Toon posts:

4870 Crossfire valt uit.

Pagina: 1
Acties:

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 14:32
Hallo,

Ik heb sinds een lange tijd al problemen met mijn 4870 gpu's die ik in crossfire heb staan.
Als ik furmark of een zwaar spel draai crasht mijn PC (geen BSOD) en start deze opnieuw op., dit terwijl de temperatuur van de cores nooit boven de 75 uit komt sinds ik nieuwe koelers heb.
GPUz wist mij echter wel te vertellen dat de voltage regulators op de kaart bijna 120 graden werden. :o
na het opnieuw aanbrengen van de koelblokjes bleef dit hetzelfde.

Ik denk dat de hoge temperatuur van de voltage regulators de oorzaak is van dit probleem, maar eventueel kan het ook de voeding zijn. Ik heb namelijk mijn 2e kaart aangesloten op mijn psu met een molex naar 6 pin hubje wat niet optimaal is.
Wat kan dit zijn??

Ouwe thread (voordat ik de schythe musashi coolers kocht.) 8)7
Zie ook deze thread
Specs:
CPU:C2D E8500 @ 3.6
RAM:4gb DDr3
HDD:1 TB Seagate (aircooled)
HDD2:160 GB laptop schijf.
GPU: 2x Ati 4870 1GB CF met scythe Musashi coolers.
Mobo:Intel extreme DP45SG
PSU:Be Quiet 650W
Cooling:2x Atric cooling 12 Casefan, 1x Artic Cooling Freezer pro 7. 2x Stock GPU fan.
Vista 64 SP2

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
En hoe weet je zeker dat je videokaart "uit" gaan!?

• Taipan
Computer valt helemaal uit, beetje raar neergezet door mij. *gefixed*

• Daniel0416
Als de pc helemaal uitvalt , dan zijn je videokaart niet mijn eerste gedachte die in me op komt!Heb je een onboard kaartje?haal anders je hd4870's er eens uit en probeer het eens onboard met stress!

• Taipan
Heb geen onboard, ik zal als ik thuis ben wel eens een bergje fans op mn pc zetten en kijken of dat helpt.

Wat is bij jullie de temperatuur van de voltage regulator? geen idee of 120 normaal is.

• Daniel0416
Even bij me eigen cf setup gekeken maar mijn VReg word niet warmer dan 56 graden!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je voeding dit alles wel aan ?
Reken op 450W voor je 2 kaarten in crossfire bron + je CPU, HDD's, koeling, ...
Probeer eens met een krachtigere voeding zou ik zeggen... Nu niet dat Be-Quiet zo'n baggermerk is maar toch.

[Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 08-06-2011 14:37]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Taipan
Jah ik heb hier geen andere liggen, wil graag eerst een beetje trouble shooting doen voordat ik een nieuwe koop vandaar.

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 17:10
heb ongeveer hetzelfde falen, heb ook 2x 4870's in crossfire en vallen ook ineens weg terwijl mijn temperaturen wel redelijk zijn ( ook tegen 75 ). Hierbij heb ik ook dat mijn kaarten daarna niet meer goed opstarten, fans blijven 100% draaien en krijg geen beeld, na aantal resets werkt het ineens wel weer en kan ik gewoon weer wat doen. Tevens is dit niet altijd zo, heb soms weleens langer cod black ops gespeeld zonder enige problemen en bij de andere keer knalt hij hem er na 2 minuten er al uit. Iemand een oplossing?

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 13:14
Het is al gezegd, maar ik denk ook dat de voeding te kort schiet.
Ati HD4870 heeft een TDP van 450 watt bij elkaar. Een overgeklokte CPU die dus meer verstookt dan stock.

Btw een simpele google search leert dat de temperatuur van je voltage regulators vrij normaal zijn voor die kaart. Of dit goed is is een ander verhaal.

Reden dat ik toch post:

@ bentheman20

Misschien kun jij ook je computer specs posten.

Mocht je nou een 750+ watt voeding hebben zal je jouw probleem waarschijnlijk ergens anders moeten zoeken (als de PSU niet gewoon defect is).

Maar als de jouwe tevens wat aan de lage kant qua wattage is, geeft dat voor jullie beiden een wat completer beeld. Zeker aangezien jullie probleem zoveel overeenkomt.

• bentheman20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 17:10
mijn specs
p5q3deluxe wifi ap
4780 in crossfire
3x2 gb ocz geheugen
core2quad 2,44 ghz cpu
850 watt corsair voeding

ligt denk ik niet aan de voeding aangezien ik soms wel gewoon een tijd ( week of soms wel 2) gewoon kan gamen en doen..

• Taipan
Ik had inderdaad gevonden dat de voltage regulator Temps zo idioot hoog horen te zijn op de 4870.

Ik heb het nu opgelost door een 6950 te kopen, en ik ga mijn twee 4870's verkopen. Ik werd de problemen met mn 4870's een beetje zat en ik wilde sowieso een wat krachtigere kaart voor The witcher 2.
Deze kaart werkt nu 100% stabiel en is beter dan mijn oude opstelling. Alleen nog even kijken of mn oude scythe musashi koeler er op past.

Succes bentheman.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee