Toon posts:

Laptop scherm mogelijk defect

Pagina: 1
Acties:

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Eerder had ik een bericht geplaatst dat mijn laptop scherm beschadigd was en 2/3e van mijn scherm niet getoond wordt bij het opstarten van mijn PC waar later een minuut of 3 wel weer werkte. Dit kwam omdat ik mijn laptop heb laten vallen.

Oude situatie: Laptop scherm licht defect door een val

Eerst dacht ik dat een kabel los zat, maar dat was niet het geval.

Sindskort werkte het alleen als ik aan de Linkerkant van mijn scherm in druk. Als ik dat inhield, dan deed hij normaal, tot ik mijn vinger los laat met knijpen ligt 2/3 van scherm vast.. en rustig af aan veranderen die pixels naar donkergrijze dode pixels zeg maar. Tot ik dan weer vast kneep, deed alles weer normaal.

En op dit moment werkt het helemaal niet meer. Zelfs niet met knijpen.

Wat ik wil zeggen is:
Kan ik dan concluderen dat mijn scherm defect is en dat het niet aan mijn kabels ligt? (Hoewel volgens de situatie wel ernaar toe leidt, wil ik toch graag een bevestiging)

Zo ja, mijn laptop scherm productcode is: LP171WP4(TL)(B5) van LG.Phillips.
Moet ik dan per se hetzelfde kopen om het weer te laten werken?
Of is een LP171WP(TL)(B1) ook mogelijk? (Zelfde productcode, alleen het is een B1 ipv B5. en wat is het verschil eventueel) of een LP171WP(TL)(03). Omdat ik deze twee goedkoper zie als 2e hands.

Alvast bedankt! ;)

[Voor 3% gewijzigd door eXaLy op 09-06-2011 23:26]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja je scherm is defect, eigenlijk meer de connecties in/aan je scherm en dat is zelf bijna niet te fixen omdat dat allemaal heel nauw komt.
Als je dan toch een vervanger gaat regelen, kan je het natuurlijk altijd proberen te achterhalen waar het defect precies zit.

Het verschil kan je denk ik zelf wel achterhalen of het van belang is voor het scherm, desnoods mail je met de vriendelijke mensen van LG

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Oke, bedankt.
Dat moest ik dus even weten.

Ik ben nu opzoek naar een goedkoop scherm. Niet bepaald goedkoop. 8)7

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee