Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand6129
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06-2011
Ik heb onlangs een Philips 40PFL9705H televisie en HTS9140 soundbar aangeschaft. De soundbar is met behulp van een HDMI 1.4 kabel aan de HDMI ARC ingang van de TV verbonden en de TV met een HDMI kabel aan de settop box van XMSNET. In deze configuratie lukt het niet, ook als alle "Easy Link" instellingen correct zijn ingesteld, om het geluid van de TV over de soundbar af te spelen. De TV geeft aan dat hij gaat overschakelen en even later de foutmelding "Mislukt". Het merkwaardige is dat wanneer ik via een SCART kabel een verbinding tussen de TV en de settop box maak, het overschakelen probleemloos verloopt. Helaas heb ik dan geen HD beeld.

De monteur van Philips ziet hierin het bewijs dat dit aan de settopbox ligt en XMSNET dat het aan de TV ligt. Mijn dealer verzucht dat dit een algemeen voorkomend probleem is dat zich niet tot het merk Philips beperkt en niet tot de provider XMSNET, maar kan me ook geen oplossing aanbieden anders dat het advies een koptelefoon te gebruiken.

Ik heb de volgende vragen:
1. Wie kent dit probleem, is er een oplossing voor en zo ja welke?
1. Doen soortgelijke problemen zich ook voor bij andere electronicamerken (Sony, SAMSUNG, Panasonic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:27
Welke STB?

Er zijn bepaalde combinaties met ellende in de handshaking waardoor ie soms niet wil

Amino STB naar Philips via HDMI ==> onderbrekingen

Ik meen dat dit in de XMS en Lijbrand topics ook meermalen langsgekomen is (immers, amino / glashart media is bij alle providers gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand6129
De door XMSNET geleverde settop box is een Amino Mood400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
probeer eens een andere hdmi kabel? Een hdmi 1.3 zal ook voldoen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armand6129
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, maar dit maakt geen verschil. Philips raadde overigens aan om een 1.4 kabel te nemen i.p.v. de meegeleverde 1.3 kabel, maar dit loste het probleem niet op. Omdat het probleem niet optreedt wanneer de STB via de SCART met de TV is verbonden, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat het een signaaloverdrachtsprobleem is. Het heeft alle kenmerken van een software probleem, waarbij niet duidelijk is of de oorzaak ligt in de STB of in de TV+ soundbar combinatie. Eén van tweeën moet het HDMI protocol onjuist hebben geïmplementeerd. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 445050

Goedemiddag,

Wat je eventueel kan proberen is een kabel van HDMI naar DVI en dan weer naar HDMI.
Ik weet dat het met mijn Sony Soundbar op die manier werkt mits het alleen om het geluid gaat.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:26
ik moet zeggen dat die amino box nog wel eens handshake problemen heeft, ook met mijn onkyo receiver. Echter valt het mij op dat hij het meer heeft met de rtl zenders dan met andere zenders. Je zou het nog eens kunnen proberen op veronica.

Wat ik echter wel lees op de philips site (HDMI 1.4-uitganng (ARC),). Het is dus officieel alleen een uitgang, wel met ARC, maar misschien dat zowel de tv als de soundbar proberen een handshake te doen. Daarnaast kan je nog een blik werpen op je software. Zie net dat versie 54 de laatste is

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 14:14
Uit de faq van glashart media:

Mijn Soundbar werkt niet goed!
ITV - Beeld en Geluid
Indien er op uw settopbox apparatuur aangesloten wordt die niet compatibel met het CEC protocol is kan dit problemen veroorzaken (bijvoorbeeld bij de Sony Soundbar).

De problemen worden veroorzaakt door het signaal op pin 13 van de HDMI aansluiting en kunnen opgelost worden door het signaal op pin 13 weg te halen.

Dit kan gerealiseerd worden door tussen de settop box en het betreffende apparaat een verloopkabel van HDMI naar DVI te plaatsen met daarop weer een verloop van DVI naar HDMI. Door het gebruik van deze overgang HDMI -> DVI -> HDMI onderbreekt het signaal op pin 13.

Bovengenoemde verloopkabels en verlopen zitten niet in ons niet in ons assortiment. Voor de eerder genoemde overgang (kabel) verwijzen wij u naar de vakhandel. (Ook te bestellen op www.allekabels.nl)

overigens is er gewoon een XMS topic: XMS Glasvezel ervaring - XIV

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 13-02-2012 15:45 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Pagina: 1