Me Pc bestaat uit deze componenten:
Kast: Cooler Master Stacker 832 SE incl. Zalman ZM-MFC1 Plus fancontroller en 4 fans
Processor: i7 920 Socket 1366 quad-core proc. van 2,66GHz 8MB cache
Moederbord: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 4GB
Videokaart: VTX3D HD ATI HD5670(HDMI, VGA, DVI)
Voeding: Cooler Master M620 modulair
Harddisk : Samsung HD103UJ 1TB 7200rpm 32mb
Software: Windows 7 Ultimate 64 bits
Ik heb deze pc van een mede tweaker gekocht, bijna 2 weken geleden.
Bij hem stond de pc aan en werkte goed.
Bij mij werkte de pc niet meer de pc viel na 30 seconden uit en startte zichzelf weer op en ondertussen krijg ik geen beeld en dit gebeurt over en over. Ik heb van alles geprobeerd nieuwe om me pc weer te laten werken. CMOS ingedrukt, BIOS batterij vervangen, alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten, videokaart vervangen en in andere slot gedaan, voeding uitgetest, alles losgekoppeld behalve moederbord, processor en ddr3 geheugen en aan knop en een moederbord speaker aan gesloten. Nu restart me pc na 3 seconden.
Na uren van alles uitproberen heeft de Pc 6 keer dit beeld vertoond:
1 keer heb ik F2 ingedrukt en werkte me pc goed. Heb de pc restart en toen werkte die nog steeds. Na de pc 2 uur uit te hebben gezet deed me computer her weer niet.
5 Keer heb ik F1 ingedrukt;
3 keer daarvan bevroor me beeld of werkte me toetsenbord niet meer.
1 keer heb ik Load Fail-Safe Defaults ingedrukt en werkte me goed door 4 dagen, maar toen restarte ik de
pc en deed die het weer niet.
1 keer kwam ik in de BIOS en heb toen de temperaturen gecheckt, die perfect was.
Het kan dus alleen nog aan het moederbord, processor of ram geheugen zijn. Ik denk waarschijnlijk dat het de moederbord is, denken jullie dat ook? Of weten jullie nog andere dingen die ik kan uitproberen? Hoe moet ik dit regelen met de mede tweaker die mij de pc heeft verkocht ?
Kast: Cooler Master Stacker 832 SE incl. Zalman ZM-MFC1 Plus fancontroller en 4 fans
Processor: i7 920 Socket 1366 quad-core proc. van 2,66GHz 8MB cache
Moederbord: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 4GB
Videokaart: VTX3D HD ATI HD5670(HDMI, VGA, DVI)
Voeding: Cooler Master M620 modulair
Harddisk : Samsung HD103UJ 1TB 7200rpm 32mb
Software: Windows 7 Ultimate 64 bits
Ik heb deze pc van een mede tweaker gekocht, bijna 2 weken geleden.
Bij hem stond de pc aan en werkte goed.
Bij mij werkte de pc niet meer de pc viel na 30 seconden uit en startte zichzelf weer op en ondertussen krijg ik geen beeld en dit gebeurt over en over. Ik heb van alles geprobeerd nieuwe om me pc weer te laten werken. CMOS ingedrukt, BIOS batterij vervangen, alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten, videokaart vervangen en in andere slot gedaan, voeding uitgetest, alles losgekoppeld behalve moederbord, processor en ddr3 geheugen en aan knop en een moederbord speaker aan gesloten. Nu restart me pc na 3 seconden.
Na uren van alles uitproberen heeft de Pc 6 keer dit beeld vertoond:
1 keer heb ik F2 ingedrukt en werkte me pc goed. Heb de pc restart en toen werkte die nog steeds. Na de pc 2 uur uit te hebben gezet deed me computer her weer niet.
5 Keer heb ik F1 ingedrukt;
3 keer daarvan bevroor me beeld of werkte me toetsenbord niet meer.
1 keer heb ik Load Fail-Safe Defaults ingedrukt en werkte me goed door 4 dagen, maar toen restarte ik de
pc en deed die het weer niet.
1 keer kwam ik in de BIOS en heb toen de temperaturen gecheckt, die perfect was.
Het kan dus alleen nog aan het moederbord, processor of ram geheugen zijn. Ik denk waarschijnlijk dat het de moederbord is, denken jullie dat ook? Of weten jullie nog andere dingen die ik kan uitproberen? Hoe moet ik dit regelen met de mede tweaker die mij de pc heeft verkocht ?