Even wat dingen ophelderen. (sorry, wall of text)
Als je als winkel een panel koopt bij een zaak die ook jou (de winkel) garantie geeft op het item, reken je daar natuurlijk nogmaals wat winst op en de nodige uur(en?) werk. Als winkel koop je geen panel op ebay tenzij de klant dit zelf aanbrengt. Je kunt immers heel moeilijk garantie geven op zo'n herstelling.
Als ik het mag vergelijken met de plaats waar ik werk (een collega doet dit soort 'fijne' laptop herstel), is 130-200 Euro zo ongeveer de norm voor het vervangen van schermen. Voor nieuwere en hogere resolutie versies loopt dit zelfs soms op tot 250+ voor het paneel alleen (bv. 14" scherm voor een Lenovo ideapad kwam voor een klant laatst op 237 Euro inc werk, wat meer is dan 50% van de originele aankoopwaarde van dat ding.. normaler wijs raad je dit de klant dan ook af..maar bon.)
Stof en dergelijke zal en kunnen niets te maken hebben met je probleem. Kuisproduct dat eventueel naar beneden druipt als je je scherm kuist en de printplaat raakt is ongeveer het enige wat je zelf kunt veroorzaken (buiten kortsluiting). Al zitten de meeste inverters gedeeltelijk ingepakt in een plastieken cover.
Een
inverter zit meestal net onder het scherm : vaak in de ruimte tussen de scharnieren waar wat extra ruimte is. Bij bepaalde reeksen is dit inderdaad het eerste wat defect gaat. Waarde van zo'n ding is weeral enorm schommelend. Gaande van 10 euro op ebay tot 25-50 euro aankoop (voor een winkel) bij een spare parts dealer.
Het is trouwens niet altijd de inverter zelf, de lampen -die vaak aan het scherm vastzitten- kunnen ook gewoon stuk zijn. Al is dit misschien maar in 10% van de gevallen zo.
De kabel die het beeld (en meestal ook een of meerdere usb / mic signalen) vervoerd is het meest belachelijk dure kabeltje dat je maar kunt vinden. Indicatie, HP & Lenovo vragen hiervoor tot 80 Euro.. (ofwel rekenen ze daar een hele gezonde marge of hebben ze gewoon het panel aangerekend

).
Raar verhaal dat zowel de kabel als panel vervangen zou zijn, en dat de winkel hier enkel de kabel zou aanreken. Klinkt meer broodje aap verhaal van de verkoper / hersteller daar

.
Een inverter en/of backlight kan het icm met een verkeerd panel gemakkelijk begeven. Weeral.. ooit een Sony inverter 4 keer terug mogen sturen, tot we een 100% werkende kregen. Dan ben je blij dat je bij een respectabele dealer aankoopt waar je gemakkelijk garantie kunt claimen.
Genoeg blabla, moraal van het verhaal. Als de winkel je een nieuw panel en of kabel bezorgt en je scherm werkt voor 2-3-? weken tot je inverter of backlights het begeven : moeilijke zaak. Kan altijd puur toeval zijn ook.
Bij ons ruilen we die gewoon om en klaar, maar of de winkel hiervoor 100% verantwoordelijk gesteld kan worden zal moeilijk te bewijzen zijn. Winkel kan het afschuiven op het feit dat het een ander onderdeel is dat defect is deze keer vs recht hebt op enige vorm van garantie op die herstelling.
De precieze periode tussen herstel en nu is toch een belangrijk detail dat nu ontbreekt.
Als ik een tip mag geven, niet te agressief of moeilijk doen. Dat lokt alleen maar hetzelfde uit langs de andere kant. Probeer rustig je stuk te brengen, en vraag of ze niet tegemoet willen komen aangezien dit wel heel toevallige timing is.Vriendelijk maar standvastig aandringen is de boodschap.
(in niet in de aard van : "Sinds dat hij hier binnen geweest is.." maar meer richting "Hij is recent hersteld maar ik zit eigenlijk wel nog met een probleem..")
Als ze echt gooien met onnodige kosten wil ik best eens kijken of we hier nog een geschikte inverter liggen hebben (bepaalde dv6 reeksen.. dood na 1 jaar met 1 jaar garantie, go go HP), maar als het probleem dan effectief bij de lampen ligt heb je dan wel een probleem..
@ Darkstone
Ah, mooi tooltje. Ik weet niet in hoeverre
oudere modellen 2008+ en of netbooks hier aan toegevoegd mogen worden? Zal er een gewoonte van maken dit te draaien en info door te spelen. Zou een mooie stroom aan modellen toch kunnen toevoegen.
(ja, typfouten en dt klachten kun je sturen naar..

)