casemod (voorlopig :) af: pics!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
hi people

na lang zagen, schuren, solderen, schroeven, bloed, zweet en tranen voorlopig eindelijk af:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case2.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case3.jpg

Het was een standaarder dan standaard aopen hq08 waar achter bovenin die miezerige gaatjes zijn uitgezaagd en nu 2 8x8cm fans in zitten die recht achter mijn hd's hangen. Ik heb het kabelgat wat uitgezaagd want dat was me te krap, en zoals je ziet een raam in de zijkant, verder nog 12x12cm fan met bijbehorend luchtgat, blauwe ledjes en een 15" liquid neon erin

Temp van de cpu is van 49 naar 39 gegaan, kast 30 naar 25 graden, en hij maakt nu iets minder herrie als ie eerst deed (747 aopen voedingsfan vervangen door panaflo's, alle fans in de kast zijn nu panaflo) maar het is nog steeds geen toonbeeld van stilte helaas :(

Verdere plannen zijn nog iets beters vinden voor die airduct voorin, want dat is een behoorlijk verknipt en getaped bloempotje geworden (is op foto's niet echt te zien), tips anyone?
Verder wil ik nog geluidsisolatieschuim en rubberen ringetjes tussen m'n fans om het geluidsniveau nog wat omlaag te krijgen en ik heb nog 4 blauwe ledjes over die ik binnen in het bovenste gedeelte van m'n kast wil hangen om de boel wat op te lichten zodat niet alleen de bodem helblauw is 8-)

Alle kritiek, condoleancebetuigingen en tips zijn welkom, dus barst maar los ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer kom je nou bij mij langs :P met je webcam :9

maar voor de rest :9~
en waar die neon gehaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 09:15

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

Ff vraagje, waar heb die panaflo's weg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
bij caseetc.com vandaan, heeft me een aardige duit gekost :( maar ik vind dat ze het geld dubbel en dwars waard zijn

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOOI :9~

K vind vooral dat gat aan de voorkant mooi. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
strak man!!! zijn die panaflows nou echt zo stil? of valt dat tege?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
uhm tsja voorheen zat er 1 voedingsfan in (die herriebak uit de standaard aopen voeding)

en nu 3 8x8 en 1 12x12 panaflo, en het geluidsniveau is bijna hetzelfde (al is ie voor mijn gevoel nu ietsje stiller)

dus ze zijn zeker wel stiller dan gewone fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Coooooooooooool8-)

ziet er wel VET uit ja:P:9:9~

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
binnenkort ff wat meer foto's online op m'n website, ook van de binnenkant enzo, en hopelijk wat scherper en duidelijker als ik ze overdag neem

want die logitech quickcams zijn niet echt superscherp als het wat donkerder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
Die van jou is ook mooi :) ...

Hier de mijne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FiReFoX_
  • Laatst online: 29-06 10:05
Op zondag 18 maart 2001 21:35 schreef Tweaky het volgende:

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Dat gat aan de voorkant is idd mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon erg kuwl !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Hmmm, origineel is het niet echt, maar wel knap afgewerkt (denk ik).

Tja, ik ben ook heel het weekend aan het modden geweest, en je vervalt wel heel gemakkelijk in het gewoonlijke gedoe hé.

Spijtig, maar binnenkort moggen jullie pics verwachten van de mod van de kast van m'n broertje (en nog wat later die van mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
hmmja ik had niet echt zin om de zoveelste kermisbak te bouwen, gewoon lekker strak,
verlichting kan niet ontbreken bij een window 8-), en dat gat voorin is gewoon de elegantste oplossing voor die 12x12 fan imho
(anders overstemt het windgeraas de rest van de herrie, en het scheelt ook nog eens een paar graadjes)

ben ook niet van plan om em te gaan verven ofzo want ik zou niet weten in welke kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12-09 20:58
Zit er in dat gat een plastic bekertje ofzo ?
Niet lullig bedoelt maar ik wil het zelf ook doen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
nee het is een bloempot geweest die ik ff van de vensterbank heb gekaapt (sorry mam ;))

maar ik ben op zoek naar een wat strakkere pijp, liefst nog in het zwart ook zodat ie een beetje past bij m'n window molding

zoals ik al eerder zei, ideeen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Op maandag 19 maart 2001 01:42 schreef Ener-G het volgende:
nee het is een bloempot geweest die ik ff van de vensterbank heb gekaapt (sorry mam ;))

maar ik ben op zoek naar een wat strakkere pijp, liefst nog in het zwart ook zodat ie een beetje past bij m'n window molding

zoals ik al eerder zei, ideeen zijn welkom :)
En dat zit nergens mee vast?
Beetje uitleg pleaze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
nee, hij is qua omtrek aan het uiteinde iets groter, en wordt zeg maar klemgezet in het gat (zit ook tape omheen om het bijelkaar te houden, de omtrek van het bloempotje was eerst groter, heb het ff bijgesneden)

ik kan hem er gewoon uit trekken in principe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik heb in de voorkant een 60mm Sunon koelertje en ik denk dat ik dan wel een plastic bekertje kan gebruiken, en anders haal ik ff een plastic buis bij de Karwei ofzo 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Ziet er goed uit man! :9~ Vooral die blauwe gloed achter de front intake die je er doorheen ziet, was ik ook van plan alleen neons zijn duuuuuuur....

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 08:58 schreef Escobar het volgende:
Ziet er goed uit man! :9~ Vooral die blauwe gloed achter de front intake die je er doorheen ziet, was ik ook van plan alleen neons zijn duuuuuuur....
idd... het heeft aardig wat gekost, maar ja dan heb je ook wat 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Op maandag 19 maart 2001 08:58 schreef Escobar het volgende:
[..]alleen neons zijn duuuuuuur....
Die neons vallen best mee qua prijs hoor .. ik heb er bv fl 35,- voor belaald.... maar later zag ik dat precies de zelfde neon bij de lokale elektro-boer hadden |:( .. dat had me dus mooi fl 10,- kunnen schelen |:(

ps kijk maar in de draar van mij MOD .. daar staan een prijslijst van wat het me heeft gekost. ... valt nog best mee :) (link hier ergens boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan ga je naar de gamma (dat zeg ik ;)) en haal van die 120 mm regenpijp, met 2 x 45graden bochtje, of 1 keer 90, maar da's weer minder voor airflow enzo, of je zaagt pijp gewoon iets schuin af .. naja... as aesy as thet : airductje klaar.. je kunt ook nog een verloopje nemen van 120 naar 80, wordt (denk ik) de luchtsnelheid wat hoger van, maar dat moet je gewoon proberen...
desnoods verf je pvc pijp nog zwart ....

let wel ff op dat je geen rioolbuis koopt, want die zijn dikwandig, en duur en zwaar ... regenwaterafvoer is easier...

ziet er top uit verders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 21:35 schreef Tweaky het volgende:

Ziet er op zich wel goed uit, maar zit niet helemaal in het midden lijkt me. Beetje jammer!

Moet zeggen dat ik zo'n raam aan de zijkant wel erg vet vind. Toch ook maar eens aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik bespaar me veel moeite denk ik, dis namelijk wel errug walgelijk.. wie maakt de eerste hoerenbak? Of kan dat niet als er al vissen in zitten? Sjonge.. je zal maar geen hobby's hebben :)

Nou jah, het houdt jullie van de straat ;)

Verder knap werk, ook al vindt ik het niet moi.. dat boeit dan niet offcourse!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 13:20 schreef nigelator het volgende:
Sjonge.. je zal maar geen hobby's hebben :)
Pardon dit is een hobby hoor.
Misschien is jouw hobby wel aan je zusje der onderbroekje te ruiken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Op maandag 19 maart 2001 15:11 schreef jordyb het volgende:

[..]

Pardon dit is een hobby hoor.
Misschien is jouw hobby wel aan je zusje der onderbroekje te ruiken.
:)
HOHOHOHOHO!!! 1000000000x LOL :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:DD:D:D:D
get him boy...get him booooy...GET THE MUTHAFAKKA boy! WOEF WOEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het er gaaf uitzien, alleen hoeft dat neon van mij niet zo, al zou ik niet weten hoe je anders dat raam kan showen...
nog ff een newbie-fan (>:)) vraag: blaast de fan(hole) uit of juist in je kast. (Lijkt mij dat de warme lucht eruit moet, maar je(ik) weet het niet he...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 13:20 schreef nigelator het volgende:
Ik bespaar me veel moeite denk ik, dis namelijk wel errug walgelijk.. wie maakt de eerste hoerenbak? Of kan dat niet als er al vissen in zitten? Sjonge.. je zal maar geen hobby's hebben :)

Nou jah, het houdt jullie van de straat ;)

Verder knap werk, ook al vindt ik het niet moi.. dat boeit dan niet offcourse!
het was ook niet echt mijn idee om er een kermisbak van te maken met fanbus ledjes en spiegelbollen en stroboscopen en al enzo (heb geen zin om op knoppen te drukken, ben lui ;) )

maar dat neon kan ook uit ;)

die blowhole voorin zuigt met de 12x12 die erachter zit lucht de kast _in_ en achterin zitten boven de voedingsfan nog 2 8x8's die samen met de fan in de voeding de kast _uit_ blazen... koude lucht beneden voorin en warme lucht boven achter uit dus...

nu ik het ff nagekeken heb, die blowhole zit idd niet helemaal precies in het midden, 4 mm uit het lood |:( maar ach het was me niet eens opgevallen, en mocht ik een onbedaarlijk verlangen ontwikkelen om alles symmetrisch perfect te willen hebben dan vijlen we dat nog ff bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
nog ff wat xtra foto's, nu overdag gemaakt met de quickcam (die krengen worden nogal wazig als het wat donkerder is :( )

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Mooi man ! :D

Zoiets wil ik ook nog eens gaan doen met die van mij , ( als deze bak servertje gaat worden ofzo , want het moet dan een mooie bak worden ) dat ding ziet er goedkoop uit en is lelijk .

Heb het hier over een miditowerSTD300 250 W ATX :r

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
Ener-G .. jouw mod is zeeeer VET !! .. vooral die nieuwe fotos zijn echt supermooi !!!

[EVIL MODE]ps ik heb ook nog ff wat fotos van mijn mod gepost -hier- >:) >:) >:) [/EVIL MODE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog meer foto's :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
uhm nee nog niet, zal vd week ff proberen met echte fotocamera plaatjes te schieten, is een stuk scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ziet er wel kewl uit, vooral dat glas met lampie aan de zijkant, alleen hoeft het glas niet zo hoog te zitten omdat je dan tegen de zijkant van waar de drives in hangen zit te kijken? Volgens mij zou in principe maar tot het midden van de kast ongeveer hoeven.

Heb je zo trouwens geen problemen met het verwijderen van die zijklep? zo met dat raam bedoel ik, of heb je die lipjes aan de bovenkant weggebogen?

Verder mooi gedaan, 'k heb zelf ook 'n HQ08

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
uhm ja de lipjes aan de onderzijde heb ik 180 graden gebogen met een waterpomptang
ik zet nu die klep tegen de randjes aan 1 cm schuiven en hij zit dicht

en dat raam leek me het mooiste als het in het midden zat, ik ben nog aan het klooien met wat ledjes om het bovenste gedeelte ook te verlichten, en ik zoek nog een tekening van hoe je zo'n 60 naar 80 cm fan kan vouwen voor m'n alpha >:)
ik word namelijk gek van die fan op m'n alpha, de 12x12 die in mijn case zit is nog stiller dan dat ding (8>

Pagina: 1