• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Beste mede tweakers

Ik ben zomaar opeens begonnen aan een casemod >:) ik zat al wat langer te kijken naar een case mod die ik erg gaaf vind, toen dacht ik als ik de gelegenheid krijg maak ik er ook een dusja ik kreeg een gelegenheid op me stage :)

(Vooral de rechtse vind ik mooi zonder zo'n halve cube er nog onder.)

m'n huidige systeem:

Asus: P8 P67-m pro
intel: i5 2500k
vengeance: 1600mhz ddr3 4Gb
gigabyte: 560ti SOC

tekeningen heb ik niet k heb alles van het plaatje gemaakt en wat ik in me hoofd heb lopen brainstormen :9

wat ik wilde:
buiten cube: 400 x 400mm (mdf 16 mm dik)
binnen cube 300 x 300mm( mdf 16 mm dik)
lamellen 14 x 50 mm (mdf 10 mm dik )

de reden dat ik het met mdf doe is omdat ik de bewerkingen die ik moet uitvoeren eerst wil testen mocht het mdf stevig genoeg zijn gebruik ik dat gewoon als eind product.

'n paar foto's :

work in progress.

eerste plaat af + afgebraamd.

nog even snel voordat het vrijdag 5 uur was aan de volgende plaat begonnen O-)

Zo dat was het maar weer k hoop dinsdag weer door te kunnen dr mee dus dat is erg fijn
k had vrijdag ook nog even de spuiter van m'n stage aangesproken en dus wilde hem wel voor me spuiten dus dat komt ook ff lekker uit!. :) k zit alleen nog even te dubben weet iemand of hoog glans mooi is? of gewoon mat?

Ohja en nog een vraagje ik kan me moederbord toch gewoon op een houten plaat mdf monteren ? gewoon zoals die ook in je kast zit ?

Heh k schud ze gewoon uit m'n mouw k heb ook philips AMBX hier staan achter m 'n pc iemand een idee hoe ik dat in bouw in me kast ? dat lijkt me wel vet :9~

het AMBX printplaatje.

Update Zondag avond:

Zo net is even samen met me vader naar school geweest(hij is leraar) en even gekeken of m'n vader ook van dat melkglas had (dan de plastic vorm) aclryaat geloof ik? Nou dat was erg mooi want hij had licht blauw en wit nu zit ik weer te twijfelen welke ik neem. Als ik een optie zie om m'n ambx in te bouwen word het vanzelfsprekend wit. Van origine wilde ik blauw licht inbouwen dus in dat geval word het blauw. hier nog een vraag over wat voor licht gebruik ik hiervoor en waar haal ik het?

Verder ga ik waarschijnlijk nog 2 200mm fans halen voor de algemene airflow.

Morgen add ik even de fans en foto's van het plastic wat ik heb gevonden, want ik zit nu op me mobiel dus dat werkt even niet!
fan 200mm

edit:Ik dacht dat ik maandag weer verder kon maar tis natuurlijk 2de pinkster dag glad vergeten dom 8)7 foto's van het plastic komen dus dinsdag.

groetjes daan!

[Voor 25% gewijzigd door daantjuh68 op 12-06-2011 21:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjuh68
  • Nu online
sorry hoor tweakers maar k snap er persoonlijk geen hout van, waarom dit nou weer nodig is? ik ben bezig met m'n case mod. maar omdat ik eerst hier een topic moet openen en niet in het Normale case mod mag krijg ik dus ook geen feedback dat is juist de reden waarom ik dit topic ben gestart. mijn verzoek is dan ook aan de forum beheerders om mij toestemming te geven om in het Normale "casemod" forum een topic te openen. alvast bedankt daan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Klopt, je plaatst hem hier, dan gaan we hem beoordele, en als hij dan OK is, dan verplaatsen we hem naar het CM forum.

• daantjuh68
  • Nu online
hoelang duurt dat "beoordelen" dan?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zolang :+
Toestemming :)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Mystikal

It never hurts to help

Ik zou denk ik voor mat gaat. Hoogglans is volgens mij sowieso lastig om het echt 'piano-lak' hoogglans te krijgen op MDF? Maar wellicht hebben anderen daar meer verstand van. Mat, lijkt mij prima, in combinatie met de CCFL verlichting.

Basement Bios ---- Exo-S

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 16:56

ToCuS

It begins in the brain!

Ik zou ook voor MAT gaan, dan komt de gloed ook mooier uit denk ik..
Het is ontwerp is ook wel cute..

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wellicht een PWM dimmer erin bouwen zodat je hem (eventueel computergestuurd) kunt dimmen ? als een duister ding uit de transformers tekenfilms...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Beoordelen is zodat niet iedereen die één ledje op z'n case een topic in het casemod-topic krijgt;) Mod's beoordelen aan de hand van foto's of het potentie heeft iets leuks te worden. Dat van jou heeft dat blijkbaar, succes;) Verder zou ik mat doen...

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Mat zou goed passen. Hoogglans doet het effect waarschijnlijk teniet.

Zou leuk zijn als je pc langzaam oplicht als je de pc opstart :P

• daantjuh68
  • Nu online
mooi mooi mooi k mag in het grote mensen forum :9
maar dat is lekker makkelijk ik ga voor mat 8)

@Mike2k goed idee dat is wel makkelijk als hij bijvoorbeeld snachts aan staat oif!
@WK100 k heb geen idee hoe ik dat moet doen haha ja hooguit de tijd opnemen als me pc opstart en dan die tijd invoeren in een een of ander apparaatje.

ik ben vandaag lekker veder gegaan met modden dus kijkt u maar naar het resultaat!

Work in progress

Ontbramen.

Alles bij elkaar ziet er leuk uit :*)

Gelijk even de onder balkjes gemaakt. Ik heb alles opgestapelt hier en ik heb een maatfout in de bovenste plankjes 8)7 maarja beter te groot dan te klein. O-)

Kwart voor 5 nog even snel de binnen kast gemaakt :) en ook gelijk gaatjes geprikt voor me moederbord en een kamer gefreesd voor de processor.

Zij kant.

Binnen kast de gaatjes opgevuld met messing "dingen" :9 (help me ff ) voor schroefdraad in hout.

Onderplaat.

Thuis verder Moederbord passen t ging wel aardig nog even een paar schroefjes bijwerken.

Moederbord + binnenplaat.

Zo dat was het denk wel een beetje!
Heeft iemand nog een idee hoe ik het licht kan dimmen?
En wat voor licht zouden jullie gebruiken hier ben ik nog niet zo in thuis k had wel ff gekeken in de pricewatch, maar daar was heel veel.

Groetjes daan

• daantjuh68
  • Nu online
update: producten toegevoegd

• SirLenz0rlot
  • Laatst online: 05-06-2022
zou zelf iets knutselen, even naar electronicazaak om ledjes en wat andere componenten, ben je voor ongeveer een tientje klaar + je kan het op maat maken.
wat moet het kunnen? meerdere kleuren? uit zichzelf dimmen? via pc aansturen?

edit: voor een mooi verdeeld lichteffect zou ik iets van diffuus plastic onder de buitenkant plakken.

[Voor 18% gewijzigd door SirLenz0rlot op 14-06-2011 20:39]

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06 18:22
jij had het idee met ambx, das wel leuk. zeker als je een fastsoenlijke loop kan maken. je hebt wel als na deel dat je HEELVEEL ledjes heb, maar ik zou ambx kiezen, dat is softwarematisch allemaal dus dat bouw je in en klaar is kees!

ziet er leuk uit. denk wel dat het een lekker warm kastje kan worden, dus wat ga je doen aan je koeling? en laast je die stockcooler op je i5 zitten?

• daantjuh68
  • Nu online
ja ik zat al ff te kijken k ga denk de mugen v2 halen die was wel goed geloof ik , trouwens als het heel warm word heeft dat veel effect op me mdf ?

ik doe wel 2x 200mm fans aan de voorkant van me systeem dus dat blaast wel lekker door dan

lennny je maakt het weer veels te moeilijk het probleem met ambx is dat ik dan het midden licht uit elkaar moet halen en dat is minder want daar komen alle kabels bij elkaar.
dus met ledjes lijkt me wel wat en dat knutselen gaat ook wel lukken maar k weet niet wat ik moet halen
meerdere kleuren is wel gaaf maar is niet perse nodig! dimmen met de hand is meer dan genoeg via de pc boeit me nie! dat gebruik ik ook niet met me ambx set

• jorik1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
wat was er mis met je cooler master storm scout?? :9

mooi idee en begint nu al ergen op te lijken

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-05 14:04
led strips (kan je dimmer op aansluiten) of anders ccfl's maar die kan je niet al te veel dimmen of wat dan ook

ja, daag.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 10:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Tof idee!
* Ghost Dog doet ook volgen. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Mike2k

Mike2k

daantjuh68 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:09:
ik doe wel 2x 200mm fans aan de voorkant van me systeem dus dat blaast wel lekker door dan
Aan de voorkant? Dat zou ik nooit doen..dat doet imho af aan het strakke design...

Ik zou de kubus op pootjes zetten en dan aan de onderkant de fans maken...snap je wat ik bedoel ?
Kleine ronde pootjes die niet opvallen...
Remmes_NT schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:42:
led strips (kan je dimmer op aansluiten) of anders ccfl's maar die kan je niet al te veel dimmen of wat dan ook
Bedoel je dat je de ledstrip of de ccfl niet kan dimmen ?

• SirLenz0rlot
  • Laatst online: 05-06-2022
daantjuh68 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:09:
lennny je maakt het weer veels te moeilijk het probleem met ambx is dat ik dan het midden licht uit elkaar moet halen en dat is minder want daar komen alle kabels bij elkaar.
dus met ledjes lijkt me wel wat en dat knutselen gaat ook wel lukken maar k weet niet wat ik moet halen
meerdere kleuren is wel gaaf maar is niet perse nodig! dimmen met de hand is meer dan genoeg via de pc boeit me nie! dat gebruik ik ook niet met me ambx set
ik heb zelf wel eens een aangepaste versie van deze gemaakt:
http://www.electronics-lab.com/projects/games/005/index.html
Nu is rekenen met weerstandjes en transistoren al weer even geleden, maar als je zoiets wil kunnen we je daar vast bij helpen al je weet hoeveel en wat voor leds je nodig hebt.
De software voor de microcontroller kan ik best voor je maken en erop zetten.

Maar goed, kan me voorstellen dat dat allemaal wat veel gedoe is.
Je kunt natuurlijk de ledjes van die ambx proberen af te solderen en met een draadje ertussen weer vastzetten.

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 12:29
Leuk idee!

Je zou de verlichting kunnen dimmen bij laag toerental van je fans,
en dan bij hoog toerental verlichting ook feller zetten.
Komt hij echt tot leven :)

• daantjuh68
  • Nu online
@ lenny ziet er gaaf uit man ik spreek je wel in TS er over ofzo!
@ v-power dat ga ik ook even bespreken met lenny lijkt me ook vet >:)
@ mike2K ik ben inmiddels van dat idee afgestapt en ik ben nu een voet aan het maken dat is ook wat makkelijker voor me voeding en dvd drive :D

ik ben op het moment op stage dus ik kan even geen foto' s uploaden. Maar ik heb de lamellen er in en ik heb alle laatste bramen uit de buitenplaten gehaald. Dus ik kan inprenciepe beginnen met gronden!

ik ga zo verder met m' n voet daar maak ik ook wat pics van

hier in komt wel een 200 mm fan. En in de bovenkant van de binnen kast waarschijnlijk ook alleen weet ik de grote nog niet zeker.

[Voor 8% gewijzigd door daantjuh68 op 15-06-2011 12:56]

Anoniem: 263922

Zit het geheugen wel in dual-channel mode op je moederbord? heb genoeg asus bordjes gehad waar het per kleur ging: a1 b1 a2 b2 op die manier :P
Wel een errug mooi concept, die hele cube + een halve eronder staat ook hier op GoT geloof ik.

• daantjuh68
  • Nu online
@frietje met ik zal is kijken volgens mij heb jij gelijk ik heb ze zonder na te denken naast elkaar gezet! zal vanmiddag ff kijken thx ;)

Anoniem: 243552

Als er plek zat is zou ik toch kijken naar de ambx set, lekker met software te regelen en je hebt dan 5 printjes met leds (de grote wallwasher achter de monitor heeft er drie en ik neem aan dat je twee boxen met licht hebt of gewoon twee lichten)

alles inbouwen moet geen probleem zijn, misschien wat extra ruimte er voor vrij maken. Daarna zou ik de ledjes van de printjes afhalen en dmv kabeltjes in groepjes van drie (rgb) samenbinden. Die groepjes kun je dan mooi door de kast verspreiden om overal egaal licht te maken.

word wel veel solderen dan, 12 ledjes per kleur per pcb dus dat zijn al 36 leds per pcb. dat keer 5.... succes. Ik denk echter dat dat de makkelijkste oplossing is als je het softwarematig wilt aansturen.

• daantjuh68
  • Nu online
zo ik heb ff op marktplaats gekeken en maar gelijk een starter kit erbij gekocht :p want ik vind ambx achter mijn pc wel erg relaxed haha dus dat is ook weer voor elkaar ! zo komt er een update ff snel eten!

• daantjuh68
  • Nu online
zo even de update doen.

Vandaag gelijk begonnen met het piep werk alle gefreesde gleuven netjes schuren ben ik wel aardig lang mee bezig geweest wat een irritant werk :P.
Daarna heb ik even snel een paar latjes gemaakt, de lamellen en ook direct gaatjes er in gedaan.

Latjes

Frees opstelling.

Latjes met gat.

Het geheel :9~

Voorkant

Gister even op met wat gasten op teamspeak oa Lenny geprakkiseerd wat ik nou zou doen met de koeling wat dat is nog niet helemaal optimaal. Dus ben ik toch maar voor een voet gegaan en die heb ik vanmiddag even snel in elkaar gemaakt :) ook heb ik het rondje wat ik voor de fan er in wil frezen afgetekend maar ik wacht nog even met zagen, ik moet nog even beslissen welke fan het word.

Het rondje wat ik er in wil (heleaas geen passer aanwezig 8)7 dan maar zo)

Onderkant bijna af.

Onderkant weer een stapje verder.

Onderkant +onder plaat.

zoo dat was hem wel weer!
de verlichting heb ik ook gekozen dat word dus een AMBX starter kit die heb ik maar extra aangeschaft omdat ik het toch wel erg mooi vond AMBX zo achter me scherm enzo :9

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05-2022
Leuke mod, strakke afwerking! Blijf zo door gaan. En het leuke met die AMBX is ook dat je de lichten in je pc dan op de muziek kunt laten gaan (voor hoever het op muziek gaat) maar dat het iig van kleur kan veranderen de hele tijd. :D Ik blijf deze volgen. KUTGW

Ianovski Designs

• daantjuh68
  • Nu online
zeker ze kunnen met de muziek mee doen idd ( visualisatie) maar ook in game dat is ook wel tof hahah alleen minder dat ze (nog?)geen dx11 games supporten want ik krijg hem bij bfbc2 niet aan de praat

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 10:18

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nice job, ik zou alleen die plankjes aan de voorkant vlijm scherm maken :)

...

• Mike2k

Mike2k

Zou het niet tof zijn als je die lamellen kunt laten bewegen van links naar rechts als een soort air duct achtig iets...?

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[leeg]

[Voor 97% gewijzigd door serayo op 01-07-2018 21:59]

• daantjuh68
  • Nu online
@ serayo dat heb ik al gedaan :P maar t staat er niet bij morgen picc dan maar :p

• daantjuh68
  • Nu online
@ mike 2 k daarvoor gaat het te stroef dan moet het op lagers lopen haha dat komt ooit misschien maar dat zie ik nog wel ( tof idee dat wel !)

• Sylistar
  • Laatst online: 09-03 20:08
Zo toe maar je gaat hard ;)

ziet er bruut uit.

anyway veel succes verder, je word gevolgd ;)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 18:05
Gaat hard idd! En het ziet er goed uit! :9

Mn 3D printer blogje..

Anoniem: 260522

is dat een maho 400 freesbank?
verder gaaf project! ga ik wel (stil) volgen

• daantjuh68
  • Nu online
@ antitheus pff weet ik niet zal morgen ff kijken hahha maar iig wel een maho

vandaag niet echt een update t was ineens druk op stage we moesten ineens wat maken voor heineken dus dat ik kon niet verder. Nouja dat lieg ik ik heb voor de voet een metalen onderplaat gemaakt, en een paar latten heb ik nu uit 1 stuk gemaakt dat was mooier volgens mijn stage begeleider haha.

oh en tussendoor heb ik ook nog wat geschuurd, maarja dat is niet echt zichtbaar

gisteravond wel even de pc van me ouders(hun oude) gesloopt want die staat toch te verstoffen :P k heb even de harddisk bracket er uit gehaalt en het backframe waar je je vidkaart in hangt en de inputs van je mobo zitten.

• [Remmes]
daantjuh68 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:43:

en het backframe waar je je vidkaart in hangt en de inputs van je mobo zitten.
backplate dus :P, ziet er goed uit totzover, buitenkant word gewoon zwart neem ik aan?

ja, daag.

• daantjuh68
  • Nu online
jup

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 04:22

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo zeg, dat begint er al goed uit te zien :Y :Y

• daantjuh68
  • Nu online
time to update.

zoo ik kon vandaag weer even verder nadat we het heineken flesje af hadden :D ik had al verf gehaald en vandaag gevraagd aan de spuiter of hij kon beginnen. nouja je weet het wel eerst schuren en gronden, maar het staat vandaag al 2 keer in de grondverf. Dus waarschijnlijk kan 'ie maandag zwart gemaakt worden.

Gronden buiten plaat.

Binnen plaaten.

De rest.

Zoo nou aan verspanen heb ik niet veel gedaan vandaag :9
Ik heb alleen even een gat gesneden voor m'n voeding en dvd drive.
Verder nog de gesloopte backplate ingekort.

Het gat voor de dvd drive(niet de gene die er in komt ;)).

Een mooie radius.

Ook het gat voor de voeding te zien.

Alu onderplaat want die had ik nog niet laten zien.

Radius aan de lamellen had ik ook nog niet laten zien:P.

Work in progress.

dat was het wel weer !

speciaal voor antitheus:P

gr daan

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

Mystikal

It never hurts to help

Ik zou de radius toch nog wat meer opschuren (als je dat niet meer van plan was...). Het ziet er nog iets te hoekig uit en met wat schuurwerk, moet het een vloeiende ronding kunnen worden.

Daarnaast ziet het er allemaal veelbelovend en voortvarend uit.

Verder wellicht nog even je plaatjes resizen? Dan verdwijnen die rode kaders.

Succes verder!

Basement Bios ---- Exo-S

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[leeg]

[Voor 98% gewijzigd door serayo op 01-07-2018 21:58]

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Slot loading romdrive zou nog mooier zijn dan :)

Smiling as the shit comes down...

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 21:17
ScrooLoose schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:34:
Een beetje het Imac g3 en Playstation 3 slotloading idee?
Want dat soort dingen zijn inderdaad gaat omdat het zo mooi erin blend (g4 cube zou een betere vergelijking geven met hoe het er uit ziet)
prachtig mod btw

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Yup, deze bijvoorbeeld :)

Enigste wat je nodig hebt is een zaagsnede ter grootte van cd's/dvd's.
Dat gaat aardig wat beter lijken als zo een grote romdrive.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Ziet er echt goed uit!

If it ain't broke, don't fix it

• daantjuh68
  • Nu online
zo maar is even reageren want ik heb weer is lang op me laten wachten!

ik heb zojuist bericht gekregen dat m'n 2de AMBX set onderweg is dat is natuurlijk een goede zaak !!
vandaag heb ik op stage niet heel veel kunnen doen helaas :( het was druk maar ik heb wel weer even alles heel licht geschuurd en m'n stage begeleider zo ver kunnen krijgen dat de spuiter hem wel spuit wat hij opeens vanochtend niet meer wilde. dus dat gaat hoogst waarschijnlijk morgen gebeuren.

zo'n slot loading drive is wel heel mooi maar ik vind het persoonlijk (nog) niet nodig.
ohja en de radius is natuurlijk nog even netjes gemaakt :D

even nog een vraagje aan me mede tweakers. hoe zouden jullie de koeling plaatsen ? ik wil in het midden van de onderste cube een fan (ter hoogte van m'n mooie radius:P)plaatsen die de lucht van beneden naar boven blaast. En dan in de binnen kast boven in een gat maken, waar de lucht dan weer word afgevoerd door nog een fan.
had iemand nog een ander idee?

• Sylistar
  • Laatst online: 09-03 20:08
als ik jou was zou ik van onder af koele lucht in je case blazen met een zo groot mogelijke fan, en hem dan in het gat plaatsten. of komt daar je mobo?

noujah, denk toch dat je dit soort beslissingen moet maken als je je hardware hebt. is een stuk makkelijker meten en passen.

succes verder ziet er zeer goed uit!

• [Remmes]
koeling ligt er net aan hoe je het mobo plaatst, komt deze te liggen of haaks te staan?

wat je kunt doen is mesh in/achter de sleuven maken, en daar door koele lucht met 1+ fans naar boven blaast

ja, daag.

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Ziet er goed uit, ben echt benieuw naar het eindresultaat..

• daantjuh68
  • Nu online
zo straks een grote update hoor gister is alles gespoten vandaag in elkaar zetten etc etc super leuk allemaal :D stay tuned

@ remmes hij komt haaks te staan net zoals in een normale kast ik zat dus tedenken om in de houten plaat die jij daar laat zien een fan te plaatsen en dan de sleuven die daar onder zitten open te laten zodat de koele lucht daar door heen kan zo me kast in en dan via de zijkanten er weer uit!

kijk anders ook even naar de wat eerdere foto' s dan zie je wat de binnen kast is!

[Voor 61% gewijzigd door daantjuh68 op 22-06-2011 13:03]

• TimvH
  • Laatst online: 03-06 13:50

TimvH

Kletsmajoor

ScrooLoose schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:34:
Niet altijd even handig, ik heb nog wat driver cd's liggen en ook 2 DVD+RW 1.4 GB liggen hier, dat zijn mini cd's/dvd's en die passen er niet zomaar in.

• daantjuh68
  • Nu online
zoo daar gaan we weer even snel er uit knallen :p

kastje gaat lekker binnenkast klaar met backplate en harde schijf bracket ( die verander ik misschien nog )

buitenkast is gemonteerd alleen nog geen lijm dus alles kan nog los.

in de onderkast heb ik een houder gemonteerd voor m'n voeding

en alles is uitgetest.

foto'jes:

resultaat zonder hardware.

voorkant.

in de doos mee naar huis.

thuis in de doos.

spuiter in actie

onderkant op tafel

onderkant + onderplaat.

vers van de spuiter

net klaar

kast met hardware

nog een keer
https://lh6.googleusercontent.com/-rcsAa1PdWJY/TgJEbxEEGBI/AAAAAAAAAEg/bwvA9O9rvns/s640/2011-06-22%25252020.24.45.jpghttps://lh6.googleusercontent.com/-rcsAa1PdWJY/TgJEbxEEGBI/AAAAAAAAAEg/bwvA9O9rvns/s640/2011-06-22%25252020.24.45.jpg

dit keer zonder

dat was hem alweer ik zal snel weer even wat er op gooien.

• rohaantje
  • Laatst online: 24-10-2022
1 na laatste foto doet het niet

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• [Remmes]
daantjuh68 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:00:
zo straks een grote update hoor gister is alles gespoten vandaag in elkaar zetten etc etc super leuk allemaal :D stay tuned

@ remmes hij komt haaks te staan net zoals in een normale kast ik zat dus tedenken om in de houten plaat die jij daar laat zien een fan te plaatsen en dan de sleuven die daar onder zitten open te laten zodat de koele lucht daar door heen kan zo me kast in en dan via de zijkanten er weer uit!

kijk anders ook even naar de wat eerdere foto' s dan zie je wat de binnen kast is!
dat was zelfde idee wat ik eigenlijk had :P fan horizontaal in het midden, en dan mesh om wat stof tegen te houden, of gewoon geen mesh XD

ja, daag.

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Goed bezig, ziet er goed uit..

• Berreber
Ziet er goed uit.

• daantjuh68
  • Nu online
ik ben op het moment aan het expirimeteren met die ambx lichten alleen ik krijg het licht niet heel mooi verspreid omdat ik niet zoveel ruimte heb heeft iemand een idee om led licht zo mooi mogelijk te verspreiden?

• Nickie827
  • Laatst online: 15-04 10:19
daantjuh68 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:08:
ik ben op het moment aan het expirimeteren met die ambx lichten alleen ik krijg het licht niet heel mooi verspreid omdat ik niet zoveel ruimte heb heeft iemand een idee om led licht zo mooi mogelijk te verspreiden?
misschien een plexi-plaat er tussen doen en daar gaatjes in boren (wel proberen te polijsten dan verspreid het licht beter en komt het verder) en daar ledjes in doen.

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
ziet er zeer leuk uit! en zeer orgineel ook,
deze volg ik zeker

• daantjuh68
  • Nu online
zoo dat is al weer ff geleden dat ik een update heb gedaan

ondertussen heb ik van het weer genoten weekend gevierd etc etc dus helemaal geen tijd voor m'n casemod.
maar vandaag toch maar weer verder gegaan. k heb uit de onderplaat een groot gat gehaald voor m'n fan
en nog heel veel gaten voor de kabels enzo gehannes maargoed k heb m'n hardware er nu in hangen k hoef inprenciepe alleen nog maar het licht wat een ramp opzich word maargoed :p

hier een aantal foto's
de onderkant met m'n voeding en de kabels ( zit nu nog beter want k had me even vergist en de onderste cube verkeertom geplaatst waardoor de kabels in een omweg moesten)

De kast nog niet aan de stroom.

De kast en alles aan.

dit was het wel weer eigenlijk

wat ik nog moet doen is het licht maar daar ben ik nog mee aan het klooien en uitdenken enzo |:(

groetjes daan

• TimvH
  • Laatst online: 03-06 13:50

TimvH

Kletsmajoor

Mooi werk alweer ;-)

• Berreber
ziet er goed uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het licht wel beter vind kunnen.

• iMacG4
  • Laatst online: 25-12-2012
Ziet er inderdaad goed uit, maar persoonlijk vind ik het mooier als zo´n kast van acryl is.

• daantjuh68
  • Nu online
@ berreber dat is alleen het licht van de fan dat licht gaat er uit en er komt ander licht in
zoals in de laatste zin staat, k ben er nog mee bezig!

• daantjuh68
  • Nu online
update:

ik heb de synte mugen 2 rev b gekocht want het word best warm in m'n pc'tje en ik zat er al wat langer aan te denken dus waarom niet:P

toegevoegd aan producten*
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee