Toon posts:

PC reboot na 30 seconden

Pagina: 1
Acties:

• maxxy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12-2022
Het probleem zoals al aangeven is als ik mijn pc aanzet, dat ik geen beeld krijg en na 30 seconden zichzelf reboot.

Kast: Cooler Master Stacker 832 SE incl. Zalman ZM-MFC1 Plus fancontroller en 4 fans
Processor: i7 920 Socket 1366 quad-core proc. van 2,66GHz 8MB cache
Moederbord: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9 4GB
Videokaart: VTX3D HD ATI HD5670(HDMI, VGA, DVI)
Voeding: Cooler Master M620 modulair
Harddisk : Samsung HD103UJ 1TB 7200rpm 32mb
Software: Windows 7 Ultimate 64 bits

Ik heb deze computer maandag gekocht bij een mede tweaker via Vraag en Aanbod. Daar heb ik de pc draaiend gezien en enkele programma's geopend en alles werkte naar behoren.

Eenmaal thuis bleek dat de desktop niet goed opstart. Als je de pc aanzet, lijkt alles te werken (alle fan's draaien, lichtjes op moederbord aan). Het probleem is echter dat er geen beeld op mijn monitor verschijnt, na ongeveer 30 seconden de pc uitvalt en zichzelf reboot endit blijft zich herhalen.

Na enkele keren de pc helemaal uit te hebben gezet en weer aan, stroom eraf erop. Verscheen er een menu met "overclock has failed, press a key to continue" en nog veel tekst. Mijn toetsenbord werkte niet op de pc, dus heb ik de pc weer restart, toen kreeg ik weer geen beeld en viel de pc weer uit na 30 seconden.

Toen de bios reset en cir CMOS, gebeurde nog steeds niks Op aanraden batterij eruit gehaald en 10 minuten eruit gelaten. Het enige verschil was dat nu de pc na 3 seconden i.p.v. 30 seconden rebootte. Weer bios reset en toen kreeg ik dit beeld:
[img=640,383]http://i.imgur.com/FwRUF.jpg"%20alt=""%20title="Hosted%20by%20imgur.com[/img]
Heb toen F2 ingedrukt, hierdoor startte de pc normaal op zoals elke pc. Toen draaide me pc normaal, voor de zekerheid pc reboot om te kijken of de pc weer na 30 seconden uitviel, maar dat gebeurde niet, pc startte weer normaal op. Echter na de pc enkele uren uit te hebben gezet. Kwam hetzelfde probleem weer boven.

De pc is nog 1 keer op hetzelfde menu gekomen toen F1 ingedrukt
Toen kreeg ik dit scherm:
[img=640,383]http://i.imgur.com/hCfmH.jpg"%20alt=""%20title="Hosted%20by%20imgur.com[/img]
Maar ik kon niks want me toetsenbord werkte opeens niet meer.
Sindsdien heeft de pc niet meer zo beeld vertoont.
Ik heb zelf alle kabels gecontroleerd, videokaart in andere slot gezet en een andere videokaart erin gedaan.
Ik heb zelf weinig verstand van computers en heb geen idee wat ik verder kan doen, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Met vriendelijke groet,

Max

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Waarschijnlijk is er iets defect geraakt of zit er iets niet goed meer vast. De enige manier om daar achter te komen is door alles uit te sluiten.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
En haal je USB meuk die je niet nodig hebt om te testen uit je pc. (USB Mass Storage Device)

Waarom Dual Channel in een X58 set? Hoor je eigenlijk gewoon gelijk Triple Channel te doen.

[Voor 34% gewijzigd door Biersteker op 02-06-2011 14:35]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 08:25
Biersteker schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:34:
En haal je USB meuk die je niet nodig hebt om te testen uit je pc. (USB Mass Storage Device)
Er staat "00 USB mass storage devices found"
Waarom Dual Channel in een X58 set? Hoor je eigenlijk gewoon gelijk Triple Channel te doen.
Triple Channel vs Dual channel is een verschil van zo'n 2%, daarbij heeft de TS deze pc overgenomen van een andere tweaker, en was dit dus waarschijnlijk al zo.

OT: Is er niet iets losgeraakt tijdens transport? Misschien zit de 24-pinskabel niet helemaal goed meer vast?

[Voor 5% gewijzigd door DrBreakalot op 02-06-2011 15:36]

• maxxy
Wilco1e schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Er staat "00 USB mass storage devices found"

[...]

Triple Channel vs Dual channel is een verschil van zo'n 2%, daarbij heeft de TS deze pc overgenomen van een andere tweaker, en was dit dus waarschijnlijk al zo.

OT: Is er niet iets losgeraakt tijdens transport? Misschien zit de 24-pinskabel niet helemaal goed meer vast?
Heb all kabels eruit gehaald er er weer in gedaan, dus alle kabels zitten nu goed vast en ik heb ook niet gemerkt dat er tijdens het vervoeren iets los is gegaan.

Maar zou het aan de harde schijf of voeding kunnen liggen, want die kan ik vervangen met de componenten van mijn oude pc

Het zou namelijk een goede voeding moeten zijn met genoeg watt, en de computer heeft al een lange tijd aangestaan en toen werkte blijkbaar de voeding goed, hetzelfde geld voor de harddrive

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 05:25
Niet alleen de kabels eruit halen, gewoonweg alles eens reseaten ipv alleen de grafische kaart en dan gewoon de hierboven vermeldde "hangen &" volgen.

• maxxy
Pc werkt weer naar behoren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
En je kunt niet even zeggen wat de oplossing was? Handig voor medetweakers die in de toekomst een soortgelijk probleem hebben.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxxy
skelleniels schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:45:
En je kunt niet even zeggen wat de oplossing was? Handig voor medetweakers die in de toekomst een soortgelijk probleem hebben.
Deed het plotseling weer, na bios handmatig te resetten.
Maar is er na 4 dagen weer mee genokt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:19
Dus nu gaat het weer niet meer? Goede kans dat het de voeding is. Als je de pc eens laat staan op de bios, reboot hij dan nog? Kun je al uitsluiten of het aan software ligt. Als hij in bios niet reboot, kun je eens proberen windows opnieuw te installeren.

http://specs.tweak.to/16567

• maxxy
skelleniels schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:38:
Dus nu gaat het weer niet meer? Goede kans dat het de voeding is. Als je de pc eens laat staan op de bios, reboot hij dan nog? Kun je al uitsluiten of het aan software ligt. Als hij in bios niet reboot, kun je eens proberen windows opnieuw te installeren.
Ben druk bezig met tentamens dus schenk even geen aandacht aan de pc.
Nu valt de pc al na 3 seconden uit i.p.v ongeveer dertig seconden.
Een vriend van mij is langs gekomen die aardig wat verstand van de computers heeft.
We hebben aardig wat dingen geprobeerd batterij er weer uit, alles behalve moederbord, videokaart, processor en en aan knop behuizing. Het enige verschil is dus dat de pc na 3 seconden uitvalt.

De pc heeft 2 keer tijdens het uitproberen van dingen beeld getoond. De eerste keer bevroor het beeldscherm al snel of deed het toetsenbord heet niet meer ik kon in ieder geval niks meer doen.
Tweede keer, toen hebben we door naar de bios en bekeken we de temperaturen en die waren perfect, maar we hadden geen harddisk aangesloten dus konden de pc niet opstarten. Tijdens het uittesten was er nog een ding veranderd dat de pc niet vanzelf uitging, maar ik kreeg ook geen beeld. Maar nu valt de pc na 3 seconden uit.

Ik zit nu te twijfelen als ik de voeding ga uitproberen in mijn oude pc, om te kijken als die nog goed werkt. Had proberen mijn oude voeding in mijn nieuwe pc te zetten maar dat kon niet, omdat mijn oude voeding niet genoeg kabels heeft om op mijn nieuwe pc aan te sluiten. Maar zou het aan dat kunnen liggen?

Het kan dus nog aan het moederbord, processor, ram of voeding liggen.

De pc heeft gewoon goed gedraaid of windows 7 ultimate 64 bits,voor 4 dagen lang, het probleem is dat de pc nu niet meer goed opstart. Dus het enige probleem is dat de pc problemen heeft is met opstarten van de bios, trouwens nieuwste bios was aanwezig. Als de pc eenmaal draait, draait hij goed.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou met stroom te maken kunnen hebben... Een vriend van mij had ooit een probleem wat er een beetje op leek. Bleek aan de stekkerdoos te liggen. Af en toe crashte de pc zonder reden en startte de pc niet meer op. Heb je al geprobeerd om de pc op een andere plek in het huis op het stroomnet aan te sluiten? Volgens mij zou het ook goed de voeding kunnen zijn als de pc als hij eenmaal opstart gewoon blijft draaien.

• maxxy
Sj44k13 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:51:
Zou met stroom te maken kunnen hebben... Een vriend van mij had ooit een probleem wat er een beetje op leek. Bleek aan de stekkerdoos te liggen. Af en toe crashte de pc zonder reden en startte de pc niet meer op. Heb je al geprobeerd om de pc op een andere plek in het huis op het stroomnet aan te sluiten? Volgens mij zou het ook goed de voeding kunnen zijn als de pc als hij eenmaal opstart gewoon blijft draaien.
Er is niks mis met de stekkerdoos, omdat mijn andere pc er goed op werkt. Dus het is handig om de voeding van de pc die niet werkt in me pc die wel werkt te stoppen?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
[b]
Na enkele keren de pc helemaal uit te hebben gezet en weer aan, stroom eraf erop. Verscheen er een menu met "overclock has failed, press a key to continue" en nog veel tekst. Mijn toetsenbord werkte niet op de pc, dus heb ik de pc weer restart, toen kreeg ik weer geen beeld en viel de pc weer uit na 30 seconden.
In de bios is een instelling om automatisch te overclocken, zet dit uit, dan zie je deze melding niet meer.
Kan iets zijn van turbo, normaal of zo, zie handleiding van je bios.

Alle hardware gaan uitwisselen of verwijderen, zelfs je muis kan dit probleem veroorzaken.
Voeding zou ik als eerste uitwisselen.

[Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 09-06-2011 16:04]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vervang voor de grap eens de BIOS batterij ? Het lijkt erop dat de stock CMOS settings niet goed werken. Als je dan toch tot het menu geraakt en load default values kiest werkt het voor even - tot de settings weer verdwijnen in het BIOS, volgens mij omdat je batterij een beetje dood is.

Android developer & dürüm-liefhebber

• maxxy
jan99999 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:03:
[...]

In de bios is een instelling om automatisch te overclocken, zet dit uit, dan zie je deze melding niet meer.
Kan iets zijn van turbo, normaal of zo, zie handleiding van je bios.

Alle hardware gaan uitwisselen of verwijderen, zelfs je muis kan dit probleem veroorzaken.
Voeding zou ik als eerste uitwisselen.
Ik ben in 4 uur proberen 2 keer in de bios gekomen en 1 van die 2 keer bevroor het scherm dus kon ik niks meer doen. En 1 keer in de bios ben ik terug gegaan naar failed default settings en toen deed de pc het 4 dagen lang, is het automatisch overclocken dan niet uitgezet?

Aan de hardware ligt het ook niet, want na het loskoppelen van de HDD deed de pc het nog steeds niet.
Ik denk dat ik eerst, maar de voeding in me oude pc zet om te kijken als de voeding wel werkt.

• maxxy
Mavamaarten schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:05:
Vervang voor de grap eens de BIOS batterij ? Het lijkt erop dat de stock CMOS settings niet goed werken. Als je dan toch tot het menu geraakt en load default values kiest werkt het voor even - tot de settings weer verdwijnen in het BIOS, volgens mij omdat je batterij een beetje dood is.
Heb de BIOS batterij omgewisseld met mijn andere pc. Geen verandering in me nieuwe pc en me oude pc bleef goed werken.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Probeer eens op te starten met 1 reepje geheugen, gaat dat ook fout het andere reepje proberen.
Memtest86+ kan je ook gebruiken om te testen,

• maxxy
MJanzn schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:07:
Probeer eens op te starten met 1 reepje geheugen, gaat dat ook fout het andere reepje proberen.
Memtest86+ kan je ook gebruiken om te testen,
Het opstarten met 1 reepje heb ik al geprobeerd. Beide werkte niet, heb ook verschillende slots geprobeerd.
En ik zou Memtest86+ wel willen proberen maar dan moet ik het eerst op de pc installeren en ik kan me pc niet aankrijgen, dus dat wordt een beetje moeilijk.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien heeft de vorige eigenaar flink zitten overclocken en is ie iets te ver gegaan.
kijk op je moederbord of alles er nog goed uit ziet, vooral de condensators die rond je cpu socket zitten. maar kijk ook even in de 4 pins en 24 pins moederbord aansluitingen of er geen ''aangebrande'' pinnetjes zijn.

Zet in de bios alles terug naar default/fabrieksinstellingen en start opnieuw op waarna je weer naar de bios gaat. Kijk hoelang de pc aanblijft (langer dan een uur hoeft niet)
Als ie dan niet uitvalt,probeer dan met minimale hardware aangesloten in veilige modus op te starten. Kijk hoelang ie aanblijft.
Valt ie nog steeds uit probeer dan zoveel mogelijk hardware komponenten te verwisselen met spul waarvan je weet dat het zeker werkt. (1 voor 1, zo zie je makkelijker waar evt het probleem zit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxxy
Hippocampus schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 14:07:
Misschien heeft de vorige eigenaar flink zitten overclocken en is ie iets te ver gegaan.
kijk op je moederbord of alles er nog goed uit ziet, vooral de condensators die rond je cpu socket zitten. maar kijk ook even in de 4 pins en 24 pins moederbord aansluitingen of er geen ''aangebrande'' pinnetjes zijn.

Zet in de bios alles terug naar default/fabrieksinstellingen en start opnieuw op waarna je weer naar de bios gaat. Kijk hoelang de pc aanblijft (langer dan een uur hoeft niet)
Als ie dan niet uitvalt,probeer dan met minimale hardware aangesloten in veilige modus op te starten. Kijk hoelang ie aanblijft.
Valt ie nog steeds uit probeer dan zoveel mogelijk hardware komponenten te verwisselen met spul waarvan je weet dat het zeker werkt. (1 voor 1, zo zie je makkelijker waar evt het probleem zit)
Het moederbord ziet er nog prima uit geen ''aangebrande'' pinnetjes.
De Bios heb ik terug gezet naar Fail-Safe Defaults.
Als de PC eenmaal aanstaat blijft de pc over het algemeen werken totdat je de pc een lange tijd uit heb staan en dan weer probeert op te starten.
Heb al een keer met alleen CPU, PSU, processor en geheugen aangesloten en werkte toen nog steeds niet.

Ik heb niet zoveel verstand van computers, maar er lijkt mij iets mis te zijn bij het moederbord, waardoor het opstarten mislukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 13:03
memtest installeer je niet :) die moet je op een cdtje branden, en dan je pc daarvan opstarten.
let wel op dat je memtest86+ gebruikt, de gewone memtest86 is nogal verouderd geloof ik :)

verder kan het inderdaad je voeding zijn, het is altijd te proberen om die even te wisselen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxxy
nick_haak schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:13:
memtest installeer je niet :) die moet je op een cdtje branden, en dan je pc daarvan opstarten.
let wel op dat je memtest86+ gebruikt, de gewone memtest86 is nogal verouderd geloof ik :)

verder kan het inderdaad je voeding zijn, het is altijd te proberen om die even te wisselen
Ga het morgen proberen dan, met dat memtest86+, maar als mijn pc na 30 seconden uitvalt en geen beeld toont lijkt me het sterk dat een cd'tje wel werkt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee