Ik stel voor om de
Asus M5A78L/USB3 in het budgetgamesysteem te stoppen omdat de M-ATX versie momenteel niet leverbaar is. Deze is wel 5 euro duurder, maar er was nog ruimte in het budget.
Het voorstel van The_Mask om de Asrock 870 Extreme3 er in te houden lijkt me een juiste beslissing. We kunnen dan een moederbord aanraden als men wil wachten of upgrade mogelijkheden wil houden. De
Gigabyte GA-970A-UD3 lijkt me dan een goede tussenoplossing. Niet al te prijzig, maar qua features wel redelijk gelijk aan de Asrock. Je mist alleen crossfire maar als je crossfire bij aanschaf niet haalt dan komt het er in de toekomst praktisch ook nooit. We laten op deze manier ook de keuze bij de gebruikers zelf

Erwin1967 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:37:
[...]
Ik vind dit de i3-2100 veel te kort doen. Dit is weliswaar een instap processor maar zelfs die kan zich op de meeste vlakken meten met de 955. Voor games is dit ook het geval. Intel is met zijn processoren een generatie verder als AMD.
Dat klopt, maar de prijs is ook iets hoger. Het zou dus ook vreemd zijn als die altijd minder presteerde

Mijn punt is dat het aanschaffen van een AM3+ moederbord relatief duur is. Het is daarnaast volkomen onduidelijk wat bulldozer aan performance gaat brengen. De introductie is uitgesteld en geruchten gaan vanwege de tegenvallende performance. De kosten zijn overigens extra hoog omdat je nu al van plan bent om een AM3 cpu binnen afzienbare termijn te vervangen door een bulldozer cpu. Als je dat gaat doen, schaf dan nu de 2500K aan, is altijd goedkoper en zeer waarschijnlijker ook sneller als de komende bulldozer.
De totaalprijs van bord+cpu was vaak de reden om voor AMD te kiezen. Als dat wegvalt, dan is in mijn optiek SB de enige optie.
Je weet nooit wat de toekomst brengt. Op speculaties kun je niet ingaan. Je mag verwachten dat een nieuwe generatie altijd beter zal zijn dan de oude generatie. Maar buiten dat verhaal; het relatief dure moederbord komt er ook niet meer in, dat betekend dus dat het voordeel onveranderd is.
Anoniem: 400253 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:54:
Kan iemand voor mij de verschillen qua performance tussen een budget- en normaal game systeem voorspiegelen aub? Ik ben mezelf aan het inlezen voor een nieuwe aanschaf (advies zal ik in BBG aanschaf Gamesysteem vragen).
Dit hoort niet echt in dit topic thuis... Als de systemen online staan kun je hiervoor terecht in dit topic:
[BBG aanschaf] Gamesysteem (nu ook al wel trouwens). Het is zeker de moeite waard om voor het duurdere systeem te kiezen. Je zou dan eventueel nog kunnen bespraren op de videokaart, als het echt teveel wordt. Maar ik heb alweer veel te vel hier over gezegd