Toon posts:

MSI MS 7502 MEDION OEM

Pagina: 1
Acties:
  • 2.239 views

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Beste Tweakers genoten
Gisteren wilde ik mijn Medion Oem MSI MS 7502 moederbords bios flashen omdat ik dan best veel nieuwe opties krijg en heb nu wat last van bugs. Alleen heb ik bij het installeren van Windows 7 x64 mijn harde schijf helemaal geformateerd dus nu heb ik geen recovery partitie meer. Dus als ik nu volgens deze handleiding:

Een eventuele bios-update kunt u downloaden op www.medion.com/nl. Vervolgens kiest u hier Downloads en vult u bij MED-nummer het serienummer van uw computer in. Het serienummer van de computer staat op de achterkant van de computer op een witte sticker met Medion, Microstar, Micromaxx of Cybercom. Op deze sticker staat een barcode en boven deze barcode staat MED S/N: en dan een serienummer van 14 cijfers. Daarna drukt u op Enter of klikt u op Zoeken. U krijgt nu een scherm met alle beschikbaren drivers en updates. U kiest de gewenste bios-update door op Download te kiezen.

U dient het bestand op partitie E: op te slaan en daarna kunt u het bestand openen. Er wordt vervolgens gevraagd om het betreffende bestand op een bepaalde locatie uit te pakken. U kiest dan E:\Medion. Vervolgens start u de computer in de dos-prompt op.

Om de computer op te starten in de dos-prompt, dient u de computer op te starten met de Application&Support-cd in een cd/dvd-rom speler. Als gevraagd wordt of u wilt booten van harde schijf of cd-rom dan kiest u optie 2 (Boot from CD-ROM) en daarna drukt u direct op F8. In het vervolgmenu kiest u optie 5 (Command prompt only) om op de dos-prompt te komen. U gaat dan naar de map Medion en hier start u het batch-bestand op (*.bat).

De update wordt nu uitgevoerd. Let op dat het programma goed wordt afgerond en dat de computer daarna overnieuw opstart. De bios is hierna ge-update.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center

Mijn bios wil flashen gaat dat niet omdat wanneer ik de service en support disk erin stop en boot zegt ie dat mijn recovery partitie niet te vinden is. Waar kan ik nu een CD image vinden van de MS-DOS die hier gebruikt word. 1 van de bugs op het moment is dat ik niet van USB booten kan wat dus met deze flash opgelost moet worden. Dus heb echt een CD image nodig.

Alvast bedankt

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jackieboy8 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:05:
Mijn bios wil flashen gaat dat niet omdat wanneer ik de service en support disk erin stop en boot zegt ie dat mijn recovery partitie niet te vinden is. Waar kan ik nu een CD image vinden van de MS-DOS die hier gebruikt word. 1 van de bugs op het moment is dat ik niet van USB booten kan wat dus met deze flash opgelost moet worden. Dus heb echt een CD image nodig.

Alvast bedankt
Bootdisk.com?

• jackieboy8
Heb ik geprobeerd maar als jij zegt dat die goed zijn welke moet ik dan nemen zodat ik mijn MSI moederbord flashen kan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat maakt verder niet zoveel uit. Als je vanaf een CD start naar een DOSomgeving kun je vanaf daar je bios flash draaien.

• XeNeRgY
  • Niet online
je hebt toch gewoon een bootable CD nodig om in DOS te komen als ik het goed begrijp? Vanuit DOS kun je dan het bestand opstarten wat in de beschrijving staat?

zoek maar eens op Hiren's BootCD, daar kun je alles mee wat je wilt. Volgens mij kun je overigens ook in Windows je mobo flashen.

• jackieboy8
Oké bedankt had gisteren de DR. DOS bootcd hij starte het bios flash programma op alleen toen zei hij insufficient memory !!!! Knipperend. Dus weet niet wat ik daar mee moet doen.
Alvast Bedankt
PS als ik win98 bootdisk download kan ik die alleen op floppy zetten. Nou ik heb geen floppy disk drive meer hoor ;-)
Is hier niemand met een MSI moederbord die zijn Bios ooit heeft geflashed die mij kan uitleggen hoe. Niet de AMI bios maar de phoenix bios. THX

[Voor 42% gewijzigd door jackieboy8 op 13-06-2011 11:31]

• XeNeRgY
  • Niet online
jackieboy8 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:21:
Oké bedankt had gisteren de DR. DOS bootcd hij starte het bios flash programma op alleen toen zei hij insufficient memory !!!! Knipperend. Dus weet niet wat ik daar mee moet doen.
Alvast Bedankt
PS als ik win98 bootdisk download kan ik die alleen op floppy zetten. Nou ik heb geen floppy disk drive meer hoor ;-)
Dan ben je dus al in de flash utility gekomen. Oplossingen voor je insufficient memory melding staan op google, maar daar had je vast al gezocht ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niemand anders stelt voor dat je een floppy moet aanmaken, ze geven allemaal netjes links naar bootCDs die doen wat je nodig hebt.

Sowieso, dit heeft niets met hardware te maken. Je hebt een bootschijf nodig die op jouw PC werkt. Daar zijn verschillende opties voor, maar allemaal zijn ze software. Ga eens een kijkje nemen in de hoofdgroep Softe Goederen. Sowieso verwachten we dat je zelf dingen probeert voor je een topic opent, dat ontbreekt hier nogal.

Zodra je een werkende bootschijf hebt zou ik je willen verwijzen naar de PMG FAQ mbt BIOS flashen:
PMG FAQ

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee