Toon posts:

Nieuwe budget pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rogerdb100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11-2022
Beste tweakers,

Ik zou graag een nieuwe desktop pc voor mijn moeder willen samenstellen en aangezien ze er zelf niet zo veel verstand van heeft probeer ik haar te helpen de digitale wirwar te ontcijferen :)

Het liefst moet het systeem zo 'budget mogelijk' zijn, het wordt namelijk alleen gebruikt voor de essentiële programma's (mail, internet, muziekje luisteren etc.) een monitor is niet nodig, wel moet de kast een DVI aansluiting hebben. De onderdelen waar op bezuinigd kan worden zijn dus de videokaart (deze mag minimaal zijn) en de harde schijf (ze heeft zelf nog een externe harde schijf liggen dus 160 GB lijkt me zat). Verder dacht ik aan 4GB ram en een redelijke processor zodat ze een aantal jaar vooruit kan (dual core 3Ghz?).

Ik heb zelf al even gekeken op Azerty en 4launch maar heb zelf niet zoveel verstand van moederborden en welke onderdelen samen gaan met wat. De vraag is dus of jullie me een handje willen helpen bij het samenstellen alvast bedankt!

Groet,

Roger

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02 20:02
rogerdb100 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:58:
Het liefst moet het systeem zo 'budget mogelijk' zijn, het wordt namelijk alleen gebruikt voor de essentiële programma's (mail, internet, muziekje luisteren etc.) een monitor is niet nodig, wel moet de kast een DVI aansluiting hebben. De onderdelen waar op bezuinigd kan worden zijn dus de videokaart (deze mag minimaal zijn) en de harde schijf (ze heeft zelf nog een externe harde schijf liggen dus 160 GB lijkt me zat).
Als ik luister naar wat ze nodig heeft lijkt een videokaart me uberhaupt overbodig. Als je een moederbord met dvi/hdmi haalt zou het voldoende moeten zijn. Verder idd 4GB ram en bijv de Phenom II X4 955 en je bent al aardig op weg. Een Samsung F3 160gb is 25 euro, en een 250gb 30 euro.. daar kan je dus mee varieren, zal een kwestie van 10 euro meer of minder worden.

Maar uit ervaring sprekende is het een stuk handiger om gewoon een redelijke HP/Dell te halen voor een paar honderd euro. Scheelt een hoop gedoe met losse onderdelen en vooral qua garantie is het erg handig. Heb ooit een PC voor mn pa gebouwd en als er iets stuk ging zat ik weer 2 dagen te testen tot ik dat ene onderdeel op RMA kon sturen, paar weken mocht wachten en het onderdeel weer opnieuw mocht installeren.

Met een kant en klare pc heb je gewoon fabrieksgarantie en kan je dat hele ding laten fixen. Scheelt een hoop gedoe!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 23:23
Kun je het best een kant-en-klaar systeem bij winkels zoals Paradigit, of af en toe bij de Aldi scoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welkom op GoT :W

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee