Laptop scherm licht defect door een val

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Sindskort heb ik mijn laptop laten vallen op de grond.
Eerste instantie dacht ik dat er niks aan de hand was.
Alleen toen ik mijn scherm opstartte kreeg onderste 2/3e van het scherm een donkergrijs beeld.
Door even te bewegen deed hij weer normaal.
Nu doet hij wel normaal, alleen als ik mijn scherm meer dan 100 a 110 graden verder duw, blijft mijn zelfde 2/3e van de scherm vast lopen. Tenzij ik met mijn vinger lichtjes steun van achter doet hij normaal. Wat ik kan concluderen is dat 2/3e van het scherm vast loopt als er 'druk' op het scherm ligt. En toevallig tot 100 graden is er geen druk (genoeg om scherm te laten bevriezen).

Is mijn scherm dus kapot of iets 'erachter' kapot?
Heeft iemand enig ervaring met dit en hoeveel dit eventueel zou kosten qua reparatie en/of scherm vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef 't ding eerst eens open, om te kijken of er niet gewoon een kabel loszit. Dan kost het je waarschijnlijk niets.

Anders is het heel handig om sowieso even te vermelden over wat voor apparaat je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Oh ja. Sorry.
Ik had het vermeld bij producten. Maar blijkbaar werd dat niet getoond.
Het gaat om een HP Pavilion DV9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Onderdelen voor een DV9000 zijn meer dan zat te vinden op ebay.de, dus dat hoeft je niet eens zoveel te kosten als je het scherm wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

klinkt als slechte verbinding in de connector of kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
http://www.insidemylaptop...p-pavilion-dv9000-laptop/

Kan het aan de kabel aansluiting aan de inverter liggen?
Ik heb wel even bekeken wat hij doet, maar ik ben dus totaal geen 'tweaker' in gedeelte van laptops, dus ik durf niks zeker ervan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De inverter zorgt voor de backlight. Doet die het niet, dan heb je geen backlight, maar werkt je scherm nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Dat betekent in mijn situatie dus dat ik mn scherm helemaal niet open te schroeven bij de inverter volgens mijn link die ik net postte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou eerst gewoon de cover van het scherm eraf halen, om te zien wat er mis mee is en er niet gewoon kabels loszitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
INHQ013 HP DV6000 DV9000 (nieuw 38,00 euro ) random van internet.
LAHQ007 HP DV9000 DV9630ED ( LCD Kabel €50,00 ) random van het internet.

En op ebay fast leuker gepriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ligt zoals gemeld aan je lcd kabel of lcd paneel. vooral de bovenste rand met printplaat die het signaal naar de lcd matrix stuurt is nogal gevoelig en snel kapot (bij vervangen ook niet aanraken.) probeer eerst alle 2 de kanten van de kabel is goed aan te drukken als dat niet werkt moet je waarschijnlijk toch naar een nieuw lcd paneel zoeken. Met de inverter heeft dit probleem niet zoveel te maken, die zorgt alleen voor de backlight en werkt wel of niet en dan is ook alles gelijk donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Hartstikke bedankt voor jullie hulp alvast in ieder geval.
Omdat ik nieuw ben op dit gebied, durf ik dus niet van alles en nog wat uit te proberen.
Ik zie dat zo'n LCD scherm niet bepaald goedkoop is. Hopelijk ligt het aan de kabel die niet goed erin zit.

@ -36-
Dus je hebt over deze kabel?
Afbeeldingslocatie: http://www.insidemylaptop.com/images/pavilion-dv9000-display/07-disconnect-video-cable.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoveel andere kabels zijn er niet he :P
Trek het ding gewoon open en kijk hoe eea zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

zoals terw_dan zegt gewoon opschroeven die handel. idd die kabel en natuurlijk ook het andere einde dat op je mobo zit, met de repairmanual http://feijoo.files.wordp.../11/desarmar-hpdv9000.pdf en een setje horlogeschroevendraaiers kom je waarschijnlijk een heel end met de demontage, lcds frontbezel trek je er meestal af door de rand van binnen naar buiten eraf te trekken (zit soms wel geplakt) als je een beetje een standaard lcd paneel hebt hoeft een 2ehandje zeker niet meer dan €40 te kosten (bv in de vraag en aanbod) 17 inch paneel word waarschijnlijk wat duurder 60 a 70 op MP.

[ Voor 15% gewijzigd door -36- op 05-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Tel hoeveel pinnen die kabel heeft, er zijn maar 2 typen: 30, en 40 kanaals LVDS.
Let wel even op of je een LED of CCFL paneel erin schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Ik heb dus even open geschroefd en ik heb foto's van achter het scherm gemaakt.
Deze dus:
http://img715.imageshack.us/img715/201/imag0038ns.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/2293/imag0039n.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/6981/imag0040z.jpg

En volgens mij ziet het hier prima uit?

Zo ja, moet ik dus aan de andere kant van aansluiting van het scherm bekijken?
(Dus onder toetsenbord?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

even loshalen en opnieuw vast zetten kan nooit geen kwaad.

die stekkers zijn heel erg fijn maar iets verschoven en je contact is al niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat zou ik maar doen ja. Het lijkt mij overigens ook logischer dat als het aan een losse kabel ligt dat het dan aan de moederbord kant is.

Wat staat er trouwens op de LG stikker? (dan hebben we namelijk weer een paneel+laptop combinatie voor [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Kid Jansen schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:28:
Wat staat er trouwens op de LG stikker? (dan hebben we namelijk weer een paneel+laptop combinatie voor [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops)
LP171WP4
(TL)(B5)
RoHS Verified
Factory ID:LPLNJ

Het is trouwens LG.PHILLIPS :)

Edit:
ten koste van mijn vlees aan mijn nagels heb ik kabel aan moederbord beetje kunnen aandrukken.
Ik merkte niet echt dat het los lag, maar hij doet het in ieder geval weer over het algemeen bij normaal gebruik. Alleen als ik licht geforceerd beetje kracht op het scherm druk bij maximaal open scherm dan kan het nog beetje vastlopen, maar dat doe je toch nooit.

Dus ik kan zeggen dat het opgelost is. Waarschijnlijk inderdaad kabel geen goede connectie.
Bedankt voor jullie tips! :)

[ Voor 38% gewijzigd door eXaLy op 05-03-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Mooi dat het probleem (vrijwel helemaal) verholpen is.

Bedankt voor het typenummer trouwens, weet ik nu ook weer dat hier een LP171WP4-TLB5 in zit. Dat het LG Philips is wist ik overigens wel.

Enige wat nog ontbreekt is het exacte typenummer van de laptop zelf, ik zie dat je in dit topic alleen nog maar de serie had genoemd: HP Pavilion DV9000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Ik heb het even opgezocht en het is een HP Pavilion dv9755ed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Okee, bedankt, ik heb hem er al in gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXaLy
Haha.
Ik dacht dat het opgelost was, maar blijkbaar komt het probleem weer terug, helaas.
Het is wel te gebruiken, maar het is nog wel wat gevoelig dat het weer vast loopt als je het scherm beweegt.
Pagina: 1