• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 08:53
Hallo,

Nu Ziggo binnenkort HD TV gaat aanbieden in het standaard digitale abonnement, is het tijd geworden om (eindelijk) mijn Samsung 850 receiver/harddiskrecorder te vervangen. Wat een K.... ding is dat zeg!

Ik ben me dus aan het orienteren op een nieuwe ontvanger en wil weer een apparaat wat ook kan opnemen.

Nu heb ik een vrij uitgebreid thuisnetwerk, met een NAS erin met plenty schijfruimte.

Vandaar dat ik eigenlijk een apparaat wil, waarmee je kan opnemen naar de NAS, zodat de opname op hetzelfde, of een ander apparaat (slaapkamer bijvoorbeeld) weer is af te spelen, ook met timeshift (benede je opname starten, op je gemakkie naar bed gaan en daar verder kijken)
Ik weet dat Humax een HD ontvanger heeft met een ingebouwde harddisk, waar je opnamen middels ftp kan overhalen naar je NAS, maar ik wil dus eigenlijk rechtstreeks naar mijn NAS opnemen.

Ik weet ook dat dreamboxen in combinatie met een schotel een NAS kunnen mounten, en dat je daarmee dan naar een NAS kan opnemen of afspelen, maar ik weet weer niet of deze apparaten ook ziggo volledig ondersteunen.
Heeft iemand nog andere suggesties?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Is die NAS een echt standalone apparaat of gewoon een x86 pc met linux of windows erop? In dat laatste geval kun je er makkelijk een dvb-c kaart indrukken en rechtstreeks opnemen. Indien niet zou je een htpc kunnen maken met een dvb-c kaart erin: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Ik weet ook dat dreamboxen in combinatie met een schotel een NAS kunnen mounten, en dat je daarmee dan naar een NAS kan opnemen of afspelen, maar ik weet weer niet of deze apparaten ook ziggo volledig ondersteunen.
Voor de dreambox bestaan ook dvb-c kaarten.

[Voor 145% gewijzigd door Nielson op 10-06-2011 15:10]

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 08:53
Nielson schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:07:

[...]
Voor de dreambox bestaan ook dvb-c kaarten.
I know.... Maar ondersteunt een dreambox ziggo ook volledig? Welke dreambox zou je adviseren dan?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
tpas schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:13:
[...]

I know.... Maar ondersteunt een dreambox ziggo ook volledig? Welke dreambox zou je adviseren dan?
Decryptie van de door Ziggo gebruikte Irdeto codering middels een softcam werkt gewoon onder windows en linux dus neem aan zeker ook op een dreambox. Verder geen ervaring mee.

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@TS: Dat is ook precies wat ik graag zou willen! De Humax 9200c is kapot gegaan en ik zou ter vervanging een Dual Tuner HD-decoder voor ziggo willen hebben die in een gebruikelijk formaat naar mijn DS211 NAS kan opnemen.

Volgens mij is er nog geen betaalbare (dual tuner) dreambox die dat kan. Alternatieven? Anyone?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
De huidige PVR's van Ziggo kunnen dit inderdaad ook niet. Ik heb zelf de 5050c (Humax) en kan wel zelf de bestanden kopieren via FTP en deze bestanden zijn gewoon af te spelen. Er zit geen encryptie op

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Athome schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:50:
De huidige PVR's van Ziggo kunnen dit inderdaad ook niet. Ik heb zelf de 5050c (Humax) en kan wel zelf de bestanden kopieren via FTP en deze bestanden zijn gewoon af te spelen. Er zit geen encryptie op
Het hoeft niet perse een PVR uit de compatibiliteitslijst van Ziggo te zijn. De Dreambox is dat ook niet.
Ik ben nu al wel zo ver om te weten dat dit voor satelliet systemen bestaat. Bijv een Clarke Tech/Xtrend ET9000 voor onder de 400 euro. Via NFS schrijft dit ding de opnames zo naar je NAS toe.

Als zoiets bestaat met Dual DVB-C tuner dan is dat wat ik nodig heb!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21
De Dreambox is een apparaat wat lang niet voor iedereen geschikt is.
Ik ken de Dreambox niet maar het is goed mogelijk dat deze het wel kan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee