Toon posts:

schotel

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409012

Topicstarter
mijn schoonouders hebben schotel maar geen kabel!

maar kunnen geen lokale zenders ontvangen.

ze hebben schotel aangelegt omdat ze anders een prijs van 3000 moesten betalen omdat het een nieuwbouw huis hebben

ze wonen 100 meter achter me bestaat er iets waar ik iets draadloos kan doorsturen van mij naar hun zodat ze ook naar ziggo kunnen kijken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 147126
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Welke lokale zenders heb je het over? Nederland1,2 en 3 en meestal nog een regionale zender (TV-noord ofzo) zijn ook gratis met DVB-T te bekijken.

Verder, als je een vrije line of sight hebt kan 100meter nog wel makkelijk met een point to point wifi straalverbinding.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 03-06-2011 14:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
3000 euro bij nieuwe woning?? Kabelaars zijn verplicht om aansluiting tot huis te maken, daarna worden de kosten pas voor de bewoner. Beetje vaag dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409012

Topicstarter
dit is een woning op eigenterrein daarom moesten ze dit zelf betalen!

maar hoe werkt z'n point to point wifi?

het gaat om de lokale zender OR6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 147126
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Tsja iets met een Yagi / 'pringles-bus', met aan de ene kant een PC met een TV-kaart die het signaal streamed naar een client aan de andere kant die het op de tv weergeeft. Ik denk dat als je hier geen verstand van hebt dat het heel snel heel ingewikkeld gaat worden.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

100 meter van je schoonouders vandaan wonen, ik wens je sterkte en snap dat je wilt dat ze zich koest houden op de bank achter de TV!

Ik zou denken aan iets als de Slingbox met een UTP kabel van 100 meter. Draadloos zou ik vergeten, teveel mogelijke problemen. Veel andere opties zijn er volgens mij ook niet. Je schoonouders moeten dan TV kijken via een HTPC. Je zou ook eens uit kunnen zoeken of de Ceton InfiniTV 4 werkt met Ziggo.

[Voor 5% gewijzigd door the-body op 04-06-2011 09:04]

This title is for sale, please send me a PM

• Freaky_Revolt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05-2019

Freaky_Revolt

I Block ø

Je moet een dual LMB hebben om ook de regionale zenders te kunnen zien.
Deze kost maar een paar tientjes en lijkt me dan ook de beste oplossing.

Maar het licht eraan welke regionale zender je wilt zien.
info

En mocht dit alles niet lukken of kunnen dan zou ik voor de KPN gaan die kun je gewoon draadloos ontvangen waar je ook bent.

[Voor 16% gewijzigd door Freaky_Revolt op 04-06-2011 10:04]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 18:23
@freaky_revolt: er zijn nog een paar zenders die niet via satelliet te ontvangen zijn. dan helpt een dual lnb niet.

ook de slingbox of pringlesbus oplossing gaat niet werken, want het impliceert dat er in jouw huis een apparaat moet staan dat afgestemd kan worden op een zender waarvan de frequentie bepaald kan worden door de schoonouders.

ik raad je aan, om naar een alternatief te kijken, bijvoorbeeld de digitenne. en vaak zijn juist de regionale omroepen haantje-de-voorste als het gaat om internetstreaming, dus gewoon de zender bekijken in je media player kan ook een oplossing zijn.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Men neme een oude videorecorder. Je stemt het ding af op die specifieke zender die ze willen zien. Vervolgens stel je het uitgangskanaal in op een vrije plek (dus welke niet interfereert met kabel en ether signalen). Op de antenne uitgang van de videorecorder plaats je vervolgens een antenne/signaalversterker en een antenne. Je schoonouders duwen vervolgens een antenne achterin de tv en stemmen (analoog) af op het uitgangskanaal van jouw videorecorder

Let wel dat je nu een TV etherpiraat aan het spelen bent, dus kijk er mee uit en kijk tot hoever je signalen reiken en of je er niemand mee tot last bent...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Voor dingen als TV kijken is het forum LCD, Plasma & Projectie, dus daar zou dit topic eigenlijk geplaatst moeten worden. Echter ga ik er voor kiezen dit topic op slot te zetten. Net zoals in je vorige topic - Harman Kardon AVR460 geeft geen 3D-beeld - mist er in dit topic het één en ander aan eigen inzet. In je vorige topic ben je daar al reeds op gewezen maar helaas doe je er niets mee..

Dus met wat meer eigen inzet en onderzoek - wat na de gegeven tips nog makkelijker moet worden - ben je welkom om in LCD, Plasma & Projectie een nieuw topic te openen.

[Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-06-2011 12:33]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee