoiets..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Misschien vervelend voor Azerty, maar waarom zou het vervelend voor de klant moeten zijn?

Blijkbaar zijn de afspraken die Azerty heeft gemaakt met hun leveranciers zodanig dat als er een pinnetje is verbogen er direct geen sprake kan zijn van vergoeding. Echter, met die afspraken heeft de klant volstrekt niets te maken. De klant heeft geen contract met de leverancier, maar met Azerty.

Als het defect inderdaad veroorzaakt is door een krom pinnetje, dan heeft de klant natuurlijk pech. Echter lijkt in dit geval het defect van een totaal andere aard te zijn. Aan Azerty dan ook om te bewijzen dat dit defect door de gebruiker veroorzaakt is.

De reactie van Azerty valt voor mij in de categorie: Er zit een klein krasje op je MP3 speler dus je zult hem hebben laten vallen. Het defect aan de oplader van de MP3 speler hoeven wij dus niet te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
"Ik weet niet hoe ze het verzinnen met ze kromme pinnetjes maar dit is ook niet als feit geconstateerd in de mail" Neej ze hebben het bord gechecked net zoals je zelf hebt gedaan lijkt me? als er dingen afgebroken zijn is het geen rma das een gevolg van slecht gebruik.

Je had wel het beschermkapje er weer opgedaan?
Kijk als je zeker weet dat hij geen kromme pinnetjes had dan zou ik ook boos zijn anders moet je niet zeuren. Denk je dat ze het verzinnen laat ze hem dan terugsturen naar jou, misschien was het een foutje en heeft hij echt geen kromme, dan kan hij erna weer terug en naar rma op hun kosten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Powrskin op 05-01-2010 22:47 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan wel om een foto vragen wat er dan niet goed aan moet zijn
Maar ze zullen dan wel opzettelijk pinnetjes of wat dan ook gaan krom trekken

Zitten wij hier nederlanders nou op te wachten van webwinkels? dus ik had maar een compleet systeem moeten aanschaffen mij paradigit voor wel echte garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee absoluut niet heb helemaal niks kroms geconstateerd
dus iedereen moet vanuit elke hoek foto's van het product maken voordat je hem opstuurd om gezeik te voorkomen?

Dus ze buigen de boel zelf wel krom anders hadden ze hem wel opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:32
Waarom zou een webshop in hemelsnaam een pinnetje krom buigen? Om jou te pesten?

Als dat mobo geen kromme pinnen zou hebben, krijgen ze gewoon van de fabrikant een nieuwe. Ze schieten er niets mee op om bewust iets kapot te maken en jou daarvan de schuld te geven, integendeel, ze zouden met zulke acties enorme imago schade kunnen oplopen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat het laat is maar wordt er nu bedoeld dat er afgebroken pinnetjes in het socket zitten waar de cpu zit?

Het gaat toch om het moederbord en niet om de cpu? Hoe kunnen die pinnetjes dan een excuus zijn?

Of heb je het moederbord opgestuurd met geheugen en cpu en alles erbij? Was je bang dat de shop niets meer had? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:56:
Ja ik kan wel om een foto vragen wat er dan niet goed aan moet zijn
Maar ze zullen dan wel opzettelijk pinnetjes of wat dan ook gaan krom trekken
Als je daar vanuit gaat, lijk je niet echt naar een oplossing te zoeken maar ben je gewoon aan het miepen.

Wat je eigenlijk altijd moet doen als je het niet eens bent met een winkel: contact opnemen met de winkel. Je hebt hier uitgelegd dat er geen sprake is van gebruiksschade en dat je ook op een moederbord garantie hoort te hebben als je zelf je pc geassembleerd hebt (mits geen fouten gemaakt bij assemblage natuurlijk), dus stuur dat naar Azerty en wacht af wat ze te zeggen hebben. Vragen naar wat er voor gebruikersschade is lijkt me niet meer dan logisch en redelijk, en als ze een pinnetje expres krom gaan trekken kunnen ze een hele nare shopreview verwachten lijkt me dus dat zullen ze echt niet doen.

Altijd eerst proberen er met de winkel uit te komen: als je het gevoel hebt dat je er echt niet meer uitkomt biedt een topic pas uitkomst. En daarna, als het allemaal niet mag baten, een shopreview.

(oh, en foto's nemen van onderdelen is inderdaad geen slecht idee, het kan geen kwaad. Maar dan nog zijn er defecten die op een foto niet te zien zijn dus ook daarmee ben je nooit 100% zeker van je zaak, wel als ze met iets simpels als gebogen pinnetjes komen natuurlijk).

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 05-01-2010 23:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer er één van de pinnetjes ook maar iets krom is vervalt je garantie, zo simpel is het. Je zult er uitermate voorzichtig mee moeten omgaan. Heb je het beschermkapje er wel op gedaan tijdens het transport?
Als je er niet goed op let zie je het zelf misschien niet eens dat er één van de pinnetjes krom is. Ik denk dat Azerty niet zomaar iets roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
Misschien omdat het laat is maar wordt er nu bedoeld dat er afgebroken pinnetjes in het socket zitten waar de cpu zit?

Het gaat toch om het moederbord en niet om de cpu? Hoe kunnen die pinnetjes dan een excuus zijn?
De CPU heeft (tegenwoordig) alleen maar vlakjes en de "pinnetjes" zitten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik persoonlijk heb nooit problemen hiermee gehad bij Azerty, moederbord terug gestuurd, en kreeg al spoedig een nieuwe.
Wel heb ik veel gebeld. Je zou ze gewoon even moeten wijzen op het feit dat jij garantie moet hebben en krijgen!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke image schade kunnen ze oplopen als ik daar toch niet achter kan komen? ik kan er nou toch niet naast gaan zitten wat ze hebben gedaan of mezelf moeten opplakken op het moederbord en dan versturen met de post

Er zullen vast wel kosten berekend voor worden die ze liever niet betalen om het rma proces van de fabrikant weer retour naar de klant te laten verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou ze even bellen om duidelijk te maken dat dat bord zonder gebruiksschade toegestuurd is naar hun. Als ze nog steeds weigeren om er iets mee te doen zou ik hem weer ophalen en direct naar de fabrikant sturen. Natuurlijk heb je juridisch gezien alleen te maken met de verkopende partij maar juist om dit soort geneuzel te voorkomen is het vaak beter en sneller om direct naar de fabrikant te stappen.

edit:
Voordat je belt/mailt zou ik iig even rustig aan doen. Het is maar een moederbord, en met ondordachte emotionele handelingen kom je waarschijnlijk niet verder.

Wat er in die mail staat over zelf bouwen heeft natuurlijk nul invloed op de garantie. Als je een moederbord koopt doe je dat niet om hem aan de muur te hangen maar om in een computer te bouwen. Ook als je dat doet heb je gewoon garantie.

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 05-01-2010 23:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Ik vind de mail die je gequote hebt wel apart. Is dat de hele mail?

Er staat namelijk dat ze de rma geweigerd hebben, een hele uitleg over mogelijke weigering, maar nergens expliciet dat er bij jou een pin krom is.
Communicatie is in elk geval niet hun sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:53
Een tip voor de volgende keer. ik doe het zelf ook. maak zelf goede duidelijke foto's voordat je het opstuur. heb ook 1 keer meegemaakt dat webshop een fout maakte. En dankzij die foto's van mij geen probleem verder gehad. Ik denk ook dat als jij uitleg moederbord ga na een jaar stuk dat het niet ineens aan de pinnetjes lig. Wat misschien wel zo kan zijn is dat door transport iets met pinnetjes gebeurt is. Maar een webshop zal niet express iemand zijn eigendom slopen. Alleen maar om zo garantie te onderduiken. succes verder en hopelijk heb je wat aan mijn tip

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
even een technische vraag: als verbogen pinnetjes de oorzaak van het defect zijn, zou je dan niet verwachten dat het moederbord geen jaar goed werkt?

Ha stftweaker was me net voor hierboven.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 05-01-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erkens schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:16:
[...]

De CPU heeft (tegenwoordig) alleen maar vlakjes en de "pinnetjes" zitten op het moederbord.
Niet helemaal correct... Dit is bij de Intel processoren het geval, AMD heeft de pinnetjes nog gewoon op de CPU. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Is het niet gewoon zo dat jij helemaal niks met die fabrikant te maken hebt? Jij koopt toch een moederbord bij Azerty en niet bij de fabrikant. Dat de fabrikant dan het moederbord niet wil repareren of terugnemen is dan, volgens mij, ook niet jouw probleem, maar het probleem van Azerty. Laat Azerty je maar gewoon een nieuw moederbord opsturen en je kapotte innemen. Dan mogen hun het verder oplossen met de fabrikant.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Gebruikersschade valt niet onder garantie. Binnen 1 jaar na aankoop moeten zij aantonen/bewijzen dat jij gebruikersschade hebt toegepast, na een jaar ligt het andersom.

Als er echter geen verbogen pinnetjes in zitten is het daar een foutje denk ik, gewoon bellen of mailen. lossen ze normaal gezien wel netjes op. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
Het verhaal van kromme pinnetjes bij Azerty schijnt elke keer een excuus te zijn die ze gebruiken bij RMA/terugruilen van moederborden. Heb op HWI vele topics gelezen waarin dit verhaal werd medegedeeld door Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_Dune_ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:24:
[...]

Niet helemaal correct... Dit is bij de Intel processoren het geval, AMD heeft de pinnetjes nog gewoon op de CPU. :)
Als de pinnetjes op de CPU zitten, wat heeft dat dan met een defect mobo te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:16:
[...]

ah, ik ben er al weer te lang uit zie ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rakkerzero schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:26:
Is het niet gewoon zo dat jij helemaal niks met die fabrikant te maken hebt? Jij koopt toch een moederbord bij Azerty en niet bij de fabrikant. Dat de fabrikant dan het moederbord niet wil repareren of terugnemen is dan, volgens mij, ook niet jouw probleem, maar het probleem van Azerty.
Half. Ja, het is aan Azerty op te lossen, maar als de fabrikant al zegt dat er gebruikersschade is dan zal dit voor Azerty genoeg reden zijn om zelf ook garantie te weigeren, dit mag natuurlijk. Maar alleen als ze kunnen aantonen dat het ook echt gebruikersschade is, dus vraag daar naar. Zonder de info wat die gebruikersschade dan wel is, kom je nergens. Misschien zijn ze best bereid te zoeken naar een oplossing, dus probeer dat eerst want wij kunnen op een forum ook niks regelen.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 05-01-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen Azerty, ik heb nu hetzelfde verhaal met Salland. Zelfs al hebben de verbogen pinnetjes geen invloed op het defect, dan nog laten ze de garantie vervallen. Belachelijke praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Ja zo kun je inderdaad als winkel lekker onder de garantie uitkomen, en ik heb dit verhaal eerder van azerty gehoord.
Ik weet nog dat ik indertijd zelfs een mail kreeg dat zij zelf de cpu wilden gaan installeren op mijn moederbord omdat ze anders geen garantie gaven als er verbogen pinnetjes waren, wie zegt mij dat ze dan niet zelf wat verkeerd doen op zo'n moment?
Dan was het bij die bestelling ook nog zo dat ik een amd cpu besteld had met moederbord waar je echt niet zo meer pinnetjes van de socket verbuigt dat kan dus helemaal niet.
Maar die service om die cpu erin te zetten koste wel 20 euro !!!!!!!!!!!!!!!
Natuurlijk mij dat niet laten aansmeren dus.

En inderdaad maak foto;s van je cpu socket voordat je iets opstuurd.
Dat lijkt mij heel heel erg verstanding, want kan het niet zo zijn dat iemand daar er ruig mee omspringt en je moederbord beschadigd??

En wie zegt dat die verbogen pinnetjes niet onstaan nadat een cpu een paar jaar in de cpu socket gezeten heeft?? Ik kan me voorstellen dat er pinnetjes niet zoveel meer terug veren na zo''n tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door wowi op 05-01-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Is het dan niet handig om alvorens het bord op te sturen een foto te maken van de pinnetjes. Dat alles nog goed in orde is? En deze dan bijvoegen.

En waarom kunnen hun wel een cpu op een bord prikken en dan zeggen dat alles in orde is. Doe je het zelf dan gaat het mis en is je garantie weg....? Bied dan geen losse onderdelen aan als je er dan toch geen garantie op geeft.

Ik zal ook nog eens kijken of de Wet Kopen op Afstand nog iets kan bieden en of dat nog geld?

Heb trouwens wel goede ervaringen bij azerty ook met rma`s.

[ Voor 4% gewijzigd door loodgieter op 05-01-2010 23:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_Dune_ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:24:
[...]

Waar lees je dat ik zeg dat het over alle CPU's gaat? Ik heb juist eerst nog even opgezocht welke CPU er op dat bord hoort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Edmin schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:30:
[...]

Als de pinnetjes op de CPU zitten, wat heeft dat dan met een defect mobo te maken?
Erkens, deed doen denken dat alle CPU's tegenwoordig pinloos zijn. :) Tenminste zo kwam het bij mij over.
Erkens schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:37:
[...]

Waar lees je dat ik zeg dat het over alle CPU's gaat? Ik heb juist eerst nog even opgezocht welke CPU er op dat bord hoort 8)7
Sorry... :'(

[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2010 23:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Let wel op; je mobo is ouder dan 6 maanden (begrijp ik uit je openingspost). Dit betekent dat de bewijslast voor het aantonen dat het defect niet door onjuist gebruik is ontstaan, bij jou ligt (en niet bij Azerty).
Hoe je dit kunt aantonen weet ik ook niet, in rechtzaken hierover wordt het aannemelijk maken hiervan vaak al als voldoende gezien. Dat kan bijv. door aan te geven op welke manieren een dergelijk defect ontstaat, en dat er geen sporen te zien zijn dat jij dit op deze manieren hebt gedaan (bijv. defect in backlight bij een monitor; monitor nooit opengemaakt -> bewijs genoeg).

Azerty moet in ieder geval aan jou aangeven welke schade aan het moederbord is welke jij hebt veroorzaakt waardoor je recht op garantie is vervallen. Een algemeen verhaal over prutsers die pinnetjes krombuigen is dit natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips ik zal morgen eens bellen

Klopt er zitten geen pinnetjes op de mobo maar op de cpu

En Job dit is echt de hele mail alleen hun logo stond nog onder de mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:41:
bedankt voor de tips ik zal morgen eens bellen

Klopt er zitten geen pinnetjes op de mobo maar op de cpu
Andersom denk ik http://www.links.co.jp/items/high_ga-ex58-ud5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

loodgieter schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:35:
Ik zal ook nog eens kijken of de Wet Kopen op Afstand nog iets kan bieden en of dat nog geld?
Dat geld 7 dagen, dat denk ik dus niet ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Belangrijkste lijkt mij eerst iig hun bewijsmateriaal (of statement van de techneut) op te vragen...
Daaraan kan je iig zien wat er _precies_ kapot/aan de hand is.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Als die pinnetjes op het mobo horen te zitten, maar nu allemaal op de cpu terecht zijn gekomen, dan denk dat Azerty wel een punt heeft :P

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt pinnetjes zitten toch op de mobo net nog even naar me core i7 cpu gekeken

ben benieuwd naar foto van ze als het telefonisch niet op te lossen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
De Gigabyte GA-EX58-UD5 is toch echt wel met pinnetjes op het moederbord.. X58 (socket1366) anyone? :o
Voor zover ik de Nederlandse wet begrijp moet jij na de periode van een jaar aantonen dat er géén gebruikersschade was, door bijvoorbeeld foto's.. Het is niet meer aan Azerty om te bewijzen dat jij echt een fout gemaakt hebt.

Nu, in een geval van een moederbord van 350 euro aankoopprijs zou ik zeker vriendelijk maar vasthoudend bellen en als dat niet werkt langsgaan bij Azerty zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "bewijzen" valt wel mee. Het is voldoende dat je aannemelijk maakt dat jij de schade niet hebt veroorzaakt. Enige andere uitleg zou een beroep op non-conformiteit feitelijk onmogelijk maken voor een consument. Punt is natuurlijk een beetje a) hoeveel energie wil je er in steken en b) wat is tactisch? Ik zou het moederbord - zonder daarmee expliciet in te stemmen met hun standpunt - terug laten sturen naar je en kijken naar de pinnetjes. Als er geen user-abuse zichtbaar is, duidelijke foto's maken en nogmaals om garantie verzoeken. Als ze daar dan niet aan willen voldoen heb je in ieder geval iets om eventuele bewijslast mee te ondersteunen; zolang je moederbord bij hun ligt wordt het een naar welles-nietes spelletje.

Probleem is natuurlijk een beetje als wél blijkt dat er iets aan de pinnetjes mankeert. Moet je dan aan jezelf twijfelen, of zal dat gebeurt zijn tijdens het transport naar/van azerty?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
fsfikke schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:19:
Ik zou ze even bellen om duidelijk te maken dat dat bord zonder gebruiksschade toegestuurd is naar hun. Als ze nog steeds weigeren om er iets mee te doen zou ik hem weer ophalen en direct naar de fabrikant sturen. Natuurlijk heb je juridisch gezien alleen te maken met de verkopende partij maar juist om dit soort geneuzel te voorkomen is het vaak beter en sneller om direct naar de fabrikant te stappen.
Ik zou zelf toch eerst even wat foto's oid opvragen? Azerty zal het niet voor niets zo zeggen.

Als jij hem retour krijgt en dan van de fabrikant weer hetzelfde antwoord krijgt ben je een hoop tijd kwijt en niets opgeschoten.

Ik zie op dit moment geen enkele reden om aan het woord van Azerty te twijfelen, voor hetzelfde geld heeft de post ermee gegooid oid.

Als je ze al verdenkt van pinnetjes ombuigen voor de foto's zou ik gewoon alle hoop opgeven en het mobo als weggegooid beschouwen, elke maatregel is simpelweg te counteren door Azerty die de gebogen pinnetjes als bewijs kan aantonen terwijl TS niets kan aantonen van zijn onschuld.
Als ze zo slecht zijn verlies je alles gegarandeerd want gebruikersschade valt niet onder garantie en jouw woord tegen het hunne verlies je omdat hun genoeg goede Rma's als bewijs hebben terwijl jij niets hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:

Dat "bewijzen" valt wel mee. Het is voldoende dat je aannemelijk maakt dat jij de schade niet hebt veroorzaakt. Enige andere uitleg zou een beroep op non-conformiteit feitelijk onmogelijk maken voor een consument ...

Sterker nog, als de eisen aan het bewijs heel hoog worden kun je heel het recht bijna wel opdoeken lijkt me... Maar 't is wel zo dat binnen het recht (gelukkig) ook een eisendifferentiatie bestaat, dat impliceer je natuurlijk ook wel een beetje

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 06-01-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:32:
Niet alleen Azerty, ik heb nu hetzelfde verhaal met Salland. Zelfs al hebben de verbogen pinnetjes geen invloed op het defect, dan nog laten ze de garantie vervallen. Belachelijke praktijken.
Ja, maar daarmee zijn zij niet de enige.
Dat is het aparte met gebruiksschade. Ander voorbeeld:

De iphone heeft een klein kleurgevoelig strookje in de koptelefoon ingang zitten, deze verkleurt als er vocht bij komt. Bij een reparatie o.i.d. contoleert de reparateur altijd dit strookje, is hij verkleurd dan geeft men geen garantie meer. Ookal heeft het probleem niks met dit fenomeen te maken.

Zo doen ze dit op veel plekken, Als jouw wasmachine een deuk heeft (al had ie dat bij aanschaf) kunnen ze lastig doen/geen garantie geven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

wowi schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:34:
Ja zo kun je inderdaad als winkel lekker onder de garantie uitkomen, en ik heb dit verhaal eerder van azerty gehoord.
Ik weet nog dat ik indertijd zelfs een mail kreeg dat zij zelf de cpu wilden gaan installeren op mijn moederbord omdat ze anders geen garantie gaven als er verbogen pinnetjes waren, wie zegt mij dat ze dan niet zelf wat verkeerd doen op zo'n moment?
Dan was het bij die bestelling ook nog zo dat ik een amd cpu besteld had met moederbord waar je echt niet zo meer pinnetjes van de socket verbuigt dat kan dus helemaal niet.
Maar die service om die cpu erin te zetten koste wel 20 euro !!!!!!!!!!!!!!!
Natuurlijk mij dat niet laten aansmeren dus.

En inderdaad maak foto;s van je cpu socket voordat je iets opstuurd.
Dat lijkt mij heel heel erg verstanding, want kan het niet zo zijn dat iemand daar er ruig mee omspringt en je moederbord beschadigd??

En wie zegt dat die verbogen pinnetjes niet onstaan nadat een cpu een paar jaar in de cpu socket gezeten heeft?? Ik kan me voorstellen dat er pinnetjes niet zoveel meer terug veren na zo''n tijd.
Tja, opzich is hun punt niet zo vreemd. Stel jij verkoopt een auto, en de koper doet er diesel in ipv benzine, komt daarna bij jou klagen dat hij het niet doet. Geef jij dan ook hem zijn geld terug? Als pinnetjes echt verbogen zijn maakt een ander defect ook niet meer uit, je krijgt er dan nooit niet een passende CPU op.

edit: Ohja, op je verhaal over het assembleren, als ze zelf wat fout doen pleuren ze het moederbord weg en doen ze het opnieuw, anders zal hij waarsch. niet werken... Doen ze dat niet, en hij werkt wel. maar toch is het niet helemaal goed verlopen en krijg jij na verloop van tijd problemen. Dan kunnen zij dus zien dat jij destijds het door hun hebt laten assembleren.

[ Voor 11% gewijzigd door geerttttt op 06-01-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:14
Echt een gevalletje Azerty, die heeft wel meer van die grappen. Als je daar iets koopt mag je maar hopen dat er nix mee aan de hand is anders heb je een probleem.

Ik heb zelf veel slechte ervaringen met Azerty, Salland ook trouwens. Laatste tijd koop of bestel ik maar via de reguliere pc-winkels dan heb je tenminste sneller aanspraak als er problemen zijn.

Internet_winkels komen bij mij vaak over als 2de hands auto handelaren niet echt betrouwbaar. (niet bij alle hoor)

Maar goed, dit is mijn persoonlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:00:
Dat "bewijzen" valt wel mee. Het is voldoende dat je aannemelijk maakt dat jij de schade niet hebt veroorzaakt.
Hoe wil je dat doen als je zelf geen foto's oid hebt gemaakt en je bang bent dat hun de pinnetjes gaan verbuigen?

Ik zie geen mogelijkheid om aannemelijk te maken dat TS het niet heeft gedaan.
Als hij het mobo onder ogen krijgt en de pinnetjes zijn verbogen dan heeft Azerty gelijk, of TS dit nu gedaan heeft of de post of Azerty zelf dat valt volgens mij niet meer aannemelijk te maken.

Als TS zelf de processor erin en eruit gehaald heeft, dan hebben we in ieder geval 1 mogelijke verdachte te pakken, post kan je denk wel uitsluiten ( kans dat enkel de pinnetjes beschadigd zijn lijkt me heel erg theoretisch ), andere mogelijke verdachte is Azerty ( maar wat was hun reden dan? plus de aantallen goede rma's etc waar ze in nood mee kunnen komen ).

Als het mobo echt niet meer werkt vanwege die pinnetjes en het heeft een jaar goed gewerkt dan lijkt het me extreem vreemd dat die pinnetjes pas na 1 jaar problemen gaan geven.

Vergeet niet, als die pinnetjes niet het probleem zijn ( en ook bij ontvangst door Azerty goed waren ) waarom zou Azerty dan moedwillig iets gaan slopen als ze het gewoon door kunnen zetten, is vele malen handiger en goedkoper dan zo'n zeurverhaal als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gomez12 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:48:
... andere mogelijke verdachte is Azerty ( maar wat was hun reden dan? plus de aantallen goede rma's etc waar ze in nood mee kunnen komen ). ...
waarom zou Azerty dan moedwillig iets gaan slopen ...
Hoeft helemaal geer reden te hebben natuurlijk, kan best per ongeluk en niet moedwillig zijn. Het hoeft zelf niet eens 'Azerty' bewust te zijn dat het probleem bij Azerty is ontstaan (vermoed ik tenminste, ik ken de procedures daar niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gomez12 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:17:
[...]

Ik zou zelf toch eerst even wat foto's oid opvragen? Azerty zal het niet voor niets zo zeggen.

Als jij hem retour krijgt en dan van de fabrikant weer hetzelfde antwoord krijgt ben je een hoop tijd kwijt en niets opgeschoten.

Ik zie op dit moment geen enkele reden om aan het woord van Azerty te twijfelen, voor hetzelfde geld heeft de post ermee gegooid oid.
Het is op dit moment hun woord tegen dat van joostbot, samen met een aantal verhalen van mensen die soortgelijke vreemde verhalen melden. De vochtstrips die Geerttttt noemde worden door een hoop bedrijven standaard genoemd als reden om geen garantie te verlenen. Ze sturen een of andere onduidelijke foto op die vanalles voor kan stellen als 'bewijs'.
We kunnen hier wel een hoop aannames maken maar we weten gewoon niet hoe het zit. Als de TS Azerty gebeld heeft weten we pas meer. (Aan foto's heb je denk ik niet heel veel, maar als je er naar vraagt moet je er wel voor zorgen dat duidelijk te herkennen is dat het jouw moederbord is.)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 06-01-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
begintmeta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:58:
[...]
Het hoeft zelf niet eens 'Azerty' bewust te zijn dat het probleem bij Azerty is ontstaan
Dan lijkt het mij toch normaal dat 'Azerty' de garantie afwijst.
Als het voor de chef gewoon zo is dat het mobo is binnengekomen met gebruikersschade, dan lijkt het mij ook het enige juiste om de klant daarvan op de hoogte te stellen om mogelijke vervolgkosten te besparen.

Zolang de chef geen tegenbericht krijgt lijkt me enige juiste weg degene die nu genomen is.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het in goede staat te retourneren. als het probleem of bij de klant of bij de post ( ook de klant zijn probleem want die kiest de verzendwijze uit ) of in de eigen organisatie kan zitten, zou ik ook kiezen voor de 2/3e mogelijkheid totdat het tegendeel bewezen is.
Om de een of andere reden gok ik namelijk niet dat het nooit eerder is gebeurd dat een klant iets met gebruikersschade probeert te retourneren
fsfikke schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:02:
[...]
De vochtstrips die Geerttttt noemde worden door een hoop bedrijven standaard genoemd als reden om geen garantie te verlenen. Ze sturen een of andere onduidelijke foto op die vanalles voor kan stellen als 'bewijs'.
Ach, ik kan je uit ervaring vertellen dat er om die vochtstrips redelijk makkelijk heen te lullen is, enkel moet je dan niet aankomen met : hij doet het niet meer... Dan is er ook wel om die vochtstrips heen te werken enkel moet je niet verbaasd zijn als je een heel gepeperde rekening krijgt als het probleem toch iets te maken heeft met vocht.

Als ze aankomen met vochtstrips moet je het gewoon iets hoger opzoeken en aangeven dat je akkoord gaat met alle kosten als het echt vocht was, als het geen vocht was dan zijn de kosten voor hun rekening.
Moet je een beetje lullen als brugman, maar is mij tot nu toe al bij 5 telefoons gelukt ( 1x een rekening gehad waar die kennis niet vrolijk van werd, maar dat heet gewoon verkeerd inschatten ;) )

[ Voor 41% gewijzigd door Gomez12 op 06-01-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Mocht er een foto gemaakt zijn, geldt dat dan als bewijs ? Wie zegt dan niet dat die foto's net gemaakt zijn toen het moederbord voor het eerst uit de doos is gehaald. De foto moet dus recent zijn door bijvoorbeeld een huidige krant ernaast te zetten. Maarja tegenwoordig kun je met PS bijna alles doen met een foto.

Aan de TS : Je moet de mensen van Azerty overtuigen dat de pinnen in orde waren voordat het moederbord terug werd teruggestuurd voor RMA. Hoe is de vraag. Het is inderdaad jouw woord tegen hun woord.

[ Voor 5% gewijzigd door Blord op 06-01-2010 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles geldt als bewijs; de waardering is enkel aan omstandigheden onderhevig. En daarnaast zit er nog een groot verschil tussen de juridische waardering van bewijs en bewijslast en de feitelijke waarde van bewijs in een onenigheid met je verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gomez12 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:09:
...
Dan lijkt het mij toch normaal dat 'Azerty' de garantie afwijst.
Tuurlijk is het dat dan de te verwachten reactie.
Als het voor de chef gewoon zo is dat het mobo is binnengekomen met gebruikersschade, dan lijkt het mij ook het enige juiste om de klant daarvan op de hoogte te stellen om mogelijke vervolgkosten te besparen.

Zolang de chef geen tegenbericht krijgt lijkt me enige juiste weg degene die nu genomen is.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het in goede staat te retourneren. als het probleem of bij de klant of bij de post ( ook de klant zijn probleem want die kiest de verzendwijze uit ) of in de eigen organisatie kan zitten, zou ik ook kiezen voor de 2/3e mogelijkheid totdat het tegendeel bewezen is.
Om de een of andere reden gok ik namelijk niet dat het nooit eerder is gebeurd dat een klant iets met gebruikersschade probeert te retourneren
Zou best kunnen, maar het is natuurlijk zaak om eigen falen uit te sluiten (voor zover dat mogelijk is). 't hoort dus eigenlijk niet zo te zijn dat de chef denkt dat het moederbord met gebruikersschade is binnengekomen, terwijl dat dat niet daadwerkelijk zo is (waarmee ik niet wil zeggen dat dat zo is of dat dat zelfs mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Blord schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:11:
Mocht er een foto gemaakt zijn, geldt dat dan als bewijs ? Wie zegt dan niet dat die foto's net gemaakt zijn toen het moederbord voor het eerst uit de doos is gehaald. De foto moet dus recent zijn door bijvoorbeeld een huidige krant ernaast te zetten. Maarja tegenwoordig kun je met PS bijna alles doen met een foto.
Tja, iets minder CSI oid kijken denk ik dan maar ;)

Het is niet alsof een heel forensisch team de zon en maanstanden en schaduwen gaat vergelijken met de locatie waarop jij claimt dat de foto genomen is.
Gemiddelde jurist ziet de foto, kijkt misschien even snel naar de bestandstijd en heel misschien naar de exif data, maar als jij geen extreme oplichtingszaken hebt lopen houdt het daar wel zo ongeveer op.

Tuurlijk kan die foto genomen zijn toen het mobo net uit de doos kwam, maar elk onderzoek daarnaar gaat meer kosten dan die 350 euro.

Indien geen extreem raar verleden ( extreme oplichting ofzo ) wordt je heel erg makkelijk op je woord geloofd hoor
begintmeta schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:14:
[...]
Zou best kunnen, maar het is natuurlijk zaak om eigen falen uit te sluiten (voor zover dat mogelijk is). 't hoort dus eigenlijk niet zo te zijn dat de chef denkt dat het moederbord met gebruikersschade is binnengekomen, terwijl dat dat niet daadwerkelijk zo is (waarmee ik niet wil zeggen dat dat zo is of dat dat zelfs mogelijk is).
Ik gok zomaar dat voor een partij als Azerty het eigen falen al redelijk uitgesloten is zolang ze wel goed afgehandelde RMA's hebben.
Azerty hoeft niet echt een clean-room met juridische toezichthouders en dergelijke op te zetten om een 100% uitsluiting te kunnen geven, dat is gewoon niet redelijk.
Natuurlijk is er een kans dat er bij Azerty iets fout is gegaan en dat iemand het daar probeert te verdoezelen, maar ik gok dat als je de cijfers opvraagt dat er dan blijkt dat 95 tot 100% gewoon gebruikers zijn die eigen gebruikersschade proberen te verdoezelen, en heel misschien ( is nog extreem groot genomen maargoed ) 5% bij Azerty fout gegaan.
Om die laatste 5% echt 100% uit te sluiten moet Azerty draconische maatregelen en kosten maken, nogmaals dat is niet redelijk.

Als iemand bij Azerty zelf 1x wat pinnetjes verbuigt bij het openmaken van de post is het echt niet zo dat hij ontslagen kan worden of iets dergelijks, het is hooguit een schriftelijke waarschuwing waarvan als je er 3 krijgt je volgens mij ontslagen kan worden.

Imho vraag je Azerty gewoon draconische kosten te maken om een 100% check te krijgen, terwijl dit helemaal nergens gebeurt en het ook helemaal niet nodig is ( de echte incidenten kunnen alsnog voor de rechter uitgevochten worden )

[ Voor 44% gewijzigd door Gomez12 op 06-01-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu de enige die graag eerst wat meer duidelijkheid van Azerty zou willen hebben omtrent het geconstateerde defect? In dit geval zou ik ze graag expliciet willen horen zeggen dat het gebogen pinnetjes betreft. Ik vind hun e-mail daarin namelijk volstrekt onduidelijk. Kortom, eerst even contact opnemen en vragen welk defect zij hebben geconstateerd en vervolgens pas vragen om een foto indien het inderdaad kromme pinnetjes betreft.
Gomez12 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 01:26:

Als iemand bij Azerty zelf 1x wat pinnetjes verbuigt bij het openmaken van de post is het echt niet zo dat hij ontslagen kan worden of iets dergelijks, het is hooguit een schriftelijke waarschuwing waarvan als je er 3 krijgt je volgens mij ontslagen kan worden.
Dat is wel een heel theoretisch verhaal. Het is niet ongebruikelijk dat medewerkers wat schade veroorzaken. Ik heb ook wel eens een camera laten vallen bij mijn werkgever. Is gewoon een kwestie van afschrijven en verder niet over zeuren, hoort erbij. Als het heel vaak voorkomt bij één medewerker dan wordt het een ander verhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:44:
Ben ik nu de enige die graag eerst wat meer duidelijkheid van Azerty zou willen hebben omtrent het geconstateerde defect? In dit geval zou ik ze graag expliciet willen horen zeggen dat het gebogen pinnetjes betreft. Ik vind hun e-mail daarin namelijk volstrekt onduidelijk. Kortom, eerst even contact opnemen en vragen welk defect zij hebben geconstateerd en vervolgens pas vragen om een foto indien het inderdaad kromme pinnetjes betreft.
Neuh, dat was al pagina terug aangehaald ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:46:

Neuh, dat was al pagina terug aangehaald ;)
Ik ben anders van mening dat de discussie na dat moment wel had kunnen stoppen. Het wordt een beetje what-if op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-07 16:32

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij willen even hierop reageren, waarom deze RMA is afgekeurd.

Deze bewuste klant heeft het moederbord zonder afdekplaatje voor de cpu socket naar ons verstuurd. Met daarboven op alle kabels boekjes etc.

Een moederbord met een Intel chipset dienen altijd met het afdekplaatje verstuurd te worden, zodat de pinnetjes van de socket niet beschadigd raakt.

Wij hebben de socket van dit moederbord nagekeken en er is een hele rij pinnetjes krom.

Dit is de reden waarom de RMA aanvraag is afgekeurd.

Azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft vreemd, aangezien er een socketklepje op het moederbord zit om de processor vast te houden. Dat moeten dan dus pinnen ergens rond het midden zijn.
Niet dat ik iemand beschuldig, ik vind de beschadiging gewoon apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:43:
Blijft vreemd, aangezien er een socketklepje op het moederbord zit om de processor vast te houden. Dat moeten dan dus pinnen ergens rond het midden zijn.
Niet dat ik iemand beschuldig, ik vind de beschadiging gewoon apart.
Je bedoelt dat zwarte plastic kapje, of de metalen omhuizing? Dat laatste is er nog een flinke ruimte open, kabel iets te hard er klem in en pinnetjes zijn niet veilig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Azerty.nl schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:36:

Deze bewuste klant heeft het moederbord zonder afdekplaatje voor de cpu socket naar ons verstuurd. Met daarboven op alle kabels boekjes etc.

Een moederbord met een Intel chipset dienen altijd met het afdekplaatje verstuurd te worden, zodat de pinnetjes van de socket niet beschadigd raakt.

Wij hebben de socket van dit moederbord nagekeken en er is een hele rij pinnetjes krom.

Azerty
Waarom staat die uitleg dan niet in de mail die naar TS verstuurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En dààrom moet je bij onenigheid met een winkel, eerst contact opnemen met de winkel, voordat je een topic opent. :P Als de TS dat meteen had gevraagd hoefde er niet zo'n lange discussie over te ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag bellen met azerty

Maar ik heb zelf geen kromme pinnetjes geconstateerd en ben erg voorzichtig geweest bij het er uit halen van me cpu

En me pc gaf wel gewoon beeld dan zou het ook al niet aan de pinnetjes van me mobo kunnen hebben gelegen dacht ik zo
Met een krom pinnetje zou ik ook geen beeld moeten krijgen?
ik heb de cpu ook nooit meer los gehaald tussen het jaar dat ik hem heb gebruikt

Voor de genen die zich misschien afvroegen waarom ik me bord heb opgestuurd

Wanneer ik mijn pc opstart dan blijft hij zichtzelf herstarten

De monitor laat even beeld zien en de pc herstart zich elke keer bij de volgende melding

Bios auto-recovering...

Ook laat hij gigabyte scherm niet meer zien om in de bios te kunnen komen en reageert ook niet meer op commando's van het toetsenbord

het volgende heb ik ook allemaal geprobeerd:

1) take the CMOS battery out and put it back in
2) reset CMOS with the two CMOS pins on the mobo
3) change the positions of the memory DIMMS, rearrange them to see what happens.
4) use only 1 memory DIMM for boot up.
5) use two, then three, then 4 memory DIMMS for boot up
6) bought new memory, brand new for a test
7) put in Windows VISTA DVD into drive to try to see if it would boot after disconnecting the hard drives to see if they might have been the issue.
8) put BIOS update disk in drive to see if I could get into the BIOS to try to update it (never worked, never had the chance)

Op het volgende forum staat dezelfde klacht met een gigabyte moederbord

http://forums.tweaktown.c...dless-reboot-issue-25789/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bwerg schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:46:
En dààrom moet je bij onenigheid met een winkel, eerst contact opnemen met de winkel, voordat je een topic opent. :P Als de TS dat meteen had gevraagd hoefde er niet zo'n lange discussie over te ontstaan.
Of de discussie gaat nu hier verder, omdat men van azerty heef gereageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Azerty
Dat is een stuk duidelijker dan het mailtje van de ts. Misschien had het een hoop onduidelijkheid gescheeld als ipv een standaard copy-paste mailtje dit gewoon aan de klant gemeld zou zijn. Ook had vantevoren duidelijk gemaakt kunnen worden dat beschermkapjes geplaatst dienen te zijn. Dat kan voorkomen dat Azerty een hoop rma's af moet keuren.

Dan is alleen de vraag of de problemen die de ts had met het moederbord aannemelijk aan eendefect moederbord toegeschreven kunnen worden. Dat die pinnetjes omgebogen zijn is duidelijk tijdens het transport gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 06-01-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je oorspronkelijke klacht is inmiddels wat minder relevant. Er is waarschijnljk dus transportschade opgetreden. In beginsel ben jij verantwoordelijk voor de gekozen manier van verzenden. imo kun je alleen nog een schadeclaim bij het postadres neerleggen indien je hebt gekozen voor verzekerde verzending.

Edit: bovenstaande is @ TS. Sneller denken/typen mig29!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:48:
Ik ga vandaag bellen met azerty

Maar ik heb zelf geen kromme pinnetjes geconstateerd en ben erg voorzichtig geweest bij het er uit halen van me cpu
Volgens Azerty heb je het mobo niet goed opgestuurd (socket niet goed beschermd), in dat geval maakt het niet uit of het wel of niet werkte toen je hem nog thuis had, de pinnetjes kunnen dan beschadigen tijdens het versturen. Vervelend, maar goed, daar kunnen zij dan ook niets aan doen.
SinergyX schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:49:
[...]

Of de discussie gaat nu hier verder, omdat men van azerty heef gereageert.
Ik zou niet weten wat er te bediscussiëren is. Azerty stelt dat er schade is ontstaan en dat de verzending niet goed genoeg is gebeurd, dus zoals mig29 zegt, alleen bij verzekerd verzenden kun je er dan wat aan doen (of als de TS aannemelijk kan maken dat hij wèl goed beschermd zijn spullen heeft opgestuurd o.i.d., en zelfs dan kan er nog transportschade onstaan natuurlijk dus hoe het dan zit weet ik niet. Bij onverzekerd verzenden lijkt het me 'pech voor verzender' hoe vervelend het ook is).

Wat ik bedoel met eerst contact opnemen met de winkel, voordat er een topic wordt geopend: Je vind het zelf ook vervelend als een winkel niet zou willen communiceren over een probleem, je voelt je dan vaak machteloos en weet niet wat er gebeurt dus een goede communicatie bij webwinkels wordt gewaardeerd. Als je zelf meteen naar een forum grijpt, geef je eveneens de andere partij (de winkel) niet de kans om het gewoon netjes voor je op te lossen. Want waarschijnlijk had je de informatie over de verbogen pinnetjes ook gekregen als je hun gewoon een mailtje had gestuurd (mijn ervaring met Azerty is dat ze zeer snel zijn met mailcontact).

[ Voor 54% gewijzigd door bwerg op 06-01-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Azerty
Dus kan het mobo retour naar de TS. Hij kan dan een oplossing zoeken voor de verbogen pinnetjes (bankpasje -> rechtmaken oid) en testen of dit werkt. Als dit dan prima werkt, zal Azerty het andere defect -waarvoor het mobo in 1e instantie ter reparatie is aangeboden- gewoon moeten herstellen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat verbogen pinnetjes tijdens transport kan leiden tot een andere fout, ergens in een schakeling of in een chip op een andere plek op het mobo.

/edit:
Goh, spuit elf geeft ook nog wat modder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stftweaker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:23:
Een tip voor de volgende keer. ik doe het zelf ook. maak zelf goede duidelijke foto's voordat je het opstuur. heb ook 1 keer meegemaakt dat webshop een fout maakte. En dankzij die foto's van mij geen probleem verder gehad. Ik denk ook dat als jij uitleg moederbord ga na een jaar stuk dat het niet ineens aan de pinnetjes lig. Wat misschien wel zo kan zijn is dat door transport iets met pinnetjes gebeurt is. Maar een webshop zal niet express iemand zijn eigendom slopen. Alleen maar om zo garantie te onderduiken. succes verder en hopelijk heb je wat aan mijn tip
Yup. Ik heb zelf ook eenzelfde garantiekwestie met Azerty gehad. Moederbord deed het niet (fatsoenlijk) meer. RMA opgestuurd, sorry, je hebt pinnetjes verbogen. Nou sorry hoor, maar ik weet van mezelf dat ik geen idioot ben, ik ga niet lomp een processor in een socket duwen of iets in die richting forceren. Maar ik trok wel mooi aan het kortste eind omdat ik niet aannemelijk kon maken dat ik het niet had veroorzaakt (het moederbord had al een aardig tijdje in de PC lopen draaien).

moet wel zeggen dat ik vind dat er vaak problemen met pinnetjes op het MoBo zijn bij Azerty[/aluhoedje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:52:

Wat ik bedoel met eerst contact opnemen met de winkel, voordat er een topic wordt geopend: Je vind het zelf ook vervelend als een winkel niet zou willen communiceren over een probleem, je voelt je dan vaak machteloos en weet niet wat er gebeurt dus een goede communicatie bij webwinkels wordt gewaardeerd. Als je zelf meteen naar een forum grijpt, geef je eveneens de andere partij (de winkel) niet de kans om het gewoon netjes voor je op te lossen. Want waarschijnlijk had je de informatie over de verbogen pinnetjes ook gekregen als je hun gewoon een mailtje had gestuurd (mijn ervaring met Azerty is dat ze zeer snel zijn met mailcontact).
Dank je wel. Het zou een groot deel van de topics hier op tweakers voorkomen. Even rustig afwachten totdat duidelijk is wat er precies aan de hand is. Je merkt aan de OP en aan de oorspronkelijke titel ook een enorme boosheid van de TS. Het is denk ik sowieso een goed idee voor mensen om eerst even af te koelen voordat ze verdere actie ondernemen (reactie naar winkel, reactie op forum, etc). Ik vind het altijd een beetje jammer als mensen een topic openen zonder contact af te wachten van een winkel. Aan de andere kant is GoT er voor zijn users en wil ik ook niet direct een topic op slot gooien.

Daarnaast is er nog de eindeloze discussie wie je moet helpen zonder het hele verhaal te kennen. Natuurlijk kun je omwegen bedenken om je doel te bereiken, maar ik zou het ook niet fair vinden om iemand te helpen die de boel loopt te flessen (geen oordeel over de TS, maar algemeen).

Wat ik in ieder geval hoop, is dat mensen dit topic niet gaan gebruiken om Azerty vragen te stellen. De kans dat zij reageren acht ik erg klein (jammer voor de users) en als zij dat toch doen dan vind ik dat onprofessioneel (de reactie die eerder geplaatst is, draagt bij aan dit topic en is zo'n beetje de enige die ik me kan voorstellen van een shop). Laten we de boel dus maar netjes afhandelen en ons een beetje zakelijk opstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26

Wirehub

Blaat

Waarom schrijf je de RMA afdeling van Gigabyte niet en leg het probleem uit?
Mijn ervaring is met de RMA afdeling (eindhoven) is altijd positief geweest. stuur een mail naar RMAGRP rma@giga-byte.nl waar ze meestal binnen 24 uur antwoord geven. Je hebt namelijk gewon fabrieks garantie

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 12:33 . Reden: ivm harvesting even e-mail aangepast ]

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Yup. Ik heb zelf ook eenzelfde garantiekwestie met Azerty gehad. Moederbord deed het niet (fatsoenlijk) meer. RMA opgestuurd, sorry, je hebt pinnetjes verbogen. Nou sorry hoor, maar ik weet van mezelf dat ik geen idioot ben, ik ga niet lomp een processor in een socket duwen of iets in die richting forceren. Maar ik trok wel mooi aan het kortste eind omdat ik niet aannemelijk kon maken dat ik het niet had veroorzaakt (het moederbord had al een aardig tijdje in de PC lopen draaien).
Afaik is dit toch in de wet geregeld? eerste 6 maanden moet verkoper het bewijs voeren, daarna moet de koper aantonen dat het niet zijn schuld is. Dat laatste is het geval, foto's en goede verpakking had dan flink wat gescheeld.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

Als je het zonder afdekkapje opstuurd dan ben je inderdaad dom bezig.
Gevalletje eigenschuld dus als ik het zo hoor tenminste nu.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad dom zonder afdekplaatje mogelijk dat de pinnetjes hier door krom zijn geraakt
gelukkig heb ik de pinnetjes allemaal zo mooi mogelijk recht kunnen buigen met een bank pasje
Toen de moederbord opgestuurd rechtstreeks naar de fabrikant en met geluk een nieuwe moederbord terug gestuurd gekregen

Ik dank jullie voor de reacties en goede hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
heeft wel even geduurd dan :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Laatst online: 24-07 15:57
Door Google op dit 'oude' topic terecht gekomen. Ik heb precies dezelfde situatie op dit moment met Azerty als joostbot. Mijn moederbord zou ook kromme pinnetjes bevatten. Ik heb al vele computers gebouwd en weet dus echt wel waar ik mee bezig ben. Mijn garantietermijn zit er nog lang niet op, moederbord is pas 3 maanden oud, toch is mijn garantie komen te vervallen door de 'gebruikersschade'. Moederbord is zeer goed verpakt verstuurd dus daar zal het echt niet aan kunnen liggen. Hoop dat Gigabyte me nog gaat helpen... :)

Ze verschuilen zich naar mijn mening wel heel makkelijk achter het assemblage en kromme pinnetjes verhaal tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
mrtve schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:14:
Door Google op dit 'oude' topic terecht gekomen. Ik heb precies dezelfde situatie op dit moment met Azerty als joostbot. Mijn moederbord zou ook kromme pinnetjes bevatten. Ik heb al vele computers gebouwd en weet dus echt wel waar ik mee bezig ben. Mijn garantietermijn zit er nog lang niet op, moederbord is pas 3 maanden oud, toch is mijn garantie komen te vervallen door de 'gebruikersschade'. Moederbord is zeer goed verpakt verstuurd dus daar zal het echt niet aan kunnen liggen. Hoop dat Gigabyte me nog gaat helpen... :)

Ze verschuilen zich naar mijn mening wel heel makkelijk achter het assemblage en kromme pinnetjes verhaal tegenwoordig...
Had je de socket protector erop zitten met het opsturen?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
Heb zelf al eens een paar pinnetjes gebogen bij een intel mobo. Er was een stukje stoff tussen de pinnetjes gekomen en bij het eruit halen boog ik er per ongeluk een stuk of 3 om.
Was met een pincet zeer eenvoudig te repareren. Ik moest te gewoon lichtjes in de goede richting duwen en ze springen bijna vanuit zichzelf terug in de goede positie.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Laatst online: 24-07 15:57
Def_P schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:18:
[...]

Had je de socket protector erop zitten met het opsturen?
Ja socket protector was gewoon aanwezig.. Daarom ben ik ook benieuwd als het moederbord zometeen weer in handen van mij is of de pinnetjes daadwerkelijk krom zijn en hoe extreem dit is. Toen ik het ging opsturen hier juist extra goed opgelet omdat ik weet dat dit een veelvoorkomend probleem is. (geen foto van helaas, nu spijt van)

[ Voor 20% gewijzigd door mrtve op 21-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Zelfde probleem hier mobo en proc besteld,rest had ik nog.
Alles ingebouwd maar mobo beviel niet, alles werkte wel dus.
Na 2 dagen contact opgenomen met leverancier , en ja mocht het mobo trugsturen(binnen 7 dagen)
Dus meteen een ander besteld , en dit trug.
Alles netjes ingepakt met natuurlijk het beveiliginsplaatje op de socket.
Was al bij aan het werken met mijn nieuwe mobo ging de telefoon.
Hallo met de Leverancier helaas kunnen wij dit mobo niet trugnemen pinnetjes krom op de socket.
Mobo heeft 2 dagen gedraaid zonder problemen en de proc kan er maar op 1 manier op.
Vind het allemaal maar wazig weet zeker dat er niks naars gebeurd is hier.
Kreeg ook foto's toegestuurd die waren zo wazig als wat kon je echt niks op ondescheiden.
Heb inmiddels het mobo weer trug en inderdaad staat 1 pin scheef en weet zeker dat dit niet het geval was toen ik het opstuurde.
Maarja geen bewijs he dus voor 100euro de boot in.
Pagina: 1