Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03 16:26
Ik wil voor mijn game/film kamer een grote (>55") TV of beamer kopen. En ik kan maar niet beslissen wat te doen. Mijn budget is ongeveer 1600 euro. Als ik een plasma TV zou kopen zeggen de verkopers allemaal: Dan moet je Panasonic nemen! Maar die zit dan vaak buiten budget of ik moet voor kleiner gaan, maar 50" vind ik net te klein. Dan zou ik ook voor Samsung kunnen gaan, maar daarvan zeggen ze dat de plasma's niet geweldig zijn. Of dan toch een beamer.. maar welke van de honderd? Zoveel merken, zoveel prijzen, zoveel bijna dezelfde specs.. Oh en ik wil eigenlijk wel 3D voorbereid zijn als ik nu toch geld ga uitgeven.

Dus ik weet het niet meer. Ik heb al best wat rondgesnuffeld op internet en in de winkel, maar ik ben nog niet overtuigd. Heb een Acer beamer gezien bij de Media Markt (geloof de Acer h7531d).

Vragen:
- Iemand ervaring met DLP TV's? En zijn die in nederland te koop? Ik zag bijv. deze TV langskomen: Mitsubishi WD-73638.
- Welke plasma TV zou ik "moeten" kopen? Panasonic's nieuwe lijn: VT/GT/ST30 of de oude modellen VT20? Of is Samsung ook gewoon een prima plasma?
- Welke beamer zou ik "moeten" kopen? Belangrijk is de lichtopbrengst omdat het een redelijk lichte kamer is waar deze komt te hangen.

Wie heeft voor mij de doorslaggevende tip of aanbeveling of ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

DLP (projectie of laser tv?) is hier volgens mij niet te krijgen, dat is volgens mij meer een Japan/VS ding.

De 'oude' Panasonic modellen zijn bijna net zo goed als de nieuwe, de V(T)20 is dus een hele mooie optie maar ook alleen betaalbaar in 50".
LG en Samsung maken best heel leuke goedkopere plasma schermen, dan is de grotere maat ook binnen bereik.

Een beamer moet je eigenlijk alleen willen als je je kamer goed kunt verduisteren. Contrast is een stuk minder dan een plasma/lcd in een lichtere kamer omdat het donkerste wat een beamer weergeeft het wit van je muur/scherm is. Een duurder speciaal projectie scherm kan wel een hoop helpen door andere reflectie eigenschappen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poxie
Ik had al zo'n vermoeden als het gaat om DLP, dus dat zal ook nog wel even gaan duren voor we dat hier krijgen en of we dat dus uberhaupt gaan krijgen.

Ik ga de sites wel eens afstruinen voor de V(T)20 en daar verder induiken. En ook eens de sites van LG en Samsung. Ik hoorde laatst dat LG (en Philips) vroeger (voor het afstoten door Philips) betere waren en dat de nieuwe lijnen allemaal in China gemaakt worden en dat de TV's die daar vandaan komen net wat minder zijn, meer kans hebben om stuk te gaan (meer elektronica in het apparaat).

Ja dat over dat verduisteren zit ik ook een beetje in. Ik kijk best vaak film en game ook regelmatig en ook vaak overdag of in ieder geval met licht. En eigenlijk wil je dan niet altijd in het donker zitten. Wordt je ook zo depri van volgens mij.. :-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Kijk hier voor een lijstje goede reviews:
http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php
Panasonic komt er meestal als beste uit.

• Poxie
ShittyOldMan schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:03:
Kijk hier voor een lijstje goede reviews:
http://www.hdtvtest.co.uk/reviews.php
Panasonic komt er meestal als beste uit.
Bedankt voor deze site. Dat is echt een goede site waarbij veel aspecten worden benoemd en beargumenteerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee