Toon posts:

AMD Radeon 6990

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406624

Topicstarter
Hey Tweaks,

Ik ben van plan om een 6990 te halen ipv 2x6970 i.v.m futute upgradability. Ik heb echter nog enkele vragen..
  • Welke 6990 is het beste qua koeling en geluid? Er zijn veel verschillende kaarten, maar ik kan niet echt verschillen vinden tussen de kaarten behalve de prijs en print op de behuizing?
  • Welke PSU zou ik nodig hebben om nu 1x6990 te kunnen draaien samen met een i5-2500K, en later 2x6990?
  • Is de standaard koeling op de 6990 kaarten goed genoeg? of is het adviseerbaar om extra fans op de kaart(en) te richten?
  • Past de kaart in een CM 690 II Coolermaster? Ben helaas geen genie met het uitrekenen vand e effectieve beschikbare ruimte in de behuizingen
  • Kan de i5-2500K een bottleneck vormen met de 2x6990 in CF?
Bedankt voor jullie tijd!

Regards,
Vex

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 406624 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:49:
• Welke 6990 is het beste qua koeling en geluid? Er zijn veel verschillende kaarten, maar ik kan niet echt verschillen vinden tussen de kaarten behalve de prijs en print op de behuizing?
[BBG aanschaf] Videokaarten
• Welke PSU zou ik nodig hebben om nu 1x6990 te kunnen draaien samen met een i5-2500K, en later 2x6990?
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27
• Is de standaard koeling op de 6990 kaarten goed genoeg? of is het adviseerbaar om extra fans op de kaart(en) te richten?
[BBG aanschaf] Videokaarten
• Past de kaart in een CM 690 II Coolermaster? Ben helaas geen genie met het uitrekenen vand e effectieve beschikbare ruimte in de behuizingen
Alleen als de onderste HDD cage word verwijderd. Standaard -> Nee.
• Kan de i5-2500K een bottleneck vormen met de 2x6990 in CF?
Ja. Maar dit ligt geheel aan het gebruikte programma/gespeelde spel ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ga sowieso voor twee HD6950/HD6970's in plaats van een HD6990, als een HD6990 te traag wordt plaats je echt niet meer een tweede erbij, dan is die veel te verouderd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
-The_Mask- schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:52:
Ga sowieso voor twee HD6950/HD6970's in plaats van een HD6990, als een HD6990 te traag wordt plaats je echt niet meer een tweede erbij, dan is die veel te verouderd.
Seconded. Neem twee leuke 6950's (de sapphires van 216 bijvoorbeeld) en je hebt een stuk koelere kaarten, EEN STUK minder geluidsproductie en meer geluk in je leven.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee