Toon posts:

LCD CCFL licht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 17:05

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Topicstarter
Hoi mede-tweakers,

de afgelopen tijd probeer ik uit te zoeken of je een CCFL-backlight van een LCD scherm kan gebruiken als Caselight. Hierop heb ik tot op heden niets gevonden :? .

Weet 1 van jullie of dit mogelijk is?

GRTZ, hetpepijntje

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja kan prima is hetzelfde als een normale CCFL, wel ff opletten dat je ook de inverter uit het scherm/laptop haalt.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | Samsung 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 17:05

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Topicstarter
Tnx voor het snelle antwoorden! ff een inverter op internet bestellen, anders moet ik een complete printplaat monteren in mn case... fel wit licht kan leuk uitpakken in een CM Centurion 5 II

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 13:17
hetpepijntje schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:42:
Tnx voor het snelle antwoorden! ff een inverter op internet bestellen, anders moet ik een complete printplaat monteren in mn case... fel wit licht kan leuk uitpakken in een CM Centurion 5 II
koop een LED stripje voor 5 euro in china. werkt prima.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:05

Mystikal

It never hurts to help

Sandertje03 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:42:
[...]

koop een LED stripje voor 5 euro in china. werkt prima.
Dat ligt er maar aan. Bij de ledstrips liggen de leds vaak in een soort van ringetje waardoor led licht wel fel is, maar alleen als je er recht boven hangt. Het schijnt niet uit naar de zijkanten. Tot die conclusie zijn wij gekomen een paar weken terug met dit projectje... Nu hebben wij ook gekozen voor CCFL.

[Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 07-06-2011 10:55]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:07:
[...]

Dat ligt er maar aan. Bij de ledstrips liggen de leds vaak in een soort van ringetje waardoor led licht wel fel is, maar alleen als je er recht boven hangt. Het schijnt niet uit naar de zijkanten. Tot die conclusie zijn wij gekomen een paar weken terug met [url="[url=\"dit\"][url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1455853[/url][/url]"]dit[/url] projectje... Nu hebben wij ook gekozen voor CCFL.
dit

fixed it ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:58
Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:07:
[...]

Dat ligt er maar aan. Bij de ledstrips liggen de leds vaak in een soort van ringetje waardoor led licht wel fel is, maar alleen als je er recht boven hangt. Het schijnt niet uit naar de zijkanten. Tot die conclusie zijn wij gekomen een paar weken terug met [url="[url=\"dit\"][url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1455853[/url][/url]"]dit[/url] projectje... Nu hebben wij ook gekozen voor CCFL.
Dat ligt er ook maar net aan wat voor leds erop zitten. Als je leds hebt die maar 15º uitstralen zie je idd duidelijk de puntjes. Maar je hebt ze ook die 120º uitstralen. Hoe denk je dat ze dat anders met edge lit lcd schermen doen? Die worden toch ook prima egaal verlicht ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

DP Kunst schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:23:
[...]

Dat ligt er ook maar net aan wat voor leds erop zitten. Als je leds hebt die maar 15º uitstralen zie je idd duidelijk de puntjes. Maar je hebt ze ook die 120º uitstralen. Hoe denk je dat ze dat anders met edge lit lcd schermen doen? Die worden toch ook prima egaal verlicht ;)
Dat kan, maar op die Chinese ledstrips zitten toch echt die gevallen die maar 15º uitstralen. Dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandertje03
Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:56:
[...]

Dat kan, maar op die Chinese ledstrips zitten toch echt die gevallen die maar 15º uitstralen. Dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring.
Het verschilt per doeleinde wat beter is, LED of CCFL.
LED is echter wel in een inhaalslag bezig, zo zijn er momenteel LED strips van 120 graden. zijn niet veel duurder. (5050SMD led, RGB of enkele kleur)
edit1: Zie ook reply hierboven!

CCFL is 360 graden straling, maar als je hem ergens tegenaan plakt heb je maar max 180graden. dus 120 is geen slechte straling.

[Voor 3% gewijzigd door Sandertje03 op 07-06-2011 11:10]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Okay, daar moet ik jullie in gelijk geven. Maar wat ik ook nog steeds tegen vindt vallen is de kwaliteit EN kwestbaarheid van de led-strips. De kleuren zijn vaak niet echt egaal, maar doordat een kleur wordt samengesteld uit verschillende ledkleuren krijg je niet echt een gelijkmatig licht. Maar ook dit zal ongetwijfeld verschillend zijn per type led strip en de prijs die je er voor moet betalen.

Uiteindelijk weet je het toch pas, totdat je de led in handen hebt en het goed kan bekijken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sandertje03
Mystikal schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:46:
Okay, daar moet ik jullie in gelijk geven. Maar wat ik ook nog steeds tegen vindt vallen is de kwaliteit EN kwestbaarheid van de led-strips. De kleuren zijn vaak niet echt egaal, maar doordat een kleur wordt samengesteld uit verschillende ledkleuren krijg je niet echt een gelijkmatig licht. Maar ook dit zal ongetwijfeld verschillend zijn per type led strip en de prijs die je er voor moet betalen.

Uiteindelijk weet je het toch pas, totdat je de led in handen hebt en het goed kan bekijken.
kwaliteit verschil heb je zeker, ik heb momenteel een vaste leverancier uit hong-kong waarvan ik weet wat ik krijg. en dat bevalt me prima.

en als je zelf een kleur gaat samenstellen met RGB LED's krijg je inderdaad alleen mooie kleuren als het indirect licht is, dus op een muur ofzo. LED strips met een vaste kleur is dit niet het geval.

wat ik een nadeel vindt van LED is dat je op de 2/3 cm een lichtbron hebt, en dus alleen indirect licht mooi is.
Bij direct licht zie je de LED's teveel. en zijn ze ook te fel.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee