sain onez schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:35:
en je kunt het andere scherm niet via
hdmi of DP verbinden?
wrs als je een wat oudere driver neemt krijg je dit als software bug of hier eventueel als feature, er is een tijd geweest dat de core en mem speeds niet terugtrotthelden en high 3d clocks behielden, met bijbehorende temps en energie rekening bovendien, want toen ik die 6970 had en dit blijkbaar met de verkeerde dvi port triggerde moest ik direct aan die driverbug denken en heb ik heel wat versies getest en sloeg ik mezelf voor me kop nadat ik herkende dat de andere dvi port het niet deed..

Mijn tweede scherm (Acer AL
19
17,
19"
1280x
1024) heeft alleen keuze uit VGA en DVI, dus die houd ik liever op DVI. Het eerste scherm (HP ZR24w, 24"
1920x
1200) kan ook via
HDMI worden aangesloten, maar het lijkt me sterk dat dat verschil zou maken.
HDMI is namelijk hetzelfde signaal als DVI, en dan blijft bovendien alsnog
1 van de 2 schermen op DVI aangesloten.
Aangezien ze nu beide op DVI zitten en de flikkering zich op beide schermen voor doet (altijd maar op
1 van de 2 tegelijk, en wel meestal op mijn tweede monitor) denk ik niet dat dat gaat helpen.
Wat drivers etc. betreft: ik draai de laatste versie,
11.
11.
Bovendien schakelen de GPU en het RAM dus wel terug, maar zoals een Google-
zoektochtje leert blijft de GPU met twee monitors idle op 3D-low-snelheden draaien (500MHz), en het geheugen op 3D-Performance-snelheden (in mijn geval
1375MHz).
Als ik een film afspeel in de browser schakelt het RAM dus opeens wel terug naar
1250MHz - dit gebeurt verder nooit met 2 monitors - en dan doet de flikkering zich dus voor.
Als ik via CCC m'n tweede monitor uitschakel gaan de GPU en het RAM weer netjes terug naar resp. 250 en
150MHz en is de flikkering verdwenen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ghost Dog op 05-12-2011 23:18
]