Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-02 15:05
Hallo!

Ik heb recent een tweede AClub 3d ATI radeon 4870 1gb Gekocht en deze naast mijn bestaande kaart in CF gezet.

Sindsdien valt mijn computer om de zoveel tijd uit door oververhitting (30 minuten stalker/ 5 Minuten furmark)
Wanneer ik de Fanst handmatig op 50% zet blijf hij wel aan maar dat maakt redelijk veel herrie.
PC:

CPU:C2D E8500 @ 3.6
RAM:4gb DDr3
HDD:1 TB Seagate (aircooled)
GPU: 2x Ati 4870 1GB CF.
Mobo:Intel extreme DP45SG
PSU:Be Quiet 650W
Cooling:2x Atric cooling 12 Casefan, 1x Artic Cooling Freezer pro 7. 2x Stock GPU fan.
Vista 64 SP2
Afbeeldingslocatie: http://i34.photobucket.com/albums/d139/Taipan2/28042010414.jpg

Ik zoek nu een Nieuwe VGA koeler die geneog ruimte heeft om in CF te kunnenw erken en die bij voorkeur de warmte achteruit de PC blaast.
Ik heb er tot nu toe 1 gevonden die dat doet de Akasa Vortexx NEO.
Deze is alleen redelijk lastig te verkrijgen.

Dus kunnen jullie mij een koeler aanraden die aan mijn wensen voldoet en makkelijk te verkrijgen is?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe kom je bij 90+ graden?

Pak GPU-Z er eens bij voor de échte temps en bench dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:09

Anno

Griefmaker#2862

Een Thermaltake DuOrb zou volgens mij wel passen in een CF opstelling. Alleen blaast deze niet de lucht naar buiten.

Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-04 10:53
waarom heb je 2 cf bridges geplaatst? er is er maar 1 nodig, misschien om de een of andere driver reden loopt hij daarom te stressen?

anders koeler er af en goed monteren met nieuwe pasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Viel me ook op de 2 crossfire bridges, maar post eens screenies met gpuz

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
Klinkt meer als een probleem met je voeding... deze serie ATi kaarten kan namelijk makkelijk 90 graden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
Terwijl ik met GPU-Z aan het rotzooien was merkte ik dat mijn 2e kaart met 6% Fansnelheid maar 67 graden is terwijl mijn Main kaart bijna 80 graden is met 23% fanspeed.
Beide staan op 0% GPU gebruik.

Mijn 2e kaart is even oud als mijn main(2e is er vorige week 2e hands bijgekocht)
Mijn eerste kaart is redelijk stof vrij. en ik heb de heatsink er nooit afgehaald.
Idle:
Load:
ATI Overdrive geeft de Temperatuur van mijn 2e kaart aan.
Furmark en GPU-z van mijn eerste kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door Taipan op 07-05-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Die akasa vortexx neo is nog slechter als de stock cooler, die is meer bedoeld voor kaarten van het midden segment zoals de 8600gt, voor een 4870 is hij niet sterk genoeg, heb er zelf ook over lopen te denken toen ik mijn 4870 nog had, heb er later een wc blok opgezet, die herrie van de stock fan kon ik niet aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
maak beide kaarten schoon met perslucht, demonteer de koeler en doe verse koelpasta op de cores.
de kaarten doen niet raar omdat je er 2 bridges tuusen hebt zitten, dit is onzin.

wil je toch goede aftermarket koeling. Scythe musashi. superstille koeler die hem onder 70 load houdt.

genoeg blokjes voor geheugen en VRM's, want dat heeft deze kaart echt nodig.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

In plaats van anderen koelers te gaan monteren kan je beter naar een kast kijken die de atx moederbord omdraait.
Hierdoor gaan de vga koelers naar boven toe en kan je bijna passief gaan draaien .

Ik zelf heb zo kast en alleen deze kast word gebruikt als game pc.
Lekker stil en koud .

Ook de ati heet hoofden 2900xt werden bij mij niet warmer dan 40@50graden tijdens het game.

Kast kan voor het leven zijn, de vga koelers meestal maar beperkt.

Mog je me niet geloven draait je huidige kast maar om (vergeet de dvd speler niet goed terug te monteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 20:57
Ipv de fan die je aan de voorkant hebt (die overigens amper nut heeft gezien de locatie van de hdd bay), kun je deze eens op de bodem van je kast leggen, en dat hij dan naar boven blaast - dat helpt sowieso.

Voor de rest zou je de kaarten eens open kunnen trekken (coolers eraf halen), ontstoffen en nieuwe koelpasta plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
Anoniem: 8819 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:22:
In plaats van anderen koelers te gaan monteren kan je beter naar een kast kijken die de atx moederbord omdraait.
Hierdoor gaan de vga koelers naar boven toe en kan je bijna passief gaan draaien .

Ik zelf heb zo kast en alleen deze kast word gebruikt als game pc.
Lekker stil en koud .

Ook de ati heet hoofden 2900xt werden bij mij niet warmer dan 40@50graden tijdens het game.

Kast kan voor het leven zijn, de vga koelers meestal maar beperkt.

Mog je me niet geloven draait je huidige kast maar om (vergeet de dvd speler niet goed terug te monteren)
Jah ik denk niet dat mijn moederbord omdraaien een goed idee gaat zijn.

Ik denk dat deze het gaat worden:
Scythe Musashi

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Moederbord omdraaien is echt geen probleem, alleen de hdd en optical drive omdraaien en eens uitproberen kan altijd, al wil ik nog wel eens een 2900xt zien die onder load 40 graden wordt, daar moet toch ergens een meetfoutje gezeten hebben, of je woont in een ln2 container :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:23
Probleem zit hem in je airflow. Dat die kaarten hoge temps halen heeft er mischien iets mee te maken, maar een ati kaart die er rond de 90 graden al uit gaat heb ik nog nooit van gehoord.

Maar je kunt gewoon een goedkope 90 mm fan nemen en deze met de uitblaasrichting op de koelgaten monteren daar schuin boven de kaarten. Waar nu die artic zit.

Zolang je geen blue screens krijgt is het in mijn ervaring meestal drivermatig.

Edit: The artic cooler die er nu zit blaast alleen maar in, toch?? lijkt me nl geen goede afvoer van de warme lucht van je overgekokte cpu... Je hebt zelfs de cpu koeler de andere kant op staan en een inblazende zo te zien bij je drives ?

Die drive fan zo monteren dat deze inblaast en de rest zo monteren dat deze uitblazen en je hebt volgens mij je probleem al opgelost :)

Ik heb zelf een soort gelijke kast en ik heb nu met deze dagen maar 1 inblazende fan aan de voorkant onderin bij de drives zitten en 2 kleine fans en CPU koeler uitblazend aan.naar de achterkant voor de afvoer ( die van de voeding natuurlijk ook nog ) Straks in de zomer gaat er 1 extra fan inblazend bij.

[ Voor 54% gewijzigd door djdani op 11-05-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25
"Sindsdien valt mijn computer om de zoveel tijd uit door oververhitting (30 minuten stalker/ 5 Minuten furmark)
Wanneer ik de Fanst handmatig op 50% zet blijf hij wel aan maar dat maakt redelijk veel herrie."

Probleempje met de fan control lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
De airflow loopt van rechts naar links.
Dus vanaf de fan over mijn hdd (en door de grated voorkant van mijn kast)
Naar de achterkant.

Zowel de Artic cooling fan als de PSU en de 2 Video kaarten trekken lucht uit de case.
De cpu fan blaast richting de artic cooling casefan.

Daarnaast krijg ik niet eens bluescreens maar slaat mijn pc gewoon in een keer uit.
Ik kan hem een uur laten draaien met Furmark en de fans op 50%, zodra ik echter mijn fans op auto zet slaat mijn pc binnen een paar minuten uit.
Lijkt me dus wel duidelijk oververhitting.

Bij lichtere games heb ik dit probleem niet (mw2, Battlefield) alleen bij Benchmarks, Metro 2033 en crysis slaat hij uiteindelijk af.

Ik heb in ieder geval 2 Scythe Musashi's in bestelling staan dus dit komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25
"Ik kan hem een uur laten draaien met Furmark en de fans op 50%, zodra ik echter mijn fans op auto zet slaat mijn pc binnen een paar minuten uit."

Voor de tweede keer, dit duidt dus op een fout in de driver, en dan met name net onderdeel dat de fans aanstuurt.

Oude driver deinstalleren en nieuwste drivers downloaden en installeren. Desnoods Windows opnieuw installeren om zeker te zijn dat alles van de oude driver weg is ;)
Pagina: 1