Toon posts:

CPU Snelheid verandert telkens.

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 08:04
Hallo,
Ik heb een celeron E3300, en heb die overgeklokt naar 2.8 ghz. Origineel is hij 2.5 Nu bij CPU-Z en ook Everest verandert constant de kloksnelheid. Deze verandert dan naar de helft, 1400 mhz ongeveer .. Ik zie bij CPU-Z dat de multiplier dan ook is aangepast van 12.5 naar 6! Niet goed lijkt me. Het systeem voelt verder helemaal niet sloom aan.. Weet iemand wat dit is?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoek maar eens op Speedstep. Is een techniek die er voor zorgt dat je processor lager geklokt word indien die niet gebruikt word.

Volgens de Intel website heeft de E3300 deze techniek ook aan boord.

[Voor 140% gewijzigd door MegaTronics op 10-06-2011 17:59]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-05 15:38

SupremeRick

Muse Fan

Rudyy schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:54:
Hallo,
Ik heb een celeron E3300, en heb die overgeklokt naar 2.8 ghz. Origineel is hij 2.5 Nu bij CPU-Z en ook Everest verandert constant de kloksnelheid. Deze verandert dan naar de helft, 1400 mhz ongeveer .. Ik zie bij CPU-Z dat de multiplier dan ook is aangepast van 12.5 naar 6! Niet goed lijkt me. Het systeem voelt verder helemaal niet sloom aan.. Weet iemand wat dit is?
dit is inderdaat speedstep of Enchanced EIST.. kun je uitzetten in je bios maar als het systeem verder gewoon stabiel is is het gewoon ok. verder is het gewoon bedoeld om energie te sparen ;)

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Google: Cpu speed is continuously changing Hier op Tnet verwachten we iets van zelfiniatief. We zijn geen helpdesk. Het antwoord is echter speedstep. Dit is een technologie die je processor terugklokt zodat deze minder energie gebruikt en minder warmte genereert. Niks mis mee dus

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 20:01
Je zegt dat hij zelf niet genoeg initiatief heeft genomen (en dat klopt) maar zelf geef je ook een antwoord dat al door 2 mensen hierboven is gegeven. Ook niet echt nuttig he? Of wou je gewoon even de wijsneus uithangen?

Facts don't care about your feelings

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
tja. beatbox zou graag moderator of zo admin willen zijn - hier op tweakers - en je kunt zien waarom hij het graag wil zijn, maar het niet is :p

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is inderdaad een zoekvraag waarop de TS zelf het antwoord had kunnen vinden als hij er iets meer moeite voor had gedaan. Om die reden gaat dit topic dan ook dicht. Dat gezegd hebbende wil ik een enkeling nog even wijzen op de Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics. Let hier in het vervolg even op. :)

[Voor 11% gewijzigd door Rone op 13-06-2011 10:03]

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee