Ik wil binnenkort een nieuwe game pc samen gaan stellen en heb al veel gelezen op tweakers. Ik wil er de nieuwste spellen op kunnen spelen in hoge resolutie. Verder is het een pc voor in huis en moet dus multifunctioneel zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar AMD en wil starten met het moederbord. Nu heb ik een paar vraagjes.
- Ik kom er niet uit wat het verschil is tussen de chipset 890GX en 990FX?
- Verder zie ik moederborden met een AMD+ socket, maar ik vind nog geen processoren met AMD+?
- Voor het geheugen wil ik 8 Gb DDR3, maar wat is het voordeel van hogere MT's? 1333 is goedkoper dan de 1600, maar wat krijg je er extra voor?
- Waar kan in de compatibiliteit terug vinden voor sata 600 en usb 3.0? Ik lees namelijk dat veel mobo's er wel de aansluitingen voor hebben maar nog niet de juiste chips. Kan dat?
P.s ik neig sterk naar de Asrock 890GX Extreme 3, tenzij 990FX veel beter is:)
Alvast bedankt!
- Ik kom er niet uit wat het verschil is tussen de chipset 890GX en 990FX?
- Verder zie ik moederborden met een AMD+ socket, maar ik vind nog geen processoren met AMD+?
- Voor het geheugen wil ik 8 Gb DDR3, maar wat is het voordeel van hogere MT's? 1333 is goedkoper dan de 1600, maar wat krijg je er extra voor?
- Waar kan in de compatibiliteit terug vinden voor sata 600 en usb 3.0? Ik lees namelijk dat veel mobo's er wel de aansluitingen voor hebben maar nog niet de juiste chips. Kan dat?
P.s ik neig sterk naar de Asrock 890GX Extreme 3, tenzij 990FX veel beter is:)
Alvast bedankt!