Bolletje92 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 07:51:
Zo'n conclusie kan je helemaal niet herleiden uit die verhaaltjes. Ik kijk in elk geval uit met dit soort beweringen. Je weet ook dat mensen eerder geneigd zijn hun slechte ervaring te posten dan hun positieve?
Ze melden de plussen ook.
Waarom? Lian Li behuizingen hebben ook hun mankementen. Dingen als het niet goed aansluiten van een zijnpaneel kan bijvoorbeeld voorkomen.
Wel toevallig dat je bij Lian Li veel minder over dit soort negatieve punten leest, vind je ook niet?
Gezien je eigen statement dat mensen eerder geneigd zijn de neagtieve aspecten te noemen is dat opvallend.
Bovendien, net als er mensen zijn die graag de negatieve dingen noemen, heb je mensen die ze juist liever doodzwijgen; ze moeten natuurlijk blij zijn met hun eigen produkt.
Een gebruiker die voor de eerste keer een behuizing gebruikt kan ook wel een goede ervaring schrijven. Als hij maar goed aangeeft wat hem goed dunkt en wat hem stoort. Meer ervaren gebruikers kunnen dan wel vaak herleiden hoe dat komt. En dat is het probleem ook een beetje bij die Newegg-ervaringen. Ze zijn allemaal redelijk kort van stuk dus echt wat zinnigs kan je er niet uit herleiden.
De twee klanten die ook ervaring met Lian Li hebben zijn anders behoorlijk duidelijk en laten er weinig misverstand over bestaan.
@ ChicaneBT
Oo, aan die argumenten til ik ook niet zwaar

Wat nog een leuke bijkomstigheid was bij die CM 690 II is dat er een wel een mooie airflow is als je die HDD cage verwijderd.
Heeft Chicane ook de eindconclusie goed gelezen; Bittech vind deze kast meer geschikt voor GPU's die de warme lucht direct naar buiten blazen. Opvallende conclusie, niet waar? Van een gerespecteerde review site.
Chicane maakt bovendien de fout door te stellen dat ik perse 1 andere kast erin wil hebben. Dat is een foute aanname, ik zie liever een ANDERE kast, ongeacht welk merk dat is. Als die maar beter geschikt is als gamers kast. Als er toch de Fractal komt, prima. Het zou alleen niet mijn keus zijn en ik vind dat er betere opties zijn, gezien de reacties op de FRactal mag iig 1 ding duidelijk zijn; ook deze kast is niet heilig. Ik hou er niet aan vast, dat doen enkele personen hier. Waarom?
Wat is dan de meerwaarde van de FRactal tov van bijv. de CM 6902 advanced ? Hij is duurder, dus die moeten er zijn lijkt me.
PS: Nog enkele aandachtpuntjes gevonden ivm met de Fractal (op het forum van techpowerup)
-The filter screwed to the bottom intake may come in contact with the 140mm fan that you fit to it, especially a Fractal Design 140mm as that was the fan I fitted. This would cause some scrapping noise which would remove the silent element of the case and it is possible that it could prevent the 140mm fan from working properly too.
Second issue may not apply to all, but it did to me which was that the bottom intake's filter colided with my Corsair HX 750W ATX PSU so I had to unscrew the filter in order to put my PSU in and I had to use a smaller 120mm fan instead of the 140mm fan too since my PSU was a bit long in depth.
Niet elke voeding kan er dus klakkeloos in.
Kans dat je het stoffilter moet verwijderen
Nog eentje:
Personally owning this case I am really unimpressed, Fractals attempt to reduce production cost churned out a case which feels flimsy and cheap. I own the Arctic white R3 and I absolutely love the design but I hate how cheap the case feels. The paint is chipping and peeling in some areas and the side panels feel wobbly and weak.
The front intake covers are so thin I don't think it will last if opened regularly (to even clean the dust filters). The rubber cable hide-aways fall out easily and don't stay in place.
The doors are a major pain to put on, and the rubber grommets for the hard drives are absolutely garbage.
En hij krijgt backup:
LOL!
Sorry, I had the exact opposite experience. I used to own a Antec 300 case myself, I upgraded to the Fractal Design R3 Black Pearl because to me the Antec 300 was only a temporary since it didn't belong to me, but while using it I found the build quality to be mostly like the cons you got from your experience other than the issue with the paint.
Sorry hoor, maar als mensen hun goedkopere Antec 300 kastje prefereren boven deze, is er toch duidelijk iets mis.
[
Voor 36% gewijzigd door
Madrox op 25-06-2011 15:54
]