Toon posts:

AMD 1075T wel of geen BE?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 368436

Topicstarter
hallo,

ik ben dus van plan om mijn processor een beetje te overklokken, met hulp van een vriend. Hij zegt dat ik het beste de multiplier kan veranderen. dit is wel mogelijk tot 17.5x. maar zodra ik weer in windows kom staat de multiplier weer op 15x.

kan iemand mij misschien hier in helpen ? want ik ben nu helemaal de draad kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Het schijnt dat er meerdere versies van de 1075T. Versies die wel en die geen BE zijn. Dat je je multi tot 17.5 kan verhogen is dat een teken dat je CPU geen BE is. Die 17.5 is dan ook de Turbo-multiplier.

Je zult dus gewoon via de HTT-ref clock aan de slag moeten, maar dat is meer wat om in het Phenom II, Athlon II En Sempron Overclock Topic Deel 5 te bespreken ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
Op wiki staat nog geen release date voor de 1075T BE dus kans is erg groot dat je een normale hebt (zie part number).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 368436

Topicstarter
ok bedankt voor de hulp dus ik kan niks met de multiplier ? ook al kan ik deze in de bios wel gewoon verzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Er zijn wel moederborden die de Turbo-multiplier 'vast' kunnen zetten, maar daar is de jouwe er blijkbaar geen van :p. Zoals gezegd ben je dus aangewezen op je HTT-ref clock (die ene die standaard 200 MHz is) om te overclocken.
Als je daarmee aan de gang gaat is het wel aan te raden om eerst je geheugen multiplier/CPU-NB multi/HT-Link multi iets naar beneden te zetten, om er voor te zorgen dat die in ieder geval geen instabiliteit veroorzaken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee