[jQuery] Connect list met vaste plekken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:20
Ik heb nu 2 lijsten, verbonden met jquery sortable connectlists.
De linker lijst bevat een lijst met deelnemers, die leeg dient te eindigen.
De rechter lijst begint leeg, aan het eind moeten alle deelnemers naar deze lijst verplaatst worden.
Doel van de website is om een startlijst voor wedstrijden te maken. Het huidige systeem werkt redelijk, het enige probleem is dat er personen zijn die 2 of 3 keer mee doen.
In de linker lijst staat deze persoon dan 3 keer onder elkaar, als ik nu de startlijst ga maken, wil ik hem op plaats 1, 31 en 61 zetten. Omdat de lijst meestal te kort is om dat te doen, wil ik het anders opzetten:

De linker lijst blijft eigenlijk hetzelfde. De rechter lijst moet starten met de nummers 1 t/m het aantal deelnemers. Het moet dan mogelijk zijn om een deelnemer op een willekeurige plek te droppen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken. Met sortable connected lists lijkt het niet mogelijk.
Kunnen jullie mij een duwtje in de goede richting geven? Ik ben niet bepaald een javascript goeroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mathijs92 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:19:
Ik ben niet bepaald een javascript goeroe.
Eerlijk gezegd denk ik dat je probleem in eerste instantie weinig met JS (of JQuery for that matter) te maken heeft maar het duidelijk onder woorden brengen ervan ;) Als je eens voor jezelf in (pseudo) code opschrijft wat er in grote lijnen moet gebeuren, waar strand je dan concreet?

Verder zou het handig zijn als je een online testcase hebt (dus geen link naar een complete site maar een testcase met daarin enkel-en-alleen de hoognodige code om je probleem te illustreren). Die is voor jezelf ook handig om te hebben om wat dingen mee te proberen zonder dat je steeds geconfronteerd wordt met stukken code die niet relevant voor je eigenlijke probleem zijn. En helemaal mooi zou 't zijn als je, mits het geen enorme lappen code zijn, de essentie van het probleem in code tags hier op 't forum kunt plaatsen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 10-06-2011 15:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij