Toon posts:

M. Radeon x1400 en 3650

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 410552

Topicstarter
Goedenavond mensen, allereerst ben ik nieuw hier, en ik zat met een vraagje waar je eigenlijk weinig over kan vinden.
ik ben sinds 3jaar eigenaar van een fujitsu siemens amilo pi 1536.
deze laptop heb ik een jaar geleden ge-upgrade met een 7200rpm schijfje en 2GB geheugen.
maar nu wou ik eigenlijk de grafische kaart upgraden die toch wel een bottleneck is.
er zit nu een ati radeon x1400 in (128MB met hypermemory) deze kan geen 1080p afspelen en kan games amper op low spelen.
nu kan ik voor een goede prijs een ati radeon 3650 krijgen mxm II en mijn laptop heeft ook mxm(2 of 3).
nu was mijn vraag past deze kaart in mijn laptop? allereerst het slot op internet staat dat ik een mxm 3 slot heb klopt dat? en past daar een 2 in?
en weet iemand verder of het ook past met koelblok en hardware erom heen?
en als het zou passen pakt mijn moederboard het dan ook?
mijn dank zou zeer groot zijn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:50

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

mxm-II en mxm-III zijn iets anders dan mxm 3, dus let even op wat je nou precies hebt.
Of het een met het ander uitwisselbaar is weet ik zo niet maar let wel op dat je wel meer stroom gaat verbruiken, en dus ook meer warmte produceert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik weet in ieder geval dat het bij allebei om een mxm II kaart gaat de enigste vraag is nu of het bios hem pakt.
ze hebben het steeds erover een alianware bios die erin gezet moet worden.
hoe zou zoiets moeten?

Topicstarter
het bleek dat de kaart uit een toshiba kwam en helemaal geen mxm kaart was, iemand nog aanbevelingen voor kaarten en waar ze te koop zijn?

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ebay en tweakers in de gaten houden

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weet je zeker dat je BIOS dat ondersteund?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Topicstarter
nee dat weet ik niet zeker, wat ik wel weet is dat de alianware m5550 exact hetzelfde moederboard etc gebruikt(sterker nog de hele laptop is precies hetzelfde behalve het scherm) en dat veel mensen het bios van een alianware m5550 erin zetten die zon beetje alle kaarten ondersteunt die erin passen.
echter zijn de risico's van zoiets mij iets te hoog en heb daar ook geen ervaring mee verder.
ik heb op een forum gelezen dat het bij iemand anders wel werkte(zelfde laptop en kaart).
verder weet ik dat de 8600m GT zowiezo past, alleen iedereen vraagt belachelijke prijzen voor die kaarten(140-200euro 2e hands) ik heb ook verhalen gelezen van mensen waarbij de 4570 ook werkte maar die zie ik nergens te koop.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Daarnaast zou ik die 8600m GT niet aanraden naar aanleiding van dit topic : Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Topicstarter
ik had zoiets gelezen ja, ook schijnt dit probleem enorm veel bij notebooks voor te komen(zowel onboard als dedicated van 6xxx-8xxx. mijn voorkeur gaat ook uit naar een ati/amd kaart en de 3650 schijnt qua prestaties niet veel onder te doen voor de 8600.
helaas is het aanbod van mobiele kaarten erg gering...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee