Acties:
  • 0Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 12:15
Beste medetweakers
hopenlijk heb ik het in de goede categorie gepost :)

Ik heb een vraag. Ik ben een reserve PC gebouwd, die zeg maar als backup pc moet dienen voor als mijn game pc kuren heeft.

De reserve PC:
NZXT Apollo kast zwart
Bluesil 480 watt ATX voeding (2x 12volt lijnen. 1x 16a 1x 18a)
MSI 945GCM478
Intel Pentium 4 HT Prescott 3GHz S478 800Mhz FSB 1MB L2 cache
1X2GB + 1X1GB Kingstom ValueRam 667MHz (wil niet over de 533MHz heen :? )
Foxconn 8800GTS 320
1X WDC 160Gb SATA
1X WDC 80GB IDE
Het systeem werkt prima, maar zodra ik NFS Hot Pursuit (de nieuwe) wil spelen, krijg ik continu framedrops. Maakt overigens niet uit op welke resolutie ik het spel speel.
Wanneer ik de 8800GTS in me goede gamepc zet (AMD X6 1090T) draait het spel op 1920x1080 wel soepel, dus de CPU is sowieso de bottleneck.
Wat ik dus zou willen is de CPU upgraden. Ik heb pas geleden dit moederbord gekocht, en zou hier nog mee willen blijven draaien. Een ander moederbord is voorlopig nog geen optie voor mij dus ;) ook is mijn geld op het moment gewoon "op"
Ik heb in de compatibility list al verschillende processors zien staan die sneller (zouden moeten) zijn dan mijn huidige CPU, alleen zou dat de moeite waard zijn om dit te kopen?

Bij voorbaat dank ;)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 19:38
Socket 478 is afgeschreven. Als het socket 775 was dan, was het nog de moeite waard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 16:07

itsalwaysme

Graast voor DB

Nee dit is het niet waard. Het is een platform wat al zeker 2 generaties achter loopt (misschien al wel meer). En daarbij als je die cpu's nog wel te pakken kan krijgen.

EDIT:
Zoals door Mektheb aangegeven is het dus al 4de generatie. Dus oud.

[Voor 18% gewijzigd door itsalwaysme op 07-06-2011 15:08]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
eens met de 2 boven me. Bovendien is hot pursuit echt een cpu hog, met een core2 op 2 Ghz draait het nog steeds niet lekker.

Een geinige upgrade zou een athlonII x3 met een basic bordje + 4GB ram zijn. Is 160 euro maar kan je wel nagenoeg alles weer draaien.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:59
itsalwaysme schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:00:
Nee dit is het niet waard. Het is een platform wat al zeker 4 generaties achter loopt (misschien al wel meer). En daarbij als je die cpu's nog wel te pakken kan krijgen.
fixed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MineTurtle
Ok, dat dacht ik inderdaad al wel :|

Ik weet dat het inderdaad al ver achter loopt.

Erg jammer. Iemand nog iets 2ehands liggen toevallig? ;)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 21:05

Mystikal

It never hurts to help

SVGPC schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:10:

Check de vraag en aanbod!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SVGPC schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:10:

Check V&A, daar kmot zat langs dat nieuwer is dan jouw setupje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MineTurtle
Ok, prima zal ik doen. thnx voor jullie hulp :)

ps. zou dit iets kunnen zijn? V&A aangeboden: Asus M2NPV-VM + V&A aangeboden: Athlon X2 5000+ (Brisbane) Kan die coldbug kwaad? wil dit zeggen dat de C.O.P control de pc uitschakeld, omdat het mobo dan "denkt" dat de CPU dan te warm wordt?

[Voor 89% gewijzigd door MineTurtle op 07-06-2011 16:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 16:46
Is ook al redelijk bejaarde hardware.. denk dat het performance verschil met je huidige systeem niet spectaculair is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MineTurtle
Maar het voldoet wel aan de minimum systeemeisen van NFS HP, iets wat met me huidige P4'tje niet van toepassing is. ;) Voor de echte zware games gebruik ik normaal gesproken toch gewoon me gamepc (AMD X6 1090T, GTX460, 60GB OCZ SSD, etc)

edit: kijk maar, stottert amper (vergeleken met huidige P4 dan) ;) YouTube: ‪Need For Speed Hot Pursuit - ATI XFX 5670 512MB 1440x900 BLOCK BUSTER COPS GAMEPLAY!‬‏

2e edit: ik denk dat ik voorlopig nog ff doorspaar en dan iets van de nieuwe aankomende series van AMD neem , als reserve pc. Altijd beter dan 2ehands iets kopen natuurlijk ;) in die tussentijd kijk ik wel gewoon of ik me cpu overgeclocked krijg. (geen mogelijkheden in de bios, via tool van msi werkt het ook al niet :( iemand hier ervaring mee toevallig? )

En weet iemand toevallig waarom het geheugen niet over de 533MHz heen wil? de CPU heeft iig. een FSB van 800MHz. In de Bios valt er ook weinig over in te stellen. en wat er over in valt te stellen heb ik al geprobeerd (alleen de beren werken niet echt mee van het proberen :+ ), maar dan loopt ie continu op 400MHz ipv. de 533 zal ik hem op automatisch laat staan...

[Voor 81% gewijzigd door MineTurtle op 07-06-2011 19:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Heb je het niet perongeluk dual channel ingeschakeld?
(wat me wel heel raar lijkt met 2 totaal verschillende dimms)

Zoja, dan clockt hij alles terug naar de zwakste schakel.
Zoniet, ik denk dat er dan toch echt een instelling in je bios verkeerd staat.

En nog even over dat cpu, bekijk het eens met een toekomstvisie, hoelang wil je er mee doen?
want als je er toch iets langer mee wil blijven gamen etc. dan zou ik toch 1x 50 euro meer uitgeven als over een jaar weer 150/200 voor een nieuwe set.

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen.

If it ain't broke, don't fix it

• MineTurtle
Ow, sorry voor de late reactie :$

Ik heb nu een andere Bios in het mobo geflashed, met oc mogelijkheid. tot nu toe heb ik hem op 3,25Ghz gekregen, dus een OC van 8%. beter dan niets natuurlijk. Vanavond ga ik er maar weer eens voor zitten, voor het overclocken, dan kijk ik wel hoe ver dat ie komt.

Ps. na dat de bios geflashed was wil het geheugen nu opeens wel op 667 (standaard fsb) werken :D
Het RAM loopt nu dan ook op ongeveer 720Mhz (weet niet precies meer)

ik merk wel dat het spel al iets minder hapert. ben benieuwd wat ie doet met een iets hogere oc.

• Nielson
  • Laatst online: 00:27
Berreber schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:52:
Heb je het niet perongeluk dual channel ingeschakeld? (wat me wel heel raar lijkt met 2 totaal verschillende dimms). Zoja, dan clockt hij alles terug naar de zwakste schakel.
Dat heeft niks met dual channel te maken, snelheid van de langzaamste module is altijd bepalend.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook een reserve pc staan waar nog aardig op te gamen valt. Bestaat uit een 9800GTX en een Athlon II X2 5200, 4GB DDR2 erin, kan nog prima mee. Windows 7 draait er als een trein op en CoD4/MW2, Crysis en dat soort games draaien er toch nog redelijk op, denk Medium/high op 1680x1050

/FastFred wist niet eens dat er socket 478 borden waren met PCI-e sloten 8)7

Ik heb nog ergens een AM2 bord liggen, koop er een tweedehands X2 6000 ofzo bij en je kunt met die pc nog wel even vooruit ;)

[Voor 26% gewijzigd door FastFred op 08-06-2011 12:39]

• MineTurtle
Ik zit te denken aan een van deze 2 bordjes te nemen, wrs. de gigabyte: http://www.mijnwebwinkel..../c-473157/amd-socket-am2/
ik koop moederborden toch liever gewoon nieuw in de winkel, ivm. makkelijkere garantieafhandeling.
Iemand nog een leuke CPU liggen toevallig? ;) ik kan er een overnemen (64 X2 5000+) voor €25...

• Nielson
SVGPC schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:48:
Ik zit te denken aan een van deze 2 bordjes te nemen, wrs. de gigabyte: http://www.mijnwebwinkel..../c-473157/amd-socket-am2/
ik koop moederborden toch liever gewoon nieuw in de winkel, ivm. makkelijkere garantieafhandeling.
Iemand nog een leuke CPU liggen toevallig? ;) ik kan er een overnemen (64 X2 5000+) voor €25...
Wil je je oude geheugen meenemen dan? Ga anders voor een AM3 bordje, zjin even duur, cpu's kosten nieuw ook niet veel en DDR3 geheugen is ook erg goedkoop.

• MineTurtle
Ja dat klopt idd, maar ik heb daar niet genoeg geld meer voor... (student zonder inkomen fulltime onbetaalde stage :P)
Wat ik dus wil: een van die 2 bordjes, icm. een 2e hands cpu + de rest van me oude setup...
Ik kan ook een AM2+ bordje nemen (dat zijn die als het goed is ook) daar kan ik altijd nog een AM3 CPU in zetten.

[Voor 21% gewijzigd door MineTurtle op 08-06-2011 13:08]

• Nielson
Oké, begrijpelijk. Alleen dan zou ik niet zo'n relatief duur AM2 bordje halen maar een goedkopere nieuw of anders ook van V&A.

[Voor 37% gewijzigd door Nielson op 08-06-2011 13:15]

• MineTurtle
Ja dat klopt. Maar wanneer ik een mobo + CPU + RAM nieuw koop, ben ik zo'n 150 euro kwijt voor een redelijk setupje (X2 250 +/- €50 , Asus AM3 M4N68T-M +/- €50) , 2x2Gb Kingston ValureRam +/- € 44 (2 stuks dus)

En dat terwijl ik met huidig RAM €0 + nieuw mobo €49,50 + 2ehands CPU €25 maar net aan de €75 zit. En bovendien zou deze setup wat mij betreft voldoen als reserve pc...

Maar aangezien de prijzen straks (waarschijnlijk) nog verder zullen dalen van de AM3 processors ivm. de opkomst van de toekomstige bulldozers en bobcats, wacht ik wel even af tot die periode, om het dan misschien goedkoop aan te schaffen. Tot die tijd clock ik dat p4 tje nog wel even wat verder over (ga ik zoals ik al had gezegd vanavond als ik thuis ben verder omhoog te krikken ;)
Op me oude mobo (Aopen AX4SG-UN) liep die P4 zonder moeite op 3,89Ghz ;) )

Edit: Ik heb nu een Asus P5QPL-AM aangeboden gekregen, samen met een E5200, voor 60 euro (incl. verzending) Heb ik al betaald btw. ben dus niet meer op zoek ;)

En me (huidige) P4 krijg ik icm. dit moederbord niet hoger dan 3320MHz (standaard 3GHz, FSB nu op 885Mhz) en me geheugen tikt lekker op 738MHz Ipv. de standaard 667. NFS hapert nog steeds.
En ik weet denk ik al wat ik met die P4 ga doen: een Reserve-reserve-gamepc bouwen, of hij gaat de verkoop in. Iemand enig idee hoeveel ik hiervoor zou kunnen vragen? (mobo + CPU) ik denk niet meer dan 40 euro, niet?

[Voor 38% gewijzigd door MineTurtle op 08-06-2011 19:34]

• Berreber
En heb je de spullen al binnen? Zoja hoe draait het?

en een p4 + mobo, ik betwijfel of je er uberhaupt 40 voor kan krijgen.

Succes met je nieuwe config.

• MineTurtle
Woeps, late reactie :$
Jep, de nieuwe spullen heb ik binnen. Draait als een zonnetje :D
Ik denk dat ik die P4 met mobo nog even bewaar, als reserve / test / overclock / enz. doeleinden.

owja, en iedereen nog bedankt hé ;)

[Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 14-06-2011 12:37]

• Berreber
Oke fijn! Veel plezier ermee, en geen dank.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee