Toon posts:

MSI X58 Pro-E , Pc restart na 3 seconden, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Me Pc bestaat uit deze componenten:

Kast: Cooler Master Stacker 832 SE incl. Zalman ZM-MFC1 Plus fancontroller en 4 fans
Processor: i7 920 Socket 1366 quad-core proc. van 2,66GHz 8MB cache
Moederbord: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 4GB
Videokaart: VTX3D HD ATI HD5670(HDMI, VGA, DVI)
Voeding: Cooler Master M620 modulair
Harddisk : Samsung HD103UJ 1TB 7200rpm 32mb
Software: Windows 7 Ultimate 64 bits

Ik heb deze pc van een mede tweaker gekocht, bijna 2 weken geleden.
Bij hem stond de pc aan en werkte goed.

Bij mij werkte de pc niet meer de pc viel na 30 seconden uit en startte zichzelf weer op en ondertussen krijg ik geen beeld en dit gebeurt over en over. Ik heb van alles geprobeerd nieuwe om me pc weer te laten werken. CMOS ingedrukt, BIOS batterij vervangen, alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten, videokaart vervangen en in andere slot gedaan, voeding uitgetest, alles losgekoppeld behalve moederbord, processor en ddr3 geheugen en aan knop en een moederbord speaker aan gesloten. Nu restart me pc na 3 seconden.

Na uren van alles uitproberen heeft de Pc 6 keer dit beeld vertoond:

1 keer heb ik F2 ingedrukt en werkte me pc goed. Heb de pc restart en toen werkte die nog steeds. Na de pc 2 uur uit te hebben gezet deed me computer her weer niet.

5 Keer heb ik F1 ingedrukt;

3 keer daarvan bevroor me beeld of werkte me toetsenbord niet meer.
1 keer heb ik Load Fail-Safe Defaults ingedrukt en werkte me goed door 4 dagen, maar toen restarte ik de
pc en deed die het weer niet.
1 keer kwam ik in de BIOS en heb toen de temperaturen gecheckt, die perfect was.

Het kan dus alleen nog aan het moederbord, processor of ram geheugen zijn. Ik denk waarschijnlijk dat het de moederbord is, denken jullie dat ook? Of weten jullie nog andere dingen die ik kan uitproberen? Hoe moet ik dit regelen met de mede tweaker die mij de pc heeft verkocht ?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het kan ook je voeding zijn maar ik gok ook op het MB.

Ik zou idd even contact opnemen en vertellen dat je niet tevreden bent.

• maxxy
Agent-X schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 00:29:
Het kan ook je voeding zijn maar ik gok ook op het MB.

Ik zou idd even contact opnemen en vertellen dat je niet tevreden bent.
Heb de voeding aangesloten op me andere pc en daar werkte hij goed.

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Klinkt idd als een dood moederbord!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 00:21

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ervan uitgaande dat de PC netjes in elkaar zit, zou ik toch even memtest draaien.

Dual Channel werkte overigens alles behalve stabiel in de eerste lading X58 borden. (maar waarom zou je dat ook doen) Kijk even na of dit goed zit. Misschien dat er voor de verkoop meer strookjes inzaten en ze nu niet op de juiste plekken zitten? Mijn Asus P6T kon in ieder geval windows niet bereiken met 4GB uit een 1156 systeem, toen ik het geheugen los van een bord wilde testen. (drie configs geprobeerd, één kwam de Post door)

• maxxy
djunicron schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:48:
Ervan uitgaande dat de PC netjes in elkaar zit, zou ik toch even memtest draaien.

Dual Channel werkte overigens alles behalve stabiel in de eerste lading X58 borden. (maar waarom zou je dat ook doen) Kijk even na of dit goed zit. Misschien dat er voor de verkoop meer strookjes inzaten en ze nu niet op de juiste plekken zitten? Mijn Asus P6T kon in ieder geval windows niet bereiken met 4GB uit een 1156 systeem, toen ik het geheugen los van een bord wilde testen. (drie configs geprobeerd, één kwam de Post door)
Ik heb alle strookjes eruit gehaald, allemaal op verschillende plekken erin gedaan, ze zaten al op de goede plek. Ik heb ze ook apart uitgeprobeerd dus alleen 2gb maar dat maakte helemaal niks uit.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Waarom een dubbele post ? zo word het er niet duidelijker op voor diegene die je willen helpen.

• maxxy
Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:45:
Waarom een dubbele post ? zo word het er niet duidelijker op voor diegene die je willen helpen.
Wou die andere verwijderen, omdat ik hier een betere en beknoptere uitleg bij heb gegeven

• maxxy
Ik heb een snel vraagje me pc is eindelijk weer eens aangegaan.
Maar wat zal ik doen load optimized defaults of load fail-safe defaults of geen van beide?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee