[BBG] High-end-gamesysteem juli 2011

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.593 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Ok, weerstand is nog wel hoog :P

De Enforcer is trouwens een HAF 912 Plus chassis met ander omhulsel. (Of andersom natuurlijk). Je betaalt dus iets van 15 euro voor het wat mooiere uiterlijk.

CM 690 II heeft nog wel wat ander functies zoals eventuele ruimte voor WC en die HD-dock.

Zeg maar van de 3 dan:
- CM 690 II
- Enforcer
- HAF 912 Plus

Ik neem nu aan dat de rest van de onderdelen wel goed zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 24-06-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boefmans schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:44:
Ola,

Is die gtx kaart niet veel langzamer? ofhebik de verkeerde benchmarks voor mijn neus? :-)
Ik heb niets gezegd over een GTX kaart volgens mij. Welke kaarten ben je met elkaar aan het vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:59
Bolletje92 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:28:

De Enforcer is trouwens een HAF 912 Plus chassis met ander omhulsel. (Of andersom natuurlijk). Je betaalt dus iets van 15 euro voor het wat mooiere uiterlijk.

CM 690 II heeft nog wel wat ander functies zoals eventuele ruimte voor WC en die HD-dock.

Zeg maar van de 3 dan:
- CM 690 II
- Enforcer
- HAF 912 Plus

Zou het geen idee zijn om de mensen te laten kiezen welke behuizing ze nemen? Je zoekt er een paar goede uit, waar alle hardware in moet passen, en laat dan door de mensen beslissen welke hen het beste lijkt. Ikzelf vind namelijk een behuizing best persoonlijk. Eventueel dan ook nog een woordje uitleg per behuizing met de pro's en cons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bolletje92: Ik was net even in de pricewatch gaan kijken en ik kan me wel vinden in wat Jo... zegt. HAF 912 Plus heeft bijvoorbeeld veel roosters, terwijl de Enforcer een hermetisch afgesloten fort lijkt. Met het oog op stof is die misschien beter. Al mis ik persoonlijk wel de review van mede-Tweakers daar. CM 690 II Advanced is een veilige keuze.

Ieder zal zo z'n eigen voorkeur hebben. Het enige wat ik niet zo snel kan overzien of het nog verschil maakt voor de aansluitingen die benodigd zijn voor de overige hardware en randapparatuur. Aangezien jij deze 3 naar voren schuift, vermoed ik dat het geen probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 20:00

Zeg maar van de 3 dan:
- CM 690 II
- Enforcer
- HAF 912 Plus

De HD dock heb je alleen bij de advanced versie he? Daar kwam ik laatst ook achter toen ik er een voor een vriend aan het bouwen was :P Die wc: Er past een 240 rad onderin eventueel. Hij lijkt me trouwens ook meer werkruimte hebben.
De kast keuze zou je wat Jo en Butch zegt eigenlijk een paar keuze's moeten geven. Ieder heeft zijn eigen smaak natuurlijk. Ikzelf neig meer richting de cm690 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Jo... schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:37:
[...]

Zou het geen idee zijn om de mensen te laten kiezen welke behuizing ze nemen? Je zoekt er een paar goede uit, waar alle hardware in moet passen, en laat dan door de mensen beslissen welke hen het beste lijkt. Ikzelf vind namelijk een behuizing best persoonlijk. Eventueel dan ook nog een woordje uitleg per behuizing met de pro's en cons.
Ik snap je punt, maar het is nu al redelijk divers met aparte randapparatuur en twee soorten videokaarten.

In principe kan je voor elk onderdeel wel meerdere keuzes geven, omdat op het eind alles persoonlijk is.

Begrijp me niet verkeerd, maar als iemand straks die BBG leest en die ziet die CM 690 II bijvoorbeeld staan en hij vindt hem niet mooi dan staat niets hem in de weg advies te vragen op het forum voor een andere case. Ook kan je met de Pricewatch redelijk makkelijk zelf nog wat vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:43:
Ieder zal zo z'n eigen voorkeur hebben. Het enige wat ik niet zo snel kan overzien of het nog verschil maakt voor de aansluitingen die benodigd zijn voor de overige hardware en randapparatuur. Aangezien jij deze 3 naar voren schuift, vermoed ik dat het geen probleem zal zijn.
Enforcer heeft nog USB 3.0 aan de voorkant zitten (met een interne header), maar omdat er nog aparte chips worden gebruikt op moederborden (vooral NEC) die maar twee USB 3.0-poorten geven zitten deze al aan de backpanel. Je hebt er dus niet heel veel aan.

CM 690 II Advanced lijkt me wel gewoon een veilige keuze inderdaad. Die kan videokaarten tot 304 mm aan. Daarnaast zijn er daar veel meer reviews en gebruikers-ervaringen van die allen wel positief zijn.
eXsownur schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:55:
[...]

De HD dock heb je alleen bij de advanced versie he?
Ja, weet ik :P De Advanced komt er dan ook in.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 24-06-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb de Cooler Master Storm Enforcer eergisteren besteld en die komt morgen binnen, dus dan zal ik binnenkort een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Sorry verkeerde quote ik bedoelde deze stomme iPad ook :/)
Ik heb trouwens nog een nieuwe Sapphire Videokaart gevonden met een andere koeler (en Dirt 3):
#ProductPrijsSubtotaal
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 219,90€ 439,80
2MSI N560GTX-Ti Hawk€ 218,-€ 436,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,80

Ziet er niet verkeerd uit wat mij betreft.

[...]

Voordat je 1TB aan games hebt gevuld ben je wel een eindje verder. :P
[/quote]

[ Voor 56% gewijzigd door Boefmans op 24-06-2011 19:34 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:42:

Tientallen reacties, waar vooral word geklaagd over de afwerking en bouwkwaliteit.
Maar het zijn wel Newegg reacties als je echt onzin wil lezen van mensen met weinig verstand van computers moet je die reacties gaan lezen. Ik lees liever goede review, een gemiddelde goede reviewer heeft iig heel wat meer verstand en ervaringen met verschillende behuizingen.
Bolletje92 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:38:
Speakers heb ik ook beetje ingekort. Z906 ben ik nog niet van overtuigd. Misschien een is goed 2.1-setje nog wel beter.
Ik ben voor de echte audiofiel kan zelf ook wel iets goeds uitzoeken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Maar het zijn wel Newegg reacties als je echt onzin wil lezen van mensen met weinig verstand van computers moet je die reacties gaan lezen. Ik lees liever goede review, een gemiddelde goede reviewer heeft iig heel wat meer verstand en ervaringen met verschillende behuizingen.
[...]

Ik ben voor de echte audiofiel kan zelf ook wel iets goeds uitzoeken. ;)
Sorry hoor, de Mask. Dan doe je die mensen toch echt tekort. Er zullen vast noobs bijzitten, maar de meest kritsiche noten komen toch vaak van luitjes die er meer van weten. Zo kan je ook wel stellen dat al die reviews hier op T.net van gebruikers bagger is. Oh wacht, dat zeg je niet. Btw, de twee reviewers hier op T.net vinden de bouwkwaliteit ook al niet geweldig; hoe toevallig toch allemaal....

Reviewers zien ook weleens dingen over het hoofd; de gebruiker die de kast dagelijks gebruikt loopt er dan tegenaan. Plus dat vele reviewsites naar mijn smaak boter op het hoofd heeft en hun inkomsten genereren uit o.a. reclame inkomsten, van, jawel, vooral hardware boeren. Waarvan ze, review materiaal krijgen. Het mes snijd aan meerdere kanten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Madrox schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:59:
[...]

Sorry hoor, de Mask. Dan doe je die mensen toch echt tekort. Er zullen vast noobs bijzitten, maar de meest kritsiche noten komen toch vaak van luitjes die er meer van weten.
Zullen we dan even naar de voedings 'reviews' daar kijken, bij voedingen is het makkelijker te onderscheiden. Dan zul je zien dat verreweg het meeste daar onzin is.
Zo kan je ook wel stellen dat al die reviews hier op T.net van gebruikers bagger is. Oh wacht, dat zeg je niet.
Nee je hebt het toch over Newegg? Moet ik dan de duizende andere site's ook gaan noemen?
Btw, de twee reviewers hier op T.net vinden de bouwkwaliteit ook al niet geweldig; hoe toevallig toch allemaal....
Ja idd vier sterren voor de zwarte en 5 sterren voor de witte op Newegg is natuurlijk heel slecht en "Cons: rubber grommets are a bit weak as other users have said, but not a big deal" maakt het direct een afrader. Dan maakt het geweldige design al niet meer uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:18:
[...]
Zullen we dan
Nee je hebt het toch over Newegg? Moet ik dan de duizende andere site's ook gaan noemen?
Ow, dus aan T.net gebruikers reviewers hecht je ook geen waarde ?
En we hebben het hier niet over voedingen, dat is een heel andere verhaal, technischer ook.
Ja idd vier sterren voor de zwarte en 5 sterren voor de witte op Newegg is natuurlijk heel slecht en "Cons: rubber grommets are a bit weak as other users have said, but not a big deal" maakt het direct een afrader. Dan maakt het geweldige design al niet meer uit.
Sterren zeggen idd lang niet alles, daarom lees ik ook de commentaren, en het woord bouwkwaliteit icm niet goed valt bijhoorlijk vaak. Maar als jij er een regeltje tussenuitpikt, dat kan ik ook ; veel beter:

1) Mine came with one of the side panel thumbscrew holes misaligned. Had to dremel out a notch to get it to fit.
2) Stock fans are fairly quiet, but also do not move much air.
3) Dust filters hard to remove because you have remove the entire fan assembly to take them off (except for the psu filter which just slides out)
4) Some of the thumbscrews were not threaded
4a)
Cons: The one problem with this case is how they must screw in the side panels during manufacturing. Maybe their tool is more powerful than it should be, but I've now seen 3 of these cases, and every single one had the screws so deep that the metal around it was bending. On the first case, it was so bad that there were gaps between the side and front panel -- I had to RMA this one

Jaja, drie kasten met te diep ingeschroefde schroeven. Lijkt mij, ook alsje andere commentaren leest, dat Fractal niet veel aandacht besteed aan afwerking en controle. En een paar klanten die de bouwkwaliteit lang niet zo goed vinden als bij Lian Li en klagen over de kwaliteit van de kast bij aflevering (zoals die uit de fabriek rolt). Iemand met ervaring met Lian Li kasten, schat ik iig hoger in dan de gemiddelde consument.

[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 25-06-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg maar van de 3 dan:
- CM 690 II
- Enforcer
- HAF 912 Plus

Welke weerstand? Ik zie voornamelijk één bepaalde gebruiker zich verzetten tegen de keuze voor de Fractal R3. De belangrijkste argumenten heb ik overigens al weerlegd in Verwijderd in "[BBG] High-end-gamesysteem juli 2011". Ondanks dat blijft hij zich vasthouden aan non-argumenten als het niet passen van de HD6990 en het ontbreken van front USB3.0. Hij moet en zal deze behuizing uit de BBG krijgen, tja, het is maar waar je zin in hebt.

Ik wil deze review nog wel een keer noemen: http://www.bit-tech.net/h...design-define-r3-review/2 . Kijk ook even naar de temperatuur van de CM 690.
Specs testsetup:
CPU: Intel Core i7-870 CPU overclocked to 3.4GHz
Graphics Card: ATI Radeon HD 5870 2GB Eyefinity 6 Graphics Card
Motherboard: Biostar TPower I55 motherboard
RAM: 2 x 2GB OCZ PC3 15000 DDR3 RAM
Hard Drive: 1 x 160GB Seagate Barracuda 7200.9 Hard Disk
Heatsink: Gelid Tranquillo with a Noctua NF-S12B ULN fan
Power Supply: Seasonic M12D SS-850EM PSU
CPU rood
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ck66L.jpg
GPU blauw
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ACsgh.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Madrox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:53:
[...]

Ow, dus aan T.net gebruikers reviewers hecht je ook geen waarde ?
Het is maar net hoe je het leest. Ik heb die punten van die t.net-userreviews wel eerder in dit topic behandeld. Het waren allemaal zaken die niet Fractal-specifiek waren.
Lijkt mij, ook alsje andere commentaren leest, dat Fractal niet veel aandacht besteed aan afwerking en controle.
Zo'n conclusie kan je helemaal niet herleiden uit die verhaaltjes. Ik kijk in elk geval uit met dit soort beweringen. Je weet ook dat mensen eerder geneigd zijn hun slechte ervaring te posten dan hun positieve?
En een paar klanten die de bouwkwaliteit lang niet zo goed vinden als bij Lian Li en klagen over de kwaliteit van de kast bij aflevering (zoals die uit de fabriek rolt). Iemand met ervaring met Lian Li kasten, schat ik iig hoger in dan de gemiddelde consument.
Waarom? Lian Li behuizingen hebben ook hun mankementen. Dingen als het niet goed aansluiten van een zijnpaneel kan bijvoorbeeld voorkomen.

Een gebruiker die voor de eerste keer een behuizing gebruikt kan ook wel een goede ervaring schrijven. Als hij maar goed aangeeft wat hem goed dunkt en wat hem stoort. Meer ervaren gebruikers kunnen dan wel vaak herleiden hoe dat komt. En dat is het probleem ook een beetje bij die Newegg-ervaringen. Ze zijn allemaal redelijk kort van stuk dus echt wat zinnigs kan je er niet uit herleiden.

@ ChicaneBT
Oo, aan die argumenten til ik ook niet zwaar :P
Wat nog een leuke bijkomstigheid was bij die CM 690 II is dat er een wel een mooie airflow is als je die HDD cage verwijderd.

Trouwens ik krijg vandaag nog een Fractal-behuizing binnen. Ik kan dan morgen (vandaag ben ik helaas weg) wel kijken hoe het zit met die kwaliteit. Voor nu laat ik de CM 690 II er dan in.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 25-06-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Fractal Design Define R3, een weekje nu, niets mis mee ;)
Okay, de rubbers voor cable management laten wat makkelijk los :O

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, qua uiterlijk vooral. De Define R3 bied qua functionaliteit voldoende, lijkt me. Vind je 'm niet mooi, dan kies je een andere.
Als je in de BBG een OMGWTFBBQUBERLED-case gaat zetten, dan krijg je weer reacties dat het zo'n overdreven ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:50
Waarschijnlijk niet relevant, maar ik heb een XL versie.
Enige minpuntje is dat het losse klepje van de divider wall boven de voeding soms wat trilt, maar deze heeft de R3 niet (valt overigens zelf zo op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bolletje92 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 07:51:

Zo'n conclusie kan je helemaal niet herleiden uit die verhaaltjes. Ik kijk in elk geval uit met dit soort beweringen. Je weet ook dat mensen eerder geneigd zijn hun slechte ervaring te posten dan hun positieve?
Ze melden de plussen ook.
Waarom? Lian Li behuizingen hebben ook hun mankementen. Dingen als het niet goed aansluiten van een zijnpaneel kan bijvoorbeeld voorkomen.
Wel toevallig dat je bij Lian Li veel minder over dit soort negatieve punten leest, vind je ook niet?
Gezien je eigen statement dat mensen eerder geneigd zijn de neagtieve aspecten te noemen is dat opvallend.
Bovendien, net als er mensen zijn die graag de negatieve dingen noemen, heb je mensen die ze juist liever doodzwijgen; ze moeten natuurlijk blij zijn met hun eigen produkt.
Een gebruiker die voor de eerste keer een behuizing gebruikt kan ook wel een goede ervaring schrijven. Als hij maar goed aangeeft wat hem goed dunkt en wat hem stoort. Meer ervaren gebruikers kunnen dan wel vaak herleiden hoe dat komt. En dat is het probleem ook een beetje bij die Newegg-ervaringen. Ze zijn allemaal redelijk kort van stuk dus echt wat zinnigs kan je er niet uit herleiden.
De twee klanten die ook ervaring met Lian Li hebben zijn anders behoorlijk duidelijk en laten er weinig misverstand over bestaan.
@ ChicaneBT
Oo, aan die argumenten til ik ook niet zwaar :P
Wat nog een leuke bijkomstigheid was bij die CM 690 II is dat er een wel een mooie airflow is als je die HDD cage verwijderd.
Heeft Chicane ook de eindconclusie goed gelezen; Bittech vind deze kast meer geschikt voor GPU's die de warme lucht direct naar buiten blazen. Opvallende conclusie, niet waar? Van een gerespecteerde review site.

Chicane maakt bovendien de fout door te stellen dat ik perse 1 andere kast erin wil hebben. Dat is een foute aanname, ik zie liever een ANDERE kast, ongeacht welk merk dat is. Als die maar beter geschikt is als gamers kast. Als er toch de Fractal komt, prima. Het zou alleen niet mijn keus zijn en ik vind dat er betere opties zijn, gezien de reacties op de FRactal mag iig 1 ding duidelijk zijn; ook deze kast is niet heilig. Ik hou er niet aan vast, dat doen enkele personen hier. Waarom?

Wat is dan de meerwaarde van de FRactal tov van bijv. de CM 6902 advanced ? Hij is duurder, dus die moeten er zijn lijkt me.

PS: Nog enkele aandachtpuntjes gevonden ivm met de Fractal (op het forum van techpowerup)
-The filter screwed to the bottom intake may come in contact with the 140mm fan that you fit to it, especially a Fractal Design 140mm as that was the fan I fitted. This would cause some scrapping noise which would remove the silent element of the case and it is possible that it could prevent the 140mm fan from working properly too.

Second issue may not apply to all, but it did to me which was that the bottom intake's filter colided with my Corsair HX 750W ATX PSU so I had to unscrew the filter in order to put my PSU in and I had to use a smaller 120mm fan instead of the 140mm fan too since my PSU was a bit long in depth.
Niet elke voeding kan er dus klakkeloos in.
Kans dat je het stoffilter moet verwijderen

Nog eentje:
Personally owning this case I am really unimpressed, Fractals attempt to reduce production cost churned out a case which feels flimsy and cheap. I own the Arctic white R3 and I absolutely love the design but I hate how cheap the case feels. The paint is chipping and peeling in some areas and the side panels feel wobbly and weak.

The front intake covers are so thin I don't think it will last if opened regularly (to even clean the dust filters). The rubber cable hide-aways fall out easily and don't stay in place.
The doors are a major pain to put on, and the rubber grommets for the hard drives are absolutely garbage.

En hij krijgt backup:
LOL!

Sorry, I had the exact opposite experience. I used to own a Antec 300 case myself, I upgraded to the Fractal Design R3 Black Pearl because to me the Antec 300 was only a temporary since it didn't belong to me, but while using it I found the build quality to be mostly like the cons you got from your experience other than the issue with the paint.

Sorry hoor, maar als mensen hun goedkopere Antec 300 kastje prefereren boven deze, is er toch duidelijk iets mis.

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 25-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik zou zeggen: als een kast blijkbaar zo omstreden is, wellicht niet in de bbg zetten?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Boefmans schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:52:
Ik zou zeggen: als een kast blijkbaar zo omstreden is, wellicht niet in de bbg zetten?
Mijn punt is; waarom zouden we potentieele geinterresseeerden opzadelen met een keus, die vanaf dag 1 beperkingen kent. Er zijn alternatieven, met USb 3.0, met genoeg ruimte voor de allerlangste kaarten en met een degelijke afwerking. Iemand zegt usb 3.0, niet relevant; hoezo niet ? maak jij of ik dat uit ? Lange kaarten passen niet, niet relevant. Hoezo niet? Bepaal jij of ik wat iemand er later NIET in kan doen ?

Als er nou geen goed alternatief was, zou ik zeggen; ala. Maar die zijn er wel , plenty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dat is wat ik dus ook bedoel. In een bbg ga je toch geen dingen aanraden die omstreden zijn en te veel aan persoonlijke smaak hangen lijkt me zo :-) geen fractal kast als ik het zo lees.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:55:
[...]

Mijn punt is; waarom zouden we potentieele geinterresseeerden opzadelen met een keus, die vanaf dag 1 beperkingen kent. Er zijn alternatieven, met USb 3.0, met genoeg ruimte voor de allerlangste kaarten en met een degelijke afwerking. Iemand zegt usb 3.0, niet relevant; hoezo niet ? maak jij of ik dat uit ? Lange kaarten passen niet, niet relevant. Hoezo niet? Bepaal jij of ik wat iemand er later NIET in kan doen ?

Als er nou geen goed alternatief was, zou ik zeggen; ala. Maar die zijn er wel , plenty.
De door jou genoemde alternatieven de HAF 912 Plus en de CM 690 II hebben ook geen USB3.0. Je rekent de Fractal dus hier wel op af terwijl je dit bij jouw alternatieven niet doet. Het volgende punt dan. Koelen deze beter? Nou nee de CM 690 II koelt slechts minimaal beter dan de Fractal R3, zie de Bittech review, wel heeft deze kast een stuk hoger geluidsniveau. Het probleem hier is dat jij het concept van een stille pc niet snapt en vanaf het begin op basis van foutieve argumenten de R3 uit de BBG wilt hebben. Alle behuizingen die jij hebt voorgesteld maken aanzienlijk meer herrie dan de Fractal R3.

Leuke video van een Intel i7 980X met dual GTX580 in een Fractal R3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Ik denk dat je van een high end gaming systeem niet moet verwachten dat die niet te horen is. Verder zeg je dat de CM 690 II minimaal beter koelt. Dat klopt maar hij heeft wel veel meer mogelijkheden om fans bij te zetten. En je zegt dat de CM 690 een veel hoger geluidsniveau heeft. Dat valt ook wel mee hoor. Ik heb hem zelf op mijn bureau staan pal naast me en hij is niet te horen met de fans op 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er voorstander van om mensen gewoon een keus te bieden tussen twee kasten. Bijvoorbeeld die CM 690 II Advance en de Fractal R3 :). Front USB3.0 is in beide gevallen geen struikelblok omdat de Asrock wordt geleverd met een front USB3.0 kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Tsja, maar zo krijg je iets vergelijkbaars met de randapparatuur. Dan krijg je een keuze tussen kasten. Intel en AMD is dan ook nog een mogelijkheid. Dan heb je straks zoveel keuze dat de mensen die de BBG echt nodig hebben door de bomen het bos niet meer zien. Maar ik zie je punt(en ben het er eigenlijk ook nog wel mee eens :D )

Edit:
Ik kwam net dit mobo nog tegen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
Voor dezelfde prijs 2 x SATA 600 meer en een DP erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door eXsownur op 26-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 21:54
eXsownur schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:19:
Ik denk dat je van een high end gaming systeem niet moet verwachten dat die niet te horen is. Verder zeg je dat de CM 690 II minimaal beter koelt. Dat klopt maar hij heeft wel veel meer mogelijkheden om fans bij te zetten. En je zegt dat de CM 690 een veel hoger geluidsniveau heeft. Dat valt ook wel mee hoor. Ik heb hem zelf op mijn bureau staan pal naast me en hij is niet te horen met de fans op 75%.
Hoeveel meer fans heb je nodig dan 3 plekken voor 140mm fans en nog eens 4 plekken voor 120mm fans dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Voor de looks zou ik gaan voor een Enforcer of een HAF, en ook omdat deze een windows (of mesh bij bepaalde HAF's) hebben. Nu ja je kan een window paneel bestellen voor de CM 690 II, maar dat lijkt mij veel moeite. Dat houd mij dan ook tegen die kast te kopen.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik zit te dubben tussen een CF 6870 of eerst een single gtx570. Echter zie ik dat bij veel games de 6870 CF sneller is dan de GTX470 in sli, of heb ik het verkeerd? Zou een kast met 500W A class voeding een i5 systeem met een gtx470 nog trekken (verder geen oc)?

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=312

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:07:
[...]

De door jou genoemde alternatieven de HAF 912 Plus en de CM 690 II hebben ook geen USB3.0. Je rekent de Fractal dus hier wel op af terwijl je dit bij jouw alternatieven niet doet. Het volgende punt dan. Koelen deze beter? Nou nee de CM 690 II koelt slechts minimaal beter dan de Fractal R3, zie de Bittech review, wel heeft deze kast een stuk hoger geluidsniveau. Het probleem hier is dat jij het concept van een stille pc niet snapt en vanaf het begin op basis van foutieve argumenten de R3 uit de BBG wilt hebben. Alle behuizingen die jij hebt voorgesteld maken aanzienlijk meer herrie dan de Fractal R3.

Leuke video van een Intel i7 980X met dual GTX580 in een Fractal R3.
[video]
usb 3.0 is ook het laatste waar ik iets op afreken. De bouwkwaliteit en het interieur baren me echter meer zorgen.
Heb trouwens wel meer kasten genoemd en als je er goed naar kijkt, blijven er drie sterke kandidaten over:
http://tweakers.net/price.../416/281238;262733;281076

Hebben alles wat nodig is voor een high end game Pc, incl usb 3.0
De Darkfleet 85 komt met zeven fans en de HAF932 met vier fans, dat is iig mooi meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 27-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:55
Justin2000 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:27:
Ik zit te dubben tussen een CF 6870 of eerst een single gtx570. Echter zie ik dat bij veel games de 6870 CF sneller is dan de GTX470 in sli, of heb ik het verkeerd? Zou een kast met 500W A class voeding een i5 systeem met een gtx470 nog trekken (verder geen oc)?

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=312
Ik zou kijken of de gtx570 voor jou speelbare framerates opleveren. Zo ja, dan zou ik daarvoor kiezen, zelfs als het iets duurder is. CF is niet altijd ideaal en levert soms rare problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:02
Is het btw niet beter om 2x 64GB Crucial m4 in RAID0 te zetten ipv 1x 128GB?

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevoel van niet, wegens latency, maar dat kan ik niet onderbouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
Erwin1967 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 19:27:
[...]

Ik zou kijken of de gtx570 voor jou speelbare framerates opleveren. Zo ja, dan zou ik daarvoor kiezen, zelfs als het iets duurder is. CF is niet altijd ideaal en levert soms rare problemen op.
Ik zou ook één gtx570 nemen, als ik jou was zou ik een pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC nemen deze zijn iets duurder maar wel stiller en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
michelv5 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:00:
[...]

Ik zou ook één gtx570 nemen, als ik jou was zou ik een pricewatch: MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC nemen deze zijn iets duurder maar wel stiller en sneller.
Gezien de prijs en performance van 2x een 6870 kan ik het haast niet laten om deze te halen. (2 6870s voor de prijs van 1 gtx570)
Ik lees veel over de geweldige performance in games met de crossfire opstelling. Aan de andere kant kan ik nu een 570 halen en over een jaar nog 1 erbij. Maar denk dat met beide opstellingen ik wel weer een paar jaar vooruit kan.

Is een XFX 650W voldoende om een i5 2500K met 2 6870's te voeden? Of toch zekere voor onzekere en moet ik een 30 euro duurdere 750w aanschaffen?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 18:59
Justin2000 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:51:
[...]

Gezien de prijs en performance van 2x een 6870 kan ik het haast niet laten om deze te halen. (2 6870s voor de prijs van 1 gtx570)
Ik lees veel over de geweldige performance in games met de crossfire opstelling. Aan de andere kant kan ik nu een 570 halen en over een jaar nog 1 erbij. Maar denk dat met beide opstellingen ik wel weer een paar jaar vooruit kan.

Is een XFX 650W voldoende om een i5 2500K met 2 6850's te voeden? Of toch zekere voor onzekere en moet ik een 30 euro duurdere 750w aanschaffen?
Ja, 650w is RUIM voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Jo... schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Ja, 650w is RUIM voldoende.
Ik zie dat je ook een CF opstelling hebt draaien, heb je (veel) compatibiliteitsproblemen gehad met games of drivers?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Justin2000 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:51:
[...]

Is een XFX 650W voldoende om een i5 2500K met 2 6870's te voeden? Of toch zekere voor onzekere en moet ik een 30 euro duurdere 750w aanschaffen?
Mijn rede is meer dat ik zeer tevreden ben over cuda cores, ik gebruik veel auto-cad en solidworks en photoshop dus dat is mijn keuze, ik ben gewoon meer tevreden met een gtx op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eXsownur schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:19:
Ik heb nu een Fractal design R3 met voor een Nexus Real Silent en Fractal design 120mm fan (beide lijken hetzelfde) op 6v, achter en bij de zijkant een fractal design 140mm fan op 50% via mobo, en als laast nog een Sharkoon silent eagle op mijn megahalems, en alles is fluisterstil, zelfs tijdens het gamen (en cpu temps <50, GPU<65). En dan heb ik als GPU een GTX 470..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
Komt de BBG vandaag nog of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Ikzelf verwacht pas in het weekend, vaak stopt de discussie de 30ste of 31ste en dan alles netjes maken en een mooi frontpage artikel maken, er gaat altijd even wat tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXsownur
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:19:
[...]

Ik heb nu een Fractal design R3 met voor een Nexus Real Silent en Fractal design 120mm fan (beide lijken hetzelfde) op 6v, achter en bij de zijkant een fractal design 140mm fan op 50% via mobo, en als laast nog een Sharkoon silent eagle op mijn megahalems, en alles is fluisterstil, zelfs tijdens het gamen (en cpu temps <50, GPU<65). En dan heb ik als GPU een GTX 470..
Dat zijn niet de stock fans. Hoe was het met de stock fans qua temps en airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:04
@michelv5
Tot nu toe is ie redelijk netjes op de eerste van de maand gekomen (om 9:00 of 12:00 o.i.d.) tenzij er iets tussen was oud en nieuw ofzo
Dus vandaar dat ik me al afvroeg hoe het zat met de BBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Famous Copra schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:17:
@michelv5
Tot nu toe is ie redelijk netjes op de eerste van de maand gekomen (om 9:00 of 12:00 o.i.d.) tenzij er iets tussen was oud en nieuw ofzo
Morgen staat ie erop!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelv5
Famous Copra schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:17:
@michelv5
Oow oke nja het is pas voor t eerst dat ik echt zit te wachten op een bbg en dacht nou het is weekend zal hij dan wel komen. Maar sorry dan. Zoqls de post boven mij zie je dat hij vandaag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Door andere redactionele content is hij iets later. Hierdoor wordt hij niet direct verdrongen op de FP.

Morgenvroeg kan je hem op de FP vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En aangezien dit topic alweer aan het verzanden was in een bbg aanschaftopic, gooi ik er een slot op.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.