Ik heb onlangs een Philips 40PFL9705H televisie en HTS9140 soundbar aangeschaft. De soundbar is met behulp van een HDMI 1.4 kabel aan de HDMI ARC ingang van de TV verbonden en de TV met een HDMI kabel aan de settop box van XMSNET. In deze configuratie lukt het niet, ook als alle "Easy Link" instellingen correct zijn ingesteld, om het geluid van de TV over de soundbar af te spelen. De TV geeft aan dat hij gaat overschakelen en even later de foutmelding "Mislukt". Het merkwaardige is dat wanneer ik via een SCART kabel een verbinding tussen de TV en de settop box maak, het overschakelen probleemloos verloopt. Helaas heb ik dan geen HD beeld.
De monteur van Philips ziet hierin het bewijs dat dit aan de settopbox ligt en XMSNET dat het aan de TV ligt. Mijn dealer verzucht dat dit een algemeen voorkomend probleem is dat zich niet tot het merk Philips beperkt en niet tot de provider XMSNET, maar kan me ook geen oplossing aanbieden anders dat het advies een koptelefoon te gebruiken.
Ik heb de volgende vragen:
1. Wie kent dit probleem, is er een oplossing voor en zo ja welke?
1. Doen soortgelijke problemen zich ook voor bij andere electronicamerken (Sony, SAMSUNG, Panasonic)
De monteur van Philips ziet hierin het bewijs dat dit aan de settopbox ligt en XMSNET dat het aan de TV ligt. Mijn dealer verzucht dat dit een algemeen voorkomend probleem is dat zich niet tot het merk Philips beperkt en niet tot de provider XMSNET, maar kan me ook geen oplossing aanbieden anders dat het advies een koptelefoon te gebruiken.
Ik heb de volgende vragen:
1. Wie kent dit probleem, is er een oplossing voor en zo ja welke?
1. Doen soortgelijke problemen zich ook voor bij andere electronicamerken (Sony, SAMSUNG, Panasonic)