Anoniem: 409148

Topicstarter
Dag beste mensen,
Heb me zonet ingeschreven op jullie forum. Heb vorige week bij de iBOOD-hunt een LG Optimus Chic E720 gekocht. Bedoeling was om iets meer te weten te kmen over het Android-besturingssysteem.
Verwachtingen waren (en zijn nog) hoog gespannen.
Toch wordt ik al geconfronteerd met een aantal problemen. Weet niet goed of dit apparaat- en/of Android gebonden is.
Misschien zit ik ook niet op het juiste forum. Daarom alleerst excuses, maar ik moet ergens mee beginnen. Dus even gegoogeld en bij jullie terecht gekomen.

Eerst even alle specificaties op een rijtje:

Toestel: LG Optimus Chic E720
Android-versie: 2.2.1
Kernel-versie: 2.6.32.9 lg-electronics@android-5pm-file-server #1
Build-nummer: FRG83
Software versie: LG-E720-V10d

Problemen:

1. In de advertentie op iBOOD stond dat het een smartphone betrof met Android OS v 2.2Froyo. Deze was te upgraden naar v.2.3
Nu heb ik geprobeerd om deze versie te vinden, maar dat leek onbegonnen werk.
Heb wel via LG PC Suite IV een update gedaan van het programma zelf en van de telefoon. Dit gebeurde met het programma LGMobile update. Diende hiervoor via de site van LG te gaan.
Maar zoals reeds aangegeven: versie 2.3 kan ik nergens vinden.

2. Bij het aanzetten van de telefoon dien ik meerdere keren de aan-uit knop in te drukken. Is dit hardware en/of software verbonden?
Dien ook telkens telefoon te ontgrendelen door over het scherm te schuiven van links naar rechts. Soms lukt dit van de eerste keer, doch meermaals dien ik terug de aan-uit knop te bedienen. Ook het scherm kan soms plots veranderen van uitzicht. Of schermen gaan weg en andere komen.

3. Ook de schermvergrendeling instellen via een patroon gaat volledig de mist in. Het item is te selecteren. Door op de knop volgende te drukken geraak je in het volgende scherm. Hier wordt de raad gegeven om te proberen. Daar blijft het ook bij want je kan honderdduizend keer proberen, op geen enkel ogenblik licht de knop volgende op. In de handleiding stond dat het soms gebeurde dat er bij het opnieuw opstarten van de telefoon een patroon zou verschijnen dat de mogelijkheid zou bieden om je zelf gekozen patroon in te brengen. Mooi niet. Er gebeurt niks.
Heeft dit iets met de upgrade te maken?

4. Het scherm kantelt. Alleen gebeurt het ofwel heel traag ofwel naar de verkeerde kant. Hoe is dit op te lossen?

5. Bij het openen LG PC Suite IV (4.3.17.20110428) verschijnt in de linkerbovenhoek het model van de telefoon. Dit is correct, doch er verschijnt wel een ander telefoonnummer dan het werkelijke. Het rare is dat mensen naar wie ik bel en/of sms wel het correcte eigen nummer te zien krijgen? Ok te verhelpen met een update?

6. Bij het koppelen van de E720 met mijn GPS komt deze steeds vragen naar het verzenden van een visitekaartje. Nu was dat bij Nokia geen probleem. Maar hoe gebeurt dit bij het Android OS?

Voor mij als newbie wel echt problemen. Voor jullie misschien pieces of cake (hoop ik toch). Maar wie de gouden tip(s) en/of aanbeveling(en) heeft hoor en lees ik het graag. Ook links naar andere bronnen zijn welkom.
In ieder geval zijn jullie al allemaal bedankt voor het lezen van dit Android-epistel.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 08:57

pathfinder2k

is hier...

Misschien vragen hier ff stellen: LG Optimus Chic E720 te rooten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409148

Topicstarter
bedankt. doe ik

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee