Hallo,
Ik heb sinds een lange tijd al problemen met mijn 4870 gpu's die ik in crossfire heb staan.
Als ik furmark of een zwaar spel draai crasht mijn PC (geen BSOD) en start deze opnieuw op., dit terwijl de temperatuur van de cores nooit boven de 75 uit komt sinds ik nieuwe koelers heb.
GPUz wist mij echter wel te vertellen dat de voltage regulators op de kaart bijna 120 graden werden.
na het opnieuw aanbrengen van de koelblokjes bleef dit hetzelfde.
Ik denk dat de hoge temperatuur van de voltage regulators de oorzaak is van dit probleem, maar eventueel kan het ook de voeding zijn. Ik heb namelijk mijn 2e kaart aangesloten op mijn psu met een molex naar 6 pin hubje wat niet optimaal is.
Wat kan dit zijn??
Ouwe thread (voordat ik de schythe musashi coolers kocht.)
Zie ook deze thread
Specs:
CPU:C2D E8500 @ 3.6
RAM:4gb DDr3
HDD:1 TB Seagate (aircooled)
HDD2:160 GB laptop schijf.
GPU: 2x Ati 4870 1GB CF met scythe Musashi coolers.
Mobo:Intel extreme DP45SG
PSU:Be Quiet 650W
Cooling:2x Atric cooling 12 Casefan, 1x Artic Cooling Freezer pro 7. 2x Stock GPU fan.
Vista 64 SP2
Ik heb sinds een lange tijd al problemen met mijn 4870 gpu's die ik in crossfire heb staan.
Als ik furmark of een zwaar spel draai crasht mijn PC (geen BSOD) en start deze opnieuw op., dit terwijl de temperatuur van de cores nooit boven de 75 uit komt sinds ik nieuwe koelers heb.
GPUz wist mij echter wel te vertellen dat de voltage regulators op de kaart bijna 120 graden werden.

na het opnieuw aanbrengen van de koelblokjes bleef dit hetzelfde.
Ik denk dat de hoge temperatuur van de voltage regulators de oorzaak is van dit probleem, maar eventueel kan het ook de voeding zijn. Ik heb namelijk mijn 2e kaart aangesloten op mijn psu met een molex naar 6 pin hubje wat niet optimaal is.
Wat kan dit zijn??
Ouwe thread (voordat ik de schythe musashi coolers kocht.)

Zie ook deze thread
Specs:
CPU:C2D E8500 @ 3.6
RAM:4gb DDr3
HDD:1 TB Seagate (aircooled)
HDD2:160 GB laptop schijf.
GPU: 2x Ati 4870 1GB CF met scythe Musashi coolers.
Mobo:Intel extreme DP45SG
PSU:Be Quiet 650W
Cooling:2x Atric cooling 12 Casefan, 1x Artic Cooling Freezer pro 7. 2x Stock GPU fan.
Vista 64 SP2