• Platvoetenn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik ben op zoek naar een betere processor die geschikt is voor op mijn moederbord en PC. Ik heb nu de:
Processor: AMD Athlon 64 X 2 Dual Core 6000+ 3.00 GHz
Moederbord: Asus M2N SLI Deluxe ACPI Bios Revision 5001

Qua prijs bertreft zoek ik iets tussen de 100 en 200eu :9
Verder zijn me videokaart en andere specs wel in orde >:) , laat me weten wat jullie denken en thx alvast !

Anoniem: 32925

http://tweakers.net/price...0177;198542;174036;148372

Alsjeblieft, dat zijn je opties.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 09-06-2011 16:34]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:45
Verouderd platform waar ik tbh geen geld meer aan zou uitgeven.

Ga dan voor een nieuw mobo + ram + cpu.

Zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 30,26€ 30,26
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 125,90€ 125,90
1Asus M4A78LT-M€ 47,20€ 47,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 203,36

Mocht dat buiten je budget vallen kan je voor een pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition gaan IPV de x6.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hier al gekeken? ;)

Je boft, met BIOS-versie 5001 kan je nog phenom II's gebruiken. De beste optie is dan de phenom II X4 955, al moet je dan wel een 95W-versie zoeken. Ik weet eerlijk gezegd niet of die retail te krijgen zijn... anders de 945.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Platvoetenn
Kijk eens aan, nou zit ik toch te denken wat beter zal zijn, een nieuwe processor op deze huidige moederbord zetten of een nieuw moederbord kopen met een wat goedkopere processor erop

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
héstinky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:38:
Kijk eens aan, nou zit ik toch te denken wat beter zal zijn, een nieuwe processor op deze huidige moederbord zetten of een nieuw moederbord kopen met een wat goedkopere processor erop
Nieuwe proc op je huidige mobo moet je niet doen, is de upgrade niet waard. Upgrade naar een nieuwe mobo en de 955 is het wel weer waard: http://www.anandtech.com/bench/Product/28?vs=88

• Platvoetenn
@ D4NG3R

Met me interne geheugen zit het wel goed, heb nu een ddr2 8gb er opzitten.
Is het ook trouwens wel een goed plan om in deze tijd een processor en mobo te kopen? of zal ik w8ten tot er wat betere uitkomen?

+ thx voor de suggesties en reply's

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
héstinky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:41:
@ D4NG3R

Met me interne geheugen zit het wel goed, heb nu een ddr2 8gb er opzitten.
Is het ook trouwens wel een goed plan om in deze tijd een processor en mobo te kopen? of zal ik w8ten tot er wat betere uitkomen?

+ thx voor de suggesties en reply's
Je kan beter altijd wachten totdat er wat beters uitkomt ;)

• Platvoetenn
@ sbmuc

haha true , maarja kan niet altijd w8te natuurlijk :P, kan ik trouwens mijn ddr2 geheugen op een moederbord zetten die ddr3 ondersteunt?

(sorry voor deze noob questions, maar zoals jullie al gemerkt hebben ben ik geen expert op dit gebied :P)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nee. En als je geen expert bent ga je dan eerst eens inlezen. Op internet zijn 1000'en faq's te vinden. Dit had je ook kunnen googlen. Google: Can DDR2 RAM run on DDR3 motherboard? Ze hebben namelijk verschillende slots:

[Voor 18% gewijzigd door Beatboxx op 09-06-2011 16:49]

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarin komt de huidige CPU eigenlijk te kort? Games, andere zware applicaties? Als het gewoon net wat sneller moet is een phenom II/athlon II op dit mobo wel een goede keuze (evt. tweedehands), geen gigantische investering gezien de huidige prijzen en toch een leuke upgrade. Wil je weer echt helemaal voorbereid zijn op de nieuwste games van de komende jaren dan is sparen voor een nieuw systeempje een betere optie.

• Platvoetenn
@ Bwerg

Ik ben inderdaad een beetje aan het voorbereiden op de wat betere games die eraan komen eind dit jaar, ik lees net dat Gigabyte een aantal mobo's heeft die zowel ddr3 als 2 ondersteunt, ik ga hier nog even naar kijken en miss dat ik daar een mooie processor op kan pluggen aangezien ik nog 8gb intern geheuge heb.

• Platvoetenn
Zou dit niet misschien op mijn systeem kunnen passen? http://azerty.nl/producte...9/34458/ga-p35c-ds3r.html

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39
dat is een socket 775 moederbord, ook niet de moeite waard. Die socket is namelijk al EOL. Als je je ddr2 geheugen wil blijven gebruiken moet je een am2+ moederbord hebben http://tweakers.net/price...R4k41udAOdTnHEu1T03Qdcs5_ .

[Voor 83% gewijzigd door sjaakwortel op 09-06-2011 17:25]

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05:44

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

:D

Lees dit eerst maar eens door. ;)

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Waarom ga je in hemelsnaam voor een nogal verouderd mobo zitten kijken terwijl je een budget van max 200 euro hebt en jou de optie in de schoot word geworpen om voor een kleine 200+ euro een compleet nieuw mobo , cpu en geheugen te kopen?Ik volg hem niet helemaal?!!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-06 14:32
Nieuw moederbord is helemaal niet nodig! Je zou deze: http://azerty.nl/8-1127-2...m-ii-x4-910e-2-6-ghz.html CPU erop kunnen knallen, dan heb je een snelle Phenom II in je systeem zitten. Wel eerst even bios naar nieuwste versie updaten.

• Daniel0416
  • Laatst online: 02-10-2018
Bas. schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:27:
Nieuw moederbord is helemaal niet nodig! Je zou deze: http://azerty.nl/8-1127-2...m-ii-x4-910e-2-6-ghz.html CPU erop kunnen knallen, dan heb je een snelle Phenom II in je systeem zitten. Wel eerst even bios naar nieuwste versie updaten.
Dus 133 euro uitgeven terwijl je 70 tientjes meer ook een nieuw mobo en geheugen hebt met de standaard van nu en het budget is aanwezig???

• Platvoetenn
@ Daniel0416

Ik heb nu al 8GB ddr2 interne geheugen erin zitten, deze heb ik onlangs gekocht en aangezien ik helaas geen geld boompje heb ben ik opzoek naar een moederbord waar ik de komende jaren mee door kan en waar ik toch nog een goede processor in kan prikken.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 08:59
Daniel0416 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:30:
[...]
Dus 133 euro uitgeven terwijl je 70 tientjes meer ook een nieuw mobo en geheugen hebt met de standaard van nu en het budget is aanwezig???
Omdat je dan €70 meer uitgeeft aan dingen die de prestaties amper meer gaan bevorderen?

Ik zou ook voor de biosflash & phenom II gaan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Gewoon het DDR2 geheugen tweedehands verkopen, DDR3 is een stuk goedkoper dus ga je er qua hoeveelheid vast niet op achteruit.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

• New-User
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
héstinky schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:33:
@ Daniel0416

Ik heb nu al 8GB ddr2 interne geheugen erin zitten, deze heb ik onlangs gekocht en aangezien ik helaas geen geld boompje heb ben ik opzoek naar een moederbord waar ik de komende jaren mee door kan en waar ik toch nog een goede processor in kan prikken.
Als je opzoek bent naar een moederbord waar je de komende jaren mee door kan zou ik zeker geen am2 nemen maar een am3, en dat ddr2 geheugen vervangen voor ddr3 wat hierboven ook al is gezegt. Voor processor, amd is op dit moment flink gezakt in prijs door de nieuwe bulldozer processors, en is voor een wat kleiner budget waarschijnlijk een betere keuze dan intel.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 85,17€ 85,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,63

of als dat te duur is dit, maar hou er rekening mee dat deze processor minder goed is dan die hierboven

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 450€ 57,-€ 57,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 134,46

4GB is voor de opkomende games waarschijnlijk genoeg, maar mocht je toch denken dat het te weinig is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 58,42€ 58,42
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 85,17€ 85,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 190,79

en de goedkopere processor met 8gb:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 450€ 57,-€ 57,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 58,42€ 58,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 162,62

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als d'r een AM3-CPU als de phenom II X4 gekocht wordt snap ik eerlijk gezegd niet waarom daar een nieuw mobo bij zou moeten. Of bottlenecken die AM2-moederborden echt zo hard op bandbreedte dat een nieuwe CPU niet tot zijn recht komt? Ik vermoed dat een gemiddelde athlon II/phenom II triple/quad met het oude moederbord toch veruit de beste prijs/prestatie geeft.

Als je dan toch een nieuw systeem koopt omdat het oude niet meer voldoet, ga dan voor s1155 van intel of een AMD-mobo dat bulldozer-CPU's kan gaan draaien, maar dat is weer een prijsklasse hoger. Het nut van een nieuw budget-setje ontgaat me een beetje aangezien er nog genoeg geheugen ligt (Ik weet niet hoe snel exact, een beetje DDR2 is snel genoeg voor games) en het huidige mobo die budget-CPU's ook aan kan. Zit je over een jaar weer met hetzelfde probleem omdat een 760G-mobo de nieuwe CPU's dan ook niet meer aan kan.

• ArmouredSPony
  • Laatst online: 05:44

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Kijk even op de website van je huidige mobo fabrikant wat hij precies ondersteund. Soms zeggen ze quadcore support maar kan de werkelijkheid wat anders zijn.

Daarnaast zitten er meer voordelen aan het vernieuwen van je moederbord behalve het een minimale prestatie winst. Denk aan USB 3.0 poorten e.d.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zie mijn eerste post in dit topic, een linkje naar de CPU-supportlist met daarin o.a. een phenom II X4 945 en alle leuke athlon II's. :)

USB3.0 is leuk maar om daar nou een nieuw moederbord voor te kopen lijkt mij wat gortig.

• Platvoetenn
@ Bwerg

Ik heb er nu een 8 GB DDR2-800 Quad-Kit (8192 MB) in zitten, ik heb geen idee of hier nog vraag naar is en hoeveel dit zou kunnen opleveren 2e hands. Ik denk dat ik voor dit ga:

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Asus M4A78LT-M
Het pakketje van €190 zoals hierboven al word aangegeven door New-User.

Hier kan ik wel een tijdje mee vooruit en kan eventueel later nog een snellere processor erop zetten omdat het AM3 is.

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 07-06 23:31
Waarom neem je dan niet gelijk een AM3+ bord? :)
Bijvoorbeeld deze: pricewatch: MSI 880GMA-E35 of deze: pricewatch: MSI 870A-G54
Kan je er later weer een FX processor indoen! Zou altijd zo'n bord nemen als ik jou was.
Probeer dat DDR2 setje nog te verkopen, vang je daar nog wat geld voor, scheelt ook weer ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | eGolf

• New-User
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
bwerg schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:03:
Als d'r een AM3-CPU als de phenom II X4 gekocht wordt snap ik eerlijk gezegd niet waarom daar een nieuw mobo bij zou moeten. Of bottlenecken die AM2-moederborden echt zo hard op bandbreedte dat een nieuwe CPU niet tot zijn recht komt? Ik vermoed dat een gemiddelde athlon II/phenom II triple/quad met het oude moederbord toch veruit de beste prijs/prestatie geeft.

Als je dan toch een nieuw systeem koopt omdat het oude niet meer voldoet, ga dan voor s1155 van intel of een AMD-mobo dat bulldozer-CPU's kan gaan draaien, maar dat is weer een prijsklasse hoger. Het nut van een nieuw budget-setje ontgaat me een beetje aangezien er nog genoeg geheugen ligt (Ik weet niet hoe snel exact, een beetje DDR2 is snel genoeg voor games) en het huidige mobo die budget-CPU's ook aan kan. Zit je over een jaar weer met hetzelfde probleem omdat een 760G-mobo de nieuwe CPU's dan ook niet meer aan kan.
Nouja, als je een upgrade doet lijkt mij een nieuw moederbord in dit geval toch wel een stuk beter vooral op de toekomst gericht, SLI en xfire zal zowieso het komende jaar nog niet nodig zijn voor redelijke gaming performance vermoed ik. Die doorbraak zal nog wel eventjes duren :P En natuurlijk is het goedkoper om alleen de processor te vervangen, maar die 8 gb DDR2 loopt toch wel een stuk langzamer dan 4gb ddr3, en aangezien de meeste am2 moederborden 2x ddr2 of 4x ddr2 gebruiken lijkt mij een am3 moederbord toch beter op z'n plaats. Als je voor zon 180 euro een goed am3 moederbord hebt met een x3 of x4(welke hij ook mag kiezen, ookal raad ik de x4 toch wel aan, is het prijsverschil wel waard) met 4gb ddr3 1333(wat nu ddr2 800 is) hebt past dat nog mooi binnen zijn budget en heb je een heel redelijke pc. Maar hoe zit het verder met je videokaart, zou toch wel willen weten welke dat is.. als ie zwaar bottleneckt kan je netzogoed een goedkopere cpu nemen want dan gaan die 2 van mij het verschil ook niet voor je maken denk ik xD

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Ed_L

Crew Council
Lieve TS,

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Dit soort vragenlijstjes zijn niet toegestaan op ons forum. Daarom ga ik je topic sluiten. Er is wel ruimte voor dergelijke vragen, maar dat hoort thuis in een BBG aanschaftopic: Best Buy Guide overzichtstopic

good luck! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee