Toon posts:

Aanschaf nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Anoniem: 384385

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar een nieuwe "game" pc.
Wat ik daarvan verwacht is;
Hij moet goed presteren in-game op hoge resolutie; is nu nog op 1x 32'' F-hd tv. daar komen nog 2bij.
De game die ik het meest speel is op het moment WoW, daar zullen nog wel enkele FPS games bij komen zoals CoD - Crysis. Hij moet dus lekker soepel kunnen draaien op hoge resolutie ( weet niet welke reso je hebt op 3x 32'' screens)

Uiteraard moet hij ook zonder te gamen vlekkeloos kunnen draaien.

Ik heb al even rond zitten kijken maar heb hier niet echt thuis in, mijn budget ligt is zo'n 700-900€.
Wil er later een 2e Vid-kaart in. In crossfire. (voor de 3 tv's) Ook hierover heb ik een vraag hoe ik die 3tv's precies moet aansluiten?

Waar ik een beetje aan zat te denken is;
AMD Phenom II X6 1090T
8GB ram (in 2 of 4 slots?)
+-750w voeding
mobo ?
Hdd 1 ssd 40gb voor de os
Hdd 2 1 of 2 TB voor games e.d.
Vid-kaart 1 ??
Vid-kaart 2 is later van toepassing

Groet,
Ronald

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Dat geeft geen enkel antwoord op mijn vragen.
Staan wel leuke systemen met uitleg e.d. maar in mijn ogen heb ik daar niks aan.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48
Resolutie van 3x FHD schermen is in totaal 5760x1080

Ik verwacht eigenlijk dat je minimaal 2 grafische kaarten nodig gaat hebben wil dat lekker draaien (of wil dat uberhaupt 3 schermen aansturen of je moet een displayport aansluiting op je tv's hebben).

Lees net dat je later pas die tv's gaat halen en later ook die grafische kaarten.
Vergis je niet in het budget wat je nodig hebt.

Als je snel wilt, neem dan 2 SSD's in raid (alhoewel dit alleen de laadtijden ten goede komt).

[Voor 31% gewijzigd door Arunia op 10-06-2011 13:51]

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Anoniem: 384385 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:46:
Dat geeft geen enkel antwoord op mijn vragen.
Staan wel leuke systemen met uitleg e.d. maar in mijn ogen heb ik daar niks aan.
Je moet op het bbg aanschaf forum kijken, als je daar die vraag stelt zullen ze vast wel een systeem voor je bijeenzoeken.

Topicstarter
Ik wil inderdaad 2 kaarten gaan gebruiken.
Heb inmiddels 1x 32'' FHD tv of daar een minidisplayport opzit weet ik niet, ben nu niet thuis atm.
Budget is altijd veranderbaar, omdat ik later een 2e kaart plus 2tv's erbij wil halen lijkt mij rond de 800 en leuk bedrag om eerst een pc in elkaar te zetten.

Dus ipv een gewone hdd 2x ssd 1x 40gb voor OS en 1 van zo'n 60/80 gb voor de meest gespeelde games, zal/kan er later een gewone bij halen voor opslag van films/musiek e.d.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48
Ik heb het voordeel dat ik een server heb voor opslag.

Maar of het echt veel extra zal opleveren. Denk dat je aan 1 van 120GB genoeg hebt (ook de snelheid) of 60GB. Maar dan zul je echt moeten gaan schipperen met je bestanden en ruimte.

Ikzelf heb nu 1x120GB SSD en een 320GB gewone schijf.
Uiteraard veel gespeeld games op de C-schijf.

In jouw voorstel zou je eerder 1x40GB of 60GB voor het OS kunnen kiezen en een extra voor de spellen. Maar het RAID gebeuren is het meest interessante voor laden.

1x120GB kost 180 euro (als je de hogere snelheden kiest). Dan zou je voor je OS en een aantal games klaar kunnen zijn.
Daarnaast nog een grote losse schijf erbij voor opslag.

Maak een Excel-sheet met de spullen die je nodig hebt.
Zet hierbij wat het is en hoeveel het kost.
Dan kom je op een prijs uit. Ga dan kijken of je dat budget hebt of kunt krijgen en pas daarop je lijst aan.

Van Asus hebben ze een Crossfire moederbord waarop je verschillende grafische kaarten kunt zetten. Volgens mij ook meer. Deze kost wel ongeveer 270 euro, maar later upgraden met nieuwere grafische kaarten of andere zou niet zo'n probleem moeten zijn. Er zit ook gelijk een X-fi geluids-chip op.

Minimaal heb je nu nodig:
Behuizing
Voeding
Moederbord
Processor
Grafische kaart
Geheugen
Hardeschijf 1 (HDD of SSD)
Hardeschijf 2 (HDD of SSD)
Optische drive
OS

Kies welke merk processor je wilt (Intel of AMD)
Kies welke merk grafische chip je wilt (nVidia of ATI)
En kies dan het juiste moederbord erbij.

Topicstarter
Zal even een lijstje maken.

En even over de 8gb ram is het verstandiger om dat in 4 banken of 2 banken te zetten?
Er zal wel degelijk verschil in zitten qua prestatie.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 13:49

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Anoniem: 384385 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:38:
Zal even een lijstje maken.

En even over de 8gb ram is het verstandiger om dat in 4 banken of 2 banken te zetten?
Er zal wel degelijk verschil in zitten qua prestatie.
in 2 banken.
Maar het is sowieso niet nodig om op 2 plekken deze vraag te posten.
en is de plek voor dit soort vragen: [BBG aanschaf] Gamesysteem

gelieve hier dus niet meer te posten, op deze manier houden we het forum overzichtelijk.
Bedankt voor je begrip.

[Voor 7% gewijzigd door Frozen op 10-06-2011 14:43]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Topicstarter
Stef602 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:43:
[...]

in 2 banken.
Maar het is sowieso niet nodig om op 2 plekken deze vraag te posten.
en is de plek voor dit soort vragen: [BBG aanschaf] Gamesysteem

gelieve hier dus niet meer te posten, op deze manier houden we het forum overzichtelijk.
Bedankt voor je begrip.
Thnx voor het antwoord, zal zoeken naar 2x4GB

Leek mij ook niet verstandig nee maar dat werd mij gevraagd :')

En ik blijf hier in posten en stop die andere wel, anders komen daar weer zovele posts bij dat het voor mij niet meer bij tehouden is omdat ik in dit topic voor me eigen pc bezig ben en niet van alles door elkaar krijg...

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 384385 op 10-06-2011 14:47]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welkom op GoT :W
Anoniem: 384385 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:45:
En ik blijf hier in posten en stop die andere wel, anders komen daar weer zovele posts bij dat het voor mij niet meer bij tehouden is omdat ik in dit topic voor me eigen pc bezig ben en niet van alles door elkaar krijg...
En wat denk je dat er gebeurt als iedereen een eigen topic gaat maken...

Om die reden zijn losse aankoopadviestopics niet meer toegestaan. Dit topic gaat dan ook op slot. Ik verwijs je wederom door naar een van de BBG topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee