Toon posts:

Koopje? Opmerkelijke processor: Samsung RF711-S02 i7 2410M

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-05 20:17
Ik zag op de pricewatch de Samsung RF711-S02 voor ca 525 euro. ik kom als ik google 2 processoren tegen: de i7 2630QM en de i7 2410M. Laatstgenoemde lijkt me een i5, maar ook op de Samsung site zie ik i7 staan. Wat is nu waar?
De specs lijken iig zeer interessant voor de genoemde prijs (een 17" systeem, Nvidia GTM 540 graka, 640Gb harddisk, 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0), zie onderstaand:

pricewatch: Samsung RF711-S02

Graag meer info/reacties, want dit lijkt wellicht een opvallend/interessant systeem voor dit geld. Of toch niet...?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf al gekeken naar de typenummers op Google? Ook dan weet je zeker of het i5 of i7 is. Hoe dan ook: i5 of i7 is sowieso niet slecht natuurlijk. Grote voordeel van de i7 tov de i5 is de hyperthreading.

Als de productpage ook i7 aangeeft, dan zal het wel i7 zijn hé? Als het verschil met andere shops erg groot is, dan is het waarschijnlijk een drukfout. Zag ik van de week met een CPU ook. ;)

Over de prestaties kan ik niets vertellen, wellicht kan Google je helpen met uitgebreide reviews?

[Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2011 17:29]

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 11:51
Het is idd een i5 ipv een i7. De i7 is Quad-Core, de i5 is Dual-core.
Maar idd, 516 euro is een belachelijke prijs voor de quad-core versie, dit kan misschien wel een fout zijn...

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-06 23:38
Wellicht een foutje in het systeem van Azerty. Maar bij Max ICT is hij wel degelijk in de aanbieding. Ik heb hem maar besteld, kijken of ze hem leveren met de I7 zoals op de specspagina staat.

Bij Alternate wordt naar een ander model zonder specslijst gelinked iig.

Achja, niet geschoten is altijd mis, kijken of ik een bericht krijg maandag.

Heb zowel bij Azerty als MaxICT besteld onder vooruitbetaling, dan kun je het altijd afblazen.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:21
of 't een goede laptop is voor zijn prijs weet ik niet. Wel dat hij met de i7 komt als je hem bij Azerty besteld

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is een kortstondig foutje geweest bij de leverancier, waarvan de verkeerde prijs nog naijlt in webshops. Die zullen de orders zeker niet (kunnen) honoreren.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-05 23:25
Dav1d schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:12:
Is een kortstondig foutje geweest bij de leverancier, waarvan de verkeerde prijs nog naijlt in webshops. Die zullen de orders zeker niet (kunnen) honoreren.
En dat in tenminste 2 winkels .... ik mag aannemen dat er wordt gekeken. Het is aan de webwinkel om te leveren je hebt namelijk een factuur en dat is bindend zowel voor koper als verkoper. De koop is voor die prijs afgesloten, ze moeten leveren. Dit is anders dan als er een verkeerde prijs in een folder staat en je komt daar en de prijs is anders.

Voor de gene die gekocht hebben hou de verkoper aan zijn afspraak en indien ze opeens niet leveren een vervangend product van gelijke waarde (dus ook technisch).

Bij MAXICT stat duidelijk 34% korting!

Iphone 5 -- eerste Iphone

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mouse_NL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:28:
[...]
En dat in tenminste 2 winkels .... ik mag aannemen dat er wordt gekeken. Het is aan de webwinkel om te leveren je hebt namelijk een factuur en dat is bindend zowel voor koper als verkoper. De koop is voor die prijs afgesloten, ze moeten leveren. Dit is anders dan als er een verkeerde prijs in een folder staat en je komt daar en de prijs is anders.
In de echte wereld is het toch anders. GoT staat vol met dit soort verhalen en webshops komen die "bindende" koop toch niet na. Het kost zelf teveel moeite om er werk van te maken, behalve een negatieve shopsurvey invullen en nooit meer bij die toko bestellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

Voor de gene die gekocht hebben hou de verkoper aan zijn afspraak en indien ze opeens niet leveren een vervangend product van gelijke waarde (dus ook technisch).

mwah ik denk niet dat dat zo werkt, dat is al vaak genoeg naar voren gekomen. Het is nu eenmaal geautomatiseerd allemaal. Als die er voor 1 euro op stond dan kon je er ook wel van uit gaan dat het niet klopt. Nu is het bedrag dan wel meer richting de orginele prijs maar het hoeft niet bindend te zijn. Ze kunnen gewoon nog zeggen sorry verkeerde prijs, we storten je geld terug.

• Mouse_NL
LeVortex schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:32:
[...]

mwah ik denk niet dat dat zo werkt, dat is al vaak genoeg naar voren gekomen. Het is nu eenmaal geautomatiseerd allemaal. Als die er voor 1 euro op stond dan kon je er ook wel van uit gaan dat het niet klopt. Nu is het bedrag dan wel meer richting de orginele prijs maar het hoeft niet bindend te zijn. Ze kunnen gewoon nog zeggen sorry verkeerde prijs, we storten je geld terug.
Sorry ik heb dit bij Modern gehad en ze moesten onder de bindende voorwaarden leveren (werd zelf aangegeven, ging om de TV van mijn Tante). Ze wouden een ander type verlagen en dat was per abuis deze geworden. Ik mag aannemen dat het zgn automatisch wat je aan geeft niet geldt voor het plaatsen op de website ... hier zitten zoveel protocollen aan dat het niet zonder enige check erop komt.

Op Max ICT staat een duidelijke korting ... tevens zijn er 3 winkels die hem rond de 520 - 550 leveren ik denk niet dat het een fout is maar een echte aanbieding.

Geld terugstorten mag alleen als jij er mee akkoord gaat als koper ..... waarom de winkels het doen..... ja veel kopers kennen hun rechten niet ..... daarom!!!! :)

[Voor 23% gewijzigd door Mouse_NL op 04-06-2011 18:40]

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 22:47
[...]

Zeker niet. Wanneer het voor een ieder duidelijk is dat het een fout betreft, dan hoeven ze helemaal niet te leveren. Dat is niet wat ik denk, maar dat is hoe het juridisch in elkaar steekt. Daarbij moet gekeken worden naar hoe groot de afwijking is. Een laptop die normaal 700 euro zou kosten en foutief ingevoerd staat voor 650 zal waarschijnlijk geleverd moeten worden, maar een laptop die normaal 700 euro zou kosten en foutief geprijsd staat voor 70 euro hoeft niet geleverd te worden.

Wanneer er duidelijk bij staat dat het een super aanbieding is, wordt dat anders ja, want dan mag de klant er meer op vertrouwen dat het inderdaad klopt en dat de aanbieder het product inderdaad wil aanbieden voor die prijs.

Dit soort dingen zijn wel vaker voorgekomen, als meer winkels de fout ingaan dan komt dat omdat ze dezelfde leverancier hebben.

[Voor 4% gewijzigd door bear87 op 04-06-2011 18:44]

• Mouse_NL
bear87 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:38:
[...]

Zeker niet. Wanneer het voor een ieder duidelijk is dat het een fout betreft, dan hoeven ze helemaal niet te leveren. Dat is niet wat ik denk, maar dat is hoe het juridisch in elkaar steekt. Daarbij moet gekeken worden naar hoe groot de afwijking is. Een laptop die normaal 700 euro zou kosten en foutief ingevoerd staat voor 650 zal waarschijnlijk geleverd moeten worden, maar een laptop die normaal 700 euro zou kosten en foutief geprijsd staat voor 300 euro hoeft niet geleverd te worden.

Wanneer er duidelijk bij staat dat het een super aanbieding is, wordt dat anders ja, want dan mag de klant er meer op vertrouwen dat het inderdaad klopt en dat de aanbieder het product inderdaad wil aanbieden voor die prijs.

Dit soort dingen zijn wel vaker voorgekomen, als meer winkels de fout ingaan dan komt dat omdat ze dezelfde leverancier hebben.
Het enige wat ik jullie als koperskan adviseren ... kijk naar de wet kopen op afstand en ook de aflevering van KASSA .... je hebt wel degelijk een deal en hou de verkoper eraan .... als je geen factuur heb okay maar heb je die dan heb je het bewijs van koop en dan kan hij niet terug ...... dit zijn kopers beschermende rechten, let hierop !!!!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:47
Mouse_NL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Het enige wat ik jullie als koperskan adviseren ... kijk naar de wet kopen op afstand en ook de aflevering van KASSA .... je hebt wel degelijk een deal en hou de verkoper eraan .... als je geen factuur heb okay maar heb je die dan heb je het bewijs van koop en dan kan hij niet terug ...... dit zijn kopers beschermende rechten, let hierop !!!!
1. Je hebt niet gelijk.
2. Je hebt kans dat de verkoper denkt dat jij wel gelijk hebt.
3. In dit geval kan het best zijn dat jij het geleverde goed toch wel krijgt, aangezien 200 euro verschil wel te overzien is. Als de inkoopprijs van de leverancier onder de gestelde 520 euro is, is de kans groot dat hij wel moet leveren. Fouten maken kan, maar de leverancier moet er geen verlies van hebben. Zo oordeelt een rechter.

Verder moet je niet proberen om uit foutjes je voordeeltjes te halen. Dat is vanuit menselijk perspectief. Jij zou het ook niet tof vinden als jij een foutje maakt en iemand je erop vast pint. Als je het product geleverd krijgt, prima, mooie deal voor jouw. Zoniet, dan verontschuldigen zij aan jouw en zorgen ervoor dat jij je geld zsm terug krijgt.

Zo vreselijk (niet specifiek over jouw) dat consumenten zoveel rechten hebben en nog meer denken te hebben.

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 22:47
Mouse_NL schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Ik ben jurist Mouse_Nl, en zoals jij het beschrijft werkt het juridisch gezien simpelweg níet.

Even in het algemeen en niet op dit specifieke geval: het gaat erom of je als klant zijnde gerechtvaardigd mag vertrouwen op het aanbod. Een camera die overal 1000 euro kost en opeens wordt aangeboden voor 100 euro, ja dan mag je als klant zijnde niet erop vertrouwen dat de verkoper hem ook wíl verkopen voor 100 euro. Als koper ben je dan echt niet zodanig beschermd dat de verkoper moet leveren voor 10% van de normale verkoopprijs. Kom je diezelfde camera tegen voor 900 euro ipv 1000, dan wordt het al een stuk waarschijnlijk dat de verkoper hem voor die prijs wil verkopen. Of wanneer er met grote koeienletters bijstaat dat het een super aanbieding betreft...

Lees dit anders even door; http://webwereld.nl/nieuw...-lcd-tv-s-te-leveren.html

• Mouse_NL
bear87 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:50:
[...]

Ik ben jurist Mouse_Nl, en zoals jij het beschrijft werkt het juridisch gezien simpelweg níet.

Even in het algemeen en niet op dit specifieke geval: het gaat erom of je als klant zijnde gerechtvaardigd mag vertrouwen op het aanbod. Een camera die overal 1000 euro kost en opeens wordt aangeboden voor 100 euro, ja dan mag je als klant zijnde niet erop vertrouwen dat de verkoper hem ook wíl verkopen voor 100 euro. Als koper ben je dan echt niet zodanig beschermd dat de verkoper moet leveren voor 10% van de normale verkoopprijs. Kom je diezelfde camera tegen voor 900 euro ipv 1000, dan wordt het al een stuk waarschijnlijk dat de verkoper hem voor die prijs wil verkopen. Of wanneer er met grote koeienletters bijstaat dat het een super aanbieding betreft...

Lees dit anders even door; http://webwereld.nl/nieuw...-lcd-tv-s-te-leveren.html
Laat mij het zo zeggen, ik zou in dit geval de verkoper houden aan zijn afspraak qua prijs ik heb inmiddels een factuur en die strekt allen nog tot levering van het goed .... ga even terug naar de beginselen van koop, leverin en koopovereenkomst in het Nederlands recht en zie daar je begin rechten.

Dat de verkoper in dit geval en dan neem ik MAXICT zich op een fout zou beroepen lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk omdat het prijs verschil nog een wordt uitgedrukt in percentages ....kijk maar naar die site ... !!!

Op de normale prijs geven hun een korting van 34 % .... laat ze zich nu maar eruit kletsen .... aangezien ik ook heel veel van het recht weet!

Maar back on topic: Ik zou hem kopen voor die prijs, indien ik zo een laptop zocht, zeker weten!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
4launch laptop word aangeboden voor 450 maar blijkt een fout
Nokia N900 aanbieding, blijkt achteraf niet te kloppen

Tevens, als de rechter erachter komt dat jij een laptop hebt besteld terwijl je wist dat de prijs ver onder de normale verkoopprijs lag denk ik niet dat hij je nog gelijk gaat geven...

Ik verplaats deze nog even naar SF, maar ik denk dat er al ruim voldoende informatie staat in de bovenstaande topics.

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-05 20:17
Mij ging het in de vraagstelling allereerst of we hier nu met een i5 of een i7 te maken hadden.
Wat betreft de discussie die hier op gang kwam:
In geval van een i5 is het niet duur, maar zeker niet belachelijk laag. De HP DV7-4120 (17", AMD N930 = ca een i5 en een 5650 graka) zit ook op dat prijsniveau.
In de rechtsgang is zelfs een i7 verdedigbaar: een Dell XPS 17 met i7 2630QM met GT555M 3Gb graka, 9cell accu, 500Gb harddisk op 7200tpm en JBL speakers kost met kortingsbonnen (10% en 40 euro) 769 euro. De Samsung heeft mindere specs. Bovendien staat de Dell XPS 17 hoger aangeschreven.
Juridisch: De rechter bekijkt of je redelijkerwijs had kunnen weten dat de prijs werkelijk een fout is. In dit geval is het prijsverschil weliswaar substantieel, maar niet dusdanig buitenproportioneel dat aannemelijk wordt dat hier sprake is van een overduidelijke fout in de prijsstelling. Hiervoor worden in de rechtsgang ruimere marges gehanteerd. Bovendien neemt de rechter ook dan nog in de overweging mee dat minimaal nog twee concurrenten ook op dat prijsniveau zitten. De kans dat de rechter de koop zal ontbinden is in dit geval nihil.
Los daarvan kun je je afvragen of je het ooit zover zult laten komen. De gang naar de rechter en de route (lees: tijd en geld), die daaraan vooraf gaat is de moeite van dat beetje voordeel niet waard.

[Voor 27% gewijzigd door Teun28 op 04-06-2011 21:40]

Anoniem: 22659

Ik doe dit topic op slot aangezien deze discussie al wat vaker is voorbij gekomen. Zie hiervoor de volgende link: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Ook heeft Arnoud Engelfriet een blogpost geplaatst over een verwant onderwerp: http://blog.iusmentis.com...js-wordt-ineens-verhoogd/

Bottomline, als in de AV staat dat de webshop de prijs mag wijzigen dan mag je kostenloos ontbinden. Anders zul je in in conclaaf moeten met de winkel en daarna naar de rechter moeten. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee