• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-11-2021
Hallo allemaal,

Toen ik mijn abonnement ging afsluiten twijfelde ik tussen de htc desire en de hd2, dit was in juni 2010. Uiteindelijk heb ik toch voor de desire gekozen vanwege android ook al vind ik de hd2 mooier. Nu zag ik een tweedehands hd2 met android 2.3 voor €200 tekoop staan en mijn vader wilt een nieuwe telefoon (voor ongeveer €150). Nu dacht ik dus, ik verkoop mijn telefoon aan m'n vader en koop zelf de hd2. In het kort: ik kan voor €50 euro een hd2 krijgen. Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden, zitten er nog nadelen aan android op de hd2? Of zeggen jullie zeker niet doen?

Alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
De Android software die op de HD2 draait is niet native, dus je blijft hoe dan ook vastzitten aan Windows Mobile op de een of andere manier. En volgens mij heeft de Desire betere hardware.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:45

Touchdomex

Meisje!

ThinkPadd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:27:
De Android software die op de HD2 draait is niet native, dus je blijft hoe dan ook vastzitten aan Windows Mobile op de een of andere manier. En volgens mij heeft de Desire betere hardware.
Dat was vroeger zo. Ondertussen draait de HD2 native android "native" that is. Wel in het NAND geheugen dus eigenlijk wel native. Daarnaast is afaik de HD2 qua hardware bijna zo goed als gelijk aan de Desire. Het enige verschil echt is de Windows knoppen en de HD2 is groter. imho is de desire een mooiere telefoon omdat hij wat kleiner is....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:13
Ik zeg:

Kijk hier: Android op de HTC HD2 - Deel 2

En dan is het verder gewoon een kwestie van uiterlijk.

Oh en wat ik er aan toe wil voegen is dat je met Android op de HD2 alles afhangt van de community. Met je Desire kun je nog altijd terug naar je stock Android.

[Voor 37% gewijzigd door Eypo op 02-06-2011 23:34]

• Anoniem: 144601
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
siqo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:25:
Hallo allemaal,

Toen ik mijn abonnement ging afsluiten twijfelde ik tussen de htc desire en de hd2, dit was in juni 2010. Uiteindelijk heb ik toch voor de desire gekozen vanwege android ook al vind ik de hd2 mooier. Nu zag ik een tweedehands hd2 met android 2.3 voor €200 tekoop staan en mijn vader wilt een nieuwe telefoon (voor ongeveer €150). Nu dacht ik dus, ik verkoop mijn telefoon aan m'n vader en koop zelf de hd2. In het kort: ik kan voor €50 euro een hd2 krijgen. Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden, zitten er nog nadelen aan android op de hd2? Of zeggen jullie zeker niet doen?

Alvast bedankt
je kan voor 200 euro vast ook wel een desire hd vinden, betere hardware, uiterlijk vrijwel gelijk aan de hd2 en native android met sense 2.1

• siqo
joris1989 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:32:
Oh en wat ik er aan toe wil voegen is dat je met Android op de HD2 alles afhangt van de community. Met je Desire kun je nog altijd terug naar je stock Android.
Wat bedoel je hier precies mee?
Anoniem: 144601 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:41:
[...]

je kan voor 200 euro vast ook wel een desire hd vinden, betere hardware, uiterlijk vrijwel gelijk aan de hd2 en native android met sense 2.1
Dat klopt maar die vind ik dan weer een stuk minder mooi door dat grote stuk aan de onderkant. Bij de hd2 is de rand om het scherm aan de boven en onderkant wat gelijker.

[Voor 10% gewijzigd door siqo op 02-06-2011 23:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 13:13
siqo schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:52:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
[...]
Daar bedoel ik mee dat je met je Desire terug kan vallen op HTC als er iets niet meer werkt. Als er iets niet meer op de HD2 werkt, heb je enkel de ('thuiswerkende') developers die je nog kunnen helpen oftewel degene die er voor gezorgd hebben dat android op de HD2 werkt.

• siqo
Ah zo, maar dat is niet echt een probleem lijkt me. Denk dat ik het toch gewoon ga doen als mijn vader ermee instemt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Idd, gewoon voor de HD2 gaan. Draait native android in NAND. imilka's Incredible rom is bijv. een erg stabiele rom. Draait beter en sneller op HD2 dan de Desire stock rom. Verder is alles voorhanden op de HD2 zoals tools om je eigen rom te maken en clockwork recovery. Voor garantie flash je binnen 5 minuten terug naar een htc windows stockrom.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 05:27
Maar op de gewone 2dehandsmarkt zijn de toestellen wel gelijk qua prijs. Dus tenzij je je vader een plezier wil doen, zou je geen 50 euro verliea hoeven te lijden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siqo
Dat is het punt, hij was aan het kijken voor een toestel van 100-120 euro. Nu kost het hem dus 150 euro, in principe verlenen we elkaar dus een gunst :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
De hd2 is niet zo snel als de desire, de desire is al niet enorm snel, dus ik weet niet of je verder terug wilt qua snelheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siqo
De hardware is anders wel hetzelfde en had gelezen dat de hd2 zelfs sneller was dan de desire als er android op stond. Of klopt dit niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:45

Touchdomex

Meisje!

siqo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:30:
De hardware is anders wel hetzelfde en had gelezen dat de hd2 zelfs sneller was dan de desire als er android op stond. Of klopt dit niet?
Afhankelijk wat voor drivers je erop zet. De XDA geoptimaliseerde drivers zullen een hogere prestatie hebben dan de standaard Desire drivers van HTC. Daarentegen beide op custom roms lopen ze niet echt ver uit elkaar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 05:27
Heb zelf een HD2 gehad met android op, toen nog via SD, daarna een Nexus one, qua snelheid merk je echt geen verschil. Integendeel, had toen zelfs het idee dat de roms voor de HD2 beter geoptimaliseerd waren dan voor de Nexus one. Je moet absoluut niet bang zijn dat je er prestatiegewijs op achteruit zal gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siqo
Dat had ik dus precies gelezen. Ik ga er gewoon voor :p. Hopelijk is hij er voor het einde van de week.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben hetzelfde van plan....
Desire verkocht en nu van plan een HD2 te kopen.

Lekker van alles uitproberen!

Te koop....

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:47

Hupske

AFCA

Je kan je ook nog eens bedenken: Met de HD2 kan je ook nog eens Windows Phone 7 uitproberen. Weet je gelijk of dat ook wat is.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• siqo
hupske schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:53:
Je kan je ook nog eens bedenken: Met de HD2 kan je ook nog eens Windows Phone 7 uitproberen. Weet je gelijk of dat ook wat is.
Klopt, dat wil ik ook wel eens proberen. Ik heb hem vandaag pas gekocht door wat dingen die er tussen kwamen, dus deze week krijg ik hem :)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 09:07
Ik heb ook een HD2 gehad en vond het echt een enorm fijn toestel, met name door de hardware knoppen die erop zitten.
Android draaien vanaf NAND geheugen is echt heel soepel.
En de community op XDA is echt enorm, zo kun je niet alleen Android erop draaien maar ook Windows Phone 7 en zelfs Ubuntu (mocht je dat willen).

Al met al een enorm fijne telefoon met ongekende mogelijkheden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee